Lugnet före stormen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lugnet före stormen

Inläggav Hockeyoraklet » tor apr 27, 2006 3:33 pm

eller Tystnaden

Passande benämningar på "Silly Season" för vårat lakers. Väldigt tyst för tillfället, hoppas verkligen nått nytt är på gång. Måste erkänna att jag börjar bli lite otålig och orolig för nästa säsong.

Antar att det jobbas på i det tysta, och enl. citaten nedan av Peo Larsson så finns det ju mycket att jobba med.

"det har kommit loss väldigt många spelare på marknaden"

"Det handlar om framförallt utländska spelare, många finländare, tjecker och slovaker, inte så många kanadensare."

Hoppas några ess ska väl hamna hos oss. En ny nedräkning skulle verkligen pigga upp nu
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor apr 27, 2006 3:51 pm

Japp, en klocka vore toppen!
Man ska dock komma ihåg att ledningen redan tidigt aviserat att "essen" lär komma in sent i truppen. Men vi kan nog utgå från att det jobbas febrilt med lagbygget :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tor apr 27, 2006 3:52 pm

För mig känns det som om ni har varit bland de mest aktiva i allsvenskan hittills så hur ni kan tycka att det är tyst är en stor gåta.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Lobo » tor apr 27, 2006 3:55 pm

Mygel skrev:För mig känns det som om ni har varit bland de mest aktiva i allsvenskan hittills så hur ni kan tycka att det är tyst är en stor gåta.

mycket vill ha mer....är det inte även så i ängelholm. Appråpå storm.. ..skall ni köra mif-målvakts-ramsan för att stötta er egen lila röhök nu? :P
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Tobber » tor apr 27, 2006 3:55 pm

Ni har då fått nått nyförvärv jallafall.. :twisted:
Skellefteå har inte presenterat ett ända nyförvärv ännu.. :oops:
Jag hoppas Peo hittar nått intressant på LG Hockey Games...
SAIK -->
Tobber
Forumamatör

Inläggav Mygel » tor apr 27, 2006 4:05 pm

Lobo skrev:
Mygel skrev:För mig känns det som om ni har varit bland de mest aktiva i allsvenskan hittills så hur ni kan tycka att det är tyst är en stor gåta.

mycket vill ha mer....är det inte även så i ängelholm. Appråpå storm.. ..skall ni köra mif-målvakts-ramsan för att stötta er egen lila röhök nu? :P

Han kommer nog att få höra ett och annat det kan jag lova. Men det funkar inte direkt att skrika "Hadelöv är en *****, platsar inte i Sveriges ******" när han inte heter Hadelöv (alla ramsor är unika som ni säkert vet) och inte heller tillhör MÖFFs organisation längre.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor apr 27, 2006 4:17 pm

Mygel skrev:Han kommer nog att få höra ett och annat det kan jag lova

Ovanstående + den lilla trevliga truddelutten om Hadelöv som vuxna människor ägnade en hel match åt att gapa bekräftar vad jag länge misstänkt: långt mellan bonngårdarna = inavel :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tor apr 27, 2006 5:01 pm

Primeau skrev:långt mellan bonngårdarna = inavel :D

Hmm, har du varit Skåne? Känns mer som det du skriver ovanför passar in på Småland. Senast jag tittade så var Småland rätt gles befolkat jämfört med Skåne.

Sen är det ju bekräftat sedan tidigare att nya, unga lag även drar med sig många unga supportrar som fortfarande tror att de är på cirkus när de kollar hockey... :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor apr 27, 2006 5:04 pm

Jag har passerat metropolen Ängelholm en gång, och du har helt: jösses vad tätt det var mellan bonngårdarna! :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Re: Lugnet före stormen

Inläggav Fredrik R » tor apr 27, 2006 5:08 pm

Hockeyoraklet skrev:eller Tystnaden

Passande benämningar på "Silly Season" för vårat lakers. Väldigt tyst för tillfället, hoppas verkligen nått nytt är på gång. Måste erkänna att jag börjar bli lite otålig och orolig för nästa säsong.

Antar att det jobbas på i det tysta, och enl. citaten nedan av Peo Larsson så finns det ju mycket att jobba med.

"det har kommit loss väldigt många spelare på marknaden"

"Det handlar om framförallt utländska spelare, många finländare, tjecker och slovaker, inte så många kanadensare."

Hoppas några ess ska väl hamna hos oss. En ny nedräkning skulle verkligen pigga upp nu

Lugn det kommer! :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tor apr 27, 2006 5:32 pm

Primeau skrev:Jag har passerat metropolen Ängelholm en gång, och du har helt: jösses vad tätt det var mellan bonngårdarna! :D

Exakt, därför har vi ingen inavel. Men passade du på att besöka playan?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Re: Lugnet före stormen

Inläggav alfax » tor apr 27, 2006 5:54 pm

Hockeyoraklet skrev:eller Tystnaden

Antar att det jobbas på i det tysta,

Jag bara inte antar utan vet att det jobbas febrilt nu i det tysta ,så jag är varken orolig eller otålig ännu.
Men visst klockan får gärna börja ticka för en nedräkning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor apr 27, 2006 6:44 pm

Mygel skrev:Men passade du på att besöka playan?

Rädd för att jag missade den, rovböndernas gårdar låg i vägen :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor apr 27, 2006 6:44 pm

Att Chief Evertsson jobbar utav bara helvfete för att rekrytera spelare till Växjö Lakers, det tar man ju för givet - det är hans jobb. Dock så verkar det inte hända speciellt mycket just nu även fast det är en hel del platser som skall tillsättas - och detta med spelare som ska göra Växjö Lakers till ett bättre lag denna säsongen än förra. 7-8 spelare är det väl ungefär som skall ansluta till laget. Intervjun igår med tränarduon gav ju knappt något matnyttigt överhuvudtaget vad det gäller silly-season, utan det var som vanligt prat om Hulken, Andrée och CJ.

Och i media varken syns eller hörs Växjö Lakers speciellt mycket just nu. Taif däremot får man ju både höra om och lyssna på så fort man slår upp tidningen, radion eller sätter på tv:n.

Jag hoppas att arbetet för de styrande i Växjö Lakers går som planerat - då kanske dom till och med drar igång klockan snart...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons maj 03, 2006 6:12 pm

Är det inte dags att lägga upp en ny intervju idag ?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons maj 03, 2006 10:22 pm

Tydligen så har det inte hänt något intressant på nyförvärvsbiten överhuvudtaget de senaste två veckorna som det är värt att förtälja om till oss supporters. Även om det hade varit intressant att få höra hur nyförvärvsarbetet går. Man får helt enkelt gå efter vad som skrivs i smålandsposten. Chief Evertsson säger i dagens tidning att två nya spelare förhoppningsvis skall vara klara inom två veckor. En back och en forward.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons maj 03, 2006 10:39 pm

Läste det med c70 men inte fan dämpade det min hockeyabstinens speciellt länge. Skulle vara kul med lite namn och rykten, Högarth är det enda som viskats om även om det kanske känns lite väl bra.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav buck » ons maj 03, 2006 10:52 pm

Det är väl torsdagar som intervjun brukar vara väl?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons maj 03, 2006 10:56 pm

Det är lika tyst som i kyrkan vad det gäller nyförvärvs-/ryktes biten. Om detta är bra eller dåligt kan de kloka sia om. Vad det gäller Peter Högardh så vet jag att han har bytt agent till AC Hockey, och just AC Hockey har Växjö Lakers samarbetat med flera gånger innan. Det behöver inte betyda något speciellt, men det är ju iaf lite matnyttigt så här i sillytider.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » tor maj 04, 2006 7:38 am

JO det kan vara postitivt att han bytt agent. Men just inför kommande säsong har vi tappat 4 spelare från AC-hockey :(
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Mygel » tor maj 04, 2006 8:01 am

c70t5 skrev:Det är lika tyst som i kyrkan vad det gäller nyförvärvs-/ryktes biten. Om detta är bra eller dåligt kan de kloka sia om. Vad det gäller Peter Högardh så vet jag att han har bytt agent till AC Hockey, och just AC Hockey har Växjö Lakers samarbetat med flera gånger innan. Det behöver inte betyda något speciellt, men det är ju iaf lite matnyttigt så här i sillytider.

/T5!!

Låter ju kanon. Rögle vill ha Högardh och Aronsson i AC Hockey är gammal Rögle spelare som har många kontakter inom Rögle. Eftersom Högardh upplevde en av sina bästa säsonger när han spelade i Rögle så kan man ju hoppas att detta lockar.

Fast egentligen tror jag att han mest bytte till AC hockey eftersom de är baserade i Göteborg där Högardh nu har rotat sig.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav carl » tor maj 04, 2006 9:01 am

AC Hockey har blivit relativt stora och jag tror att i stort sett alla klubbar i ES, HA och division 1 har jobbat med dem.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Charlamov » tor maj 04, 2006 9:08 am

Skulle tro att dagens slavhandel... idrottstrafficking... strikt grundar sig på ekonomisk vinning och att några spelår i en klubb för 100 år sen har minimal betydelse.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav carl » tor maj 04, 2006 9:45 am

Där tror jag att Charlamov har fel. Att man spelat i en klubb tidigare och trivts med omgivningen och i det sociala borde självklart ha betydelse för val av klubb.

Däremot tror jag det är relativt få spelare som är beredda att få mindre betalt/sämre villkor på grund av det....... Så om Rögle vill ha Högardh gäller det nog att slanta upp lika mycket pengar som den som bjuder högst.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor maj 04, 2006 9:57 am

Carl - Man kan säga att du ger Charlamov fel men ändå rätt...läs vad du skrev en gång till. :wink: :lol:

Det enda vi vet med något så när säkerhet är att vi har 22 spelare när serien kör igång. 8 spelare kvar alltså...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor maj 04, 2006 10:10 am

Eller 23, Arvidsson kanske går in som extra typ Rosén förra året?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor maj 04, 2006 10:26 am

Primeau, nej nej, Arvidsson kommer ha ordinarie plats.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor maj 04, 2006 10:32 am

Det tror ja oxå. Men med tanke på att han är en ung spoling KANSKE herrar lagbyggare räknar med 23 spelare i truppen?
Vad vet jag
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » fre maj 05, 2006 11:30 am

Varanen skrev:Carl - Man kan säga att du ger Charlamov fel men ändå rätt...läs vad du skrev en gång till. :wink: :lol:

Din sammanfattning känns rimlig. Ibland skriver jag tydligen snabbare än vad jag tänker. Det trista i sammanhanget är att jag till råga på allt skriver riktigt långsamt....... :wink: .
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Återgå till Silly Season