Ny forward...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » sön maj 07, 2006 12:49 pm

Det jag har hört är att det ska vara just Gustav Hjalmarsson från Gislaved som Chief Evertsson ska ha signat. 11+9 och -18 (42 matcher) i division 1 som förra säsongen hamnade på plats 10 i tabellen.

Gustav Hjalmarsson

Gustav Hjalmarsson - statistik

Gustav Hjalmarsson - gästspel i Växjö Lakers

OM detta nu stämmer så fattar jag inte denna sk talangvärvningen för fem öre. Då kan man ju lika gärna lyfta upp Yngwe eller någon egen junior till fjärdefemman.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön maj 07, 2006 1:07 pm

Spelare som gjorde 3 ES-matcher förra säsongen:

Johan Alcén, BIF
Maths Johansson, HV71 -> Klar för Skövde

Alltså stämmer inte dina källor Tomazzz...såtillvida det inte är Alcén.

C70 - Vi återkommer hela tiden till roller. Yngve och Hjalmarsson har inte samma roll. Det har däremot Arvidsson och Yngve. Arvidsson har bedömts vara bättre. Om det nu är Hjalmarsson som är signad så har han petat Magnusson kan man säga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Konsulten » sön maj 07, 2006 1:36 pm

Varanen skrev:C70 - Vi återkommer hela tiden till roller. Yngve och Hjalmarsson har inte samma roll. Det har däremot Arvidsson och Yngve. Arvidsson har bedömts vara bättre. Om det nu är Hjalmarsson som är signad så har han petat Magnusson kan man säga.

Yngve är en hårt arbetande tvåvägsforward som smäller på. En rollspelare/lagspelare. Arvidsson är en offensiv lirare vars svaghet har varit defensiv, jämnhet och kondition. På vilket sätt har de "samma roll" ?
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » sön maj 07, 2006 1:41 pm

Jag tycker defenetivt att arvidsson - rosén - hjalmarsson ser utmärkt ut, för att där har vi en offensiv checkare, en speluppläggare, och en målskytt....

Konsulten: han menar nog att både arvidsson och yngve gillar att smälla på, till skillnad från hjalmarsson som är poäng plockare...
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Varanen » sön maj 07, 2006 1:45 pm

Jämnhet och kondition är ingen roll utan egenskaper. Kan rekommenderas till varje spelare. Du verkar ha bättre koll på Arvidsson är än jag har. Jag trodde faktiskt han var en "grinder". Men tydligen har han sniper-rollen. Har för mig att Evertsson jämförde honom med Johan Andersson... :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » sön maj 07, 2006 2:09 pm

om du pratar med mig så menar jag inte att arvidsson är en sniper utan han är en offensiv grovjobbande checkare, om jag har fattat taifarna rätt
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Varanen » sön maj 07, 2006 2:24 pm

Jag svarade Konsulten. Din och min uppfattning stämmer överens. Därmed står jag fast vid att Yngve och Arvidsson komkurrerar om samma "roll". Det innebär inte att jag anser att de är lika som spelare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » sön maj 07, 2006 4:55 pm

Glöm inte att vi har flera femmor än 4:de där det kanske kommer att behövas juniorer för att ha råd med stjärnspelare...
Mitt tips är att Yngwe spelar i 4:de och att ex v Arvidsson lirar i någon annan line.......
Flest mål vinner

Inläggav Konsulten » sön maj 07, 2006 5:02 pm

Varanen skrev:Jag trodde faktiskt han var en "grinder". Men tydligen har han sniper-rollen. Har för mig att Evertsson jämförde honom med Johan Andersson... :roll:

Nja grinder blir ju fel, då Arvidsson inte alls har samma tvåvägsspel som en sådan (bör) ha. Intensiv forechecking i anfallszon och ganska okej kreativitet däremot. Har dock haft problem i landslaget pga av sina bristande kondition, men det är väl kanske något sommarträningen i Växjö kan råda bot mot.
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör

Inläggav Malul » sön maj 07, 2006 5:05 pm

tomazzz?ingen länk ännu?=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön maj 07, 2006 5:28 pm

men min åsikt om Yngwe i dag är att han har lite att jobba på för att
få en ordinarie plats i lakers och det är franför allt skridsko åkningen som inte hänger med och då uteblir tajmingen i taklingarna och han hamnar i fel positioner på banan.
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » sön maj 07, 2006 8:19 pm

OM det nu då inte e Hjalmarsson så hoppas jag defenetivt att det är denna kille som har spelat 3 matcher i elitserien som skulle kunna bilda en 2:a / 3:dje line..... och undrar vem det e isåfall??
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav furioso » mån maj 08, 2006 12:06 am

Ett önsketänkande vore Shjon Podein.
Sen två dagar senare är Christian Jacobsson klar, de två i samma
femma det skulle smaka muma det :lol:
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Konsulten » mån maj 08, 2006 6:44 am

furioso skrev:Ett önsketänkande vore Shjon Podein.
Sen två dagar senare är Christian Jacobsson klar, de två i samma
femma det skulle smaka muma det :lol:

Shjon Podein tillförde, under sin andra säsong, betydligt mindre än vad "Bois" gjorde den senaste säsongen. Då var Bois säkerligen betydligt billigare, så jag kan inte se vad man ska ha Podein till.

--------

Hjalmarsson it was...
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör

Inläggav bävern » mån maj 08, 2006 6:57 am

yttterligare ett imponerande förvärv :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
bävern
Forumamatör

Inläggav Charlamov » mån maj 08, 2006 7:01 am

J20 kan bli riktigt bra... och kampen om platserna 4:e kedjan.
Nä... ska inte vara elak, kan säkert bli bra, men har nu lite förväntningar på namn som ska lyfta Lakers till att slåss om dom främsta kvalplatserna. Så... tick-tack...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Varanen » mån maj 08, 2006 7:16 am

Allt är fortfarande helt i linje med vad som aviserats av Chief Evertsson sedan tidigare. Fjärde kedjan skulle vara en ungdomskedja, vilken den också visade sig bli. Avlasta - Kriga - och ännu mera Kamp. Två riviga, jobbiga forwards vid sidan av spelgeniet Rosén. Hellre detta upplägg än en fjärde line som deprimerade ser ut att vantrivas för varje skär och mitt i säsongen väljer att lämna klubben. Förhoppningsvis vill de här killarna något.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån maj 08, 2006 7:39 am

Jag tror ändå det kommer bli bra med Hjalmarsson. Som Varanen skriver, bättre med tre st riktigt taggade juniorer som gör allt för att visa upp sig och vill nåt, än tre st redan etablerade spelare som mest åker runt o är missnöjda över att behöva spela i 4:e linen...

Som det ser ut nu lär det ju bli Hjalmarsson - Rosén - Arvidsson i 4:e-linen och denna konstelation tycker jag ser väldigt intressant ut.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Niles » mån maj 08, 2006 7:42 am

Håller med Varanen, man har helt följt planerna man lagt upp. Jämför man dessa unga killar med Selander & co tycker jag man har en klart intressantare lina här. Det som återstår, åtminstone 4 forwards namn och minst 2 backar måste dock hålla hög klass. Resursmässigt borde nu finnas alla förutsättningar för det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån maj 08, 2006 9:05 am

Detta blir toppen. Hjalmarsson var "galler-skallen" som ångade på duktigt bra i den annars så avslagna taif-matchen (och Arvidsson var den ende taifaren som ville vinna, nu är han vår :D).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » mån maj 08, 2006 9:18 am

Jag tror inte att Hjalmarsson är värvad till att spela i en 4:e line. Hjalmarsson är redan en riktig duktig hockeyspelare och ytterligare en stenhård försäsongsträning på en 20-åring kan göra underverk.

Jag blir inte det minsta förvånad om Hjalmarsson blir en av Lakers bästa poängplockare i vinter. Jag såg honom vid 2 tillfällen förra säsongen och han är ett guldkorn, enligt mig. Grym potential!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån maj 08, 2006 9:35 am

ännu en ung lovande spelare men det känns som vi bara har värvat från undre divisionen räcker det för att vi ska bli ett topplag ? . det tror inte jag det kommer gå som förra säsongen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » mån maj 08, 2006 9:37 am

Välkommen till Lakers Gustav!!! :D
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav munken » mån maj 08, 2006 9:42 am

Daniel skrev:men min åsikt om Yngwe i dag är att han har lite att jobba på för att få en ordinarie plats i lakers och det är franför allt skridsko åkningen som inte hänger med och då uteblir tajmingen i taklingarna och han hamnar i fel positioner på banan.

Vad återstår då som gör Yngve till en hockeyspelare????

Men jag håller med dig Daniel, det saknas lite för mycket för att de skall kunna konkurrera om en plats i startarton. Nu vill jag se ett etablerat nyförvärv på utespelarlistan. Unga talanger i all ära men det är inte dom som nästa säsong skall bära fanan.
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inläggav Klonis » mån maj 08, 2006 9:43 am

Välkommen Gustav
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Niles » mån maj 08, 2006 9:55 am

Primeau skrev:Detta blir toppen. Hjalmarsson var "galler-skallen" som ångade på duktigt bra i den annars så avslagna taif-matchen (och Arvidsson var den ende taifaren som ville vinna, nu är han vår :D).

Har för mig att det var Rasmus Åkerberg som hade galler av de två. Hjalmarsson var i alla fall en som jag la märke till i den matchen, defenitivt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån maj 08, 2006 10:01 am

munken skrev: Nu vill jag se ett etablerat nyförvärv på utespelarlistan.

Det vill alla med hjärta för Lakers. Sportchefen aviserade tidigt att även denna värvning skulle bli en ung relativt oetablerad spelare, den siste i ordningen. Nu är "Fjunis-linen" fullbordad och tyngre namn kan börja droppa in, här har man sagt att det kan dröja. Nästa gång klockan kommer upp blir det rejält spännande om man säger så:wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » mån maj 08, 2006 10:13 am

Välkommen till VLH Gustav!!!

Niles och pirmeau: http://www.gsk-hockey.com/artikel.asp?rId=1218

så ser han ut
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Hockeyoraklet » mån maj 08, 2006 10:35 am

Måste önska Gustav välkommen till Växjö lakers!!!!!!!!!!

Det är ju såna här killar som man ska satsa på, bra att det är ett 2 års kontrakt också. Förhoppningsvis stannar några av de här unga killarna ännu längre...och bilda stomme till ett hållfast topplag i hockeyallsvenskan.

Verkar som en del här bara tänker kortsiktigt, men ett lag måste byggas långsiktigt också. Dessutom är det väl så att de fortfarande finns 7 platser lediga i truppen. Så det finns ju plats till ett par riktiga stöttespelar också. Hittar bara Evertsson de riktiga pjäserna så kan väl detta bli något riktig bra..............Ett lag som komma bland de 5-6 bästa...å därmed fixa några trevliga play-off matcher att runda av en trevlig säsong med
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör

Inläggav alfax » mån maj 08, 2006 12:23 pm

carl skrev:Jag tror inte att Hjalmarsson är värvad till att spela i en 4:e line. Hjalmarsson är redan en riktig duktig hockeyspelare och ytterligare en stenhård försäsongsträning på en 20-åring kan göra underverk.

Jag blir inte det minsta förvånad om Hjalmarsson blir en av Lakers bästa poängplockare i vinter. Jag såg honom vid 2 tillfällen förra säsongen och han är ett guldkorn, enligt mig. Grym potential!

Jag såg Hjalmarsson i 3 matcher förra säsongen och det är inget tvivel om att detta är ett framtidslöfte.som redan kommit långt....som Varanen skriver helt i linje med vad Evertsson bygger på ...nu väntar vi på nästa klocka.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » mån maj 08, 2006 1:40 pm

Välkommen Gustav
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » mån maj 08, 2006 2:24 pm

jag känner på mig att våran fjärde line kommer att bli ruskigt bra med tiden, som jag har sagt i tidigare inlägg så har ju kedjan allt!

Arvidsson - Kämpare som är bra fysískt och kan göra mål...

Rosén - Speluppläggare ala Forsberg, sköter inte det fysiska utan mer poäng plockandet

Hjalmarsson - Vass målskytt men även bra passare, spelar oxå hyffsat fysikt

Och vad e det som dom saknar?? dom har: Målskytte, speluppläggare, checkare och dom e unga....

MEN dom har inte den riktiga rutinen av allsvenskt spel än, plus att dom kan vara ngt tunna, så Kempe, ge dom nu en j*vlar sommar träning och mycket is tid i höst, så kan dessa nyförvärv löna sig!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Primeau » mån maj 08, 2006 3:25 pm

Instämmer. När det nu är sagt att man ska ha en ungdomlig 4:e-kedja så är ju dessa tre av riktigt bra kaliber. Jag blir inte heller förvånad om dom gör braksuccé i vinter.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Kenneth » mån maj 08, 2006 3:38 pm

Vad det gäller era ungdomar i A-laget så kan ni nog vara lugna, Kempe har en förmåga att kunna göra juniorer riktigt dugtiga.
Användarvisningsbild
Kenneth
Forumamatör

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » mån maj 08, 2006 3:57 pm

Det bordar gått Kenneth!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season