Ny forward...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Fixo » mån maj 08, 2006 3:58 pm

Ni ska vara nöjda med värvningen av Gustav. Han var en lirare som jag gärna velat se i Mörrum.. Han spelar ganska fysiskt, har målsinne.. Men det man mest minns är att han är en liten gr*s :oops: , jag menar i den bemärkelsen, en sådan som man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta.. Så återigen, ni ska vara nöjda.!!
Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge
Användarvisningsbild
Fixo
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » mån maj 08, 2006 4:06 pm

han är en liten gr*s :oops: , jag menar i den bemärkelsen, en sådan som man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta...!!

Låter som en Johan Andersson till då! *mumma*
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » mån maj 08, 2006 4:46 pm

alfax skrev:Jag såg Hjalmarsson i 3 matcher förra säsongen och det är inget tvivel om att detta är ett framtidslöfte.som redan kommit långt....som Varanen skriver helt i linje med vad Evertsson bygger på ...nu väntar vi på nästa klocka.

Klart han har kommit långt, han har ju fått en del av sin hockeyfostran i Rögle. Tyvärr platsade han inte A-laget, men hans karriär kanske kan får en ny kick av att spela hos er.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Niles » mån maj 08, 2006 10:21 pm

Tror nog han utvecklats en del sen han spelade juniorhockey i bandyklubben.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » mån maj 08, 2006 10:28 pm

Nyström han e kung i VLH! skrev:Välkommen till VLH Gustav!!!

Niles och pirmeau: http://www.gsk-hockey.com/artikel.asp?rId=1218

så ser han ut

schysst hockeyfrilla. bådar gott.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Mygel » tis maj 09, 2006 4:31 pm

Niles skrev:Tror nog han utvecklats en del sen han spelade juniorhockey i bandyklubben.

Det får man hoppas. Jag tror att Div1 spel är mer utvecklande än J20 spela i Sveriges högsta juniorliga.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav NELSON » tis maj 09, 2006 4:41 pm

Det känns som ni har sänkt nivån rejält till nästa säsong, de namnen som är klara är ju bara hyfsade division 1 spelare. Gislavedsgrabben imponerade verkligen inte i träningsmatchen mot Taif. Fast målsättningen är kanske inte längre så hög inom föreningen som tidigare...
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav serra » tis maj 09, 2006 4:42 pm

NELSON skrev:Det känns som ni har sänkt nivån rejält till nästa säsong, de namnen som är klara är ju bara hyfsade division 1 spelare. Gislavedsgrabben imponerade verkligen inte i träningsmatchen mot Taif. Fast målsättningen är kanske inte längre så hög inom föreningen som tidigare...

Nope, vi satsar på div 1 nästa år så vi får möta Taif
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis maj 09, 2006 4:49 pm

Ja där är målsättningen hög :Fogström till Nyköping ,Arvidsson till Lakers ,Brasar till Örebro ,Fredrik Persson till Kallinge och troligen Höök till??
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Fetisov » tis maj 09, 2006 4:50 pm

NELSON skrev:Det känns som ni har sänkt nivån rejält till nästa säsong, de namnen som är klara är ju bara hyfsade division 1 spelare. Gislavedsgrabben imponerade verkligen inte i träningsmatchen mot Taif. Fast målsättningen är kanske inte längre så hög inom föreningen som tidigare...

Nelson, det är inte mer än två veckor sedan du på TAIF:s forum ansåg
att vi skulle hålla till på vårt eget. Så min fråga är enkel:
Har du gått vilse? :?:
Fetisov
Forumamatör

Inläggav Niles » tis maj 09, 2006 5:19 pm

Mygel skrev:
Niles skrev:Tror nog han utvecklats en del sen han spelade juniorhockey i bandyklubben.

Det får man hoppas. Jag tror att Div1 spel är mer utvecklande än J20 spela i Sveriges högsta juniorliga.

Du glömde nog smileyn men jag anar att du ironiserar lite på din kammare. Jag tänkte nog mest i termen att 1år kan förändra en 18-19årig hockeyspelare en aning, även om du kanske inte sett det nån gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » tis maj 09, 2006 5:30 pm

fan vad jag är trött på alla allvetare som ska jämföra det ena och det andra....

ALLA TINGSRYDARE OCH OSKARSHAMNARE LYSSNA NOGA:

Lakers har bara gjort klart med sin fjärde line ännu, men dom jobbar på att få fram minst: en Grym Målis (karjalainen)
en Grym Center
och en Grym Back

Thats it, så kom inte hit och säg att vi värvar för att åka ner till ettan för vad vi håller på med är raka motsatsen till er, dvs vi ska uppåt!!

/Alfie
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Piggelin » tis maj 09, 2006 6:31 pm

NELSON, grattis till ditt första inlägg, hoppas det blir det sista också. :notOK:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Omsprungen » tis maj 09, 2006 7:25 pm

Det finns i och för sig fog för att det kommer en viss kritik om man jämför div.1 värvningar inom kronobergslag hitills. Om vi jämför med Taifs värvningar ex.

Lakers värvningar:
Mål+Ass/+-/Födelseår

Gustav Hjalmarsson:
11+9/-18/1986

Sebastian Arvidsson:
15+13/+30/1987

Total Poäng: 48
Total +/-: 12
Total ålder: 39

Taifs värvningar:

Mattias Persson:
21+24/+18/1985

Robin Westerlund:
17+17/+8/1985

Total Poäng: 79
Total +/-: 26
Total Ålder: 42

Slutsats:

Visst kan det vara irriterande när motståndarlag kommer med grundlös och fånig kritik men ibland är den värd att beakta. Fakta är att Tingsryds värvningar ifrån div.1 är bättre rent poängmässigt och även i +/- aspekten. Sedan att de ska tjäna ett annat syfte i vardera klubbar ska man ju väga in men hursom haver är det kanske lite oroväckande att Lakers som siktar på kvalplats i allsvenskan värvar sämre än en lokalkonkurrent som ligger ett seriesystem under.

Det ska bli ytterst spännande att följa vad som händer härnäst och det kanske är så som en del säger att NU ska det värvas stora och etablerade namn och att deta enbart är en junisfemma men personligen känns det för mig tveksamt att ex. Arvidsson värvades till en fjärdeline. Den som lever får se.

Källa: http://www.eurohockey.net
Senast redigerad av Omsprungen tis maj 09, 2006 7:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
Omsprungen
Forumamatör

Inläggav Malul » tis maj 09, 2006 7:29 pm

som någon sa innan har vi värvat dessa för en framtidskedja och kanske inte som TAIF för 1-a eller 2-a kedjorna...

gustav heter vårt nyförvärv dessutom;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Omsprungen » tis maj 09, 2006 7:30 pm

Någon som sagt något annat :wink:
Omsprungen
Forumamatör

Inläggav Omsprungen » tis maj 09, 2006 7:32 pm

Jag har då inte kunnat utröna ifrån officielt håll att dessa är bundna till en fjärdeline? Länk?
Omsprungen
Forumamatör

Inläggav ruppo » tis maj 09, 2006 7:32 pm

Hjalmarsson är enligt många en av de mest lovande i Sverige i sin årskull, tycker det är tillräckligt intressant...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav ruppo » tis maj 09, 2006 7:36 pm

Omsprungen skrev:Jag har då inte kunnat utröna ifrån officielt håll att dessa är bundna till en fjärdeline? Länk?

Om du lyssnar igenom intervjuerna med Evertsson säger han tidigt att Lakers ska ha en ungdomskedja och med tanke på Arvidssons och Hjalmarssons ålder kan man nog räkna med att dessa är värvade för att spela där...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav theone » tis maj 09, 2006 8:59 pm

men har ni tänkt på att hjalmarsson inte ens är junior längre? han gör sitt första år som senior, grabben börjar få rutin och kanske inte lirar i ngn "utvecklingslina"..

mvh
May the strongest win!
Användarvisningsbild
theone
Forumamatör

Inläggav Mygel » tis maj 09, 2006 9:51 pm

Niles skrev:Du glömde nog smileyn men jag anar att du ironiserar lite på din kammare. Jag tänkte nog mest i termen att 1år kan förändra en 18-19årig hockeyspelare en aning, även om du kanske inte sett det nån gång.

Ingen ironisering. Jag tror helt härligt att ett år på senior nivå i div1 utvecklar en spelare mer än ett år i J20 SuperElit om personen börjar komma till den ålder då han ska spela i seniorlag. Han platsade inte i Rögle, tror inte ens han fick sitta på bänken som många andra J20 lirare. Men sett till flera ögonvittnen här inne så har han varit riktigt bra i Gislaved, hemma med mammas köttbullar, och kanske har steget blivit lättare genom en div1 klubb.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis maj 09, 2006 10:34 pm

Omsprungen - Du har helt klart en poäng. Men det går inte att se en spelares prestation, bedöma deras framtida prestation enbart från den vinkeln. I så fall skulle Brasar spelat i NHL vid det här laget...

Vad skall spelaren göra för laget (rollen)? Vad kommer han att kunna göra i en framtid (potential/talang)? Avvägningar som inte är helt lätta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NELSON » tis maj 09, 2006 10:46 pm

Förstår inte vad Taifs värvningar har med era att göra, ligger inte ni i allsvenskan? Jag konstaterade bara att ni hitills har värvat tre hyfsade division 1 spelare. Det är ren fakta, även om det säkert sticker i mångas ögon. Angående mitt tidigare inlägg så skrev jag det för att jag är förvånad att ni inte har värvat några som helst klasspelare.
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav Varanen » tis maj 09, 2006 10:54 pm

F´låt...trodde vi kunde diskutera hockey här. Fel av mig. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons maj 10, 2006 6:25 am

märkligt hur "världens största talang" genom en signatur på ett papper, plötsligt bara blir en hyfsad div.1 spelare. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons maj 10, 2006 10:34 am

NELSON skrev:Förstår inte vad Taifs värvningar har med era att göra, ligger inte ni i allsvenskan? Jag konstaterade bara att ni hitills har värvat tre hyfsade division 1 spelare.

Och vad har våra värningar med taif att göra :?:

På taifs sida kan man läsa att Brasar inte är en särskilt stor förlust, att Arvidsson inte är särskilt lovande, att det var lika bra att Jonas E stack.

Nu ska ju inte denna tråden handla om taifs värvningar utan om Lakers senaste forward, men eftersom Nelson nu debatterar detta här så kan jag ju passa på att gratulera till Taifs hittills båda nyförvärv: en pluffsig till åren kommen forward samt en ung kille som också håller div.1-klass. Skulle inte ni uppåt?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » ons maj 10, 2006 10:39 am

Att inte exempelvis Brasar skulle vara en stor förlust är ju rent skitsnack. Gör man 58 poäng på 44 matcher så måste det ju kännas att han sticker!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Kenneth » ons maj 10, 2006 12:27 pm

Omsprungen skrev:Det finns i och för sig fog för att det kommer en viss kritik om man jämför div.1 värvningar inom kronobergslag hitills. Om vi jämför med Taifs värvningar ex.

Lakers värvningar:
Visst kan det vara irriterande när motståndarlag kommer med grundlös och fånig kritik men ibland är den värd att beakta. Fakta är att Tingsryds värvningar ifrån div.1 är bättre rent poängmässigt och även i +/- aspekten. Sedan att de ska tjäna ett annat syfte i vardera klubbar ska man ju väga in men hursom haver är det kanske lite oroväckande att Lakers som siktar på kvalplats i allsvenskan värvar sämre än en lokalkonkurrent som ligger ett seriesystem under.

Det ska bli ytterst spännande att följa vad som händer härnäst och det kanske är så som en del säger att NU ska det värvas stora och.

etablerade namn och att deta enbart är en junisfemma men personligen känns det för mig tveksamt att ex. Arvidsson värvades till en fjärdeline. Den som lever får se.

Källa: http://www.eurohockey.net

Tycker det käns som lite avundsjuka för att Lakers kanske hittar en del guldkorn som andra inte har gjort. Jag tror att Lakers värvningar är genomtänkta och har ett syfte, skulle bli mycket förvånad om en klubb som Lakers inte skulle veta vad dom gör. Har dom målet att nå kvalplats så värvar dom säkert efter det.

Man kanske får kolla hur det ser ut framåt och inte bara för hur det ser ut i dagsläget, om jag känner Kempe rätt så han kommer att fixa så att Lakers definnitivt INTE kommer att spela mot Taif i div.1 nästa år.

LYCKA TILL LAKERS NI FIXAR DETTA
Användarvisningsbild
Kenneth
Forumamatör

Inläggav ruppo » ons maj 10, 2006 3:02 pm

Kenneth skrev:om jag känner Kempe rätt så han kommer att fixa så att Lakers definnitivt INTE kommer att spela mot Taif i div.1 nästa år.

Skulle väl vara om TAIF går upp... Men inte att lakers åker ner! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Kenneth » ons maj 10, 2006 4:13 pm

Men då är det inte div.1 :wink:
Användarvisningsbild
Kenneth
Forumamatör

Inläggav Omsprungen » ons maj 10, 2006 5:08 pm

Fakta är fakta och rent produktionsmässigt leder Taif kraftigt i sina div.1 värvningar, sen att olika roller ska fyllas o vissa spelare är kanon till det är sant men oerhört svårt att spekulera om innan man sett spelaren i rollen i det nya lagert.
Omsprungen
Forumamatör

Mr. Podein

Inläggav furioso » tor maj 11, 2006 1:08 am

Konsulten,
Shjon Podein var en spelare som lockade mkt publik till matcherna,
därmed en stor ekonomisk tillgång.
Och under sina första säsong var han bitvis fanatastisk, jag minns bara hur han genom en solo prestation avgjorde en hel match, folk ställde sig upp och dansade efter det målet. Han trollade med pucken.

Andra säsongen lyckades han väl inte lika bra, men det var väl mer att han & Fagerwall hade helt olika synsätt på hur hockey skulle spelas.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Föregående

Återgå till Silly Season