Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dragkampslakej skrev:Silly season man ska inte tro allt man läser tydligen! Jag trot inte jag skrivet något om martin Romö men i så fall ber jag honom om ursäkt här och nu.
Varanen skrev:S1: xx C1: Etablerad center BF1: xx
S2: Jacobsson C2: Yngvesson BF2: Andersson
F1: Markusson C3: Romö F2: Pikkarainen
Ch: xx Ch2: Rosén Ch3: xx
De tre etablerade spelarna bör man ju rimligtvis inte vara orolig för. Spelarna i kursivt är de VLH bekräftat att man vill ha kvar. Forwardsplatserna i checkinglinen kommer vi kunna fylla med unga, talangfulla spelare utan större problem. Reservmålvaktspositionen kan säkert besättas utan krångel om man väljer en ung keeper.
Kvar blir då 2 backar och 2 forwards till första linen. Pikkarainen kan spela balansforward i första kedjan, viket skulle underlätta då det måste vara lättare (framförallt billigare) att värva en till tredje. Oavsett hur skall det till en sniper till första kedjan. De tre stjärnspelarna är redan upptagna på andra positioner. Vad innebär detta?
a) Andrée Persson skriver på och tar den rollen. Hirvonen byts alltså ut och kedjan skall kommande säsong klara av att axla rollen som första line, vilket den inte lyckades med den gångna.
b) Brasar, Trygg, Calder osv. En målskytt av rang kostar. Särskilt om man värvar från samma eller en högre nivå. Återstår då poängmaskinerna i division 1 eller England, Norge osv. Ett uruselt alternatiuv enligt mig. Den kommande stjärncentern må vara hur bra som helst men han kan inte göra underverk. Det är en sak att snitta tre poäng i ettan och en helt annan att vara sniper i en första kedja i allsvenskan. Skillnaden är för stor.
Varanen skrev:Trycket på Yngvesson och Pikkarainen är extrem.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster