Markku Paukkunen (räknaren igång igen)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Varanen » ons maj 17, 2006 9:48 am

Jag ville balansera uppfattningarna något. Förstå mig rätt. Det är verkligen en SM-liigaback som värvats. 6 raka säsonger och med speltid, dvs inte som 7:e back eller i fjärde backpar eller något sådant. Men det är inte en dominerande SM-liigaback som är van vid förste backsrollen.

Markku Paukkunen kan spela hockey och har gjort det på en nivå över AS i hela sin karriär. Förhoppningsvis axlar han det ansvar vi vill ge honom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons maj 17, 2006 10:00 am

Så där ja, nu är jag mer nöjd med vad jag läser :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons maj 17, 2006 10:47 am

Sen att han verkar spela med popnummer - #45 gör ju inte saken sämre. Haha, vi ska vara klubben med flest popummer! :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons maj 17, 2006 11:23 am

Nästa såsong kan bli väldigt rolig om allt går vår väg.
men jag vågar inte säga något än det gäller att spelarna presterar också.
På pappret har vi haft bra spelare och de har floppat förr hoppas att det är skillnad nästa säsong.
Vi från läktaren vet hur man vinner matcher åt spelarna.

Välkommen Paukkunen

hakka pelle perkele
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons maj 17, 2006 12:14 pm

Håller fullständigt med, Per, flest popnummer vinner. Och nu när vi blir av med Generalens popnummer 44 kommer ju 45:an som en läglig uppgradering. Nu gäller det bara att övertala Aki att gå tillbaka till #77, jag tror han lyfter sig ett par snäpp som spelare om han får spela i den istället för traditionella #6.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Charlamov » ons maj 17, 2006 2:14 pm

Per Carlsson skrev:Haha, vi ska vara klubben med flest popummer! :wink:

Vilket nummer hade du haft om du spelat Per... 71??? :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav serra » ons maj 17, 2006 2:44 pm

nä....70!!! :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons maj 17, 2006 11:56 pm

Ursäkta mig men är inte alla värvningar chansningar, har aldrig upplevt någon värvning med poänggaranti med tillhörande +,- statistik överstigande tex.30 samt dessutom garanterat skade och sjukdomsfri.

Sans kära vänner, utan att veta månadskostnaden på nya backen så verkar det vara en värvning som kan bidra med mycket i Allsvenskan, enligt kommentarer på Hockeymagasinet så anses det vara en mycket bra Allsvensk värvning. Hoppas alla inser att möjligheterna att värva ett lag som skall upp i Elitserin kostar kulor som Växjö Lakers inte har "ännu".

Tycker att laget ser mycket intressant ut och att Evertsson har bra koll och en realistisk syn på hur Lakers kan forma ett lag. Glassiga värvningar är sannerligen också chansningar och är sällan gratis, sansa er så går vi sakta men säkert framåt som klubb.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » fre maj 19, 2006 8:57 am

Du är ursäktad. Alla värvningar är chansningar som flera av er påpekat. Markku Paukkunen är dock en kontroversiell spelare i Finland. Emedan du hänsvisar till artikeln i Hockeymagasinet som i sin tur bygger på nyheten på Växjö Lakers hemsida, så bygger jag min försiktighet på en del fans uppfattning av honom. Fans till TPS och Lukko, hans senaste klubbar.

Jag anser mig vara fullständigt sansad och det är därför jag framfört en mer balanserad bild av vår försteback än den Chief Evertsson gett. Fakta är att SM-liiga håller högre klass än AS och Paukkunen har spelat där hela sin seniortid. Honkanen har spelat där sporadiskt och klarade av att ha nästbäst +/- statistik i laget. Så visst tror jag på vår nya back. Det handlar inte om att han inte fixar spel i AS, men har han den nödvändiga pondusen att leda försvaret?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » fre maj 19, 2006 9:28 am

Kan inte denna tråden heta Markku Paukkunen istället?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre maj 19, 2006 9:33 am

Jo, har ändrat det nu.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » lör maj 20, 2006 5:25 pm

Fan, det verkar som om man borde försöka lära sig finska ( trots att jag nog tycker att de borde använda sig av svenska :wink: ). Innan jag lärt mig skulle jag vilja veta vad som står i denna notis http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=5703
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Musta » lör maj 20, 2006 5:52 pm

Razzel skrev:Fan, det verkar som om man borde försöka lära sig finska ( trots att jag nog tycker att de borde använda sig av svenska :wink: ). Innan jag lärt mig skulle jag vilja veta vad som står i denna notis http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=5703

Det står att Paukkunen ska till Lakers och så är det ett citat från nyheten på Lakers hemsida, de har plockat in stället där Evertsson beskriver Markku. Till sist står det att även Tuomo Karjalainen och Aki Heino spelar i Växjö. Inget speciellt alltså.
Musta
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season