Varanen skrev:Intressant analys Mygel. På AIA:s forum träder du fram och hävdar att årskortsförsäljningen skulle strypas hos er om ni gjort vår "typ" av värvningar. Du menar givets ES-killarna från Suomi. Sådana hockey-drägg befattar ni er inte med. Usch och Fy! (Möffare är dock mer än välkomna som det verkar). Lustigt.
Helt ärligt Varanen så har du förlorat mig nu. Eftersom du gissningsvis har studerat AIAs forum ett tag så vet du sökerligen nu vad förväntningarna är där. Minst ES kaliber på spelarna eller gamla Rögle profiler - allt annat sågas vid fotknölarna. Hade vi värvat de div1 spelare som ni har plockat skulle det bli ramaskri. När Jere kom förra säsongen från finska ES var det inte direkt jubel och klang, utan mer vi får se attityd. Det ska vara spelare som har vunnit sina lags poängligor varje säsong, oavsett om det är back eller forward.
Sen imponerar inte era värvningar på pappret, vilket inte heller Rögles gör än så länge. Så vi får se vad som sker framåt våren 2007.
Roggan:
- Flera av Frölundas junior spelare har fortsatt till allsvenskan under åren och inte lyckats. Mitt egna exempel är Täng i Rögle, men det finns fler.
- Rautio vet hur man värmer bänken om man säger så
- Almtuna backen däremot är ett löfte. Ska bli intressant och se, men inte kan han bära laget till ES.
- ECHL är inte direkt en liga man tänker på när man tänker på kvalitet.
- Bulow är en bra allsvensk spelare som var med hela vägen upp för LHC. Men inte direkt en poängmaskin.
- Gellerstedt har en hel del att bevisa, vilket han än inte har gjort.
- Steget från div1 till allsvenskan är stort
- Backen från Luleå har inte direkt den mest imponerande CV sett till hans statistik.
Nä, för mig så kvaliciferar sig Västerås, Almtuna, Björklöven, Växjö, Oskarshamn, Södertälje, Leksand och Rögle högre när det gäller lagen på pappret.