Spelare för nästa säsong

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » fre maj 12, 2006 10:34 am

I dagens tidning så säger Master Kempe att det skall värvas ytterligare fem spelare. Två backar, två forwards och en center. Slutsatsen av detta, och efter vad Chief Evertsson har talat sig varm om till oss supporters, är väl att alla dessa fem spelarna kommer att hålla elitserieklass - KUL!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Vad är ES-Klass????

Inläggav Hockeyoraklet » fre maj 12, 2006 10:45 am

Låter ungefär som barnen när de skriver önskelistan inför julen*ler*

"sa inte evertsson att vi skulle få: 2 stycken backar som håller ES klass ,
1 center av ES klass,och 1 forward av ES klass"

Sen kan man ju undra vad som menas med ES-Klass, spannet är ju ganska stort emellan toppspelarna och de som får göra skitgörat.

Tror nog att vi rent allmänt får skruva ner förhoppningarna, ska nog mycket till om en toppspelare i elitserien kommer till allsvenskan, förmodligen skulle det nog bara vara rent sociala orsaker som skulle få en sån spelare att välja lakers, lönemässigt har vi ju inte en chans att matcha elitlagen eller lönerna utomlands.

Men sen finns det säkert en hel del spelare som får sparsamt med istid i elitserien och som söker en nystart i karriären, som skulle tänka sig att komma hit.

Men svårt att hitta dom rätta, dom syns inte i poängstatistiken medans dom hos oss förväntas ösa in poäng, ta ett stort ansvar, speciellt i powerplay och boxplay.
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör

Inläggav Primeau » fre maj 12, 2006 11:10 am

Nu har vi ju värvat ett par skridskoskickliga backar till dom vi redan hade innan, David H låter som ett helt OK komplement till dessa killar. Fjolårets Almtuna var ju inget pisslag precis, kunde han platsa där lär han göra det hos oss. Att han inte producerar poäng gör ingenting så länge han gör sitt jobb bakåt. Förresten, vi har väl aldrig haft några backar som vräkt in massvis med mål?

Jag, likt många andra, hoppas nog på en helvetes bra spelare som nästa värvning...men vi får nog vara realister. Kan dom få hit denne Holmqvist för en schyst penning är det OK, jag ser hellre att dom lägger slantarna på förste-centern + någon vass forward.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre maj 12, 2006 11:13 am

c70t5 skrev:elitserieklass

Vi pratar fortfarande om Växjö Lakers eller? Jag tycker lite synd om dig Volvo. Känns som om dina storslagna drömmar slås i kras varje säsong. Hur Växjö Lakers ska kunna landa 5, om ens en, spelare av elitserieklass ser jag som ett mysterium, och nej, jag ser inte er målvakt som en spelare med elitserieklass lika lite som jag ser vår Jakob Johansson som en spelare av elitserieklass.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav C70T5 » fre maj 12, 2006 11:39 am

Ja, vi pratar fortfarande om Växjö Lakers. Elitseriespelare-/elitserieklass faller som sagt inom ett väldigt stort spektra. Men eftersom att du alltid gör dina egna raketforskartolkningar av saker och ting för att på något konstigt sätt försöka få dig själv att framstå som märkvärdig, det får stå för dig.

Men för all del, var på din vakt du juridikstuderande hockeyproffessor från Uganda - rätt som det är så smäller det till, så håll i hatten...

/T5!! 8)
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre maj 12, 2006 12:13 pm

Tycker Hockeyoraklet sammanfattar det bra.

Det är bra att du har barnasinnet kvar Volvon... det har jag med. Har dock lärt mig att inte ha för höga förväntningar, för besvikelsen blir tyvärr alltför stor när drömmarna slås i kras... vilket dom kommer att göra om du förväntar dig att det ska komma 4-5 etablerade ES-spelare. GLÖM!
David Holmqvist kommer komplettera Lakers väldigt bra tror jag och är han stark i defensiven så kanon. Det verkar oxå som om han har förstått i vilket bås en stark defensiv back ska hämta igen sig... till skillnad mot den som lämnat.

Tick-tack-tick-tack...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre maj 12, 2006 12:30 pm

För det första så har jag inte sagt att det ska komma 5 stycken etablerade elitseriespelare till Växjö Lakers. Det jag gjorde var att jag svarade på;

Nyström han e kung i VLH! skrev:om jag ska vara lite "elak" så tycker jag faktiskt att hna inte håller klassen.... jag vet inte hur han spelar, och inte vilka egenskaper han har, men enligt statistiken så är jag väldigt tveksam till att han ska hålla, mycket mycket tveksam faktiskt..... för om jag har fattat rätt så skulle dom spelarna som Evertsson värvar gå rakt in i vilket allsvenskt lag som helst (bort sett ifrån södertälje och leksand kanske) och om denna killen inte fick en plats i almtuna så undrar ju jag hur Evertsson tänker...

Men rätta mig om jag har fel, men sa inte evertsson att vi skulle få:

2 stycken backar som håller ES klass

1 center av ES klass

och 1 forward av ES klass ????

eller?

// Alfie

Per Carlsson skrev:Jo, så tolkade jag oxå det efter sista intervjun med Evertsson.

Och eftersom att det i dagens smålandsposten står att Växjö Lakers skall värvas 4-5 spelare till så gjorde jag den jämförelsen att just dessa ska vara spelare av elitserieklass.

Och så vitt jag förstår så är det väl Chief Evertsson som sagt att det skall värvas spelare av elitserieklass.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » fre maj 12, 2006 12:34 pm

Lyssna om

Det var två backar av klass och att 1 center skulle hålla ES standard, att det var 5 spelare av ES klass sas inte.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav carl » fre maj 12, 2006 12:44 pm

"Två backar av klass"........? "Klass" är ju ett oerhört brett begrepp. Jag skulle vilja se den sportchef som uttalar sig att värva spelare som inte är av "klass"........
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Razzel » fre maj 12, 2006 1:00 pm

Precis min poäng. Alla haussar upp sig som faan och drar egna slutsatser och sen blir de bara besvikna.

Men ser man till truppen hittils så bör det vara av åminstånde riktigt bra HA eller ES nivå om vi skall kunna vara med i fighten om KS/Playoff platserna.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Mygel » fre maj 12, 2006 1:32 pm

c70t5 skrev:Men eftersom att du alltid gör dina egna raketforskartolkningar av saker och ting för att på något konstigt sätt försöka få dig själv att framstå som märkvärdig, det får stå för dig.

Låter som detta i sig är en tolkning av mina inlägg. Jag vet inte varför jag skulle ha något som helst behov av att vara märkvärdig på ert forum. Kanske du tycker att jag är märkvärdig?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre maj 12, 2006 1:57 pm

Mygel skrev: Kanske du tycker att jag är märkvärdig?

Så länge ni har Kenny får du nog stå ut med att en folk här tycker du är det :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre maj 12, 2006 2:53 pm

Det är ju alltid så när man tolkar uttalanden. Jag har hela tiden haft uppfattningen att Evertsson sagt att man skulle värva 1 målvakt, 1 back och 1 center av hög klass. Hög klass är ett diffust begrepp, men målvakten var åtminstone ingen besvikelse. Tvärtom faktiskt, bättre än jag hoppats på. Återstår att se vilka som skall axla de andra förste-platserna och hur många som skall räknas in där.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre maj 12, 2006 3:50 pm

Tror att Varanen blir glad nästa vecka :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » fre maj 12, 2006 3:53 pm

Det tror jag med. :whistle:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre maj 12, 2006 3:54 pm

Tror jag med!! :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Hockeyoraklet » fre maj 12, 2006 4:05 pm

Tro ska man göra i kyrkan...här gäller bara kalla fakta
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör

Inläggav GS » fre maj 12, 2006 4:13 pm

Vad katten, har detta blivit någon religös församling? Spott ut vad ni vet :wink:
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Hockeyoraklet » fre maj 12, 2006 4:32 pm

vi väntar tåligt på de tre vise männen. Den store backen som skall freda vårt mål, den gudabenådade speluppläggaren som skall leda våra styrkor
samt den kylige skarprättaren.

Tillsammans skall dom frälsa oss från det annalkande "Bottenträsket" och ta oss med till en hägrande topplacering.
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör

Inläggav Niles » fre maj 12, 2006 5:00 pm

Roggan skrev:Tror att Varanen blir glad nästa vecka :wink:

Tror jag med 8)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre maj 12, 2006 5:01 pm

vad fasen sitter ni o håller på?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre maj 12, 2006 5:12 pm

När ni skriver så där kan det bara innebära två saker:

1. Mannen, myten, legendaren, lebermannen, ninjan Jacobsson tänker signa för ytterligare ett år eller...

2. Högklassiga landsmän är på ingång.

Hhhhmmm... :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre maj 12, 2006 8:34 pm

Har du inte fått något mail Varanen?
Låter riktigt intressant med den nya liraren. Är det en back eller forward?
Man får reda på det man betalar för. :whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » fre maj 12, 2006 9:05 pm

UT MED DET NU!!! Fan killar, ni gör ju så att jag skiter i byx :lol:

Kan det vara Ninjan? svar: Tror ej det... pga evertsson sa att han fick av vakta hur länge han vill, för att han har alltid en plats.... men men det kan ju vara han :D

ELLER kan det ju vara en finsk hulk??

den som lever får se 8O
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Lobo » fre maj 12, 2006 10:32 pm

Det är Supporterspelaren som de pratar om och antagligen är det då en finne..
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Lobo » fre maj 12, 2006 10:40 pm

Piggelin skrev:Enligt IKO:s silly så är Lakers med i dragkampem om Patrik Hucko.
Det skulle väl vara en "hyfsad back."
Någon som hört något?

Nyköping fick han.. ..docj undrar man till vilken kosing.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Daniel » mån jun 05, 2006 9:57 pm

var för är det inget lag som värvat Jimmie Kraft ?
kan vara något för lakers kanske

nu när tydligen den andra killen valde spel i europa :?
Daniel
Forumterrorist

Föregående

Återgå till Silly Season