crille j

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

crille j

Inläggav tomazzz » sön jun 18, 2006 8:29 pm

känns som vi kan glömma crille nu har alltid gillat crille som fan men som han gör nu väntar med svar tycker jag är dålig stil. fan hur lång tid behöver han att fundera detta visst han har blivit pappa all respekt för det. jaja det blir väl aldrig mer crille i lakers fan vad synd han som var på gång nu gjorde sin bästa säsong lovar att denna hade blivit bättre . eller är den nån annan som vet nått nytt om crille
Användarvisningsbild
tomazzz
Forumamatör

Inläggav Flest mål vinner » sön jun 18, 2006 11:04 pm

Det finns alltid en plats i lakers för #16!

Det är bara att hoppas att Lakers bud är tillräckligt bra för att matcha eventuella civila alternativ!!!

Jag tror det är få spelare som kan matcha Jacobsson i hockey/krona, vi vet vad vi får om vi slantar upp lite extra!

För vem hade inte lagt en slant per match i hockeykollekt för att behålla #16?
Flest mål vinner

....

Inläggav Skacke » mån jun 19, 2006 9:03 am

vad jag har hört så hade Crille fått ett bud om heltid hockey från Lakers, det gick ut för 2 veckor sedan. Nu gäller samma regler för honom som för nya spelare till truppen.....
så det ser nog rätt mörkt ut :wallbang:
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Toyspeed » mån jun 19, 2006 2:26 pm

Stämmer bra.
Jag hörde i förra veckan att erbjudandet som Crille har fått har dragits tillbaka. Och dom har fortfarande en plats att erbjuda honom om han vill. Men till långt mycke sämre bud än tidigare. Eftersom Crille lät detta erbjudande glida ur händerna så tyder väl de på att han lägger av med hockeyn. Chansen/risken att han spelar i TAIF ser ja som helt obefintlig.

Mvh Johan
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav alfax » mån jun 19, 2006 6:00 pm

Toyspeed skrev:Stämmer bra.
Chansen/risken att han spelar i TAIF ser ja som helt obefintlig.

Mvh Johan

Jag är inte beredd att hålla med Dej där ,tror att det finns en stor chans (risk) att han avslutar med ett år i Taif.
Nära till träningarna, inga långa bortaresor och ändå en hyfsad slant är argument som talar för min åsikt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jun 19, 2006 11:34 pm

Jag är beredd att hålla med dig Alfax, tror också att det är stor sannolikhet att han avslutar sin karriär i TAIF.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » tis jun 20, 2006 11:19 am

Näe... Hade han varit intresserad av att spela för TAIF så hade han även där tagit ett beslut vid de här laget. Och visst är de nära till träningarna osv. Men jag tror inte Crille har suget kvar. Har man suget kvar vill man spela på så hög nivå som möjligt. Eller trappa ner... Visst ta steget ner till TAIF är väl tabell mässigt en nedtrappning. Men går han in med den inställningen att han ska trappa ner och spela i TAIF då tror ja faktiskt inte han är välkommen. Jag har sett Crille spela när han är i den där "loja" fasen. han bara glider runt och gör noll nytta. Och eftersom TAIF gått ut med att dom har ställt siktet på allsvenskan. iofs på en 3års period. Ja då tror ja inte man vill ha sådana spelare. Är han sugen och hungrig fortfarande. Ja då vore han ju givetvis en STOR tillgång. De ska ingen förneka. Men en spelare som har ställt siktet nedåt.... Är dom bra för laget???
Dessutom de som jag tror får honom att tveka är att han är väldigt illa omtyckt av många supportrar. Och inte för ATT han gick till Lakers som många tror. utan på sättet han gick dit.. De är mycke känslor i omlopp vad de gäller CJ i TAIF. Även på hög nivå skulle ja tro. Alla är nog inte överens gällande hans framtid i TAIF.
Personligen har ja inte riktigt kommit till freds om mina egna tankar om CJ i en grönvit tröja igen.. Den karamellen ska ja suga ett tag på..

Mvh J

Detta är så klart mina högst personliga tankar och reflektioner och speglar på intet vis några uttalande från TAIF´s sida.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Primeau » tis jun 20, 2006 11:35 am

Vad Toyspeed skriver har jag också hört, Crille är helt enkelt inte sugen längre. Det kommer ett liv efter hockeyn, med start ungefär ...... nu.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jun 20, 2006 11:42 am

Toyspeed: Ja visst har Du argument som talar emot att han tar ett år i Taif och precis som Du skriver att en spelare som inte går in för sin uppgift han får har heller inget att tillföra ett lag som ligger lite lägre....men ändå tror jag att Crille spelar i Taif nästa säsong om han inte känner suget för Lakers ett år till,hoppas kan man alltid.

Primeau:Det har hänt innan att Crille har tänkt att lägga av men när säsongen närmar sej så har han också ändrat sej.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jun 21, 2006 12:50 pm

Toyspeed: Jag delar dina uppfattningar i stort. Men vad som är synd är, att Chrille har så svårt för att komma fram till ett beslut, det är inte första gången precis, som han halar och halar på sitt svar. Det är bättre för alla om ett klart och tydligt nej kommer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons jun 21, 2006 12:56 pm

Tycker det verkar ganska solklart att han inte kommer att spela.
Synd, men Laker är inte beroende av Crille, och pengarna som var till för Crille kan nu användas till någon som verkligen VILL SPELA och som man slipper hålla på att "krusa" för.
Ärligt så börjar jag bli trött på det.
Hur kan det ta nästan 4 mån att bestäma sig om man vill spela hockey eller inte????
Nä, skit i Crille nu och satsa på någon som verkligen vill representera Lakers!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jun 21, 2006 1:01 pm

En motiverad Chrille är guld värld, men som sagt var, hans förmåga att besluta sig verkar vara nästintill noll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons jun 21, 2006 1:07 pm

Efter vad jag förstod när jag pratade med Ländell igår så är det kört.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jun 21, 2006 1:25 pm

Japp, man kunde väl nästan läsa mellan raderna i dagens smp-artikel att mer spel i Lakers blir det inte för CJ.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » ons jun 21, 2006 5:32 pm

är det bara jag som känner en lite tår i ögat.. jag hade hoppats på att crille ville spela denna säsongen men aaa det ser som sagt va inte ljust ut ...
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » ons jun 21, 2006 9:51 pm

bara för att jävlas med tvi tvi land så skulle vi kanske hänga upp jacobssons tröja? :lol:
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Toyspeed » tor jun 22, 2006 7:27 am

De är ingen som bryr sig att tröjan skulle hängas upp. Dom flesta skulle väl småskratta iofs skulle ja tro. För när lakers har funnits lika länge som TAIF så skulle man inte kunna se taket för alla tröjer ni hänger dit. Kan väl knappast räcka med ett par säsonger för att få sin tröja dit spikad väl??

Vad gäller pengarna som skulle gå till CJ så är väl dom redan använda till övriga värvningar?
I smp så verkade de lite som om jänkarn kostade rätt bra??
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor jun 22, 2006 8:05 am

Toyspeed skrev:Vad gäller pengarna som skulle gå till CJ så är väl dom redan använda till övriga värvningar?
I smp så verkade de lite som om jänkarn kostade rätt bra??

Det finns tydligen ekonomi för värvning av ytterligare två klasspelare, Lakers höll som sagt häromdagen på att få hit Steve Potvin som transatlant nr.2.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jun 22, 2006 11:13 am

Tuomo Karjalainen lär vara den dyraste spelaren hittills, Shjon undantagen. Vad Brandon Nolan kostar vet jag inte, men jag tror inte att han är i närheten av Tuomo, för annars går spelarbudgeten åt skogen med en gång.

Sedan för att hålla mig till tråden, så kan nog aldrig Chrille komma på tal om att få sin tröja skickat i taket, det behövs betydligt mer än så, det finns än så länge bara Stefan Nilsson som är värd detta. Och som jag ser det finns ingen kandidat ytterligare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tor jun 22, 2006 7:41 pm

Det beror ju på hur man ser det anser jag! Ser man till Växjö lakers historia och inte blandar in Växjö HC så har ju CJ varit med större delen. För egen del tycker jag att han betytt otroligt mycket för Lakers och därför är värd att ha tröjan i taket. Hur många sässonger hit eller dit spelar ingen roll. Som Bizon brukade skrika den här har vi kört sedan div.2 säg oH ah Jacobsson....

Bör kanske tillägga att jag då ser till det han utfört på isen för Lakers under flera säsonger.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » fre jun 23, 2006 12:30 am

Dragkampslakej skrev:Det beror ju på hur man ser det anser jag! Ser man till Växjö lakers historia och inte blandar in Växjö HC så har ju CJ varit med större delen. För egen del tycker jag att han betytt otroligt mycket för Lakers och därför är värd att ha tröjan i taket. Hur många sässonger hit eller dit spelar ingen roll. Som Bizon brukade skrika den här har vi kört sedan div.2 säg oH ah Jacobsson....

Bör kanske tillägga att jag då ser till det han utfört på isen för Lakers under flera säsonger.

jag håller faktiskt me till fullt och pricka!
jag tycker att det inte spelar någon roll hur många säsonger man har spelat i ett lag eller något sådant utan vad man har gjort för laget i alla sina år som spelare...
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Mygel » fre jun 23, 2006 8:34 am

Är det inte lite skillnad mellan att hylla en bra spelare som har gjort bra ifrån sig för klubben och att förära en unik spelare med ett nummer hissat i taket?

Om det ska hyllas spelare hela tiden genom att hissa deras tröj nummer så skulle många hallar runtom i Sverige ha extremt mycket ljudisolering i taken pga av alla tröjor.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Baloo » fre jun 23, 2006 9:36 am

Lägg ner snacket om att hissa upp hans tröja i taket. Jag gillar verkligen Chrilles spelstil finness och målskytt. Men att hänga upp hans tröja i taket tycker jag vore rent pinsamt. (Det tror jag att han också tycker) Men frågan på om han vara eller icke vara i Lakers. Så hoppas jag att han stannar. Det handlar inte om pengar för Chrille men kan det inte vara så att han köper sig lite extra tid med familjen genom att dra ut på det så här. Att han är lättränad visade han ju när han kom från Eagels.

Ett rent önsketänkande men TÄNK om det vore så. :dontknow:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre jun 23, 2006 9:52 am

Samma diskussion gång på gång. Jag anser att Lakers skall införa en policy om att ingen mer tröja någonsin skall hissas. Det vore annorlunda och skulle öka värdet på Nilssons hissning. Tänk er om 300 år när den tröjan är den enda som hänger i taket.

Jacobsson kan vi nog glömma i VLH, men kanske kommer suget tillbaka när vi närmar oss allvaret. Han är fortfarande en spelare med exceptionell talang, men om motivationen saknas så gör den. Vi måste planera utifrån att han inte kommer ösa in mål för oss. Hoppas vi kan hitta en annan målskytt för de pengarna som var avsatta för CJ.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre jun 23, 2006 1:20 pm

Primeau skrev:...det finns tydligen ekonomi för värvning av ytterligare två klasspelare...

Vart har du hört det? Enligt den sista intervjun med Chiefen så skall det värvas en spelare till, sedan så är det efterlängtade lagbygget klart. Laget skall sedan, enligt Chiefen, fyllas ut med ytterligare en talangfull junior som vinge - en ekvation som jag inte finner som optimal. Men jag håller med dig, två starka poänggörare-/målskyttar behövs definitivt. Lite rutin i laget hade ju inte heller skadat.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör jun 24, 2006 11:48 am

Volvon,
detta har jag hört från en person med BANY LAGG-insikt 8)
Men bara för att pengarna finns är det inte säkert att dom används tilll två meriterade spelare. Det KAN bli så att sista platsen fylls upp av en junior, allt beroende på vilken spelare man härnäst värvar. Ersättare för CJ finns där ute, den spelartypen (MÅLSKYTT) kostar dock grymt med pengar.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav AP » mån jun 26, 2006 11:17 pm

Toyspeed skrev:De är ingen som bryr sig att tröjan skulle hängas upp. Dom flesta skulle väl småskratta iofs skulle ja tro. För när lakers har funnits lika länge som TAIF så skulle man inte kunna se taket för alla tröjer ni hänger dit. Kan väl knappast räcka med ett par säsonger för att få sin tröja dit spikad väl??

De har väl hängt upp Stefan Nilssons tröja och han lira väl bara 2 och en halv säsong i klubben så vid nästa omgång upphängingar skall det väl upp ett helt gäng tröjor. Kan de väl slänga upp Chrilles med, hans tröja hör hemma där en hyllning där kan gör att vi slipper skiten, en av de bästa ideér ni Lakejer kommit med.
AP
Forumamatör

Inläggav bobba » mån jun 26, 2006 11:42 pm

hm.. stefan nilsson lirade mer i lakers än 2 och en halvsäsong ?? :roll:
bobba
Forumdemon

Inläggav Flanders » tis jun 27, 2006 8:27 am

Hmm, den här jämförelsen är väl kanske inte sylvass, men på 80 år har Boston Bruins pensionerat tio nummer, åtta av dem spelare som var med under lagets storhetsperioder och vann Stanley Cup, de sista två Ray Bourque (en av hockeyn tre största backar någonsin) och Cam Neely (powerforwarden personifierad).

Jag vet att det inte går att jämföra rätt av, men för att det ska finnas nån poäng i att hissa upp nummer i taket så måste man vara ytterst sparsam med dem, annars är det ingen som bryr sig om dem.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis jun 27, 2006 10:01 am

Vaddå? Jag tycker jämförelsen Boston Bruins å VLH är klockren :wink:
För övrigt: Jacobssons tröja tycker inte jag ska upp i taket, att Nilssons hänger där är helt rätt.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » tis jun 27, 2006 12:27 pm

Är det den här Stefan Nilsson vars tröja hänger i taket på Växjö ishall?

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=37784
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Zolen » tis jun 27, 2006 12:30 pm

Ja det är han Stefan Nilsson.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis jun 27, 2006 12:37 pm

Och innan Carl eller någon annan gör sig lustig:
Nilsson var unik, började spela vid 24 års ålder då han blev direkt dratad av Örebro. Sista säsongerna på sin korta karriär tillhörde han Växjö Lakers........ :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis jun 27, 2006 12:38 pm

carl skrev:Är det den här Stefan Nilsson vars tröja hänger i taket på Växjö ishall?

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=37784

http://lakers.griffel.net/aktuellt/11232.php
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jun 30, 2006 8:07 am

Nu verkar det inte bli spel i Taif iaf för Jacobsson. Vet att Chrille var erbjuden ett kontrakt from dec i Taif, men nu har man istället kontrakterat Åkesson på ett sånt upplägg. Lutar väl åt att Christian lägger av då, lite för tidigt kan jag tycka!! :(
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Nästa

Återgå till Silly Season