Centern

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Centern

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » ons maj 24, 2006 4:38 pm

Eftersom att det är så tyst på forumet just nu så får jag välla dra igång något!

Och det är vem blir den siste centern??

För det tycker jag är mest intressant, för det är förste centern som ska vara den så kallade vägledaren...

någon som har något förslag? mitt hetaste tips är Semjonovs, och han behöver inga kommentarer!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor maj 25, 2006 11:00 am

Detta blir den viktigaste värvningen. Och nu snackar vi klass-spelare, Semjonovs tycker jag själv hade varit helt perfekt.
Men en person viskade att han inte räcker och att den vi får hit är några snäpp bättre 8). Fan tro´t!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 25, 2006 11:46 am

Den viktigaste värvningen är redan gjord och det är Karjalainen, men jag håller med om förstecentern är mycket viktig. Jag har inga särskilda krav på spelaren förutom att han skall kunna leda en line som gör mål. Om det innebär att han är en klassisk spelfördelare, en målskytt, en powerforward eller en defensiv grovjobbare spelar mindre roll. Det sistnämnda kanske inte är bästa alternaitvet med tanke på den offensiva prägeln kedjan skall ha, men ni förstår resonemanget.

What is out there? Jag skrev frågan på engelska med flit. Jag tror man måste rikta blicken mot nordamerika. Det finns inga europeiska centrar av den klass vi vill ha lediga just nu. NHL håller på att fylla sina trupper och ES-lagen måste kompensera vartefter. Samtidigt fylls farmarlagen av de europeiska spelarna som inte tar plats. Kanske kan vi i den ruljansen hitta en förste center som söker en förnyelse på sin hockeykarriär och kan tänka sig spel i Europa, AS och Växjö.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » tor maj 25, 2006 1:26 pm

en ny shjon Podien värvning skulle inte sitta fel :wink:
bobba
Forumdemon

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » tor maj 25, 2006 3:06 pm

bobba: jag är tyvärr ledsen att behöva säga det men vi kommer aldrig mer att få hit en spelare med shjons kaliber, dvs 600 NHL matcher stanly cup och spel i landslaget....
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Varanen » tis jun 27, 2006 2:25 pm

Nu när jag hunnit smälta värvningen av Brandon Nolan känns den allt bättre. Framförallt följande punkter ger mig den goda känslan:

* Offensivt stark. Med tanke på vilka som lämnat och vilka som kommit behövdes verkligen en spelare med klart övervägande offensiva kvaliteter. Ett lag måste kunna ha några sådana spelare i truppen...även i svensk hockey.

* Orsaken till VLH och AS. Det kan omöjligen varit lönechecken som gjorde att Nolan bestämde sig för VLH. Han vill antagligen utvecklas som hockeyspelare. Särskilt då den taktiska och defensiva sidan. Som jag tidigare skrivit så är inte vi i den positionen att vi kan värva kompletta hockeyspelare. Vi drar nytta av Nolans offensiv och efterhand kommer han in i Coach Kempes taktiska upplägg och ser hur The Janitor jobbar hemåt. Nolan borde bara bli bättre ju längre säsongen fortskrider.

* Olika influenser. Precis som i alla andra organisationer är det bra med olika kompetenser och bakgrunder. Skapar mer dynamik. Nolan tillför det transatlantiska även om han inte är stereotypen. Drömmen vore att han har den typiska killerinstinkten och vinnarskallen.

* Pappa Nolan.
-"Hur går det min son?"
-"Jag älskar att spela här. VLH är en fantastisk klubb att utvecklas i. Du måste etablera ett samarbete mellan Islanders och de här hockeytokiga, hockeykunniga och underbara människorna!"
-"I´ll contact chief Evertsson right away to set it up!"
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis jun 27, 2006 2:49 pm

En transatlantisk spelare tillför nästan (OBS! nästan) alltid något till ett svenskt lag, även en spelare som bara är "sådär". Det blir den där dynamiken du nämner Varanen, och det är därför jag vrålat efter transatlanter senaste två månaderna. Kan gubbe nr.2 bli mer urtypen för kanadensisk hockey (ifall nu Nolan inte är det) borde detta bli kanon.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Jimi Hendrix » tis jun 27, 2006 4:17 pm

Vad jag har för mig så nämnde Chief Eversson att det blir ytterligare en trans-atlant, då det var frågestund ute i Åryd. Men jag har iofs nersatt hörsel. Brukar dock höra det jag vill höra :wink:
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Användarvisningsbild
Jimi Hendrix
Forumamatör

Inläggav Mygel » tis jun 27, 2006 5:02 pm

Varanen skrev:Det kan omöjligen varit lönechecken som gjorde att Nolan bestämde sig för VLH.

Jag vet inte speciellt mycket om er nya spelare, men visst borde det kunna vara lönechecken. Den lön som spelare i ECHL erhåller pendlar ju melln 600 - 3000 dollar vad jag förstår. Många allsvenska spelare, speciellt från utlandet, tjänar mer än så. Har man dessutom fått gratis resa över pölen, så vad finns det att tveka om?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis jun 27, 2006 5:26 pm

Ok då. Nu vet jag inte hur hans tidigare kontrakt såg ut. Men om han tjänade $300 så unnar jag honom att kunna äta sig mätt under ett års tid i alla fall. Hans prestationer kommer förbättras avsevärt! 300 mål minst med tanke på vad han gjorde hungrig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season