Ny forward

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Malul » tis maj 30, 2006 11:17 am

instämmer!
målsättningen är topp-7 och vårt unga hungriga lag kommer slåss om detta!!

hittills har vi bytt:
Grotnes mot Karjalainen :ok:
Åkerström mot Andersson :ok:

Ejdepalm mot Paukkunen :ok:
Honkanen mot Holmqvist :ok:
Messa mot Bäärnhielm :ok:
Sundbom mot Ericsson :ok:
Custe ersätts inte

A Persson mot Weinstock :golfclap:
Hirvonen mot Arvidsson :golfclap:
Hjalmarsson än så länge inte ersättare :golfclap:

Hirvonen må ha gått till sm-liiga men hans framfart poängmässigt tror jag arvidsson kan matcha relativt enkelt!

Weinstock har kanske mer press på sig än ungdomarna som värvats och får ta ett tyngre ansvar och här känner kanske många att han kan få det svårt,det kan ju vara så att detta är precis vad han behöver!

som vi alla säger om och om igen,CHRILLE VI BEHÖVER DIG!!!,så skulle allt kännas mycket bättre med chrilles namnteckning en fin säsong till..han är nästintill omöjlig att ersätta om vi inte snackar om att ta in riktigt tunga pjäser meritmässigt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » tis maj 30, 2006 11:54 am

Hirvonen hade en dålig avslutning på säsongen men innan dess så gjorde han bra med poäng och såg till att Andrée fick sätta mackorna som Ville levererade. Att göra tummen upp för Arvidsson är helt ok men inte som ersättare till Hirvonen för det fixar han inte (än i allafall). Arvidsson är väl dessutom ingen center.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

självklart!!!!!!!!!!

Inläggav Skacke » tis maj 30, 2006 2:02 pm

...tills motsatsen bevisats i höst så är detta en väldigt bra trupp, med några ESS till som anländer...
Vad visste vi egentligen om de nya spelarna inför 05/06 och det blev väl helt okej.....nej mer positivitet, tills motsatsen är bevisad....
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Primeau » tis maj 30, 2006 2:07 pm

Jag tycker folk här inne överlag ÄR väldigt positiva, gå in på t ex. IKO´s eller RBK´s forum och jämför. Naturligtvis finns det gnällspikar överallt, även här, men de allra flesta verkar tycka lagbygget 06/07 fortskrider enligt planerna :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis maj 30, 2006 2:08 pm

Kommer alltid finnas folk som säger "Vad var det jag sa!" hur det än kommer att sluta!

Själv är jag optimist och tror detta kommer bli kanon. Har fullt förtroende för Evertsson och Kempe och deras sätt att arbeta!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Roggan » tis maj 30, 2006 2:33 pm

Glöm inte bort generalen..

Tror han oxå kommer tillföra en hel del när det drar ihop sig.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav alfax » tis maj 30, 2006 2:55 pm

Ruppo och Roggan ,delar helt Era åsikter.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis maj 30, 2006 9:37 pm

Ja, Custe tror jag också blir en tillgång. Sedan vågar jag inte sia speciellt mycket om laget, det återstår att se och än är inte laget komplett. Det saknas lite erfarenhet, så långt sträcker jag mig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jun 27, 2006 11:44 pm

Är det någon som vet vilka juniorer som slåss om de två eventuella a-lagsplatser som står till buds (1 back & 1 forward)?

Hoppas det sista nyförvärvet nappar snart. Drygt att vänta vilket ju är varje supporters förbannelse under Silly Season. Och hoppas det är en spelare som kan ingjuta lite självförtroende hos oss alla. Så det inte blir ännu en som inte nått sin potential ännu och som Kempe skall få rätsida på.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jun 28, 2006 10:17 am

Nämndes inte backen Björn Karlsson av Kempe/Evertsson för en tid sedan? Har för mej det i alla fall.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons jun 28, 2006 11:57 am

Men backsidan är väl redan spikad??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Primeau » ons jun 28, 2006 12:59 pm

Jag tror man kommer köra på 8 backar; Björn Karlsson tar sista backplatsen och så klämmer man i med en 7hel :twisted: tes kanadensare som siste man in i truppen. Hörde på lunchen att en sådan visst är på ingång 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jun 28, 2006 1:47 pm

Låter lovande. En riktigt bra spelare till i truppen och jag är övertygad om att vi kan nå de sportsliga mål vi satt upp.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » ons jun 28, 2006 6:54 pm

jaha ni, om Björn Karlsson är redo att satsa för a-laget och vara seriös, så tror jag ju garanterat att lakers har fått en grym back!

har sett honom spela ett antal ggr, och då har han varit helt outstanding!!
liknar en tjeckisk back ganska mycket, åker med pucken djupt ner på kanterna och kommer alltid ut med den!

har ju tillhört Lakers otroliga årgång -89, som bland annat har piskat både mif och fbk och linköping och hv m.m så om han får spela så vet i attan om han inte är i elitserien om 2-3 år, så håll ögonen på han!

hans ända minus kan vara att han är lite oseriös och lättviktare, men på planen är han inte oseriös och lättviktare är ju lätt att ändra på!

// Alfie
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tor jun 29, 2006 5:34 pm

Det var väl hans oseriösa sida som gjorde att han inte fick vara kvar i Taif. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre jun 30, 2006 8:46 am

Eller längtade han helt enkelt bort från hålan :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jun 30, 2006 10:07 am

Ja för Växjö är ju så himla fint å trevligt!!! :lol: Björn är väl Tingsrydsgrabb från början om jag inte missminner mig, han får vara beviset för att det finns undantag från regeln att alla från T-ryd klarar av gymnasiet. :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav nr 12 » fre jun 30, 2006 8:57 pm

LasseMaja

Hade varit kul att veta vem du är. Jag har följt Björn sedan år 2000 då han flyttade från TAIF till Lakers, så du har ju rätt i att han är från Tingsryd (tror iofs att Älmeboda är mer korrekt).

Han flyttade från TAIF för att han inte trivdes i Tingsryd!
nr 12

Inläggav LasseMaja » lör jul 01, 2006 10:14 am

Spelar det nån roll vem jag är??

Kan kanske stämma att han är från Älmeboda, har inte så bra kolla på just den saken. Finns säkert en massa olika versioner om varför han flyttade, nu spelar han i vilket fall som helst inte i Taif och kommer säkert aldrig göra det i framtiden heller. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån jul 03, 2006 6:20 pm

Det spelar ingen roll vem du är LM. Däremot spelar det enorm roll för mig vem Lakers nästa forwardsförvärv är. Det skulle vara intressant att veta vilka agenterna har erbjudit (får vi aldrig veta). Hur långt VLH har kommit i sin inringning? Har man startat om flera gånger?

RBK:s sportchef har gråtit ut i media över att det inte finns toppspelare på marknaden som går för en spottstyver. Väntar VLH på samma mirakel eller jobbar man mer realistiskt? Finns resurserna ens till en realistisk och bra spelare? Vilken nivå är "bra"?

Rykten går om att VLH jobbar stenhårt på ett hett namn och att det borde vara klart snart. Så har det låtit i ett par veckor nu. Har vi börjat om eller är förhandlingarna sega?

Många frågor men inga svar. Ge mig ett köttben chiefen...jag är utsvulten! :wallbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » tis jul 04, 2006 10:24 am

Har roat mig lite med att kolla runt på våra motståndares hemsidor för att se hur bra lag de har till kommande säsong. Egentligen är det väl bara Leksand, Södertälje o Bofors som har ett starkare lag än oss på pappret. Har vi lite flyt kommer våra nya killar att komplettera laget på ett mycket bra sätt.

Det som kommer bli utslagsgivande i år är tränarens roll. Hur coachningen sköts och hur han lyckas med att motivera grabbarna och få dem fungera som ett lag. En för alla, alla för en!

Nu väntar vi med spänning på vårt sista nyförvärv. Hoppas på en riktig killer.

Go Lakers, Go!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » tis jul 04, 2006 11:18 am

Rögle är väl rätt starka också eller har de tappat en massa spelare ?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Roggan » tis jul 04, 2006 11:20 am

Rögle har tappat många bra spelare. En hel del nyförvär oxå men de ser inte bättre ut än våra, på pappret....
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Mygel » tis jul 04, 2006 5:44 pm

Roggan skrev:...Leksand, Södertälje o Bofors som har ett starkare lag än oss på pappret.

På vilket sätt ser du Bofors som starka nästa år? På pappret så känns det som ett stort antal lag i serien, inklusive Växjö, är starkare än Bofors nästa säsong.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Niles » tis jul 04, 2006 6:18 pm

Mygel skrev:
Roggan skrev:...Leksand, Södertälje o Bofors som har ett starkare lag än oss på pappret.

På vilket sätt ser du Bofors som starka nästa år?

Undrar jag lite också..
Senast redigerad av Niles tis jul 04, 2006 6:27 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jul 04, 2006 6:23 pm

*Eftersom forumet nästan varit helt dött på senare tid släpps diskussionen lös i trådarna tills VLH presenterar det sista nyförvärvet (vad gäller att hålla sig till ämnet). Skoj när det diskuteras!* /Varanen
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis jul 04, 2006 6:32 pm

Jag tycker Bofors lagbygge är svårt att få grepp om. Enligt sig själva har laget chansen att ta sig till ES (vilket jag inte kan se). Jag måste kolla vidare...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis jul 04, 2006 6:44 pm

Visst, bofors har ett bra lag, men att dem skulle ta sig till ES ser jag som föga troligt!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis jul 04, 2006 8:29 pm

Mygel skrev:På vilket sätt ser du Bofors som starka nästa år? På pappret så känns det som ett stort antal lag i serien, inklusive Växjö, är starkare än Bofors nästa säsong.

Intressant analys Mygel. På AIA:s forum träder du fram och hävdar att årskortsförsäljningen skulle strypas hos er om ni gjort vår "typ" av värvningar. Du menar givets ES-killarna från Suomi. Sådana hockey-drägg befattar ni er inte med. Usch och Fy! (Möffare är dock mer än välkomna som det verkar). Lustigt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » ons jul 05, 2006 9:38 am

Jag tycker i alla fall att Bofors värvat ganska bra, eller vad sägs om:

- 20 årig back från Frölunda ( 5 matcher förra säs. i Elitserien )
- Rautio, målis från Luleå Hockey
- Back, född -85 från Almtuna o Brynäs ( 50 matcher i elitserien )
- 22 årig back från Canada som gjort 30 mål + 72 ass på 3 säs. i ECHL
- Johan Bylow med 250 elitseriematcher i Linköping
- 24-årig center från Canada som gjorde 80 poäng förra säsongen i Italien ( 2:a ligan dock )
- Johan Gellerstedt, förra säsongen i Brynäs. En mycket skicklig skridskoåkare
- 2 unga, lovande forwards från Skåre/FBK
- 22-årig back, förra säsongen i Luleå Hockey

Lägg dessutom till en hel del ganska hyfsade killar som finns kvar, typ Wessner så är jag ganska övertygad om att Bofors kommer vara med i toppen o fightas.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav ruppo » ons jul 05, 2006 1:49 pm

Jo att dem kommer vara med i toppen o fightas är det ingen tvekan om, men att dem skulle nå ES är det jag tvivlar på!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Mygel » ons jul 05, 2006 2:16 pm

Varanen skrev:Intressant analys Mygel. På AIA:s forum träder du fram och hävdar att årskortsförsäljningen skulle strypas hos er om ni gjort vår "typ" av värvningar. Du menar givets ES-killarna från Suomi. Sådana hockey-drägg befattar ni er inte med. Usch och Fy! (Möffare är dock mer än välkomna som det verkar). Lustigt.

Helt ärligt Varanen så har du förlorat mig nu. Eftersom du gissningsvis har studerat AIAs forum ett tag så vet du sökerligen nu vad förväntningarna är där. Minst ES kaliber på spelarna eller gamla Rögle profiler - allt annat sågas vid fotknölarna. Hade vi värvat de div1 spelare som ni har plockat skulle det bli ramaskri. När Jere kom förra säsongen från finska ES var det inte direkt jubel och klang, utan mer vi får se attityd. Det ska vara spelare som har vunnit sina lags poängligor varje säsong, oavsett om det är back eller forward.

Sen imponerar inte era värvningar på pappret, vilket inte heller Rögles gör än så länge. Så vi får se vad som sker framåt våren 2007.

Roggan:
- Flera av Frölundas junior spelare har fortsatt till allsvenskan under åren och inte lyckats. Mitt egna exempel är Täng i Rögle, men det finns fler.
- Rautio vet hur man värmer bänken om man säger så
- Almtuna backen däremot är ett löfte. Ska bli intressant och se, men inte kan han bära laget till ES.
- ECHL är inte direkt en liga man tänker på när man tänker på kvalitet.
- Bulow är en bra allsvensk spelare som var med hela vägen upp för LHC. Men inte direkt en poängmaskin.
- Gellerstedt har en hel del att bevisa, vilket han än inte har gjort.
- Steget från div1 till allsvenskan är stort
- Backen från Luleå har inte direkt den mest imponerande CV sett till hans statistik.

Nä, för mig så kvaliciferar sig Västerås, Almtuna, Björklöven, Växjö, Oskarshamn, Södertälje, Leksand och Rögle högre när det gäller lagen på pappret.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Roggan » ons jul 05, 2006 2:31 pm

Den som lever får se :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav alfax » ons jul 05, 2006 2:43 pm

Nu försvinner jag från forumet i några veckor men när jag kommer tillbaks är jag övertygad om att en ny spelare är klar och denne är kanadick.
Trevlig sommar på Er alla hockeyfans!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre jul 07, 2006 9:45 am

Roggan skrev:Den som lever får se :wink:

Då hoppas jag att vi alla lever och kan summera säsongen i April 2007. :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season