Lakers - Tingsryd

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 12:05 pm

Charlamov skrev:En fråga bara... TAIF-klacken sjöng nåt ganska ihärdigt i slutet av matchen men det var fullständigt omöjligt att höra. Det lät som "Vi älskar... pitabröd"??? Nån som hörde och kan översätta?

Antar att du försöker vara ironisk. Men jag ska ta de på allvar och översätta precis vad som sas för dig

"Vi älskar Tingsryd"
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 11, 2006 12:08 pm

Ovanligt bra prestationer i en första träningsmatch, dessutom kamp och vilja.
Rosen är en lurig herre, snodde enkelt pucken från en snopen Pilut. han har hör och häpna även blivit snabbare(ge han istid Kempe).

Med tanke på de krav man kan ställa på de spelare som Lakers ställde upp med så tycker jag att Rantatalo var mycket bra, synd att han blev skadad (han visade vad god skridskoåkning kan göra).

Att David Snorström fick pyngel är nog nyttigt för honom, TAIF-frustration av Sportchefen Eskils son när Icke kultur skojade med kultur.

Domarinsatsen, ja vad säger man namnet var Claesson.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 12:12 pm

Charlamov: jag tycker oxå pitrabröd är rätt gott :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre aug 11, 2006 12:15 pm

Toyspeed skrev:
Charlamov skrev:En fråga bara... TAIF-klacken sjöng nåt ganska ihärdigt i slutet av matchen men det var fullständigt omöjligt att höra. Det lät som "Vi älskar... pitabröd"??? Nån som hörde och kan översätta?

Antar att du försöker vara ironisk. Men jag ska ta de på allvar och översätta precis vad som sas för dig

"Vi älskar Tingsryd"

Ska säga dig att jag ansträngde mig hårt för att höra... lyssnade särskilt efter ordet "Tingsryd" eller "Tengsry", men gick bet. Men så låter det väl när Finkelkören sjunger
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 12:29 pm

Charlamov skrev:
Toyspeed skrev:

"Vi älskar Tingsryd"

Ska säga dig att jag ansträngde mig hårt för att höra... lyssnade särskilt efter ordet "Tingsryd" eller "Tengsry", men gick bet. Men så låter det väl när Finkelkören sjunger

Måste säga att du förmodligen hör lite smådåligt. Själv är jag från växjö. och hör klart och tydligt vad som sjungs. Så dialekten beror de inte på.

Jag har också lite svårt att höra vad de va Lakers Lakejer sjöng????
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 12:34 pm

Kan ju bero på att vi inte försökte sjunga... :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 12:49 pm

ruppo skrev:Kan ju bero på att vi inte försökte sjunga... :lol:

Aha!!! de va därför ja inte hörde nått :wink:
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Roggan » fre aug 11, 2006 1:18 pm

Tyckte det lät som om Tingsrydsklacken hejade på " Färjestad " 8O

Någon som vet vad det var för fel på ljudanläggingen? Hörde nån som satt i närheten av mig att det lät som i Dackehallen!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav buck » fre aug 11, 2006 1:19 pm

Ett slutsteg som tydligen gick i pension... 9 års disco sliter på grejerna! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 1:27 pm

buck skrev:Ett slutsteg som tydligen gick i pension... 9 års disco sliter på grejerna! ;)

Ja, va förvånad man vart när de spelades mer gammeldags musik.
Den gamla klassiska visan Småbarn och popcorn och discomusik fick snabbt skrivas om till Småbarn och popcorn och countrymusik... fast de va inte samma klang i den tyvärr... :)
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 1:48 pm

Angående Johan Markusson, så kan jag nämna att här figurerar en massa svammel som vanligt, när personer uttalar sig som inte vet eller bara gissar sig fram. Sanningen är att just när Johan är på väg att sträcka upp händerna efter målet, får han en kraftig smäll över sin nacke och faller i isen. Det tar så att han blir rejält groggi och inte har förmågan att göra någonting. Samt att han har rejäl känning av det även idag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 1:52 pm

Exakt... var garanterat ingen "olyckshändelse"... när målet kom stod han nära målet och när smällen kommer var han några meter därifrån för o fira målet och då blir han pååkt bakifrån!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 1:55 pm

Exakt, det var ingen olyckshändelse som bara hände av bara farten.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 2:06 pm

finns ingen här inne vad jag läst som sagt att de va en olyckshändelse.
Finns heller ingen som försvarar de taifspelaren gjorde. Han hade gott om tid efter avblåsningen att avstyra vad han nu hade tänkt göra.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Lobo » fre aug 11, 2006 2:21 pm

Om jag inte gissar fel så sjöng de "vi älskar tigrarna" och inte pitabröd men man vet inte om börjes kanske sponsrar gröna brigraden att förmedla lite kampanjvaror.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 2:30 pm

Börjes! Lobo, där har du det:
jag tyckte nämligen dom sjöng [/b]Vi sänker priserna!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre aug 11, 2006 2:34 pm

Varför är alltid sådana här enskilda händelser mer intressanta än själva hockeyn?

Taifarn gjorde en eftersläng - Bäärna markerade missnöje. Inget konstigt med något av det. Sådant händer. Taifarna har inte försvarat agerandet på sin spelare utan ifrågasatt om det är särskilt tufft att boxas med en junior. Är det tufft att pounda ner en junior? Nej, men Bäärna (Kempe?)gjorde enligt min bedömning en korrekt analys av vilket åtgärdspaket som situationen krävde.

Taifarna skulle kunna se händelsen som en del i den unga killens hockeyfostran. Kör man fult så har det konsekvenser. Det vet han nu.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 3:14 pm

Jag ville bara nämna att det var en rejäl propp som Markusson åkte på och att han har känning av den även idag. Sedan är det riktigt att hockey är en sport där liknande händelser inträffar med ojämna mellanrum och det behöver man som sagts inte diskutera ihjäl sig på.

Jag kan nämna att jag tycker att det efter den första matchen, ser förbaskat bra ut och jag "tror" att det kan bli riktigt bra denna säsong. Jag tror faktiskt att Kempe kan tillföra det som saknats, under de två senaste åren.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 3:26 pm

Tycker även det såg mycket bättre ut i båset... tyckte det såg ut som Kempe gick runt o peppade spelarna mer i båset än vad Fagerwall gjorde!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 3:40 pm

Ja, det ser annorlunda ut, så jag är optimistisk och det är inte så vanligt. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » fre aug 11, 2006 3:55 pm

Inte för att vara pesemistisk men förra ses så vann Nif nästan alla träningsmatcher.........och det vet vi ju hur det gick 8) .
Jag tror på Kempe och Generalen så det ska nog bli bra.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 4:32 pm

Det är riktigt, vi vet inget om framtiden eller hur det kommer att gå, det kan likväl bli pannkaka, men jag tror inte det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre aug 11, 2006 4:42 pm

Lillvanten Norström försökte spela häftig och vuxen genom att klubba ner allsvenskans bad-boy Johan Markusson. Romö försöker hinna ifatt den tonårsstinnade junioren men misslyckas. Tyson ser detta och griper bokstavligen tag i den tuggtobakstuggande tonåringen och bitch-slappar honom ett par åtta gånger. Norström fäktar för sitt liv och ber om nåd - Tyson anser att ursäkten för Norströms ynkliga agerande gentemot lagkamraten Markusson icke kan godtas, och ger därför honom ett par lavetter till. Till protokollet så skall det tilläggas att Norström nog ändå hade tur i oturen - OM Markusson hade fått tag på honom så hade han nog, efter att ha låtit honom tugga handske ett bra tag, ätit upp honom.

Tyson agerar exemplariskt på isen. Han visar sina medkombatanter klart och tydligt att kastar du gödsel på våra skridskor eller försöker med något annat fuffens mot oss så smäller det.

Patrik 'Tyson' Bäärnhielm!

/T5!! :hbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 5:02 pm

Vi får väl i och för sig hoppas att det inte blir så tätt mellan slagsmålen, för det kostar ju en del också, jag tänker på matchstraff och eventuella avstängningar som det då kan bli tal om.

Men man såg igår att det finns lite annorlunda inställning än vad som varit fallet förra året, lite mer fysiskt spel kunde man se och det lär bli mer av det, tror jag. Tilläggas ska väl att man inte ska dra för stora växlar av en match, som också var den första.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 5:18 pm

c70t5 skrev:Lillvanten Norström försökte spela häftig och vuxen genom att klubba ner allsvenskans bad-boy Johan Markusson. Romö försöker hinna ifatt den tonårsstinnade junioren men misslyckas. Tyson ser detta och griper bokstavligen tag i den tuggtobakstuggande tonåringen och bitch-slappar honom ett par åtta gånger. Norström fäktar för sitt liv och ber om nåd - Tyson anser att ursäkten för Norströms ynkliga agerande gentemot lagkamraten Markusson icke kan godtas, och ger därför honom ett par lavetter till. Till protokollet så skall det tilläggas att Norström nog ändå hade tur i oturen - OM Markusson hade fått tag på honom så hade han nog, efter att ha låtit honom tugga handske ett bra tag, ätit upp honom.

Tyson agerar exemplariskt på isen. Han visar sina medkombatanter klart och tydligt att kastar du gödsel på våra skridskor eller försöker med något annat fuffens mot oss så smäller det.

Patrik 'Tyson' Bäärnhielm!

/T5!! :hbang:

Jag hoppas att TAIF´s spelare inte aggerar så "exemplariskt" som bäärna gjorde nångång under denna säsong. Ja ville hellre har kvar dom på isen och spela ishockey. Än att sitta i omklädningsrummet.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav bobba » fre aug 11, 2006 8:30 pm

ni har väl ingen som klarar av att göra det som bäärna gjorde :lol: :wink: hehe
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 11:08 pm

bobba skrev:ni har väl ingen som klarar av att göra det som bäärna gjorde :lol: :wink: hehe

Klarar av att slå ner en junior?
Näe... de förståss... de krävs ju en riktigt nhl slugger för en sån sak. Och sånna har bara ni i växjö lakers.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav bobba » lör aug 12, 2006 12:30 am

nej era spelare är säkert för klena för en junior :lol: hahaha
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » lör aug 12, 2006 8:24 am

Johan Markusson allsvenskans bad boy?!!! Tillåt mig att små le!! :lol: Möjligtvis Bad pojke om det var det du menade.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Loseddos » lör aug 12, 2006 8:26 am

Här kastas det sand så det förslår... *s* Varken Bäärna eller Taifs junis dog av lite handgemäng, lägg ner tramset.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Charlamov » lör aug 12, 2006 10:39 am

Måste sälla mig till gänget som undrar hur i allsindar en liten fajt kan få så STOR uppmärksamhet???? Är ni så j***a blodtörstande?? Å kom inte dragande med att "stå upp för laget"... det var en träningsmatch och jag hoppas verkligen att Bäärnhielm håller sig på isen i vinter å inte i utvisningsbåset, för då... blir jag skogstokig på honom.

Sen hoppas jag att Markusson visar framfötterna i vinter å inte är Bambi-på-hal-is. En sån stöddig bit borde ha bättre balans på skridskorna. Oftast han som ligger kvar på isen efter att han satt in en tackling, när det ska va preciiiis tvärtom.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Föregående

Återgå till Matchsnack