Lakers å Taif

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers å Taif

Inläggav furioso » tis aug 15, 2006 7:50 am

Jag fattar inte varför det jämt blir så här när man värvar spelare
personal från Tingsryd. De stannar några dagar / månader
sen hoppar de tvärt av.

I fortsättningen skall man nog försöka undvika att värva spelare
från lag som Tingsryd, för det verkar alltid bli kortvarigt :roll:
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav ruppo » tis aug 15, 2006 7:52 am

För hoppningsvis stannar iaf Jonas Eriksson kontraktstiden ut!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » tis aug 15, 2006 7:56 am

Förstår inte vad det är som händer, nåt skumt är det iallafall jag hoppas att det är på eget intiativ han lämnar och att han inte ljuger vad det gäller påvärkan från allmänheten för det vore trist!!

Ny forward att jaga!
Senast redigerad av Fredrik R tis aug 15, 2006 9:14 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tis aug 15, 2006 8:10 am

Dom där jävlar äcklen ifrån TVI TVI land har väll hotat honom??
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » tis aug 15, 2006 8:12 am

Du var på samma linje som jag men jag uttryckte mig inte på samma sätt :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis aug 15, 2006 8:15 am

Tycker vi inte skall påstå någonting utan att ha tort på fötterna.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis aug 15, 2006 8:40 am

Nä, vi vet ingenting, men hur som helst så är det väldigt synd, för det är en spelare som har goda förutsättningar för att bli riktigt bra och det hade väl funnits goda förutsättningar, att han kunde blommat ut just i Lakers.
Trist, trist och trist, men trivs man inte så gör man inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis aug 15, 2006 8:42 am

Finns det någon enda som påstått att det är folk som hotat Sebbe?? Vad säger han själv, ska man inte tro på att det han säger stämmer??? Ge er för Fan!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » tis aug 15, 2006 8:45 am

Jag förutsätter att det stämmer som uppges att han kanske inte trivdes som han hoppats. Rakryggat att i så fall att säga som det är. Önskar Sebatian Arvidsson all lycka i Taif dit han lär ta vägen. Folk byter arbetsplats ibland konstigare än så behöver det inte vara.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » tis aug 15, 2006 8:45 am

LasseMaja skrev:Finns det någon enda som påstått att det är folk som hotat Sebbe?? Vad säger han själv, ska man inte tro på att det han säger stämmer??? Ge er för Fan!!!

Lugn LasseMaja. Låt dom tro vad dom vill.
För de kan väl inte va så att en spelare trivs bättre i TAIF än i världens aboslut bästa klubb??
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tis aug 15, 2006 8:49 am

Det måste väl vara en total omöjlighet hur folk inte kan trivas i Lakers, Växjö är ju trots allt Sveriges bästa stad på alla sätt.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » tis aug 15, 2006 8:50 am

Det finns ingen anledning att spekulera i om det funnits otrevliga orsaker till att det skedde. Det enda rätta är att konstatera att han inte trivdes och nu valt att lämna Lakers. Det har väl växt fram under sommaren och det är bättre att bryta kontraktet, istället för att vantrivas och underprestera, det leder inte till någon vidareutveckling. Man ska lyssna till sitt inre, så är det bara.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis aug 15, 2006 8:52 am

LasseMaja: var för någonstans har det stått att Växjö är Sveriges bästa stad och att alla, precis alla måste trivas i Lakers?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis aug 15, 2006 8:57 am

Sandlåda
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » tis aug 15, 2006 8:57 am

Men varför börja spekulera i att han hotats??? Nu säger jag inte att han kommer att hamna i Taif igen, men killen säger ju att Taif är en möjlig klubb att spela för igen. Är det nån som tror att han skulle vilja spela i Taif igen om folk härifrån hade hotat honom??

Jag hoppas på att Sebastian kommer tillbaks till Taif, han behövs hos oss med sin storlek å tyngd. :D

Synd bara att vi inte fick Jacobsson oxå, hade vart skoj att få se han avsluta sin karriär i moderklubben.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » tis aug 15, 2006 9:02 am

Lassemaja du vt hur det är med folk på forum. Det finns sådana på de grönas forum med, inga man behöver ta notis av.
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Räven » tis aug 15, 2006 9:04 am

LasseMaja: Spekulationerna beror säkert på att det trots allt finns fanatiska supporters i TAIF, som har lite annorlunda metoder än vi andra. De är väldigt få, för de flesta, säkert 99% är som vilka supporters som helst. Men jag tror själv att det är andra saker som fällt avgörandet i Sebastians val. Alltså naturliga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis aug 15, 2006 9:08 am

Klart att det är andra faktorer som fällt avgörande, för annars är ju Sebastian en lögnare.

Visst finns det en par skumma fans hos oss, precis som det gör bland alla lags supportrar. Hoppas han slipper hot nu när han bestämt sig för att lämna er. :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav The London Observer » tis aug 15, 2006 9:18 am

Inget jobb och pendling mellan Växjö och spel i Gislaved ligger nog närmast till en förklaring varför han inte trivdes i Växjö. Synd på en sådan framtidsman.
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör

Inläggav ruppo » tis aug 15, 2006 9:21 am

Var ju tänkt att han skulle spelat i Lakers... tror inte han var en av dem som skulle spelat i Gislaved då han var, som jag förstått det, avsedd för den avlastade 4:e femman.

Var snarare tänkt att spel i Gislaved var avsett för de juniorer som var på väg att etablera sig i Lakers a-lag men ännu inte lyckats ta det sista klivet!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » tis aug 15, 2006 9:40 am

Jag tycker bara de är löjligt av dom som längre upp i tråden antytt att de kanske förekommit hot.
Finns ingen som tycker illa om Sebbe från supporter sidan vad jag hört.
Men precis som endel säger så finns de en del svaga människor som inte tål att saker går mot deras vilja. Sådana finns de överallt. Växjö som Tingsryd. Och att de finns mer fanatiska supportrar i TAIF har nog mer med åldern på föreningen än placeringen i landet.
Och att sebbe kände sig "hotad" av Lakers att få spela i Gislaved tror ja inte heller. Han hade för mycke potensial för att bli bortlyft från laget.

Om Sebastian väljer att köra på denna säsongen i ett annat lag så hoppas jag verkligen att han kommer till TAIF. Där är han hjärtligt välkommen, Och han kommer vara en stor tillgång för TAIF.
Får jag välja mellan Sebbe eller Arvidsson i TAIF i höst så väljer ja Sebbe all day long. Han är en kille som siktar framåt och vill bli riktigt bra. CJ har planat ut, nöjer sig med de han har.

Kom hem Sebastian!!!

Mvh J
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Nille » tis aug 15, 2006 9:41 am

För att spela hockey i Lakers måste man trivas och vara beredd att träna hårt, gör man inte det så bör man byta klubb. Det mår alla inblandade parter bra av. Tror inte att han har blivit hotad utan kommit fram till detta själv. Bara att önska honom lycka till var han nu hamnar.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » tis aug 15, 2006 10:14 am

jag tycker detta är riktit dåligt att han bara helt plötsligt lämnar klubben utan att säga något som helst.
Säger inte att Taif supportrar ligger bakom detta men är de det så är det tragiskt och inget nytt. Det kommer fram varför han lämnade hur vore det om lakers anhängare skulle ringa och hota Taif spelare ? - Det vore konstigt eftersom lakers anhängare aldrig skulle få för sig o göra det.

varför han lämnade kommer fram men jag tycker han var riktigt bra iaf
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav goldfinger » tis aug 15, 2006 11:53 am

saxat från VGIK hockeyblogg

"Lakers/Gislaved inte populärt

En av smålands bästa spelare född-87, Sebastian Arvidsson fick till säsongen ett kontrakt med Växjö Lakers. Övergången från Tingsryd sågs väl inte med jätteblida ögon, men grabben ville i alla fall ta chansen. Nu lämnar han Lakers efter två veckor på isen. Ryktena säger att en utlåning till GSK var nära förestående, vilket gjorde att Arvidsson fick kalla fötter. Förmodligen inte hela sanningen då det måste vara svårt att acklimatisera sig till en främlingslegion som Växjö Lakers.

Föreningen har inga "kulturbärare" som fundament i A-truppen. Det innebär att ramarna blir otydliga och det interna ledarskapet, vars kanske viktigaste roll är just att acklimatisera yngre spelare in i gruppen, försvinner. Det blir svårt att trivas som ny, ung spelare i en sådan miljö.

Nu är det väl ingen ko på isen för unge Arvidsson. TAIF tar säkert emot honom med öppna armar efter hans succéartade debutsäsong i fjol. Om inte lär han knappast sakna anbud..."

"
goldfinger
Forumamatör

Inläggav furioso » tis aug 15, 2006 12:10 pm

Om de tidigare hotat exempelvis TAIF`s gamla sportchef som alla känner till. Varför skulle det då inte kunna finnas kapacitet till att hota en spelare som gått från trogen TAIF spelare till spel för Lakers.

Nu säger jag inte att det är så, för då skulle det snarare ha hänt i samband med övergången.
Men man skall inte vara blindögd och tro att det absolut inte kan ha förekommit hot, det är mycket som aldrig kommer fram...

Nej, Lakers sluta värva från TAIF. Det verkar vara för riskabelt.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Primeau » tis aug 15, 2006 12:20 pm

Lägg av nu med allt snack om ev. hot i samband med övergångar Taif-Lakers!
Sebastian trivdes aldrig i Lakers, som för övrigt visst har folk som hjälper nyinflyttade att acklimatisera sej, och i takt med att spelet stämde mindre och mindre sjönk självförtroendet. SAMTIDIGT har ju truppens övriga unga spelare sett väldigt hungriga ut; Basse och Yngwe har väl aldrig varit hungrigare? Arvidsson var inte redo för flytten, tyvärr.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis aug 15, 2006 12:25 pm

Ge er för fan nu!!!! Fatta att killen inte blivit hotad, hade han blivit det så hade han väl för fan sagt det!!!! :evil:

Det där med sportchefen är så jävla överdrivet, den gången handlade det om 2 sponsorer som hotade med att sluta handla grejer på företaget som Gusten driver om han gick till Lakers.

Ni måste väl kunna inse att alla inte trivs i Lakers!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » tis aug 15, 2006 2:09 pm

LasseMaja skrev:Ge er för fan nu!!!! Fatta att killen inte blivit hotad, hade han blivit det så hade han väl för fan sagt det!!!! :evil:

Det där med sportchefen är så jävla överdrivet, den gången handlade det om 2 sponsorer som hotade med att sluta handla grejer på företaget som Gusten driver om han gick till Lakers.

Ni måste väl kunna inse att alla inte trivs i Lakers!!!

Sluta dra upp den skiten om Gusten om och om igen. De finns INGEN på detta forumet som verkligen vet vad som hände. Inte du, Inte jag och ingen lakej. Om de förekom hot mot företaget eller honom eller hans familj har de bara spekulerats om. gusten själv har aldrig sagt nått. Så länge de inte kastas nytt ljus på den punkten så finns de INGET att diskutera.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Toyspeed » tis aug 15, 2006 2:11 pm

goldfinger skrev:saxat från VGIK hockeyblogg

"Lakers/Gislaved inte populärt

En av smålands bästa spelare född-87, Sebastian Arvidsson fick till säsongen ett kontrakt med Växjö Lakers. Övergången från Tingsryd sågs väl inte med jätteblida ögon, men grabben ville i alla fall ta chansen. Nu lämnar han Lakers efter två veckor på isen. Ryktena säger att en utlåning till GSK var nära förestående, vilket gjorde att Arvidsson fick kalla fötter. Förmodligen inte hela sanningen då det måste vara svårt att acklimatisera sig till en främlingslegion som Växjö Lakers.

Föreningen har inga "kulturbärare" som fundament i A-truppen. Det innebär att ramarna blir otydliga och det interna ledarskapet, vars kanske viktigaste roll är just att acklimatisera yngre spelare in i gruppen, försvinner. Det blir svårt att trivas som ny, ung spelare i en sådan miljö.

Nu är det väl ingen ko på isen för unge Arvidsson. TAIF tar säkert emot honom med öppna armar efter hans succéartade debutsäsong i fjol. Om inte lär han knappast sakna anbud..."

"

Att flytten inte sågs med blida ögon vet ja inte. Visst muttras de alltid om spelare går till lokala konkurrenter. Men de va inga stora ord om hans flytt. Folk förstod att han ville testa på allsvenskan utan att flytta för långt. Inga konstigheter med de!
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Primeau » tis aug 15, 2006 2:28 pm

Förhållandet Värnamo-Gislaved är minst sagt frostigt. Att man på Värnamos hockeyblogg försöker måla upp Lakers och dess nya farmarklubb Gislaved som rena skämtet är inget att bry sig om :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis aug 15, 2006 3:24 pm

som jag skrev innan tror helt enkelt att han inte trivdes i lakers alla gör inte det. Det är väl bättre att han lämmnar om han kännner att det inte fungerar? Det är ju bara pinsamt att folk ens tänker tanken om att hot förekommer nä lägg ner det. VI som suportrar kan ju tro på det som sägs att han inte känner att det fungerar :idea: Om du har en arbetskollega som byter jobb då behöver han ju inte vara hotad för det. Lycka till Sebastian var du nu hamnar!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav serra » tis aug 15, 2006 3:42 pm

tycker den här dis är helt ointressant
han har lämnat Lakers, punkt slut..
Lets gå vidare...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav kaabe » tis aug 15, 2006 3:53 pm

zzzzZZZZzzzzz
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

lakers o taif

Inläggav yxordorx » tis aug 15, 2006 8:59 pm

han tränar me taif idag, enligt en spelare så skriver han troligtvis på imorgon för taif.
Mr.Magic
Användarvisningsbild
yxordorx
Forumamatör

Inläggav ruppo » tis aug 15, 2006 9:04 pm

Ok, o så var alla glada o nöjda igen ungefär!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Nästa

Återgå till Silly Season