BHC vs. Lakers (Nån ska dit??)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav NELSON » fre aug 25, 2006 10:01 am

Resultatet mot Borås visar en hel del angående Växjö Lakers i år. Alla som kan lite om ishockey måste väl ändå medge att årets trupp inte ser speciellt stark ut. För det första otroligt stor omsättning som vanligt! Fast det kan i och för sig alla klubbar råka ut för ibland men då gäller det att ersätta med rätt spelare. Det är tveksamt om ni gjort det år? Fast ni fick ju CJ att skriva på i säsongens elfte timme så ni fick åtminstone behålla en bra spelare!!! Där ser man vad lite pengar kan göra... För övrigt får man väl tacka för att vi fick tillbaka Sebastian som är en riktigt lovande spelare....fast ni har ju också bra juniorer har jag förstått av forumet.
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav Per_växjö » fre aug 25, 2006 10:05 am

Nelson. FEM spelare (inklusive Jacobsson) har inte varit med än. Om du säger att årets trupp ser svagare ut än innan. Är då TAIF sämre än Borås?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre aug 25, 2006 10:07 am

Håller med dig Nelson--
2 finnar från högsta ligan i finland...CJ....2 jänkare som sprutat i poäng...en ung kjedja med Rosèn och c/o....ny hungrig tränare...nä...jag håller med dig 110%....ser inte alls bra...

Fan kan vi inte få tillbaka lundström, andersson o höök så det blir lite drag i hockeyn igen???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre aug 25, 2006 10:11 am

Och Einarsson :clappy: :clappy:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre aug 25, 2006 10:19 am

Ja snälla... ge oss tillbaka Lundström... fast fasen oxå, hoppas bara landstinget har tid och lust att bygga om en rullator så den får medar, för annars blir det jobbigt...

För som Per_växjö skrev... känns som man inte ska uttala sig om årets trupp förrän alla har anslutit och fått spela ihop sig, är trots allt FEM ordinarie spelare som fortfarande saknas!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav NELSON » fre aug 25, 2006 10:27 am

Hoppsan jag glömde ju att ni kör stenhårt med sexmånadersspelare. Ja de är säkert kanonbra...speciellt för kontinuiteten i laget! Sen förstår jag inte varför alltid Taifs spelare ska jämföras med era. Vi ligger en division under er för tillfället det är bara att läsa tabellen. För övrigt så är det rätt kul att höra er snacka så mycket skit om era före detta spelare. Spelade inte Lundström en hel del matcher och gjorde det ganska bra i Lakers eller har jag fel?
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav Primeau » fre aug 25, 2006 10:31 am

NELSON skrev:Resultatet mot Borås visar en hel del angående Växjö Lakers i år. Alla som kan lite om ishockey måste väl ändå medge att årets trupp inte ser speciellt stark ut. För det första otroligt stor omsättning som vanligt! Fast det kan i och för sig alla klubbar råka ut för ibland men då gäller det att ersätta med rätt spelare. Det är tveksamt om ni gjort det år? Fast ni fick ju CJ att skriva på i säsongens elfte timme så ni fick åtminstone behålla en bra spelare!!! Där ser man vad lite pengar kan göra... För övrigt får man väl tacka för att vi fick tillbaka Sebastian som är en riktigt lovande spelare....fast ni har ju också bra juniorer har jag förstått av forumet.

Borde inte kommentera detta men kan inte låta bli :wink::
isåfall har ju det tippade topplaget Tingsryd också lyckats med årets värvningar.....var 4-4 det blev mot mittengänget Mariestad?
Våra juniorer kass? Kanske det, men Sebastian Arvidsson blev inte så lite skraj när han märkte att det var HAN och inte dom som skulle pendla till Gislaved.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre aug 25, 2006 10:33 am

Snacka skit om fd spelare ska väl inte komma från TAIFAre???
Flaskor,hot,...något du kanske känner igen?????
Det jag skrev var inte skit mot våran fd spelare, men dom håller inte måttet...PRECIS som du skriver..NI LIGGER EN DIV UNDER OSS...så där håller dom säkert, men inte i allsvenskan...
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre aug 25, 2006 10:35 am

SANDLÅDA!!!!!!!!!!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Primeau » fre aug 25, 2006 10:38 am

Japp, sorry.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre aug 25, 2006 10:40 am

rätt! back to tråden..:)
Bhc-lakers..slut.. 4-4
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Toyspeed » fre aug 25, 2006 11:38 am

Per_växjö skrev:Nelson. FEM spelare (inklusive Jacobsson) har inte varit med än. Om du säger att årets trupp ser svagare ut än innan. Är då TAIF sämre än Borås?

För de första. spelare som kommer direkt från andra ligor, och inte ens tränat ihop med ett lag har ja svårt kommer bli några frälsare direkt. Dom blir säkert bra ju längre säsongen lider. Men vänta er inte för mycke i dom första matcherna. Och för de andra. Sluta jämföra lags olika träningsmatcher. Sett innan här när någon frågat om vilket lag som är bäst av troja och taif. De går ju omöjligt att bedömma efter en träningsmatch. Ingen här som vet vad ett lag har för avsikt att träna under just den matchen. De är ju en TRÄNINGSMATCH. alltså en träning. och de kan va träning på boxplay, powerplay eller ja vad som helst som dom fokuserar på i just den matchen.
Och om borås är bättre än taif. De får vi se framåt vårkanten, När lagen möts i ett kval. Ifall båda lagen går dit vill säga. Dock tror jag att borås får svårt att ta sig dit. Dom ska slåss med flera bra lag i sin serie. Lika så TAIF. Tror de kan bli jämna serier i år för både E och F.
Borås är alltid starka i sin hall. Men ofta lite klena när dom kommer utanför densamma.

Men kontentan av de hela. Sluta bedömma ett lags kapacitet efter en träningsmatch. De säger i stort sätt INGENTING.

Mvh J
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre aug 25, 2006 12:03 pm

NELSON skrev:Resultatet mot Borås visar en hel del angående Växjö Lakers i år. Alla som kan lite om ishockey måste väl ändå medge att årets trupp inte ser speciellt stark ut. För det första otroligt stor omsättning som vanligt! Fast det kan i och för sig alla klubbar råka ut för ibland men då gäller det att ersätta med rätt spelare. Det är tveksamt om ni gjort det år? Fast ni fick ju CJ att skriva på i säsongens elfte timme så ni fick åtminstone behålla en bra spelare!!! Där ser man vad lite pengar kan göra... För övrigt får man väl tacka för att vi fick tillbaka Sebastian som är en riktigt lovande spelare....fast ni har ju också bra juniorer har jag förstått av forumet.

du verkar inte veta att lakers spelat sina träningsmatcher utan 5-6 spelare ?.
spelare som snart kommer till klubben så ja tycker det är bra att juniorerna lyckades spela 4-4 mot borås
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre aug 25, 2006 2:16 pm

Toyspeed skrev:Men kontentan av de hela. Sluta bedömma ett lags kapacitet efter en träningsmatch. De säger i stort sätt INGENTING.

Mvh J

Det kan jag inte hålla med om. Träningsmatcher säger inte speciellt mycket om taktik, spelsystem eller laget som helhet. Men självklart kan man börja utläsa kvalitetn på individuella spelare genom att studera deras grundläggande spel.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Toyspeed » fre aug 25, 2006 2:30 pm

Mygel skrev:
Toyspeed skrev:Men kontentan av de hela. Sluta bedömma ett lags kapacitet efter en träningsmatch. De säger i stort sätt INGENTING.

Mvh J

Det kan jag inte hålla med om. Träningsmatcher säger inte speciellt mycket om taktik, spelsystem eller laget som helhet. Men självklart kan man börja utläsa kvalitetn på individuella spelare genom att studera deras grundläggande spel.

Ja individuella spelare kan du kanske bedömma till viss mån. Men som jag skrev. ett LAGS kapacitet.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Mygel » fre aug 25, 2006 2:39 pm

[quote="Toyspeed]
Ja individuella spelare kan du kanske bedömma till viss mån. Men som jag skrev. ett LAGS kapacitet.[/quote]

Men ett lags kapacitet är till stor del baserad på den samlade individuella kapaciteten hos spelarna. Så ett lag som Växjö ska normalt sett vinna mot ett div 1 lag eftersom de har inviduellt sett skickligare spelare. Gör de inte det så kan de spegla vissa brister hos spelarna i laget.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Beckis » fre aug 25, 2006 3:48 pm

Mygel skrev:[quote="Toyspeed]
Ja individuella spelare kan du kanske bedömma till viss mån. Men som jag skrev. ett LAGS kapacitet.

Mygel skriver:
Men ett lags kapacitet är till stor del baserad på den samlade individuella kapaciteten hos spelarna. Så ett lag som Växjö ska normalt sett vinna mot ett div 1 lag eftersom de har inviduellt sett skickligare spelare. Gör de inte det så kan de spegla vissa brister hos spelarna i laget.[/quote]

Ja just det, som när Rögle åkte på däng mot BHC för ngt år sedan på försäsongen :wink:

(kan tänkas att ni spelade oavgjort kommer inte riktigt ihåg)
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Toyspeed » fre aug 25, 2006 4:43 pm

Mygel skrev:[quote="Toyspeed]

Men ett lags kapacitet är till stor del baserad på den samlade individuella kapaciteten hos spelarna. Så ett lag som Växjö ska normalt sett vinna mot ett div 1 lag eftersom de har inviduellt sett skickligare spelare. Gör de inte det så kan de spegla vissa brister hos spelarna i laget.[/quote]

Njae.. de kan ja inte riktigt hålla med om faktiskt. De är stor skillnad mot att sätta ihop ett lag med skickliga individuella spelare och att sen faktiskt få ett LAG av dom.

Finns många exempel på de i den internationella fotbollen. Köper upp alla världens stjärnor. Men sen kan dom inte passa bollen mellan varandra. Utan alla tror att dom är den stora stjärnan som kan göra som dom vill. Ingen bra blandning alltid. Sen är de ibland svårt att få lag från högre divisioner att bli motiverade i möte med "sämre" lag.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav ruppo » fre aug 25, 2006 5:30 pm

Toyspeed skrev:Finns många exempel på de i den internationella fotbollen. Köper upp alla världens stjärnor. Men sen kan dom inte passa bollen mellan varandra. Utan alla tror att dom är den stora stjärnan som kan göra som dom vill. Ingen bra blandning alltid. Sen är de ibland svårt att få lag från högre divisioner att bli motiverade i möte med "sämre" lag.

Kan inte göra annat än o hålla med! Praktexempel är väl Real Madrid... se bara på dem precis i övergångsperioden mellan att dem började tappa o Barca började ta över... på pappret hade Real ett världslag med i stort sätt alla stora stjärnor, bortsett från Ronaldinho då... och hur gick det? jo Barca vann/vinner ändå!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » lör aug 26, 2006 10:24 am

Replik till Mygel : Talanglösa Juniorer skall inte slängas in hur som helst. anser att Rantatalo är talangfull, att man blir bedömd efter misstag är självklart men misstag är inte desto mindre naturligt i den åldern och ingår som en naturlig del i skolningen till Hockeyspelare, att tolerera misstag av Juniorspelare är grunden för att de ska utvecklas, detta får en del av våra Juniorer nu innan de etablerade spelarna dyker upp.

Vill minnas att ni hade en Dansk spelare Madsen som spelade en del byten förra säsongen, lärde sig säkert en del men gjorde säkert någon miss också.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Mygel » mån aug 28, 2006 9:41 am

NEDOMANSKY skrev:Replik till Mygel : Talanglösa Juniorer skall inte slängas in hur som helst. anser att Rantatalo är talangfull, att man blir bedömd efter misstag är självklart men misstag är inte desto mindre naturligt i den åldern och ingår som en naturlig del i skolningen till Hockeyspelare, att tolerera misstag av Juniorspelare är grunden för att de ska utvecklas, detta får en del av våra Juniorer nu innan de etablerade spelarna dyker upp.

Vill minnas att ni hade en Dansk spelare Madsen som spelade en del byten förra säsongen, lärde sig säkert en del men gjorde säkert någon miss också.

Philip Larsen, nu i Frölunda. Han fick spela just eftersom han spelade moget. Men självklart fick han kritik om han gjorde misstag (spelade mest med Kenny dock så misstagen var oftast inte så allvarliga). Det är inte social verksamhet det rör sig om. ´Är du till nytta för laget så spelar du annars så står du utanför laget.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis aug 29, 2006 12:59 am

Ursäkta felet med namnet, instämmer med att det inte är någon social verksamhet. Men nu är det träningsmatcher med två givna backar borta. tycker att det är ett lämpligt tillfälle att få prova vingarna.
Tycker fortfarande att Rantatalo spelar helt ok, detta utan att backas upp av K.Jönsson.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Mygel » tis aug 29, 2006 7:55 am

NEDOMANSKY skrev:Ursäkta felet med namnet, instämmer med att det inte är någon social verksamhet. Men nu är det träningsmatcher med två givna backar borta. tycker att det är ett lämpligt tillfälle att få prova vingarna.
Tycker fortfarande att Rantatalo spelar helt ok, detta utan att backas upp av K.Jönsson.

Självklart och deras insatser ska bli bedömda som vilken annan spelare.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Föregående

Återgå till Matchsnack