Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
NELSON skrev:Resultatet mot Borås visar en hel del angående Växjö Lakers i år. Alla som kan lite om ishockey måste väl ändå medge att årets trupp inte ser speciellt stark ut. För det första otroligt stor omsättning som vanligt! Fast det kan i och för sig alla klubbar råka ut för ibland men då gäller det att ersätta med rätt spelare. Det är tveksamt om ni gjort det år? Fast ni fick ju CJ att skriva på i säsongens elfte timme så ni fick åtminstone behålla en bra spelare!!! Där ser man vad lite pengar kan göra... För övrigt får man väl tacka för att vi fick tillbaka Sebastian som är en riktigt lovande spelare....fast ni har ju också bra juniorer har jag förstått av forumet.
Per_växjö skrev:Nelson. FEM spelare (inklusive Jacobsson) har inte varit med än. Om du säger att årets trupp ser svagare ut än innan. Är då TAIF sämre än Borås?
NELSON skrev:Resultatet mot Borås visar en hel del angående Växjö Lakers i år. Alla som kan lite om ishockey måste väl ändå medge att årets trupp inte ser speciellt stark ut. För det första otroligt stor omsättning som vanligt! Fast det kan i och för sig alla klubbar råka ut för ibland men då gäller det att ersätta med rätt spelare. Det är tveksamt om ni gjort det år? Fast ni fick ju CJ att skriva på i säsongens elfte timme så ni fick åtminstone behålla en bra spelare!!! Där ser man vad lite pengar kan göra... För övrigt får man väl tacka för att vi fick tillbaka Sebastian som är en riktigt lovande spelare....fast ni har ju också bra juniorer har jag förstått av forumet.
Toyspeed skrev:Men kontentan av de hela. Sluta bedömma ett lags kapacitet efter en träningsmatch. De säger i stort sätt INGENTING.
Mvh J
Mygel skrev:Toyspeed skrev:Men kontentan av de hela. Sluta bedömma ett lags kapacitet efter en träningsmatch. De säger i stort sätt INGENTING.
Mvh J
Det kan jag inte hålla med om. Träningsmatcher säger inte speciellt mycket om taktik, spelsystem eller laget som helhet. Men självklart kan man börja utläsa kvalitetn på individuella spelare genom att studera deras grundläggande spel.
Mygel skrev:[quote="Toyspeed]
Ja individuella spelare kan du kanske bedömma till viss mån. Men som jag skrev. ett LAGS kapacitet.
Mygel skrev:[quote="Toyspeed]
Ja individuella spelare kan du kanske bedömma till viss mån. Men som jag skrev. ett LAGS kapacitet.
Toyspeed skrev:Finns många exempel på de i den internationella fotbollen. Köper upp alla världens stjärnor. Men sen kan dom inte passa bollen mellan varandra. Utan alla tror att dom är den stora stjärnan som kan göra som dom vill. Ingen bra blandning alltid. Sen är de ibland svårt att få lag från högre divisioner att bli motiverade i möte med "sämre" lag.
NEDOMANSKY skrev:Replik till Mygel : Talanglösa Juniorer skall inte slängas in hur som helst. anser att Rantatalo är talangfull, att man blir bedömd efter misstag är självklart men misstag är inte desto mindre naturligt i den åldern och ingår som en naturlig del i skolningen till Hockeyspelare, att tolerera misstag av Juniorspelare är grunden för att de ska utvecklas, detta får en del av våra Juniorer nu innan de etablerade spelarna dyker upp.
Vill minnas att ni hade en Dansk spelare Madsen som spelade en del byten förra säsongen, lärde sig säkert en del men gjorde säkert någon miss också.
NEDOMANSKY skrev:Ursäkta felet med namnet, instämmer med att det inte är någon social verksamhet. Men nu är det träningsmatcher med två givna backar borta. tycker att det är ett lämpligt tillfälle att få prova vingarna.
Tycker fortfarande att Rantatalo spelar helt ok, detta utan att backas upp av K.Jönsson.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster