karjalainen,grisen i säcken????

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

karjalainen,grisen i säcken????

Inläggav Experten » sön aug 27, 2006 3:15 pm

detta är ju helt otroligt och så oprofesionellt av växjö lakers om det stämmer.på matchen i går så pratades det om att karjalainen var riktigt skadad och att hans ljumskar ballat ur helt och hållet!hur kan man värva en målvakt som är så in i helvetes skadebenägen att han faller i hop som ett korthus på försesongen och som dessutom kostar mest i hela laget?????enligt ryktena så ser det inte bra ut.
Experten
Forumamatör

Inläggav Lobo » sön aug 27, 2006 3:23 pm

Finns det inte försäkringar som täcker upp detta, ifall det är sant. Tycker vi skall vänta med att spekulera förens vi vet mer. Skall man tro och gissa lite själv så är nog skadan läkt men man avaktar lite med matchning så man är på den säkra sidan. Tror inte de hadde haft han på bänken ens om det varit riktigt illa.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav ruppo » sön aug 27, 2006 3:47 pm

Exakt... om han inte ens hade varit redo för ett inhopp så hade han ju inte varit båsöppnare... för vad skulle man isf gjort om Andersson blivit skadat? spelat utan målvakt då eller?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » sön aug 27, 2006 3:58 pm

Verkar ju märkligt och aningen oroväckande. Men visst, spekulationerna flödar ju när den värvade förstamålvakten inte står där han ska stå - mellan stolparna. När vi mötte Nybro så satt ju Toumo inte ens på bänken utan då var väl junismålisen Lindberg stand-in. Hemlighetsmakeriet från Växjö Lakers sida rockar fan inte. Hur ligger det till egentligen med Toumo Karjalainen och hans fysiska status? Kör med raka rör, det är bäst så. Att en förstamålvakt med kassa ljumskar, som det stod på hemsidan, tränar för fullt rimmar ju inte heller speciellt bra. Confused - vad är problemet?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Experten » sön aug 27, 2006 4:19 pm

nää men hadde denna hemsidan varit lite mer aktiv och infomerat oss vad som händer och sker med spelarna så hade ju detta inte varit nåt problem.hur jobbigt kan det vara att ta reda på fakta och säga det till supportrarna?????har man hand om en hemsida så ska man väl sköta den bra och inte som det är nu haffsigt och dåligt!växjö lakers dyraste spelare karjalainen skadad,verklgen skit bra!!!!!!!
Senast redigerad av Experten sön aug 27, 2006 4:21 pm, redigerad totalt 1 gång.
Experten
Forumamatör

Inläggav Lobo » sön aug 27, 2006 4:20 pm

Att han inte stod mot Nybro måste väll inneburit att han var så pass dålig att han inte skulle kunna stå över huvudtaget. Nu skulle jag gissa att han kan stå men man låter han vila för säkerhetens skull. Man behöver inte dra på alla växlar man har och spekulera sönder allt och alla. Skulle det vara på något annat sätt tror jag VLH skulle gå ut med det.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Re: karjalainen,grisen i säcken????

Inläggav Niles » sön aug 27, 2006 4:42 pm

Experten skrev:detta är ju helt otroligt och så oprofesionellt av växjö lakers om det stämmer.på matchen i går så pratades det om att karjalainen var riktigt skadad och att hans ljumskar ballat ur helt och hållet!hur kan man värva en målvakt som är så in i helvetes skadebenägen att han faller i hop som ett korthus på försesongen och som dessutom kostar mest i hela laget?????enligt ryktena så ser det inte bra ut.

Blablablablabla..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » sön aug 27, 2006 5:16 pm

Hur kan det komma sig att "Experten" bara dyker upp här på forumet då det handlar om något negativt om Lakers??

Nu fattas bara att "Trädgårsmästaren" med dyker upp.

Kan vi inte avvakta och se hur det är med ljumskarna innan vi dräper hela organisationen igen.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Primeau » sön aug 27, 2006 9:24 pm

Experten, du kan som en sann Lakej vara lugn: det fixar sig på målvaktssidan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav bb6 » mån aug 28, 2006 7:52 am

Jag tror till 100% att de bara är en säkerhetsåtgärd att han inte spelar nu, de är väl bättre och låta han vila nu och bli helt frisk innan serien drar igång! :roll:
Tycker de är lite väl tidigt att börja såga han nu, dom flesta spelarna känner av ljumskarna men har kanske inte samma möjlighet att vila sig!
hmmm..
bb6
Forumamatör

Inläggav Mygel » mån aug 28, 2006 8:06 am

Men trots allt så måste det ändå ses som olyckligt att den tilltänkte första målvakten missar så mycket matchträning på försäsongen. Kan ta ett tag att bli varm i kläderna när väl serien börjar.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » mån aug 28, 2006 8:07 am

I helgen läste jag nya Nöjesnytt där det är ett helt uppslag med bild och intervju/reportage med Karjalainen. Det hela verkar ändå lite oroväckande, för i reportaget kan man läsa hur han fick nästan en hel säsong förstörd pga sina ljumskar för ett par år sedan. :roll:

Varanen, vet du nåt om detta?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån aug 28, 2006 8:09 am

Det låter ju inte precis bra, men det är väl bäst att avvakta ett tag till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån aug 28, 2006 8:32 am

Förhoppningsvis kommer det väl klarna i Tjeckien, så ni som är där får gärna komma in på forumet o rapportera om ni får möjlighet!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Musta » mån aug 28, 2006 8:45 am

Per Carlsson skrev:I helgen läste jag nya Nöjesnytt där det är ett helt uppslag med bild och intervju/reportage med Karjalainen. Det hela verkar ändå lite oroväckande, för i reportaget kan man läsa hur han fick nästan en hel säsong förstörd pga sina ljumskar för ett par år sedan. :roll:

Varanen, vet du nåt om detta?

Jag är inte Varanen och har inte läst reportaget, men vill kommentera Tuomos skador lite. Visst har han ju haft problem med ljumskarna förut, men så dramatiskt att han skulle varit borta "nästan en hel säsong" är det inte. Däremot är det oroväckande att han haft problem med ljumsken mer än en gång tidigare.

Säsongen 2004-05 skadade han ljumsken i en match mot Jokerit den 15 februari och var borta ett bra tag, men om jag inte minns helt fel var han tillbaka innan säsongen var slut, kanske lagom till slutspelet ungefär. Samma säsong blev han skadad på försäsongen och var tillbaks den 2 oktober, men då var det vristen som krånglade. Förra säsongen var Tuomo borta i några veckor p.g.a. en ljumskskada och missade sju matcher.

Tråkigt att höra att ljumsken retas med Tuomo igen, hoppas verkligen det bara är en säkerhetsåtgärd att han inte spelar.
Musta
Forumamatör

Inläggav bb6 » mån aug 28, 2006 8:54 am

Vad jag har hört så är de inte så farligt som dom skriver.
hmmm..
bb6
Forumamatör

Inläggav Anfall » mån aug 28, 2006 2:20 pm

[quote="GS"]
Nu fattas bara att "Trädgårsmästaren" med dyker upp.
quote]

Hoppas du avser någon annan än mig, GS. Vad jag kan se är jag den enda som har Sveriges Trädgård som var jag kommer ifrån. Men jag är inte negativ till Växjö Lakers för det. :wink:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav Per Carlsson » mån aug 28, 2006 2:24 pm

Anfall, han syftar på användaren med namnet Gardener så du kan va lugn. :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Anfall » mån aug 28, 2006 2:32 pm

Per Carlsson skrev:Anfall, han syftar på användaren med namnet Gardener så du kan va lugn. :wink:

Puh, skönt å höra. :D
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav ruppo » tis aug 29, 2006 10:53 am

När vi ändå har en tråd om Karjalainen kan jag ju passa på o tipsa om den stora intervju som nu ligger ute med honom på Lakers hemsida!

Länk: http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... ticle=1203
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav calle73 » tis aug 29, 2006 11:40 am

Nu kommer väl alla konspirations-teoretiker att sätta igång ;)
"VLH går ut med en intervju för att mörka en skada"
:roll:
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis aug 29, 2006 12:35 pm

Äh, det är lugnt 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis aug 29, 2006 1:14 pm

Per - Som vanligt har Musta svar på det mesta som rör våra killar från TPS.

En klart intressant artikel av Rickard. Excellent research! :wink: :lol: Kul att frågan om Jämtin och Jortikka togs upp. En något märklig historia för en utomstående betraktare. Att TPS hade problem förra säsongen var ju uppenbart. Hoppas verkligen att ljumskarna repar sig snabbt för Karjalainen behöver matcher innan säsongsstart.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tis aug 29, 2006 1:33 pm

Bra jobbat grabbar
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Primeau » tis aug 29, 2006 1:40 pm

Japp, toppen läsning!
I skarpt läge hade han stått, värre är det inte med ljumskarna. Det är rätt många träningsmatcher kvar, han lär stå mellan stolparna inom kort.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NELSON » tis aug 29, 2006 1:58 pm

Ja vi får väl se vad som är sant och inte sant om karjalainen. Antingen så är han väl skadad eller så finns det kanske andra problem. Han skulle väl vara er största värvning i år....dyrast i alla fall!! Det känns lite som att värvandet har accelerat i Lakers på senare år, just när det gäller utländska spelare istället för att släppa fram egna lovande killar!
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » tis aug 29, 2006 2:04 pm

Det är väl det vi gör vi spelar varenda träningsmatch med minst 5 juniorer.

Erik Yngve
Björn Carlsson
Dennis Hedström
Oskar Hammarstedt
Sebastian Magnusson

Här är en del juniorer som vi släppt fram, så kom inte o sig att vi inte släpper fram junorer.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » tis aug 29, 2006 2:05 pm

NELSON skrev:Ja vi får väl se vad som är sant och inte sant om karjalainen. Antingen så är han väl skadad eller så finns det kanske andra problem. Han skulle väl vara er största värvning i år....dyrast i alla fall!! Det känns lite som att värvandet har accelerat i Lakers på senare år, just när det gäller utländska spelare istället för att släppa fram egna lovande killar!

att du orkar!
Baker
Forumproffs

Inläggav Primeau » tis aug 29, 2006 2:08 pm

Snicksnack, Fröpåsen. Lakers värvar spelare ungefär som andra allsvenska klubbar :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NELSON » tis aug 29, 2006 2:27 pm

Det är väl de juniorerna som ni ska skicka till Gislaved när finnarna och transatlanterna och CJ börjar eller?
Användarvisningsbild
NELSON
Forumamatör

Inläggav serra » tis aug 29, 2006 2:34 pm

NELSON skrev:Det är väl de juniorerna som ni ska skicka till Gislaved när finnarna och transatlanterna och CJ börjar eller?

Japp det är det nog, för dom håller inte Allsvensk klass ännu.
Tyvärr så att Växjö inte har tillräckligt bra juniorer för att ligga (förhoppningsvis) på övre halvan, och då är valet att köpa lite bra jänkare och finnar...:)
Men hellre i toppen av allsvenskan med utläningar än i div 1 med en massa egna juniorer :)
Hoppas ni får ett trevligt år ute i Tingsryd med att möta Tyringe,Gislaved mm i 40 omgångar.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tis aug 29, 2006 2:43 pm

LAKEJ89 skrev:Det är väl det vi gör vi spelar varenda träningsmatch med minst 5 juniorer.

Erik Yngve
Björn Carlsson
Dennis Hedström
Oskar Hammarstedt
Sebastian Magnusson

Här är en del juniorer som vi släppt fram, så kom inte o sig att vi inte släpper fram junorer.

Så glömmer du junioren som spelat mest. Emil Rantatalo-Thomas. :)
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Primeau » tis aug 29, 2006 2:45 pm

Serra: man kan ju plocka hit lovande ungdomar/juniorer på 15-16 år, låta dom gå gymnasiet och sedan kalla dom egna produkter som till varje pris skall spela i a-laget? Vissa klubbar gör så.
Vi lär hamna i division1-träsket fortare än det går att uttala svängdörrshockey: Jössarinken mm..... here we go!
:eeeh:
Och, innan Buck drar mej i örat, åter till ämnet:
Lakers kommer denna vinter ha TVÅ riktigt bra målisar!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Musta » tis aug 29, 2006 4:49 pm

Varanen skrev:Per - Som vanligt har Musta svar på det mesta som rör våra killar från TPS.

En klart intressant artikel av Rickard. Excellent research! :wink: :lol: Kul att frågan om Jämtin och Jortikka togs upp. En något märklig historia för en utomstående betraktare. Att TPS hade problem förra säsongen var ju uppenbart. Hoppas verkligen att ljumskarna repar sig snabbt för Karjalainen behöver matcher innan säsongsstart.

Jag vill också tacka för en intressant artikel! En så omfattande intervju med Tuomo kommer jag inte ihåg att jag skulle ha läst förut och ändå är det en storklubb (med en usel hemsida dock) han har spelat i.

Ja, Jortikka är rätt speciell (och förra säsongen var han dessutom i obalans och skyllde på allt och alla, men aldrig på sig själv) och det har även Tuomo fått känna av. I intervjun var Tuomo väldigt diplomatisk, men åtminstone för utomstående verkade det ofta som att Tuomo var Jortikkas syndabock som det var lätt att skylla på vid förlust. Ta till exempel en match mot Tappara där Tuomo (och hans kollega i Tappara) höll nollan i 60 minuter. Då Tappara sedan lyckades göra mål i sudden var det främsta Jortikka hade att säga till medierna efter matchen att målvakten gärna kunde rädda något skott då och då. Och samtidigt hade hela laget (med stjärnor som Nurminen, Alatalo och Kauppila) producerat exakt 0 mål! Rättvist?

På tal om Jämtin: kort innan han lämnade TPS i vintras råkade jag höra när Jortikka skrek åt honom. Först undrade jag var det var för stort slagsmål, men sen såg jag Jortikka och Jämtin och där var det inte oklart att det var den först nämnde som skrek. Även Tuomo har råkat ut för motsvarande utskällningar. Dem har jag inte sett och hört, men när Jortikka bytte målvakt mitt i en match mot Blues såg jag på Tuomo då han kom till avbytarbåset efter periodpausen att Jortikka skällt ut honom. Inte heller i den matchen var Tuomo på något sätt avgörande för att TPS förlorade, det var hela bunten som underpresterade.
Musta
Forumamatör

Inläggav Räven » tis aug 29, 2006 5:08 pm

Synd att vissa tränare är belastade med en sådan otolig mörk sida,kan man konstatera.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season