av Curtains » ons okt 25, 2006 12:47 am
Vill ge min åsikt på flera punkter här... Tar gärna emot konstruktiv kritik på nedan, helst via PM.
- Alla spelare som signar en klubb betonar publiken för att bli populära och vinna en del hos supportrarnas hjärta. Ingen spelare väljer varken Växjö eller IKO för publiken, då de är på isen 15-25 min ca 8 ggr på månad, japp det blir 2-3,5 h/månad. Detta för en publik som ligger mellan 2000-2500 för våra klubbar. Pip ner till städer i det hockeytokiga Europa och du kan dubbla antalet åskådare för en skaplig klubb.
- Angående båda klubbarnas ekonomi. Ingen av våra klubbar handlar över sin budget. Dagens elitlicens tillåter inte att man handlar över sina resurser. Och om man gör det så tär det på klubbbens kontakter att gå ut och vädja om tillskott från företag för att man felinvesterat.
- Angående bygga långsamt. Varken IKO eller Växjö bygger långsamt med artistkontrakt. Artistkontrakt innebär ingen kontinuitet. Artistkontrakt innebär att då spelaren varit i Sverige sex månader är han krasst inte välkommen längre. En billig lösning, om man går långt är att signa en ny på artistkontrakt, inte förlänga. Greg i IKO skall hjälpa oss ur knipan, om sex månader är han passé. Likaså Saviano och Nolan som skall hjälpa er till plats 1-3. De kommer enbart finnas i era minnen som goda hockespelare. Vid en ny spelare har ni lönen som utgift. För att lösa ut en artistkontrakterad spelare skall du betala lönen efter förlängningen då inkl. skatter och sociala avgifter. Du skall även betala sociala avgifter på hela den tiden som varit i en klumpsumma. Ekvationen är inte rimlig, därför har inget lag i Sverige någonsin förlängt EN spelare.
- Att kasta skit på Fagervall är för mig underligt. Får mig osökt att tänka på Englands fotbollssupportrar och dess media. Så fort en tränare inte kan få utt ett topplag ur halvkassa spelare så är det enbart tränarens fel. Han lyckades i IKO, han föll i IKO. Han var en skit som gick till Växjö, han var en skit som tog Markusson med sig men han är en tränare som presterar bra resultat när han får ett lag att arbeta med som har en rimlig potensial att nå den plats som förväntas. Han nådde kvalserien med en god upplaga av IKO, och sparkades med en mindre bra trupp, anställd utav styrelsen. Han misslyckades i Växjö efter att ni inte hade en konkurenskarftig trupp. Kämpe lyckas men visst är er trupp bättre i år än i fjol? Tränarens stil är inte okänd då man kontrakterar honom, han kör sin linje och det är styrelsen som valt den. Passar inte den linjen är det styrelsens fel. Tränaren kan inte bli någon skådespelare och köra en linje som inte är förenad med hans stil.
Nu ses vi på några goa matcher boys...
Over and our!