Henrik Evertssons Växjö Lakers

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers värvningar?

Katastrof, glöm playoff med dessa värvningarna, alldeles för mycket orutin
19
20%
Kanon, Henrik Evertsson vet vad han sysslar med, ungt och hungrigt
77
80%

Antal röster : 96

Henrik Evertssons Växjö Lakers

Inläggav Gardener » tis jul 18, 2006 2:32 pm

Nu är växjö lakers lagbygge klart, vad tycker du om det? Styrelsen har utlovat playoff-matcher till hösten. Känns som lite guld och gröna skogar, det gäller ju att man lyckas då med.
Gardener
Forumamatör

Inläggav Malul » tis jul 18, 2006 2:35 pm

härligt inlägg,klart eversson vet vad han gör!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » tis jul 18, 2006 3:35 pm

lagbygget käns mycket intressant, men sanningen är säkert vare sig kanon eller kalkon. Vi har säkert köpt utifrån plånboken med en härlig känsla och det är alltid rätt.
Baker
Forumproffs

Inläggav Lobo » tis jul 18, 2006 4:37 pm

En av förra säsongens spöken var powerplay och för mycket boxplay, känns som att dessa två spöken kan vara förbi.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav challe_berglund » tis jul 18, 2006 4:59 pm

saknar valmöjligheten att svara "nja".

Jag vetifasiken hur detta kommer gå, hoppas att det går bättre än bra. Tror dock att det kan bli succé lika väl som pannkaka...

Väldigt spännande iaf.

(röstade på kanon)
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Experten » tis jul 18, 2006 9:43 pm

värvningarna som gjorts hitils är inte på något sätt imponerande.division1 spelare som blandats med spelare från alsvenskan som inte platsar i sina lag.finska spelarna är interesanta och ryan och steve också men dom är inga säkra kort,värkligen inte.saken är den att tar sig inte lakers sig till playoff denna sesongen så är det ett FIASKO.henrick pratar om sina talanger som han värvat och hur mycket bättre laget är denna sesongen.jag är orolig.vilken är förste centern som utlovades och var är ersettarna till Krille och andre?om denna sesongen blir en flopp så kommer intresset dala fortare än kvikt bara så ni vet det.så UPP TILL BEVIS henrick med ditt unga,oerfarna och talang fulla lag.
Experten
Forumamatör

Inläggav Alfie » tis jul 18, 2006 11:10 pm

Experten skrev:finska spelarna är interesanta och ryan och steve också.

Vem fan är Ryan?? menar du Brandon eller har jag missat ngt?

:roll:

// Alfie
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Mygel » tis jul 18, 2006 11:34 pm

Alfie skrev:
Experten skrev:finska spelarna är interesanta och ryan och steve också.

Vem fan är Ryan?? menar du Brandon eller har jag missat ngt?

:roll:

// Alfie

Det är han ni ska rädda vet du...
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Baker » tis jul 18, 2006 11:37 pm

Experten skrev:värvningarna som gjorts hitils är inte på något sätt imponerande.division1 spelare som blandats med spelare från alsvenskan som inte platsar i sina lag.finska spelarna är interesanta och ryan och steve också men dom är inga säkra kort,värkligen inte.saken är den att tar sig inte lakers sig till playoff denna sesongen så är det ett FIASKO.henrick pratar om sina talanger som han värvat och hur mycket bättre laget är denna sesongen.jag är orolig.vilken är förste centern som utlovades och var är ersettarna till Krille och andre?om denna sesongen blir en flopp så kommer intresset dala fortare än kvikt bara så ni vet det.så UPP TILL BEVIS henrick med ditt unga,oerfarna och talang fulla lag.

ditt inlägg var visserligen långt men hur faan lyckas man med så många stavfel? Skulle du inte känna för att infinna dig i hallen i vinter - kolla med skolan om lite extraundervisning.
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » ons jul 19, 2006 12:10 am

Jag måste däremot ge Experten lite cred. Mer nyanserat än någonsin tidigare och med försök till argument...bra!

Vi har en av AS intressantaste målvakter. Vi som levt under den senaste istiden känner värmen i hjärtat...

Backbesättningen känns osäker på många sätt, men samtidigt var våra veteraner lite till åren komna. Dags att ge nya chansen att dra på sig jerseyn i våra hjärtan.

Offensivt är förlusten av Chrille och Andreé plågsamma. Inget att hymla om. Nordamerikanarna är tänkta att fylla ut tomrummet. Alltid en chansning att ta in nya från en obskyr liga.

Sammanfattningsvis har Chiefen arbetat med att åtgärda problemen från tidigare säsonger när vår forwardsbesättning höll hög AS-standard men defensiven uppvisade klara brister. Nu börjar vi där alla lag skall börja: Målvakten, skaffar oss en backbesättning med rätt profil och chansar lite med offensiven. Om vi någonsin skall nå ES-kval och drömmen ES måste...och jag betonar MÅSTE vi ha en målvakt i absolut topp-klass och en defensiv som vågar försvara. Jag vet att detta är oerhört kontroversiellt (jag har redan tappat hälften av mina hockeyvänner med hjärtat hos VLH) men vi kan inte brasse-spela oss till framgång. RBK är exemplet som bevisar min ståndpunkt. Ofta vackert, men vinner inte tillräckligt med poäng. Om vårt mål är att lattja i AS förespråkar jag en tokoffensiv med spelare som inte coachas med "management by fear" och där alla har ett brett leende på läpparna hela tiden eftersom vi spelar roligast hockey.

Vad skönt det vore...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons jul 19, 2006 11:23 am

Mycket bra skrivet Varanen!

Jag tippar på Kanon. men det gör jag förstås alltid när det gäller mitt favoritlag VLH!!!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons jul 19, 2006 6:05 pm

Vad ska man tycka om Chiefens värvningar? Egentligen ingenting för tillfället. Det känns som att denna säsongen likaväl kan bli jättekalkon som jättekanon. Intressanta värvningar i tränare, kanadicker och finnar. Sedan är det blandade känslor gällande division 1 spelarna och 'junisarna' - pallar dom för trycket? Men man får ta Chiefen på orden - minst playoff är det som gäller. När träningsmatchandet börjar så får man en bättre uppfattning gällande spelarnas individuella kapacitet. En sak är dock säker och det är att om Växjö Lakers skall lyckas denna säsongen så får INTE kanadickerna floppa, dom ska vara vår offensiva spets. Brandon och Steve anser jag är Andrée och CJ's ersättare. Karjalainen, målvakten, får ju hemskt gärna också, för en gångs skull, vara en vettig och lyckad värvning. Hoppas han lirar med plockhandske - oerhört viktigt i ishockey.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jul 20, 2006 10:40 am

...och hittar sina kluppor... :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » fre jul 21, 2006 2:36 pm

Jag har en fråga och vänd inte följande på något sätt som kritik, för ett svar finns frågan är bara om det är delgett er supportrar.

Inför kommande säsong har VLH målsättningen att nå minst play-off men att även utmana om de tre översta direktkvalificerande platserna. Alltså, väl i play-off lär man nog inte kasta in handduken utan kriga järnet för att nå en fortsättningsserie, allt annat vore högst konstigt.

Inför säsongen har VLH 4 st artistkontrakt (osäker på den siffran, dock ej färre). Om VLH då tar sig vidare från play-off som inte är orimligt, snarare 50/50 om man tagit sig dit hur är idén att täcka upp dessa spelare? Eliserielag som nått slutspel i hockey har inte ekonomiska medel att klara det, har ni? Eller har ni löst det på något annat vis? Meningen kan ju knappast vara att man tänkt att ge supportrarna en resa till play-off med spelarmaterialet för att sedan i de inre leden hoppas på att förlora, eller? Ska man ställa upp med ett långt sämra lag vid evenmtuellt avancemang, det kan ju inte vara att utveckla en förening?

Ett rakt svar tacksamt, inga mothugg.

// Curtains
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Per_växjö » fre jul 21, 2006 2:39 pm

Vad jag hörde så skulle det kosta drygt en mille att ha kvar spelarna. Detta skulle då eventuellt täckas av publikinkomsterna från kvalserien. Annars finns det ju alltid sponsorer. :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » fre jul 21, 2006 3:28 pm

Jo sponsorer har ni flera som stöttar er till fullo vilket är suveränt.

Tillåt mig dock att tvivla på den summan för alla spelare. Känns som det var en summa höftad på egen hand.

Inget elitserielag hade råd/ville förlänga ett artistkontrakt under 2005. Kostnaden beror emellertid på vad det tjänat därav dyrare för elitseriespelarna. Men en alsvensk spelar med artistkontrakt är signad på så vis för att han är dyr så med allsvenska mått slår det lika hårt som för elitserielagen som dessutom omsätter mera.

Publikintäkter är inget att skryta med från de matcherna. Ökade utgifter för bortamatcher och kontrakt skall ställas mot de relativt få hemmamatcherna. Visst det hjälper, men skall inte överskattas.

Att ni sedan skall kunna lösa ut alla för en miljon, jag det håller jag som högst otroligt. Men visst, är det svaret så "fine", slutdisskuterat, men jag tror inte mycket på det.

Curtains
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Mygel » fre jul 21, 2006 3:39 pm

Per_växjö skrev:Vad jag hörde så skulle det kosta drygt en mille att ha kvar spelarna. Detta skulle då eventuellt täckas av publikinkomsterna från kvalserien. Annars finns det ju alltid sponsorer. :wink:

Låter som en väldigt låg siffra för 4 spelare på antagligen heltids kontrakt. Sociala avgifter och skatt ska betalas för de månader som de har varit landet tidigare dvs de 6 månader som spelarna redan har spelat. Detta ovan på de existerande kontrakten samt avgifter och skatt på den summan. Det är lite av en chansning som jag tror hänger ihop med hur mkt folk man drar under grundserien. En chansning som kan gå hem.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav buck » fre jul 21, 2006 5:19 pm

Curtains skrev:Publikintäkter är inget att skryta med från de matcherna. Ökade utgifter för bortamatcher och kontrakt skall ställas mot de relativt få hemmamatcherna. Visst det hjälper, men skall inte överskattas.

Åjo, 5 matcher med drygt 3000 pers + ytterligare tv-pengar + förmodligen sponsringsbonusar ger nog en hel del.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » fre jul 21, 2006 5:41 pm

Jo.. ok, men tro inte att 100:- av dina 100:- du betalar i inträde går direkt till vinst, och de skall finansiera bortamatcher också.

Sedan håller det inte i jämförelsen med elitseien... Samma femma gäller där men, 200:- och 6000 pers, men likt förbaskat är EN (1) spelare på tok för dyr. Ringer det ingen klocka?
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Niles » fre jul 21, 2006 7:40 pm

Curtains skrev:Jo.. ok, men tro inte att 100:- av dina 100:- du betalar i inträde går direkt till vinst, och de skall finansiera bortamatcher också.

Sedan håller det inte i jämförelsen med elitseien... Samma femma gäller där men, 200:- och 6000 pers, men likt förbaskat är EN (1) spelare på tok för dyr. Ringer det ingen klocka?

Ingen aning om varför du är så orolig iofs..men summan som sagts redan stämmer säkert, varför du gör jämförelser med dito i elitserien som har flerfalt högre löner än vi pratar här har jag ingen aning om. Simma lugnt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » fre jul 21, 2006 8:17 pm

Vad jag har hört så sparar man ungefär 250 000/spelare för att ha en spelare på allsvensk nivå på artistkontrakt istället för ett "vanligt" kontrakt. Så jag tror nog att det skulle kosta ungefär en miljon att lösa uppgiften med att ha dem kvar!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » mån jul 31, 2006 11:14 pm

Omöjligt att svara på, därför avstår jag. Det känns lite som om det kommer att vara snö på Julafton eller ej. Självfallet vet Evertsson vad han gör, konstigt vore det annars. Både han och Kempe tror att deras lagbygge kommer att bli bra, vilket i och för sig alla tränare och sportchefer gör så här på året. Det kan bli fågel, fisk eller mittemellan. Vi får se när jultomten kommer, då en första riktig utvärdering kan göras om det blev flipp eller flopp.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Medgångssupportern » ons nov 01, 2006 10:31 pm

Med 1/4 av facit så ser det ut som om Evertsson lyckats. :wink:
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin

Inläggav Räven » ons nov 01, 2006 10:36 pm

Jag är givetvis beredd att säga att åtminnstone jag haft helt fel angående Evertsson, Hans kunskap måste ha suddats ut på ett bedrövligt sätt av Fagervall förra säsongen, för i år har han lyckats med det som är så svårt, att få ihop ett fungerande lag och dessutom ett lag där harmoni och lagkänsla finns tillsammans och de har roligt. Viss skillnad mot förra året.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons nov 01, 2006 10:36 pm

... och både Experten och gardener misslyckats ...konstigt de slutade skriva när framgångarna kom :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Medgångssupportern » ons nov 01, 2006 10:41 pm

Håller med dig Alfax. Men visst lätt å peka finger när man har facit men ville ändå kyfta tråden för den är... lite speciell. :D

Evertsson är en av flera som har vuxit.
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin

Inläggav Malul » ons nov 01, 2006 11:22 pm

tråden håller klar klass som en potentiell utmanare till chrille-tråden!
skönt när man inte får ens farhågor besvarade:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Re: Henrik Evertssons Växjö Lakers

Inläggav Fredrik R » tor nov 02, 2006 12:12 am

Gardener skrev:Nu är växjö lakers lagbygge klart, vad tycker du om det? Styrelsen har utlovat playoff-matcher till hösten. Känns som lite guld och gröna skogar, det gäller ju att man lyckas då med.

Ja?? det har dom väl gjort!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor nov 02, 2006 12:58 am

serien är inte färdigspelad än..
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor nov 02, 2006 10:02 am

Buck, har du inte heller vinnarskalle? :wink:
Jag tassar än så länge försiktigt fram på tå, men jag är glad att denna tråden lyftes fram igen eftersom den har potential att bli en äkta klassiker :D :D :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor nov 02, 2006 1:22 pm

Tipp tapp, tipp tapp, tippe tippe tipp tapp, tipp tipp tapp.

Vi är två som tassar på i alla fall, inte illa att slå Leksand borta utan vinnarskallar, undrar hur det går när laget skaffat vinnarskallar. :wink:

ICE ICE BABY
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » tor nov 02, 2006 2:05 pm

Ha ha
Nedomasky, visst är det underbart med bonuspoäng?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tor nov 02, 2006 2:11 pm

Bonuspoäng? Jag har inställningen att alla tappade poäng är förlorade poäng.. oavsett vilket lag vi möter. INGET lag kan ställa upp mot Lakers och förvänta sig att det ska bli lätt att ta poäng. Inte ens Leksand, Löven, Rögle eller SSK. Så bra ÄR vi i år! Det är bara att fortsätta på utstakad väg och fortsätta kamma hem 3 poängare! hehehe...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav A-sta » tor nov 02, 2006 3:49 pm

Se där! En med vinnarskalle 8) utan bany lagg!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Loseddos » tor nov 02, 2006 3:50 pm

App app app app! ALDRIG utan Bany Lagg!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Silly Season