Ersättare för Saviano, Stiig Saviano?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ersättare för Saviano, Stiig Saviano?

Inläggav C70T5 » sön nov 05, 2006 11:28 pm

Vad hoppas vi på? Tycker vi att Chief Evertsson skall låna in en spelare tills Stiig kommer tillbaka, eller ska vi spela runt på det vi har? Vart får man tag på en producerande, snabbskrinnande, überteknisk kanonforward nu på så kort varsel? Pappa Nålan kanske kan skicka hit en kanadick...

/T5!! :cry:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » sön nov 05, 2006 11:29 pm

Vi får väl först se om stig kommer tillbaka inom överskådlig tid...

Man får väl max ha 2 icke-EU-lirare/lag?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » sön nov 05, 2006 11:31 pm

inte lätt, skall ju vara en spelare som tillför lite utöver det vanliga också..
Känns inte som att det finns ev. lån från ES som motsvarar de förväntningar man kan tänkas ställa,
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav bobba » sön nov 05, 2006 11:39 pm

finns ingen som har hans snabbhet 8)
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Daniel » sön nov 05, 2006 11:40 pm

jo det finns det :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav bobba » sön nov 05, 2006 11:41 pm

ja de kanske de gör men ingen som e lika cool som stig :)
bobba
Forumdemon

Inläggav Räven » sön nov 05, 2006 11:43 pm

Det går inte att ersätta honom, det är nog bara att gilla läget och spela runt på det vi har, så länge.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakejer115 » sön nov 05, 2006 11:44 pm

tycker inte vi ska ersätta han med nån.Låta de som får mindre istid nu,få spela mer.
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs

Inläggav Daniel » sön nov 05, 2006 11:44 pm

om han nu blir borta i 2 månader så käns det ruttet
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Medgångssupportern » sön nov 05, 2006 11:46 pm

Evertsson har visat att han är på tårna så formodligen sitter han i telefon just nu.

Får väl vänta och se hur länge han blir borta, men det finns säkert ideér om ersättare, vårt tabellägen känns som en fördel om man ska locka spelare/sponsorer.
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin

Inläggav Räven » sön nov 05, 2006 11:47 pm

Vi får antagligen vara glada om han kommer tillbaka överhuvudtaget. Hur håller man muskerförtviningen borta under gipstiden?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » sön nov 05, 2006 11:47 pm

kory baker från troja ^^
bobba
Forumdemon

Inläggav C70T5 » sön nov 05, 2006 11:50 pm

Självklart så måste det lånas in en producerande forward-/center om nu Stiig blir borta i två månader. Men vem, vart, hur?

Växjö Lakers lirar puck som sällan skådats, livet leker, andra platsen i tabellen befästs - men vad händer? Jo, Tomtefjanten i Danmarks mål röjer vägen för turbo-Stiig vilket resulterar i att han bryter foten, jag repeterar, han BRYTER foten!

Chiefen har visat fingertoppskänsla innan, jag litar på honom till hundra procent...

Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön nov 05, 2006 11:57 pm

I eländet känns det som du skriver c70t5, týggt att ha en sportchef som jag faktiskt har förtroende för, jag tror nog kanske att det går att hitta en hyfsad lösning på detta helvete.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav extra » mån nov 06, 2006 12:40 am

låna forsberg!
bula
extra
Forumamatör

Inläggav Lobo » mån nov 06, 2006 12:58 am

Ersätta en kille med skadad fot med en annan. Chiefens polare Högarth skulle nog funka som ersättare han verkar ijnte lyckats så bra utomlands så det går kanske att locka hit han. fast då krävs det nog att man fixar mer $$$, Eller hur mycket får man ut på försäkringen på en hockeyspelare om han blir skadad 8 veckor?

Sen verkar Andreé Persson bli åsidosatt i SSK, iof slapp han fjärdelinen i SSK senaste matchen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » mån nov 06, 2006 1:40 am

Mikka Mäännikö ! :D samma storlek och fart iat...
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NEDOMANSKY » mån nov 06, 2006 5:12 am

Kory Baker är en klasspelare, Tveksamt dock,MEN Troja klarar sin playoff plats utan Kory, Lakers ger Troja ett erbjudande de inte kan tacka nej till och han ersätter Stig fram till nyår.

Andre Smulter Gislaved SK.

Presenterar även en Lågbudgetvariant, Viktor Stråhle(snabb,stark), Hjalmarsson tar Stigs plats och Stråhle tar Hjalmarssons plats i 4:e kedjan.

Den enda spelare som jag känner till som har Stigs egenskaper, är Svensk men ung och spelar i HV`s J-20 Superelit nämligen Mattias Tedenby 90:a, han kommer att bli en Svensk STIG en dag.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 06, 2006 7:58 am

Coffe #800 skrev:Mikka Mäännikö ! :D samma storlek och fart iat...

In med männikö igen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån nov 06, 2006 8:57 am

Jag tror nog att Evertsson har spelkorten klara i så fall. Och knappast någon av de som ni nämnt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » mån nov 06, 2006 9:24 am

Varför inte sätta in Rosén i den femman så man får en renodlad center och lyfta ut Weinstock på vingen? Det borde bli den naturliga lösningen...
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Primeau » mån nov 06, 2006 9:38 am

Saviano var (är) mina klara favorit i årets trupp men lagets fina inledning på serien grundas lyckligtvis inte enbart på en spelares insatser. Ingen är oersättlig även om jag i skrivande stund har svårt att se hur man ska kunna hitta en snabbare winger :( . Med otroligt spelsinne dessutom.

Evertsson talar redan om ersättare - bra! Ska han fortsätta på inslagna vägen med motiveringen att varje värvad spelare ska ha en "lekkamrat" är det isåfall en ny transatlant i antågande, något jag tyvärr inte tror är ekonomiskt genomförbart.
Jag säger som Thåström: Fan fan fan! Men gjädjs åt kollektivets framgångar samt åt att vi trots allt har Nolan, CJ, Karjalainen och Markusson. Och Rosén, och Pikka....... Och kanske får en ny favorit?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Cilla » mån nov 06, 2006 9:45 am

Skulle gissa på att det i så fall blir ngn form av lån elleratt ngn junior får chansen tills Steve är tillbaka.......
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav Klonis » mån nov 06, 2006 11:23 am

Det jobbas för fullt med en ersättare dock skall han var minst lika bra annars så kör vi på det materialet vi har
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav C70T5 » mån nov 06, 2006 12:23 pm

Det är ju lättare för Växjö Lakers att locka till sig bra spelare när man nu ligger så pass bra till i tabellen. Ingen omöjlighet att vissa sponsorer kan skjuta till lite extra dollars. Ett lån från elitserien månne? En Transa till skulle ju smaka mumma. Om jag förstod Chifen rätt i dagens smålandspost så är siktet inställt på en utländsk spelare. Prioritet måste vara att denne skall leverera.

Återstår att se vem det blir - men knappast någon 'ny' Stiig...

Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån nov 06, 2006 1:07 pm

Ett par saker verkar klara. VLH jagar en ersättare och det kan omöjligen vara en klonad Stig. C70 och resten av oss Lakerssupportrar vill ha en som levererar. Då menas poäng, en ytterforward som kan producera mål (direkt eller indirekt).

Vad ledarstaben kring det sportsliga hittills visat är en fantastisk fingertoppskänla. Spelare som haft svårt att just leverera lyckas hos oss. Jag kommer inte föreslå något eftersom det inte kan bidra med någonting överhuvudtaget. KempeMo får ut hockey av spelare som jag inte ens skulle gett en andra tanke. Samtidigt får man komma ihåg att ungefär 1 av 5 värvningar misslyckas i genomsnitt. Varifrån den siffran kommer minns jag inte. Men det låter troligt. Med tanke på chiefens track-record är jag helt lugn. Det är en bra spelare som är på ingång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » mån nov 06, 2006 2:56 pm

Efter att ha lyssnat på Evertsson så kan man anta att det inte blir en jänkare som fyller på om det är så att man ev avser att Steve kan tänkas spela för oss nästa år inkl Nolan.

För om jag inte tar fel, så är man väl begränsade till 2 icke eu spelare i ett lag eller har jag fel???

Ryktet i Mif, säger att Linus Fagemo är på väg bort från deras organisation, det är en spelare som jag gillar...Sen kanske det är på tok för dyrt..att hyra honom från MIF.

Med tanke på vad Evertssons säger angående utrymmet för löner osv så tippar jag på en finne, mikka männikkö ser jag gärna att han kommer tillbaka. Är det ngn som vet hur det går för honom i år?
Förra året var han tydligen riktigt bra i finska liga, så chansen kanske inte är så stor.....

KRYA PÅ DIG STIIIIIG
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Daniel » mån nov 06, 2006 3:16 pm

han står under kontrakt med JYP i finska es och att lakers skulle lösa honom från kontraktet är väll rätt uteslutet
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Roggan » mån nov 06, 2006 3:30 pm

Miikkas säsong har inte varit lika bra som förra. Han har gjort en del poäng men inte lika många som förra året. Hans lag har inte heller haft det rätta flytet. De har förlorat en hel del matcher med uddamålet och ligger 12:a ( av 14 ) i SM liiga.

Tror inte att det är en realistisk tanke att Lakers ska kunna lösa Miikka från JYP fram till dess att Saviano kommer tillbaks. Tror knappast heller inte att Miikka sviker sitt lag i den prekära situation som de befinner sig i.

Fast drömma kan man ju alltid. Miikka tillbaks i Lakers vore en kanonlösning som ersättare till Saviano.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Baloo » mån nov 06, 2006 3:31 pm

Jonas Soling
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån nov 06, 2006 3:36 pm

Instämmer med Primeau!

Stig är tillbaka som en virvelvind efter Nyår, när motståndarna glömt hur fort det gick.

Under tiden Fokuserar vårt fantastiska LAG på det som ska göras.

1 av 5 värvningar misslyckas, detta är mycket beroende på hur de görs, av någon som är en bra scout eller av någon som gör ett jobb denne inte behärskar, Evertsson har under sitt första år som Sportchef imponerat.
Det verkar som Lakers har en plan B och är förberedda, bara några timmar efter Stigs skada är det full aktivitet med att agera efter en tänkt plan, imponerande.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Beckis » mån nov 06, 2006 3:41 pm

Roggan skrev:Miikkas säsong har inte varit lika bra som förra. Han har gjort en del poäng men inte lika många som förra året. Hans lag har inte heller haft det rätta flytet. De har förlorat en hel del matcher med uddamålet och ligger 12:a ( av 14 ) i SM liiga.

Tror inte att det är en realistisk tanke att Lakers ska kunna lösa Miikka från JYP fram till dess att Saviano kommer tillbaks. Tror knappast heller inte att Miikka sviker sitt lag i den prekära situation som de befinner sig i.

Fast drömma kan man ju alltid. Miikka tillbaks i Lakers vore en kanonlösning som ersättare till Saviano.

Nja alltså det funkar lite annorlunda i finland pga av att deras serie är stängd. Detta innebär att man från klubbarna brukar låna/hyra ut spelarna om det är så att man inte hamnar på slutsspels plats, så i det läget handlar det inte om att lösa ut ett befintligt kontrakt....

Det som gör det hela möjligt är således klubbens placering...
Dock kan det ju fortfarande vända för hans lag och då är det väl knappast aktuellt.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Kjellsson » mån nov 06, 2006 3:48 pm

SM-liga är väl inte stängd längre.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Beckis » mån nov 06, 2006 3:50 pm

Är den inte? I så fall har jag missat det fullständigt.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Räven » mån nov 06, 2006 3:58 pm

Det glädjer mig att det väljs med högsta omsorg, inga bänknötare ska hit.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season