Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Niles » ons okt 25, 2006 8:28 am

Det går faktiskt att få kontinuitet med några artistspelare också. Aki Heino gör sin andra artistsäsong här och är väl redan klar för en tredje nästa år om jag inte missminner mig. Skön kille som hittat rätt i Lakers 8)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons okt 25, 2006 8:59 am

Skall man hårdra det så är Aki inne på sin tredje säsong med Lakers, han spelade 7 matcher 04/05 med.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 25, 2006 1:43 pm

Curtain, skrev mitt inlägg med glimten i ögat.

Självklart stämmer mycket av det du skriver, men att bygga långsamt handlar ju om att stabilisera klubben på nuvarande nivå och sakta förbättra nivån, detta kan göras med artist-spelare också, att byta stora delar av truppen behöver inte automatiskt betyda truppens standard sjunker, det är en organisations och ledarfråga, där sportchefens och klubbens förmåga till begåvad scouting sätts på prov.

Lakers mål är inte 1-3 utan 1-7.

Vad gäller Fagervall så är inte allt hans fel, styrelsen gjorde som F.Reinfeldt en mindre lyckad scouting vad gäller Majoren.
Personligen gillar jag inte LEDARE/TRÄNARE som gnäller/gnölar/gapar/skriker7förolämpar åt/till sina spelare, Fagervalls personlighet som han visade upp Lakers imponerar inte på mig, inte heller hans sportsliga avtryck.
En Tränares uppgift är att just få ut max av en trupp,Fagervall misslyckades här. Fagervall är en typ av Tränare som gör sig själv viktigare än spelarna, det är ett sätt,men inte det sätt jag föredrar.

Angående publik så är kombinationen Lön/Hockeyns kvalitet/organisation/publik, faktorer som avgör spelare beslut, givetvis inte publiken enbart, men när övrigt är jämt upp kan publiken spela roll, särskilt när gamla spelarkompisar tipsar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » ons okt 25, 2006 2:29 pm

Curtains skrev:
- Att kasta skit på Fagervall är för mig underligt. Får mig osökt att tänka på Englands fotbollssupportrar och dess media. Så fort en tränare inte kan få utt ett topplag ur halvkassa spelare så är det enbart tränarens fel. Han lyckades i IKO, han föll i IKO. Han var en skit som gick till Växjö, han var en skit som tog Markusson med sig men han är en tränare som presterar bra resultat när han får ett lag att arbeta med som har en rimlig potensial att nå den plats som förväntas. Han nådde kvalserien med en god upplaga av IKO, och sparkades med en mindre bra trupp, anställd utav styrelsen. Han misslyckades i Växjö efter att ni inte hade en konkurenskarftig trupp. Kämpe lyckas men visst är er trupp bättre i år än i fjol? Tränarens stil är inte okänd då man kontrakterar honom, han kör sin linje och det är styrelsen som valt den. Passar inte den linjen är det styrelsens fel. Tränaren kan inte bli någon skådespelare och köra en linje som inte är förenad med hans stil.

Nu ses vi på några goa matcher boys...

Over and our!

Ett bra inlägg ,välkomna till Växjö om söndag.

I växjös fall var det att han själv valde att gå.
Efter denna säsong tror jag både Du och jag bedömer Fagerwall på rätt sätt, tror att Björklöven blir ett lag att räkna med.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » ons okt 25, 2006 2:58 pm

Först och främst, roligt med trevliga och goa svar.

Dock fortfarande några synpunkter som dök upp.

- Växjös målsättning plats 1-7. innebär det att ni/styrelsen är nöjda med att placera er på 7:e plats med ett lag som bevisligen (ärligt) har en god chans att direktkvalificera sig. Är inte det att låta kaninen äta upp den moroten man fått? Självklart är en play-offplats fullt ok men...

- Att Fagervall valde att gå själv var något jag inte var påläst på men det gör mig bara ännu mer förundrad. Blev ni då arga för att tränaren ni hatar valde att flytta då kontraktstiden gått ut? Ville ni alltså ha honom kvar? Nu är jag förvirrad?! Kan ni förklara vad som gör er förbannade och varför ni är förbannade idag?

- Sant som ni skriver att artistkontarakt kan vara bra för en hög standard i laget säsong efter säsong, där finns helt klart en poäng. Dock skapar det inte omöjligheter, men svårigheter om man placerar sig på plats 1-3 framöver alternativt tar sig vidare från play-off. Då sitter man i en sitts som gör arbetet svårare än ett lag signat på raka säsongskontrakt.

Härligt boys
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Lobo » ons okt 25, 2006 3:12 pm

Styrelsens mål är att sämst 7:a och det är ett rimligt mål. Man måste ha uppnåbara mål. Det stämmer att vi kanske har chans att nå ännu högre men det känns dumt att ändra målen nu efter några få omgångar. Tror inte vi ligger top3 i början av december nämligen.

När det gäller Fagerwall så var det så iaf officiellt att klubben ville ha honom kvar, skit samma om det var en täckmantel eller inte Kämpe varkar fungera bättre än Fagerwall i Lakers.

När det gäller Artistkontrakten är det sagt så här. Spelarna får stanna över playoff skulle vi klara oss till kvalserien skulle extrainkomsterna kompensera fördyrningen av kontrakten.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Curtains » ons okt 25, 2006 3:16 pm

Mkay, styrelsen ville ha honom kvar... :?:

// Curtan
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Zebbe » ons okt 25, 2006 3:17 pm

Curtains:

Vad gäller målsättningen, så är det ju från Lakers håll sagt att man vill som sämst bli 7:a, sen att vi fn ligger på placering 3 i tabellen är ju dock angenämt, men med tanke på att vi ej spelat mot topplagen RBK, LIF, SSK, Löven, så vet man ju inte riktigt var Lakers står....

Ponera att man piskar ovan nämda lag, så får man väl lova att justera ev målsättningar om faktum kvarstår att Lakers skulle sluta på plats 1-3.

Kostnadsmässigt för detta blir ju väldigt dyrt att ta, i händelse att man direktkvalificerar sig till ES-kval, då missar man play off matcherna och intäkterna där.

Så för att ha råd att förlänga med artistarna, så måste nog Lakers gå via playoff, annars blir det för dyrt.
Men som ngn ovan nämnde, Artistarna är väl med för att på ngt vis garantera den 7:e platsen, sen om det blir bättre?? ja då år det ju kanon för Klubben , men dilemmat kvarstår vad gäller ev. kostnader för ES-kval
men jag tror ingen här inne på detta forumet el för den delen klubben förväntar sig ett kval detta år.

Z
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav alfax » ons okt 25, 2006 3:25 pm

Curtains skrev:
- Att Fagervall valde att gå själv var något jag inte var påläst på men det gör mig bara ännu mer förundrad. Blev ni då arga för att tränaren ni hatar valde att flytta då kontraktstiden gått ut? Ville ni alltså ha honom kvar?

Att det var tränaren vi hatar är fel ord i mina öron ,det var några stycken som var Högljudda och skrev i alla trådar om detta ,men om man ser totalt så var det många som ville ha han kvar .Som säsongen har börjat så kanske De får vatten på sin kvarn ..men jag avvaktar och ser vad han gör med Björklöven ..då kanske vi får det rätta svaret.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piff » ons okt 25, 2006 3:55 pm

Efter vad jag minns så skrev de flesta att vi vill ha Fagerwall kvar och önskade ett postitivt besked när det gällde hans förlängning när han dröjde med att svara. Minns också flera matcher på slutet när Lakejerna skanderade att F skulle vara kvar. Så att man hatar Fagerwall till tycker jag är att ta till för stora ord.
vhd
Piff
Forumentusiast

Inläggav Curtains » ons okt 25, 2006 4:34 pm

Jo, ok. Min syn efter åren i Oskarshamn är ändå ganska god. Han var speciell men vem säger att det inte behövs för att nå lite extra gentemot motståndarna. Sedan tror jag vissa delar i hans agerande har förstorats upp.

Han vet hur man får ut mycket av ett lag, på sitt sätt. Att ni sedan förlorade en del matcher på slutet förra året kan man inte lasta Jocke för. Klart många (alla?) spelare tappar ett par procent i fokus då chansen till topp 4 rann iväg och då fick han stå som ansvarig för raset. Ilskan blev nog större då IK gick om, tror jag. Men vem minns det idag? Nu är ni före och vi har problem.

Björklöven hade inte signat honom om han varit jävlig, DeFauw hade inte skrivit på för Löven och den kassa svenska tränaren regerat där. Han har nog pengar på banken och flera anbud som gör att han inte måste välja klubben med den kassa tränaren i Umeå. Framförallt, Löven hade inte varit två pts från andraplatsen med det tuffa schema man haft i början av säsongen.

Långsiktighet... Just Löven är ett gott exempel. EN SPELARFÖRLUST (Jäger) och lite spets i DeFauw. Kanske inte lagets topp men ett litet steg i rätt riktning då han puttar någon sämre ur truppen. Det är långsiktighet.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav alfax » ons okt 25, 2006 5:38 pm

Curtains: Tror att Du och jag delar mycket i vår uppfattning om hockey och tränare.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 25, 2006 5:52 pm

Även Speciella attitydtränare får nya jobb dessvärre, H.Nygren ett lysande exempel.

Ingen hatar Fagervall, ogillar är väl mer passande.

Att han får ett hyfsat resultat med en gammak KLASSISK hockeyklubb som i stort sett alltid varit i toppdvisionen eller precis under gör inte i mina ögon Fagervall till någon hockeyguru. Han får helt enkelt prestera lite mer innan jag höjer på ögonbrynen inför hans kunskap, för mig står han för ett bedrövligt ledarskap.

Om Fagervall skippade en fortsättning i Lakers på eget initiativ, finns det olika versioner om, en är att Lakers inte ville ha honom kvar men höll masken för att dels inte störa egna laget samtidigt som löven redan fimpat Beljavski till förmån för Fagervall.

Curtains du nämner att Fagervall var speciell, var innebar det hos er?

Här betydde det tex. RUGGIGT taskiga analyser av matcher med RUGGIGT dålig attityd till vissa spelare, samt att käfta i krogköer, bara för att skumma på ytan.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Charlamov » ons okt 25, 2006 6:23 pm

Är det så jävla spännande och intressant att leva kvar i det förgångna? Det börjar bli patetiskt att ni inte kan släppa Fagervall och hans ledarskap :evil:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » ons okt 25, 2006 6:31 pm

Instämmer med Charlamov, är också riktigt trött på allt det här gulligullandet med Major Fagervall och hans förehavanden i Växjö Lakers. Det bästa som kunde hända Växjö Lakers var att han lämnade - blicka framåt nu. Och huruvida han lyckas i det anrika Björklöven eller inte spelar väl mindre roll. Även om jag har mina aningar...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 25, 2006 11:38 pm

Ni har rätt!

Det är RUGGIGT patetiskt!

Han är glad, vi är glada.

End of story!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav C70T5 » tor nov 09, 2006 6:50 pm

Björklöven förstärker-/breddar truppen med den elitseriermeriterade centern Magnus Gästrin.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkankopia » tor nov 09, 2006 8:37 pm

Och så har ju vi (SSK) fått en förstärkning i nya Letten Oleg Sorokins....Tryout fram till 17/12.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » tor nov 09, 2006 9:52 pm

c70t5 skrev:Björklöven förstärker-/breddar truppen med den elitseriermeriterade centern Magnus Gästrin.

/T5!!

Det här scenariot känner man igen, värva nya spelare under säsongen när det inte riktigt stämmer i spelet, och samtidigt bänka sådana som knappt har fått visa sig.
Jonatan Persson gör succe poängmässigt i Hammarby,men fick aldrig chansen i Lakers riktigt tyvärr. :?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor nov 09, 2006 10:57 pm

Nu är 89:an inne på en het potatis. Jag tycker Jonte Persson fick alldeles för få chanser i VLH! Näst efter Stig är han den snabbaste vi hittils haft 8O
Möjligen hade han attitydproblem, så lät det ju på Majoren.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » fre nov 10, 2006 10:18 am

Kom igen nu Räven, nu har du ännu ett tillfälle att trycka till Fagervall.

En gång om dan eller så är väl lagom... :lol:
Senast redigerad av Putte#24 fre nov 10, 2006 1:29 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Zebbe » fre nov 10, 2006 11:05 am

Vadå räven???
finns väl andra som kan passa på istället...

Fagervall suger och är "ruskigt ruskigt" kass
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 12:12 pm

Jonathan Persson fick inte chansen? Vem skulle han ha petat? Calder då kanske, men samtidigt behövde man få igång honom också. Chanserna hade kommit om Persson visat lite tålamod.

Det är alltid lätt att vara efterklok. Nu låter det som om alla insåg vilken poängmaskin J.Persson skulle bli redan innan han föddes. VLH såg potentialen annars hade man aldrig gjort värvningen, men alla kan inte spela exakt lika mycket i en spelartrupp. Varken då eller nu.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 10, 2006 12:23 pm

om man inte utmärker sig så som Robert Rosen gör och på de chanser man får så brukar det inte bli särskilt mycket speltid.
som sagt lätt att vara efterklok i bajen är han den absolut bästa spelaren och kommer att komma långt.
Jag hade dock aldrig velat byta Rosen mot Persson
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » fre nov 10, 2006 1:33 pm

Zebbe skrev:Vadå räven???
finns väl andra som kan passa på istället...

Fagervall suger och är "ruskigt ruskigt" kass

Har du rätt i, finns ganska många som inte kan släppa detta. Är fan tråkigare höra detta tjat än att AIA tjatar om vår trumma!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » sön nov 12, 2006 8:17 pm

Arboga har gjort klart med en ny kanadensare.
Anthony Aquino!

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=50235
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » mån nov 13, 2006 9:44 am

Arboga har större rotation bland spelarna denna säsong än en swingers konferens.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Roggan » mån nov 13, 2006 12:35 pm

Enligt Expressen är Daniel Wessner klar för Mora.

Hmm...
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Charlamov » mån nov 13, 2006 2:35 pm

Enligt EliteProspects plockar HV hem Erik Andersson och Niclas Hjalmarsson.
Hannulas Time out som grötar till det i hockey Sverige?? Ett otyg det där med utlåningar...

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Fredrik R » mån nov 13, 2006 6:26 pm

Roggan skrev:Enligt Expressen är Daniel Wessner klar för Mora.

Hmm...

Hur tänker Mora i det läget värva en allsvensk spelare som bara är ute för att provocera och sitta i utvisningbåset, skönt att slippa det där äcklet i den här serien. :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » tis nov 14, 2006 4:58 pm

SSK förstärker med en "bauta" bjässe 8O 8O 8O 8O
känns nästan skönt att två matcher redan är spelade mot SSK...
Kan inte vara roligt att vara back med en sådan bjässe flåsandes i ryggen..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9136
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Loseddos » tis nov 14, 2006 5:17 pm

Dingman! Det var som fan! Han gillade jag i Tampa! Ska bli kul att se vad han kan uträtta i SSK!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Charlamov » tis nov 14, 2006 5:24 pm

Verkar ha anpassat sig fint reglerna i NHL... och den lilla målskörd han tidgare stått för påverkades inte heller. Spännande nyförvärv... skulle inte vilja ha den biffen flåsandes i ryggen på en avslagen icing.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tis nov 14, 2006 5:29 pm

110 kilo Dingman är alltså klar för Södertälje. Bara att gratulera!

/T5!! 8O
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis nov 14, 2006 9:40 pm

Om inte jag tar miste så var Podein och Dingman polare, gör Dingman det Podein gjorde för oss så är det bara att Gratta SSK.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season