Måste Steve Saviano ersättas till måndag?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Måste Steve Saviano ersättas till måndag

JA
38
56%
NEJ
30
44%

Antal röster : 68

Måste Steve Saviano ersättas till måndag?

Inläggav Camel » tor nov 09, 2006 1:27 am

Jag hoppas att sportchefen sitter med telefonen i örat nu, för en ersättare till Steve Saviano måste till. Såg han inte det i dagens match så måste han vara blind. Mot Södertälje på måndag så måste en spelare ha tillkommit till truppen.
När Lakers nu ligger i toppen så kan man ju inte svika hela länet och supporterskaran med ett tafatt agerande!!!!!!
//Camel, utan filter
Camel

Inläggav challe_berglund » tor nov 09, 2006 9:35 am

Måste är ett starkt ord...

Jag tycker det är bättre att man hittar RÄTT spelare, istället för en spelare snabbt..

My five cents
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Primeau » tor nov 09, 2006 9:39 am

Tycker frågan känns felformulerad. Jag vill att dom värvar en ersättare för Saviano, men det behöver inte vara tills på måndag. Att ledningen inte fått fram någon hela 4 (fyra) dygn efter Steves skada anser inte jag vara "tafatt agerande och svek mot hela länet". Ta en cigg till o lugna ner dej lite, bättre se till att rätt gubbe kommer än att panikvärva första bästa som dyker upp.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » tor nov 09, 2006 12:15 pm

Jag tycker att grabbarna inleder matchen mot Södertälje med för mycket respekt men att de spelar upp sig i 2:a.

Det var nog ganska väntat när man rör om lite i formationerna inför matchen. Jag tycker att det fattades energi i början av matchen, det blev bättre när #91 kom in. Kan sedan #55 vara tillbaka tills Södertälje borta så är det ingen panik. Man borde nog börja med #34 i målet....

Med dessa förändringar så kan det gå att slå Södertälje borta!
(Utan förstärkningar)
Flest mål vinner

Inläggav Räven » tor nov 09, 2006 4:26 pm

Jag kan inte heller svara på den frågan, eftersom ersättaren måste vara en ersättare och inte en utfyllnad.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » tor nov 09, 2006 7:10 pm

Helt rätt Primeau!
Jarno saknades rejält i Romökedjan. Thelin kämpade rejält matchen igenom, men han saknade Jarnos speed. Ni på ståplats såg kanske inte detta, men från siiplats syntes det väl. Tyvärr verkar Thelin skada ha gjort honom långsammare. Detta är ingen kritik mot Johan som jag tycker är en toppenkille och kämpe utan dess like. Hade många av de andra i laget haft samma inställning ( gäller inte alla) hade matchen förmodligen blivit jämnare. Men Lakers spelade tafatt och hade dålig inställning som lag betraktat och då får man inga poäng. Men det är bara att bryta ihop och komma igen, vi spelar om tre poäng på måndag, så låt oss hoppas!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Re: Måste Steve Saviano ersättas till måndag?

Inläggav Fredrik R » tor nov 09, 2006 9:44 pm

Camel skrev:Jag hoppas att sportchefen sitter med telefonen i örat nu, för en ersättare till Steve Saviano måste till. Såg han inte det i dagens match så måste han vara blind. Mot Södertälje på måndag så måste en spelare ha tillkommit till truppen.
När Lakers nu ligger i toppen så kan man ju inte svika hela länet och supporterskaran med ett tafatt agerande!!!!!!
//Camel, utan filter

Det viktigaste är inte att han ersätts till just måndag, utan att det blir en spelare av klass sen får det gärna ta en vecka till bara man hittar den rätte.

Det är ingen panik än.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » fre nov 10, 2006 12:16 am

Tycker nog att allt snack om Stig riskerar att bli en självuppfyllande profetia, tyvärr :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » fre nov 10, 2006 12:32 am

Det hela beror nog på att i stort sett samtliga tagit Steve till sig på ett anmärkningsvärt sätt. Han ger ifrån sig otroligt mycket positivitet med sin frejdiga spelstil, med den enorma snabbhet.

Jag har pratat med några som såg sin första Lakersmatch i tv nu mot Björklöven. När jag frågade vad de tyckte, så sa två av två, nr 8 vilken spelare, vilken fart och så vidare.

Laget var dessutom präglade av hans bortavaro när de åkte in på isen igår.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » fre nov 10, 2006 9:12 am

Anders L
Forumdemon

Inläggav Loseddos » fre nov 10, 2006 9:21 am

Synd på Jamie Johnson.. han verkar vass!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav ruppo » fre nov 10, 2006 9:30 am

Ja det var ju synd... verkade ju het annars... synd att inte Nolan lyckades övertala honom! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 12:02 pm

Vad är det för goltupp Henrik "Hutch" Evertsson har i Finland? :lol:

"...Henrik Evertsson har en av sina mest värdefulla tipsare i den högsta finska ligan..." - SMP

En finländare, forward, utan kontrakt...en del som pekar åt ett visst håll här faktiskt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre nov 10, 2006 12:17 pm

En finne till!!! :ajaj:
Finns det verkligen inte några bra grekiska forwards???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 10, 2006 12:21 pm

Tycker det är riktigt synd att vi inte får hit amerikanen.
Hade han spelat en match på tryout i lakerdome är jagövertygad om att han hade stannat.
Då får vi hoppas på ännu en finne och större anledning lär vi ha med att sjunga Hakka pälle perkele ramsan.

Kul och se att det händer saker , klubben blir mer och mer proffisionell. Hoppas nyförvärvet höjer laget
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre nov 10, 2006 12:45 pm

Chiefen ligger inte på latsidan och kompassen verkar vara inriktat på finland. Det var ju för jefvla synd att mr. Johnson tackade nej, han vet inte vad han går miste om... (;))

Magkänslan säger att en kanadick-/amerikan vore det optimala för Växjö Lakers, dessutom en större marknad att välja i från - iofs så gör detta att risken för en floppvärvning är större. Men visst, en pucktrollare från finland skulle också funka. Frågan är bara vilka spelare av sniperpotential det finns som i detta nu är lediga? Konstaterandet är ju dock att de ekonomiska resurserna finns. Mr. Johnson lär ju inte ha spelat för småflis om han hade signat, den saken är ju säker.

Jag skickar vidare frågan till hockeyproffessorn Varanen. Vilka potentiella sniperspelare ser du i Bastulandet som skulle kunna vara aktuella för Växjö Lakers?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 12:59 pm

Jag har faktiskt inte koll på marknaden alls just nu. Jag bara funderade på Antti Virtanen som ju fick sparken från Skellefteå. Han har bevisligen producerat i FM-ligan tidigare. Rykten placerar honom i Schweiz, Mora eller Tjeckien och han lär inte vara billig. Tränar kvar med Skellefteå i avvaktan på ett nytt kontrakt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 1:02 pm

Sedan finns det ju en del nordamerikaner i Finland också. Kanske någon klubb som vill bli av med sin? Två flugor i en smäll så att säga.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 1:21 pm

Varför inte en svensk? Jens Bergenström har inte producerat enligt förväntningarna i Saipa. Vill de ha honom kvar?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=876
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre nov 10, 2006 1:30 pm

Tidigare har vi värvat med anknytning till Pelicans och TPS. Jag ser att vi har Musta på besök på forumet. Du kanske kan ge oss något potentiellt namn?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Musta » fre nov 10, 2006 2:20 pm

Varanen skrev:Tidigare har vi värvat med anknytning till Pelicans och TPS. Jag ser att vi har Musta på besök på forumet. Du kanske kan ge oss något potentiellt namn?

Njä, tyvärr har jag nog inget revolutionerande att komma med. Ville Hirvonen har ju som bekant fått sparken från Ässät, men en center är knappast det bästa att ersätta Saviano med, eller? Sen fick ju Iikka Törnvall och Peter Aston sparken samtidigt, men av dem är Törnvall back och Aston har enligt Ässäts hemsida återvänt till Nordamerika.

Bergenström, som du nämnde, har som sagt inte lyckats något vidare i SaiPa. Tyvärr har jag inte hunnit kolla hur det ser ut med finländare i ligan, om det är någon som riskerar att bli sparkad. TPS, som du nämner, har väl i dagens läge ingen att slänga ut. Om man väljer att behålla try out-spelaren Tuomas Nikoskelainen från Hokki (tränar med TPS under landslagsuppehållet) kan Tomi Sykkö och/eller Tuukka Pulliainen bli överflödiga, men klubbarna lär ha kommit överens om att Hokki får någon från TPS om Nikoskelainen stannar i Åbo. Varken Pulliainen eller Sykkö är heller några magiska spelare, de är medelmåttor (på liganivå) och hänger med som utfyllnad från år till år. Hur det är med Pelicans har jag ingen koll på, men du Varanen har exakt samma finska källor till ditt förfogande som jag...
Musta
Forumamatör

Inläggav Beckis » fre nov 10, 2006 3:10 pm

Varanen skrev:Varför inte en svensk? Jens Bergenström har inte producerat enligt förväntningarna i Saipa. Vill de ha honom kvar?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=876

Han gillar jag, störde mig alltid på hur jädrans bra han var när han var här och lirade med Mörrum och Leksand..

Ta hit karl´n på stört :wink:
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Anders L » fre nov 10, 2006 4:51 pm

Finns det någon karl som du inte gillar? :roll: :wink:
Anders L
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » fre nov 10, 2006 4:59 pm

Anders L skrev:Finns det någon karl som du inte gillar? :roll: :wink:

Hade man kunnat kalla dig för karl så hade kanske du oxå legat risigt till. :lol:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre nov 10, 2006 8:53 pm

Jonas Bergenström hoppas jag verkligen inte att det blir, kolla vad han har på sitt CV, knappast imponerande. 'Bergan' är en bra ishockeyspelare, men knappast att han skulle vara den som ersätter Stiig. Då kan man lika gärna skita i det. Spelaren som värvas skall bidra med någonting, ingen utfyllnadsspelare som haft en lyckad allsvensk säsong för tre säsonger sedan.

Det ska bli mycket intressant att se vad Chief Evertsson trollar fram. Kapital-/sponsorer finns det ju uppenbarligen eftersom att Mr. Johnson var ett alternativ - men som tyvärr nobbade.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » mån nov 13, 2006 4:39 pm

c70t5 skrev:Chief Evertsson borde lägga ett bud på Antti Virtanen. Många likheter med Stiig. Han är liten, snabb på grillorna och gör bra med poäng i rätt omgivning. Ta hit honom...

Varanen skrev:Jag har faktiskt inte koll på marknaden alls just nu. Jag bara funderade på Antti Virtanen som ju fick sparken från Skellefteå.

Antti Virtanen har signat med det Österrikiska laget Linz.

Linz - Växjö Lakers, 1 - 4
Växjö Lakers - Linz, 3 - 1

/T5!! 8)
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån nov 13, 2006 6:29 pm

Jag undrar hur det går med Steves ersättare om det överhuvudtaget blir någon, det har gått en vecka nu, lite till ska man väl kunna hålla ut men inom 2-3 dagar vill jag se en ny (Steve) :wink: .
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån nov 13, 2006 7:26 pm

Varför fyller man inte upp laget med Spelare från GSK om nu de egna Juniorerna bedöms som för svaga, för att åtminstone ha 4 Kedjor?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » mån nov 13, 2006 10:51 pm

De platsar väl inte i ett AS-tempo!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » tis nov 14, 2006 5:00 pm

tror nog att det händer saker inom kort...
Enligt Evertsson, så satsar man ju på ngn som skall kunna vara klart till matchen mot RBK
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Räven » tis nov 14, 2006 5:42 pm

Jo, men man kan inte begära att han ska kunna gå in i laget på ett rättvist sätt, han är ju vad jag förstår helt främmande för laget, spelstil och lagkompisar, det tar sin tid.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tis nov 14, 2006 7:41 pm

Jens Bergenström är klar för Leksand.

Förre Troja-spelaren Justin Kelly har enligt Eurohockey lämnat Linz. Ta hit honom!!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Räven » tis nov 14, 2006 8:01 pm

Jag tror inte att han kommer hit, eller att han ens är aktuell för det.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » ons nov 15, 2006 8:51 am

Lakerdome skrev:Förre Troja-spelaren Justin Kelly har enligt Eurohockey lämnat Linz. Ta hit honom!!

Vad ska ni med honom till?? Har ju inte direkt haft någon lysande karriär sen han lämnade Troja.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » ons nov 15, 2006 10:34 am

Mygel skrev:
Lakerdome skrev:Förre Troja-spelaren Justin Kelly har enligt Eurohockey lämnat Linz. Ta hit honom!!

Vad ska ni med honom till?? Har ju inte direkt haft någon lysande karriär sen han lämnade Troja.

Han kom iaf på 13:e plats i ECHL:s poängliga förra säsongen med 71 poäng på 59 matcher. Saviano kom på 18:e plats
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season