Växjö-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav kaabe » ons nov 15, 2006 4:57 pm

eddan skrev:
Mailman skrev:Det här ska bli riktigt kul...Fredagsmatch, två topplag, fullsatt o derby.

Postagubben längtar tills fredag....

En fråga till dig. Hur fan får du ihop det till ett derby? :?

Önsketänkande... Grabben vill väl bli smålänning :roll:
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav dolitle » ons nov 15, 2006 5:19 pm

För Rögle känns nog detta som ett derby, då vi är deras närmsta motståndare avståndsmässigt i meter mätt.

Medans vi har Nybro och därefter Oskarshamn närmast.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Mailman » ons nov 15, 2006 7:23 pm

För Rögle känns nog detta som ett derby, då vi är deras närmsta motståndare avståndsmässigt i meter mätt.

Medans vi har Nybro och därefter Oskarshamn närmast.

Smålänskt geni??

Önsketänkande... Grabben vill väl bli smålänning

Smålänsk humor??
Användarvisningsbild
Mailman
Forumamatör

Inläggav dolitle » ons nov 15, 2006 7:53 pm

inte varje dag man blir kallad geni, tackar tackar :)
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » ons nov 15, 2006 9:31 pm

Rätt var tacksam för dom gånger det händer man vet aldrig när det händer igen 8)
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » ons nov 15, 2006 10:05 pm

Linkankopia skrev:Eftersom Rögle spelat bättre UTAN Kenny Jönsson så tror jag att jag anar en intern kupp.

Har vi spelat bättre utan Kenny?

Eddan är förresten nästan lika rolig som Linkan :wink:
Senast redigerad av Herr Oberst tor nov 16, 2006 12:42 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav RoyalAIA » ons nov 15, 2006 11:46 pm

Tyvärr så förlorar ni både på isen och på läktaren. Ni verkar ju inte kunna klara er utan er såkallade "stjärna". Ses på fredag Hets hets hets..
ALLTID RÖGLE
Användarvisningsbild
RoyalAIA
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » ons nov 15, 2006 11:49 pm

Vi förlorar aldrig på läktaren inte med trumma 8) För vi kan sjunga sjunga med trumma vi kan sjunga sjunga med trumma.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » ons nov 15, 2006 11:49 pm

Vi får se, vi får se.....
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 12:02 am

Det ska som bekant spelas om det först. Jag tror på en riktigt tät match, men Lakers drar sista strået. Läktarmatchen är en öppen historia.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Herr Oberst » tor nov 16, 2006 12:45 am

Loseddos skrev:Det ska som bekant spelas om det först. Jag tror på en riktigt tät match, men Lakers drar sista strået. Läktarmatchen är en öppen historia.

Tvärtom, läktarmatchen är avgjord på förhand, matchen på isen kan sluta precis hur som helst.
Däremot ser det bra ut ur en gönvits point of view. I matchen mot Arboga så verkade det som om våra tidigare inte så producerande femmor lyckades riva loss och göra en del poäng. Hela laget verkar riktigt taggat och hungrigt.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav ruppo » tor nov 16, 2006 8:19 am

Om laget verkar hungrigt ska ni få äta upp det! :lol: Nu fick jag till det igen... :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tor nov 16, 2006 9:16 am

Aia verkar vara riktigt taggade och vi kommer får oss en rejäl läktarmatch.
Men en läktarmatch i lakerdome bör vi inte förlora , matchen tror jag lakers kommer göra sin bästa på länge och knipa 3 fräscha poäng.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor nov 16, 2006 9:41 am

Lugn, vi kommer trumma hem dom till Skåne igen :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav perry2 » tor nov 16, 2006 10:00 am

Är ni bekanta med uppfinningen tryckkokare????

Fyller ni arenan?? Det kommer nog 3-400 NV-skåningar så ni bör stå för ngt över 4000.
Ni har väl plats för 4500?
Kul detta. :lol:
Senast redigerad av perry2 tor nov 16, 2006 10:21 am, redigerad totalt 1 gång.
Kämpa på RBK
perry2
Forumamatör

Inläggav snuggles » tor nov 16, 2006 10:15 am

faktiskt en underbar hets! Ändå på en anständig nivå! Gällande den eviga läktarmatchen mellan AIA och Lakejerna vat jag inte hur det kommer gå förutom att det kommer bli ett sagolikt tryck från båda håll!

Matchen på isen då...ja, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Rögle skulle torska när så mycket står på spel för supportrarna. Nu när de onämnbara inte är kvar i allsvenskan så tror jag att det laget som Röglesupportrarna inte vill förlora mot är just...Växjö! Däremot så om Rögle kommer upp i den standarden som vi visat många ggr så ska vi slå växjö!

Summakardemumma: Hur öppet som helst!
Comis Et Fortis
snuggles
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor nov 16, 2006 10:46 am

Håller med snuggles i allt!
Styvt 300 röglesupportrar kan nog föra ett jävla liv i vår islada, nu är ju akustiken som den är efter ombyggnaden så båda klackarna lär vända hemåt i vetskapen om att dom lät mest :roll: Personligen tror jag att 2500 Lakersanhängare inklusive trumma låter lite mer än de 300 tappra från Skåneland :wink:
Matchen borde Rögle vinna, vi har inte på något vis gjort bort oss i matcherna mot SSK men min magkänsla är att det kommit lite grus i maskineriet, inte enbart p g a skadan på #8. Rögle däremot ångar på oavsett hur det ser ut i laguppställningen. Vi får göra årets bästa match om det skall bli poäng i morgon, kanske kan nyförvärvet (nyförvärven?) bli precis den vitamininjektion jag hoppas på!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » tor nov 16, 2006 11:09 am

Jag vet hur vi ska vinna, kapa #40 pär, ett litet benbrott eller liknade i en osynlig interference. då blir det svårt för rögle att göra mål.

Sen kanske någon kunde slå masken av den AnonymeAkoholisten i kassen med, vad glad jag skulle bli.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 11:11 am

Men då missar vi ju en artist på isen och det vill jag fan inte, trots att han spelar i RBK.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav #54 » tor nov 16, 2006 11:13 am

Tror inte det är någon i AIA som saknar Stig, så inte fan skulle jag sakna Pär som något händer honom, vill man se artister är det ju bara att gå på en lakersträning.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 11:40 am

Du har nog rätt i det faktum att ingen i AIA saknar Stig, men jag tror flertalet av dem tycker om att se duktiga hockeyspelare och av den anledningen hade tyckt det var kul om Stig spelade.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Charlamov » tor nov 16, 2006 11:44 am

#54 skrev:Jag vet hur vi ska vinna, kapa #40 pär, ett litet benbrott eller liknade i en osynlig interference. då blir det svårt för rögle att göra mål.

Sen kanske någon kunde slå masken av den AnonymeAkoholisten i kassen med, vad glad jag skulle bli.

Tycker det vore skönast att slå dom när dom har fullt manskap. Skeptisk till hämndaktioner... i alla fall när det gäller idrott 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » tor nov 16, 2006 12:00 pm

Nej en vinst ska ske på sportsliga meriter, man ska aldrig någonsin gå inför att skada en motspelare, men att spela fysiskt är något annat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 12:27 pm

Skön intervju med Arla på förstasidan! http://www.vaxjolakers.se/p3801/p3801_s ... ticle=2451
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Patrik_AIA » tor nov 16, 2006 12:48 pm

#54 skrev:Jag vet hur vi ska vinna, kapa #40 pär, ett litet benbrott eller liknade i en osynlig interference. då blir det svårt för rögle att göra mål.

Hot om våld och ärekränkning.
Tur att detta idiotinlägg inte författats av någon röglesupporter. I så fall hade det blivit en helsida i Kvällsposten.
Väx upp, grabben/tjejen!
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 12:58 pm

Haha! Ironi Patrik_AIA??
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » tor nov 16, 2006 1:13 pm

Undra om det i morgon från AIA's sida kommer att bjudas på något av allt det där bedrövliga som de är så vida kända för:

1, Små grodorna, små grodorna?

2, Kast mot plexiglas i bar överkropp?

3, Kast med STOR ölburk in på isen?

4, Vem som kan äta mest gröt i periodpauserna och bröla AARRBÄÄKÅÅ högst och längst?

5, HATA, HATA, HATA?

Det ska bli intressant, mycket intressant! Ta med pass, biljetter och karantäns-/vaccinationsbevis nu pojkar så ni med all säkerhet blir insläppta i poppiga Lakerdome...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor nov 16, 2006 1:16 pm

Patrik_AIA skrev:

Tur att detta idiotinlägg inte författats av någon röglesupporter. I så fall hade det blivit en helsida i Kvällsposten.
Väx upp, grabben/tjejen!

Dubbelpost inlägget kommer senare i denna tråd.
Senast redigerad av alfax tor nov 16, 2006 2:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor nov 16, 2006 1:16 pm

Absolut bäst vore om AIA tog med sig en trumma....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tor nov 16, 2006 1:19 pm

nån som hört om Markusson?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor nov 16, 2006 1:25 pm

Patrik_AIA skrev:

Väx upp, grabben/tjejen!
Bäste Patrik, det vore det sista jag ville vara med om i idrotten att man tar hämnd på detta sätt.vad som hände i Ängelholm var att det var befogat med en 2-minutare på målvakten absolut inte att han gick in för att skada Salvanio.
Ibland skäms jag för inlägg som inte har med verkligheten att göra.
Jag har också A.A i mina begynnelsebokstäver och tycker inte det att tillför något att man går in på en helt annan sak på ett hockeyforum.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Patrik_AIA » tor nov 16, 2006 2:12 pm

Loseddos skrev:Haha! Ironi Patrik_AIA??

Nej, jag kan inte se det minsta humorinslag i ovanstående inlägg. Kan du?

c70t5 skrev:Det ska bli intressant, mycket
intressant! Ta med pass, biljetter och karantäns-/vaccinationsbevis nu pojkar så ni med all säkerhet blir insläppta i poppiga Lakerdome

Är slutsatsen av ditt resonemang att det är OK att resonera som nr 54 eftersom alla röglefans beter sig som ociviliserade galningar?
Jag tänker ta med mej mina barn till matchen och känner inte igen varken mej eller mina barn på din beskrivning av röglefans. Jag betackar mej för trams om att vi skulle behöva sitta i karantän m.m. innan vi fick träda in i en ishall som jag som skattebetalare i Växjö kommun själv är med och bekostar.
alfax skrev:Bäste Patrik, det vore det sista jag ville vara med om i idrotten att man tar hämnd på detta sätt.vad som hände i Ängelholm var att det var befogat med en 2-minutare på målvakten absolut inte att han gick in för att skada Salvanio.
Ibland skäms jag för inlägg som inte har med verkligheten att göra.
Jag har också A.A i mina begynnelsebokstäver och tycker inte det att tillför något att man går in på en helt annan sak på ett hockeyforum.

Tack Alfax för ett vettigt svar!
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor nov 16, 2006 2:15 pm

Tja. Läser man allt som skrivs på ett forum utan att ha med sig ens ett uns ironi i bakhuvudet bör man nog sluta läsa på ALLA forum genast. Klart jag kan se humor i det, och i samma andetag som jag läser det tar jag inte det på minsta allvar. Om du väljer att inte göra det? Tja! Det är ditt val. Jag gör mitt!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Patrik_AIA » tor nov 16, 2006 2:22 pm

Loseddos skrev:Tja. Läser man allt som skrivs på ett forum utan att ha med sig ens ett uns ironi i bakhuvudet bör man nog sluta läsa på ALLA forum genast. Klart jag kan se humor i det, och i samma andetag som jag läser det tar jag inte det på minsta allvar. Om du väljer att inte göra det? Tja! Det är ditt val. Jag gör mitt!

Jag gillar humor och ironi men när det handlar om att önska att någon drabbas av benbrott och kalla en namngiven person för anonym alkoholist så tycker i alla fall inte jag att det är det minsta roligt.
Detta skulle jag tycka lika illa om oavsett vilket lag han spelade för.
Bara att konstatera att vi har helt divergerande människosyn.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav alfax » tor nov 16, 2006 2:32 pm

Loseddos:vi är av samma mening i de flesta fall ,inte minst när det gäller Öster kontra Lakers.Men det inlägg som jag svarar på tycker jag inte tillför något ...Hämnd ...,Alkoholister ...,jag är inte mot ironi,men då har jag uppfattat ordet ironi på ett helt annat sätt.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack