Jarnonaitor långtidsskadad

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » mån nov 20, 2006 7:38 pm

Precis Beckis och de spelare som inte är svenska medborgare täcks av försäkringar, med skyhöga premier.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » mån nov 20, 2006 7:55 pm

Jo det stämmer, men det är en valmöjlighet som klubbarna har när det gäller att försäkra upp sina spelare.

Dock om jag inte missminner mig så, omfattas även artistare av sociala förmåner ur det svenska systemet under förutsättningar att klubben/företaget ordnat med ett personummer till den berörde.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Lobo » mån nov 20, 2006 7:55 pm

Spelare som man betalar arbetsgivaravgift har väll "premien" där och det är väll inte så billigt heller.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav serra » mån nov 20, 2006 8:00 pm

Räven, hur mkt är premiern på?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav #65 » mån nov 20, 2006 8:34 pm

VARFÖR????????????????

Jarno kompanjerad av #38an och Romö
har varit våran utan konkurrens bästa lina
vem ska fylla luckan efter Jarnonimo?
hoppas på Nolan.

Ps Krya på dig Jarno du behövs.
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav C70T5 » mån nov 20, 2006 10:12 pm

Förbannde synd att Jarnonaitor är långtidsskadad, speciellt när vi nu är med och slåss bland de stora kamelerna i serien. I artiklen så framgår det ju inte hur Växjö Lakers väljer att agera - vilket ju hade varit önskvärt.

Krya på dig Jarnonaitor!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån nov 20, 2006 10:58 pm

Serra: Jag förstår att du vill att jag ska skriva en summa, men tyvärr det kan jag inte. Dels därför att det är ett antal år sedan jag pysslade med att försäkra och dels beror det på vilken summa som ska försäkras, alltså den utgift som i det här fallet spelare är för klubben. Men om en spelare har en lön på 35000kr/mån eller mer, så lär en sådan premie vara ganska så hög, eftersom hockey är en idrott där skador är tämligen förekommande. Ett försäkringsbolag ska ju alltid göra en vinst på sina försäkringar.

Svammel blev det antagligen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » tis nov 21, 2006 12:43 am

Jag hoppas inte Lakers är så naiva och tror att en ledbands OCH korsbandsskada ska kunna rehabiliteras på 6 veckor??!! Möjligtvis om de bara hade varit uttänjda.
Köp nytt omgående!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Camel » tis nov 21, 2006 1:31 am

Självklart så måste Växjö Lakers fixa en ersättare för Jarno. Annars så är det ett stort hån mot oss supportrar och sponsorer. Det hade ju i alla fall vilken annan proffessionell klubb gjort om man legat så bra till i tabellen. Jarno är precis lika viktig för laget som Steve, om inte viktigare!! Växjö Lakers har en sportchef som är anställd på 100% då vill det nog till att han gör sitt jobb och gör skäl för lönen. Att bara glassa runt och och prata så vitt och brett om allt och inget i intervjuer håller inte. Se till och gör ditt jobb och se till att Växjö Lakers kan mäta sig med de andra lagen i serien. Det är många sponsorer, jag är själv en, som verkligen vill se handlingskraft nu när ytterligare en nyckelspelare spelare är skadad. Upp till bevis sportchefen.
Camel

Inläggav Nille » tis nov 21, 2006 8:57 am

Tycker knappast man kan anklaga sportchefen för att glassa. Han har gjort ett j-a bra jobb med ett par klockrena värvningar. Om vi skall ersätta Jarno är väl ett styrelsebeslut.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Primeau » tis nov 21, 2006 9:28 am

Camel skrev:Växjö Lakers har en sportchef som är anställd på 100% då vill det nog till att han gör sitt jobb och gör skäl för lönen. Att bara glassa runt och och prata så vitt och brett om allt och inget i intervjuer håller inte. Se till och gör ditt jobb och se till att Växjö Lakers kan mäta sig med de andra lagen i serien. Det är många sponsorer, jag är själv en, som verkligen vill se handlingskraft nu när ytterligare en nyckelspelare spelare är skadad. Upp till bevis sportchefen.

Det här inlägget var nästan lite kul :lol: Skulle du vilja precisera vad det är du hittills tycker sportchefen misslyckats med?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis nov 21, 2006 10:02 am

Om man kallar det chief Evertsson hittills gjort för att "bara glassa runt och prata så vitt och brett om allt i intervjuer" så vet jag inte riktigt. :roll: Att han ställer upp på intervjuer tycker jag har varit otroligt positivt, men tydligen finns det andra uppfattningar. De ekonomiska ramarna sätts upp av föreningen och det görs inte för att man vill visa sig handlingsförlamade, utan precis tvärtom. En sund ekonomi ökar handlingsutrymmet på lång sikt.

Hittills har Evertsson levererat och jag ser ingen anledning till att han skulle sluta nu. Gott jobbat chiefen!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 21, 2006 10:10 am

Nä, Evertsson får hittills ett gott betyg av mig, han har presterat långt över det jag förväntade mig innan säsongen och även hans resonemang köper jag än så länge.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis nov 21, 2006 10:15 am

I dagens SMP står inget om någon ersättare bara att någon annan fr visa framfötterna. Vet inte hur mycket det finns kvar i spelarbudgeten men kan tänka mig att efter Ström o Hirvonen så ser den inte ut som joakims von ankas valv iaf. Kanske skall man sätta Hjalmarsson på hans plats och se om det funkar och avakta, Skulle han eller steve bara vara borta 6/8 veckor så innebär det slutet på december kanske och då har lakers haft ett 2 veckors uppehåll. 3 kedjor orkar man nog spela i några omgångar. Kommer det mer dystra prognoser från båda håll så kan jag tänka mig att chiefen sonderat terängen och vaskar fram ett lån.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Zolen » tis nov 21, 2006 11:03 am

Jag tycker det är klockrent att sätta in Hjalmarsson på Jarnos plats. Han är en frisk fläkt och jobbar stenhårt i varje byte. Kostar ju inget att testa det...han kommer förmodligen imponera stort.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Fetisov » tis nov 21, 2006 11:35 am

Ta det lugnt, det är en ersättare för Jarno på g. Men i vanlig ordning
sköter klubben detta på ett proffsigt sätt. Så har det inte alltid varit. :D
Fetisov
Forumamatör

Inläggav Primeau » tis nov 21, 2006 11:46 am

Oavsett om det blir en ny kille, Hjalmarsson eller Yngwe som tar Jarnos plats så är det en rätt skön kommentar från Kempe i dagens tidning, han ser möjligheter och utmaningar istället för problem.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tis nov 21, 2006 11:55 am

Evertsson har skött sitt jobb med bravur. Är jäkligt nöjd med honom som sportchef.

När Jarno var borta sist gick Thelin in på hans plats, nu får vi se vem som tar den platsen. Jag skulle inte ha något emot att Hjalmarsson fick testa på det jobbet.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis nov 21, 2006 12:05 pm

Kom på en sak, kan redan finna tråd i ämnet som jag inte orkar kolla upp:
borde vi i rättvisans namn inte skicka hälsningar till Jarno också? Okej att han har ett större socialt nätverk än Stig, men efter den mannens alla motgångar med skador, många till följd av hans uppoffrande spel, är han värd våra hyllningar.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » tis nov 21, 2006 3:33 pm

spelar ingen roll vem som tar jarnos plats vi är lik för banat en forwad
kort
Daniel
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » tis nov 21, 2006 3:34 pm

Det verkar bestämt som om vattnet sinat hos Camelen 8O

Evertsson så här långt spelar i Elitserien :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav A-sta » tis nov 21, 2006 4:10 pm

Evertsson, Kempe och Custe har gjort ett MYCKET BRA jobb för Lakers. :clap:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Baloo » ons nov 22, 2006 9:47 am

Helt fantstiskt egentligen hur olika man kan se på saker och ting "Camel". Till en början var min tanke att Evertsson själv känders som en nödlösning på sin post. Men killen har imponerat STORT värvat med framtidstro, visioner, unga hungriga spelare. Välscoutade,inte bara gått på namn. Tagit hit en del "doldisar" i andra gäng som blommat ut här. Det är i mina ögon ett bevis på kompetens.
Så din kommentar om att bara glassa runt. Nja...... omvärdera säger jag. Vad gör en sportchef när värvningskurusellen är slut och säsongen pågår? Det arbetet i det tysta skall vare sig du eller jag uttala oss om. Vad gäller skadade spelare så är ju det något som hör till. Säsongen är i full gång det finns inte så många "stjärnor" kvar att signa. Så blir det någon ersättare för Jarno tillsvidare får du nog ge dig till tåls, för att ta hit någon på 3 dagar hade i mina ögon varit att ta alldeles för lätt på uppgiften.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav serra » ons nov 22, 2006 10:15 am

Ni ska bara veta hur imponerade alla inom Lakers är av Evertsson...

Kan bara hålla med alla andra här inne..(utom gnällröven Camel) att Evertsson har gjort ett kanon jobb!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season