Lakers - Bofors

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - Bofors

Inläggav antonius » sön dec 03, 2006 8:38 pm

Vad tror ni om matchen ?
Själv tror jag att det blir tufft men seger !
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » sön dec 03, 2006 8:40 pm

Efter bottennappet mot Huddinge så tror jag vi får se ett Lakers som är långt mycket hungrigare på Onsdag! Bofors åker på smisk!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Zolen » sön dec 03, 2006 8:41 pm

Hoppas ni har rätt. Jag är dock lite skeptisk, hoppas givetvis på vinst, men BIK börjar spela riktigt bra nu...Men tror samtidigt att Lakers kommer vara grymt taggade. De kan inte göra ett bottennapp till :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön dec 03, 2006 8:44 pm

Nja, Bofors bör vara ett starkare motstånd än dagens, så jag tror att det blir väldigt tufft att ta tre poäng, särskilt med dagen match på närhinnan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön dec 03, 2006 8:49 pm

Varför är det så dåligt på hemmaplan?
Nu har man gjort kanonmatcher på bortaplan, och borde väl kunna spela ut bottenlagen på hemmaplan, inför en entusiastisk publik.
Är det prestationsångest som gör att det låser sig.
Idag väntade man ju på ett riktigt djävla drag från första nedsläpp, men det kom aldrig, även om första perioden är godkänd. Men vad hände sedan?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön dec 03, 2006 9:15 pm

Med dagens insats i färskt minne får man nästan vara glad om man kan själa en pinne på nåt mirakulöst sätt. Hoppas jag har grundligt fel och man får se ett taggat hemmalag som vill ha revanch på sig själva och dagens kalkonmatch....Kom igen Lakers!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » sön dec 03, 2006 9:22 pm

Räven skrev:Nja, Bofors bör vara ett starkare motstånd än dagens, så jag tror att det blir väldigt tufft att ta tre poäng, särskilt med dagen match på närhinnan.

Ja men då kan du ta matchen innan den idag å sätt på näthinnan...så vinner vi ju :!:
Om hockey vore så djävla enkelt som många här vill ha det till.....så vete fasiken om det varit så kul med hockey överhuvud taget.
När alla tränarna här på forumet går ihop så kan ni fixa det laget som gör som ni vill.....ja lovar er att ni kan köpa vilket lag som helst för det kommer att finnas hur mycket sponsorer som helst.....eftersom laget vinner alla matcher!
fa det här spårade ur!!!!!!!!
Tuff match blir det...men som vanligt tror ja på vinst med ngt mål.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » sön dec 03, 2006 9:33 pm

Jo, men kan kanske tillägga att vi är extremt oense om hur spelet ska vara upplagt, hur kedjorna ska vara formerade, ja i princip om allt, vilket innebär att det skulle bli historiens största kaos.

Visst man kan ta med sig bilder från en eller två matcher innan den sista, även om jag tror att den sista matchen är den som sitter på näthinnan. En dålig sådan bild, klarar såklart en etablerad spelare att tänka bort om den bara är en engångsföreteelse
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » sön dec 03, 2006 10:51 pm

Jag hoppas laget tar sig i kragen och vinner mot Bofors som inte rosat marknaden nämnvärt hitills. Men det gäller att jobba i 60 minuter! En idrottsman på denna nivån måste ha förmågan att glömma förluster (okej oavgjort är inte förlust men...) och fokusera på uppgiften som väntar.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 04, 2006 2:55 am

FULL FART FRAMÅT MED SNABBA PASS OCH HÅRT JOBB!!!

Om detta sker kommer Bofors att vara Dödströtta i 3:e perioden efter alla Boxplay och Lakers vinna med två mål.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav stsnot » mån dec 04, 2006 10:31 am

Ja, utvisningar lär det ju bli...
Det är allas vår vän Morgan som dömmer på onsdag! :evil:
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs

Inläggav Primeau » mån dec 04, 2006 11:34 am

Bofors har inte rosat marknaden denna säsongen, men senaste veckan har man luggat både Rögle och Leksand på poäng så det kommer bli en sju-h-tes test på var vi egentligen står. Efter den sunkiga insatsen mot Huddinge anser jag att minst 4p mot Bofors och Nyköping är ett MÅSTE om man vill kriga om tredjeplatsen. Smekmånad, my ass - det finns inga lätta matcher. Jo förresten, Huddinge hemma men annars inte. Pip-Morgan på onsdag kommer bli minst sagt.....ehrrm...intressant. Jag blir inte ett dugg förvånad om det urartar helt med utvisningar i massor, tyvärr är det antagligen Bofors som vinner på detta :roll:
Hoppas jag har helt fel, 5-3 till Lakers efter riktigt bra powerplay!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån dec 04, 2006 11:38 am

Är det vår allas Morgan som håller i rättssnöret på onsdag. Han gjorde ingen lysande insats i HV-matchen i lördags. Det är bara att inse att det kommer att bli avsevärt mer utvisningar och då gäller det att ha fart i pp-spelet och att komma till avslut. Samt att spela fortsatt bra i bp, för det kommer med all säkerhet att bli en hel del av den varan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » mån dec 04, 2006 12:08 pm

Nej det är inte möjligt att det är Morgan som dömer på onsdag, det måste ju vara ett skämt. Morgan är ju för fan från Ljungby, när ska de lära sig detta.

Då är det väl tack o hej leverpastej från lakers sida.

De borde köra ett Insider avsnitt om Morgans insatser på isen.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Varanen » mån dec 04, 2006 12:55 pm

Personligen tycker jag som vanligt att det fokuseras alldeles för mycket på domaren. Ett snabbt konstaterande av vem det är och vilken profil han har räcker. Rapporterna från matchen mot Huddinge säger nästan samstämmigt en sak som oroar mig. Det är inte antalet felpass, bristen på kräm eller de missade målchanserna som väcker störst oro. Det är oviljan att göra det smutsiga och oglamorösa skitgörat. Vi kan inte vinna matcher genom att glassa runt och försöka göra coola greijer. Det är gräddan på moset, men först måste potatisen mosas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » mån dec 04, 2006 1:50 pm

Du har en poäng Varanen. Det var inte många gånger vi t.ex hade en spelare framför mål. För det mesta stog vi precis utanför den sektor som brukar innebära lite stryk. Vi var alltför bekväma och det har funnits lite av den tendensen tidigare också. Vi måste in framför kassen och våga ta fighten.

Morgan, det är ingen trevlig profil på den.......
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Räven » mån dec 04, 2006 2:41 pm

Jag kan bara hålla med, särskilt om att vi inte har folk framför motståndarkassen, det är i de flesta fall helt avgörande att ha det. Det ser lite pinsamt ut i pp-spel ibland då våra fem gubbar står i en ring runt i zonen, en i varje hörn, en bakom mål och två vid blå.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån dec 04, 2006 3:59 pm

Kan bara hålla med föregående talare. Kan inte förstå varför vi envist håller borta folk framför mål i PP. Hammarby var ett lysande exempel på motsatsen. De hade 2 gubbar framför mål och det gav ju resultat.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Åryd Lakej » mån dec 04, 2006 6:18 pm

Efter en fruktansvärd seg dag på jobbet...av förståliga skäl!så ser jag fram emot onsdagens match i Lakerdome!!!!
Vi var inte nöjda,spelarna var det heller inte efter söndagens drabbning.Nu tar vi nya tag å andas positiv luft!!!(spelarna har säkert redan focuserat sig)Nu ger vi gärnet å sjunger VLH är dom bästa :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav sebbe_power90 » mån dec 04, 2006 7:22 pm

Jag tror dom är enormt revansch sugna så jag tror på vinst på en klar seger! :D
sebbe_power90
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 05, 2006 10:21 pm

imon ska vi bara plocka med oss 3 poäng. Tror som ni övriga att lakers är riktigt revanschsugna. Bofors är långt ifrån ett dåligt lag och jag har stor respekt för dem trots deras magra tabellposition.
vi får göra vårat på läktaren som vanligt och inte bara i slutet av matcherna. Tränar in den nya ramsan ännu mer tycker jag.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 06, 2006 10:16 am

Allå allå detta är en matchtråd och matchen spelas IDAG.....eko ...eko
Knäpp tyst, sitter ni hemma och käkar taggtråd eller?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons dec 06, 2006 10:26 am

Primeau skrev:sitter ni hemma och käkar taggtråd eller?

Kan du ge dig på :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 06, 2006 10:50 am

Alla vilar inför matchen ikväll.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 10:51 am

Ja, jag är trött, så jag behöver vila om jag ska orka ikväll. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 06, 2006 11:27 am

Hehe...det finns inte så mycket att skriva om. Skadeläget är oförändrat, Tuomo i kassen. Jag missade matchen mot Huddinge och ser frameomot att se Patrik Carlsson in action för första gången.

Backsidan har det inte sagts så mycket om på sistone. Lite missnöje har vädrats, särskilt mot Heino som tydligen befinner sig i en lång svacka. En som absolut har växt sedan Tjeckien-äventyret är Holmqvist.

Jag skall hålla ett extra öga på samspelet mellan Rosén och Hirvonen. Två spelare med stor spelförståelse och en tanke bakom sina ageranden. Just det...EN tanke.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons dec 06, 2006 12:35 pm

Oavsettt vem Bofors ställer i målet kommer vi se två målvakter som inte levererat efter förväntningarna. Karjalainen har verkligen blandat och gett, inte en mängd stora misstag, men ofta en känsla av att "den borde han nog tagit". 89,8% är för dåligt. Då skall vi ändå tänka på att han spikat igen i två matcher, dvs 100% där. Blandat och gett var det.

Innan säsongen etablerade Bofors ett samarbete med Luleå. Förvirringen var stor. Skulle Luleås backup-keepers vara komplement eller de som tog huvudansvaret hos BIK? Svaret blev David Rautio. En keeper som ansågs som en av Sveriges mest lovande. Det har blivit maximal flopp. Det går inte att beskriva det på annat sätt. 87,2% har passerat alla smärtgränser som finns. Om nu BIK istället satsar på Mikael Andersson myser CJ ännu mer, 86,9%. Jag hade hellre ställt en fransk pantomim-clown i kassen. Bonjour monsigneur, un goal sil vous plait?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 06, 2006 1:32 pm

Ser man på, det fanns visst lite att skriva om trots allt :wink:
Varanen-stats är ju dessutom att sortera in under Livsviktig information, tackar!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 06, 2006 2:45 pm

Jag vet inte vad jag ska skriva om..när Morgan dömer är det svårt att tro på något..kan bli precis vad som helst.
Som han gjorde bort sig i Jönköping i lördags, och det var åt båda lagen, så måste förbundet ta sig en tankeställare ska denne man döma hockey.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav stsnot » ons dec 06, 2006 3:47 pm

Det man fasar för är ju en match där man inte kommer att få se så mycket 5 mot 5 spel vilket ju är synd. I övrigt så jämnar det väl ut sig då det brukar vara ungefär lika illa åt båda håll. Dock inte helt ovanligt i Morgans fall med fördel för bortalaget.

Skit samma, nu glömmer vi Morgan :evil:
Hoppas grabbarna är tända och att vi får se en underhållande match ikväll 8)
Användarvisningsbild
stsnot
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 06, 2006 4:32 pm

Hoppas att inte morgan förstör matchen då. Jag tror vi vinner ikväll och det spelar ingen roll om vi gör det stort eller litet fint eller fult bara vi gör det.
3 poäng ikväll bådar för en bra framtid.
nu gäller det att hänga med topplagen och speciellt när vi möter lite sämre motstånd.

Hur går det för steve någon ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 06, 2006 4:41 pm

Steve kör nu ett specialprogram under Lakersläkarens ledning som gör att han ska få styrkan tillbaka i foten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 06, 2006 5:09 pm

kan han komma på is innan nyår , inte möjligt eller ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » ons dec 06, 2006 5:26 pm

Mogge Mogadon var ju enligt utsända relativt bra uppe i Lappland när vi mötte Majorens armé - så vem vet, han kanske tycker om Växjö Lakers nu?

/T5!! :dontknow:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 06, 2006 5:27 pm

Säkert 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Matchsnack