MORGAN JOHANSSON

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

MORGAN JOHANSSON

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 06, 2006 11:04 pm

:wallbang:

fyfan vad sur man är på han. Vi på västra stå såg situationen riktigt bra och ibland kan man undra hur han kan dömma allsvenskan ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 11:07 pm

Morgan dömer även i Elitserien, senast i lördags mot Frölunda.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 06, 2006 11:10 pm

Och båda lagen tyckte han var dålig i den matchen,det är en gåta varför han får döma.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » ons dec 06, 2006 11:15 pm

Han avgör inte matchen på något sätt, men visst fan är han dålig matchen igenom, åt båda håll. Men jag är inte förvånad att han inte dömer mål, någon jävla skridsko ser han väl i målgården...knäckande!!!!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 11:26 pm

Trots allt så måste väl ändå de som bedömer domarnas insattser anse att han kan döma i Elitserien, rätt eller fel, ja det kan man tycka hur som helst om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 06, 2006 11:27 pm

Ja och hur många tränare är nöjda med hans prestation efter matcherna ?. Jag har inte hört någon säga ''fan va bra mogan va''.
han har aldrig dömt en lakersmatch bra i mina ögon som ja kan komma o tänka på nu.
tillåt han inte dömma mer i lakerdome!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 11:30 pm

Nu är det väl lätt så att man får förutfattade meningar angående Morgan och då kommer han aldrig att göra en godkänd match.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons dec 06, 2006 11:50 pm

Man behöver inte ha några förutfattande meningar om honom ,det räcker att se hur han dömer.
Har heller aldrig hört en tränare som berömmer honom.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 11:55 pm

Nä, det är nog inte så många som gör det Alfax, men det beror säkert på hans petighet. Jag tycker att det skulle var väldigt intressant att höra på vilka grunder som gör att han får döma i elitserien, för inte är det någon lottning, utan det beror på hur domarnas prestationer varit.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » ons dec 06, 2006 11:56 pm

Han var väl okej när Lakers mötte löven i Umeå? Tror inte på konspirationsteorier om att han försöker missgynna lakers men tycker inte heller han är den bästa domaren i kåren. (Diplomatiskt och politisk korekt kritik) Det finns nog sämmre t.e.x vår gamle vän Stenström någon som saknar denne?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Räven » ons dec 06, 2006 11:59 pm

Nej Stenström var en domare som presterade otroligt dåligt och det uppmärksammades också, efter som han blev degraderad av domarnämnden
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor dec 07, 2006 1:49 am

Zolen skrev:Han avgör inte matchen på något sätt,

Klart han gör, när han dömer bort ett alldeles klockrent kvitteringsmål!
Om inte det är att avgöra matchen, då vet jag inte VAD det är...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » tor dec 07, 2006 6:52 am

Tycker protesterna borde vart större från Torsten och båset om det vart mål, enligt mitt tycke i alla fall. Vi ska avgöra matchen när vi har PP. Det finns inte en chans i världen att skylla matchen på Morgan, även om han gör en dålig insats som vanligt.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Anders L » tor dec 07, 2006 8:43 am

Räven skrev: Jag tycker att det skulle var väldigt intressant att höra på vilka grunder som gör att han får döma i elitserien, för inte är det någon lottning, utan det beror på hur domarnas prestationer varit.

Är det inte lottning så måste dat vara pga att det är väldigt ont om domare över huvud taget.
Anders L
Forumdemon

Inläggav alfax » tor dec 07, 2006 9:12 am

Nästa gång Morgan dömer i Lakerdome kommer inte jag vara på plats....finns mycket annat i livet som är mer värt än att reta upp sig på en SOPA från Ljungby.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 07, 2006 9:13 am

bojkotta matcherna i fortsättningen om morgan kommer. då inser nog alla att ingen vill gå på matcherna där det finns 3 lag på isen. Gårdagens match vann morgan.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tor dec 07, 2006 9:52 am

alfax skrev:Nästa gång Morgan dömer i Lakerdome kommer inte jag vara på plats....finns mycket annat i livet som är mer värt än att reta upp sig på en SOPA från Ljungby.

Nu får du lugna ner dig :D Självklart kommer man rätt om Morgan dömer....Lika dålig åt båda hållen,sen var det spelarna inte Morgan som avgorde matchen igår.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » tor dec 07, 2006 10:18 am

Lakersfan_03 skrev:bojkotta matcherna i fortsättningen om morgan kommer. då inser nog alla att ingen vill gå på matcherna där det finns 3 lag på isen. Gårdagens match vann morgan.

Ja, men det låter ju som en strålande idé!
För uteblivna biljettintäkter kommer ju säkert att skaka om domarförbundet ordentligt! Och inte går det ut över någon annan heller... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Niles » tor dec 07, 2006 12:05 pm

Fattar inte hur ni orkar tjata om en domare, hur usel han än må vara. Lakers gjorde en skitmatch hemma och fick stryk för man spelade som en påse nötter. In i skiten och kör på fredag igen, vi skulle verkligen behöva en seger hemma NU.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor dec 07, 2006 2:52 pm

Förlåt mej Niles ,håller med Dej att Lakers gjorde en dålig match och vi kanske inte var värdiga segern,men ingen kan ta ifrån mej att Morgan stal minst 1 poäng från oss ,som dömde bort ett regelrätt mål.
Har snackat med spelare idag och De bara ruskar på huvudet åt hans insats igår,samtidigt som de också inser att De måste höja sig ett snäpp själva.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » tor dec 07, 2006 3:35 pm

Smålandsposten ger han betyget - Dålig. :D
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Yunix66 » tor dec 07, 2006 3:46 pm

Det verkar på er som att det finns tusentals domare ute i landet som är jätteduktiga men domarförbundet låter bara dom sämsta dömma Elitserien och Allsvenskan.

Om förbundet inte tycker att någon annan domare kan ta Morgans plats så är det bara att inse fakta... Det finns ingen bättre.

Det hjälper väl inte att skrika och svära över att det inte finns ett bra herrbasketlag i Sverige, att skrika, svära och spotta på dom som spelar basket och berätta hur jäv**a dåliga dom är. Dom sysslar med det dom tycker är kul. Ska dom beskyllas för det?

Alla situationer upplevs olika från person till person och ibland blir domsluten rätt och ibland fel. Det är bara att köpa det, annars så ska man nog sluta titta på ishockey eller all annan idrott med domare.

Hur ska man göra tycker ni som gnäller, när nu de "utvalda" domarna inte håller måttet? Ska man kanske blåsa när publiken skriker? Efter varje avblåsning se igenom alla situationer på video och analysera dom med några experter? eller ??

nä men allvarligt.. skärp er.
Användarvisningsbild
Yunix66
Forumamatör

Inläggav alfax » tor dec 07, 2006 4:05 pm

Jag frågar mej om det inte är själve Morgan som har denna sign .i förra inlägget.Självförsvar verkar det.Det finns en domare vi har varit mot i år och det är :MORGAN FRÅN LJUNGBY!!
Och Vi är inte ensamma i Växjö och tycka om hans insatser ,fråga i Jönköping ja alla arenor han varit så blir det ett leende och det är för vilken pajas.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Yunix66 » tor dec 07, 2006 4:13 pm

Då tycker jag att du Alfax kan komma med några namn på domare som kan ta hans plats.... annars är det ju lite komiskt att gnälla.. eller?
Användarvisningsbild
Yunix66
Forumamatör

Inläggav serra » tor dec 07, 2006 4:48 pm

T.o.m Stenström är fan bättre
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor dec 07, 2006 4:52 pm

Ja ett lika bra namn faktiskt, hur illa jag än tycker om honom,så är han inte SÄMRE än Morgan..
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav munken » tor dec 07, 2006 5:04 pm

Jag tycker faktiskt att Morgan är en ganska hyffsad domare, som lakers spelade igår får dom skylla sig själva. Det var segt, dom ser trötta ut, får inte upp någon fart under rören samt presterar alldeles för lama avslut.

Nej, Morgan skall inte lastas för nederlaget, däremot vet jag av erfarenhet att det aldrig har gått att tala med Morgan under match på ett konstruktivt sätt utan att få tio minuter för osportsligt uppträdande. Det är en grym svaghet han har, han ger som vanligt omgivningen intrycket att han saknar argument i sina beslut. Det är han jävligt dålig på, därför blir det oftas dålig harmoni på isen när han dömer, det kan jag sträcka mig till.

Sen är han ju fackordförande på Kalmar industries också. Det säger sig självt.
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inläggav Klonis » tor dec 07, 2006 5:09 pm

jag hoppas att spelarna inte går och ältar lika länge som ni efter en sån här match

:sleeping: :sleeping: :sleeping:

Kom Igen Lakers!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 07, 2006 5:12 pm

vi summerar det såhär.
Lakers var inte bra.
men morgan var sämre
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » tor dec 07, 2006 7:03 pm

O jag är så glad att jag inte såg matchen igår. Det hade minsann inte varit bra för hjärtat.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Charlamov » tor dec 07, 2006 7:10 pm

Yunix66 skrev:Då tycker jag att du Alfax kan komma med några namn på domare som kan ta hans plats.... annars är det ju lite komiskt att gnälla.. eller?

Ska du ha ett namn på en domare som absolut gör det bättre än Morgan och som dessutom kan prata med spelarna så är det Niklas Persson. Han utvecklas hela tiden och förmodligen får han testa på ES efter Jul.

En domare som inte kan prata med spelarna ska inte döma. Anledningen till att dom vägrar att ta ett snack är att dom tar kritiken allt för personligt och inte begriper att en spelare ligger med adrenalinnivåer upp till hårfästet och därmed kanske är ngt personlighetsförändrade i stridens hetta. Lättare för en vekling som Morgan att blåsa för Misconduct istället för att lugnt och metodiskt förklara och därmed skapa en bra kontakt med spelarna.

Peter Wedenell hette en domare från Glimåkra som dömde i näst högsta serien för ett par decienner sedan... kunde inte eller vägrade prata... avskydd och oönskad överallt.

Lars "Negern" Henriksson från LJUNGBY blev vid ett flertal tillfällen utsedd av spelarna till Årets Domare... pratade mycket och kunde lugna ned en skogstokig spelare.

Schas med Morgan och dylika gelikar!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Zolen » tor dec 07, 2006 8:11 pm

Jag minns när jag såg några matcher i Sunnerbohov, för mycket länge sedan, att många skrek; Hata, hata, hata Wedenell :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » tor dec 07, 2006 9:03 pm

Niklas Persson fick chansen innan jul... dömer Linköping - Skellefteå ikväll. Så nu kan dom peta bort Morgan... hela vägen ned till ettan.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » fre dec 08, 2006 2:02 am

Och det var ändå INNAN matchen börjat!!!!!! :twisted:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Zolen » fre dec 08, 2006 6:58 am

Stenström var ju riktigt dålig över lag och han blev väl degraderad?
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Off-Topic