Ny transatlant --> [Paul Cabana]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Camel » sön dec 10, 2006 6:59 pm

Sportchefen har sagt att han vill värva den RÄTTA. Nolan gjorde 16 poäng på 19 matcher alltså en stark offensiv kraft. Offensiven har de senaste matcherna varit för jävla skitdålig då väljer klubben att lägga en jävla massa pengar på en dussinspelare från tyska ANDRA ligan??? Tack vare Steve kan man läsa att vävningen blivit möjlig, hahaha, ja detta är ju en tung värvning. Han kan ju knappast ha samma löne anspråk som Nolan så var går resten av pengarna till?????? Tyska andra ligan, efter sån lång tid så blir det en spelare från TYSKA ANDRA LIGAN en KORPSERIE!!!???!!?!!
Camel

Inläggav serra » sön dec 10, 2006 7:02 pm

Ännu ett givande inlägg från Camel...:)
Bra jobbet..fortsätt så har har man lite att skratta åt..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön dec 10, 2006 7:09 pm

Camel skrev:så var går resten av pengarna till??????

Pengarna går till Evertsson som köper cigg för allt ihop :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » sön dec 10, 2006 7:10 pm

Camel... Du verkar inte ha alla c(k)ameler hemma. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Glans » sön dec 10, 2006 7:19 pm

Verka va en skit värvning, Spelat för bottenlaget Kaufbeuren i Tyskland. Hoppas jag har fel.
Glans

Inläggav Niles » sön dec 10, 2006 7:24 pm

Glans skrev:Verka va en skit värvning, Spelat för bottenlaget Kaufbeuren i Tyskland. Hoppas jag har fel.

Frågan är väl inte om du har fel, mer intresserad av vad du baserar omdömet "skitvärvning" på. Nada och inte ett piss är troligt.

Beträffande camel så har jag träffat en kamel en gång. Kluriga saker de där..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Glans » sön dec 10, 2006 7:26 pm

Jaja kolla in själv... http://www.esvk.de/mannschaft/
Glans

Inläggav Primeau » sön dec 10, 2006 7:28 pm

Glans, Flyers ligger sist i NHL. Foppa får gärna skriva på för Lakers :eeeh:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön dec 10, 2006 7:30 pm

O fan, så du baserade det på bilderna. Och annars mår du bra?
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Glans » sön dec 10, 2006 7:36 pm

Niles skrev:O fan, så du baserade det på bilderna. Och annars mår du bra?

Du få väl leta lite, eller är det för jobbigt? Så fort det blir lite kritik mot klubben så få många spelet och du är en av dom.
Glans

Inläggav Per_växjö » sön dec 10, 2006 7:37 pm

Men Glans och Camel... Man tycker synd om er... Ni kan väl läsa hans statestik från säsongen innan då han spelade med Stig?!?!? :ajaj:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » sön dec 10, 2006 7:40 pm

Varför börjar endel tjata om att det är en skitvärvning innan spelaren har spelat en match i lakers tröjan ??
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Primeau » sön dec 10, 2006 7:41 pm

Just det, så går det när man röker 8O
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön dec 10, 2006 7:43 pm

Glans skrev:
Niles skrev:O fan, så du baserade det på bilderna. Och annars mår du bra?

Du få väl leta lite, eller är det för jobbigt? Så fort det blir lite kritik mot klubben så få många spelet och du är en av dom.

Kan inte tyska. Kontruktiv och underbyggd negativ kritik har jag inga problem med. Värre är det när den negativa kritiken verkar sakna research, som ganska ofta är fallet. Öppen kritik mot värvningar man aldrig sett gör mig bara förbannad, så nu vet du det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön dec 10, 2006 7:52 pm

Allt handlar inte om hur många poäng man gör! det ska även bland annat fungera med den sociala biten, och det kommer det till största sannolikhet göra i detta fallet. Man hade hoppats att det skulle göra det med Brandon Nolan oxå, men i det fallet gjorde det inte det.

Sedan har Cabana mer rutin än Nolan, vilket heller inte är att förakta.

Så ni som dömt ut värvningen på förhand... ge det ett par matcher så kan vi ta en seriös diskssion sen...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav alfax » sön dec 10, 2006 8:22 pm

Men Experten Camel har ju talat.. så han måste väl vara helt värdelös som spelare :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » sön dec 10, 2006 9:36 pm

Camel du måste vara en bitter man. Varför skrev du inte något när det gick bra. Om jag får gissa så är du en chef någonstans....dom brukar bara visa sig när det går dåligt. :lol:
Vi får se hur han sköter sig, men att "skjuta" honom innan han får visa vad han går för är ju lägre än....ja ni vet vad.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » sön dec 10, 2006 9:44 pm

Radio Kronoberg intervjuar Evertsson på deras hemsida och där säger sportchefen att Växjö Lakers A-L-D-R-I-G har sett Paul Cabana spela ishockey. Det låter ju lite vanskligt att man värvar en kanadick från ett bottenlag i den tyska andra divisionen utan att ha sett honom spela, eller?

Nåja, vi får se hur det blir.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön dec 10, 2006 10:00 pm

Men det är ju en sak o inte sett nån spela och inte sett nån spela... i det här fallet har man ju Steve som spelat med honom i två säsonger... och jag tvivlar ju på att Steve skulle få Lakers att ta hit en spelare bara för att det är en bra polare!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Baloo » sön dec 10, 2006 10:15 pm

Att det kan vara en skitvärvning är mycket möjligt. Som Kamelen mm skriver. Men i mina ögon är det rent Löjligt att resonera om ännu. När Steve värvades hade många åsikter om hans storlek. Se hur det gick... Nä jag säger vänta och se... Även om det inte rör sig om någon poängspruta så behöver vi dagsläget något annat och det är en ENERGISPELARE som smittar av sig på dom andra. Det är vad jag hoppas på iallafall.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Zolen » sön dec 10, 2006 10:45 pm

Tror det kommer att bli riktigt bra, känns skönt att Steve är hans referens. Jag tycker det är skrämmande att folk redan dömer ut honom, vad sysslar ni med. Att inte alla bara slutar med att kommentera Camelen, lägg inte ner tid på honom. När han har något bra och konkret att komma med, då kan man uppmärksamma honom, men att kommentera hans nonsens är ju rent löjligt och är bortkastad tid anser jag. Good luck Paul! And you are welcome!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 11, 2006 2:58 am

Givetvis en liten chansning som alltid, men med tanke på Stigs attityd så är det nog ingen risk att killen inte kommer att bjuda till.

En spelartyp Lakers behöver vad det verkar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 11, 2006 3:34 am

Kuriosa om Paul Cabbana:

Har spelat med Brandon Nolan i Columbia Inferno :roll:

Han ville bli BRANDMAN om inte Hockeyn funkade!!!!(KEMPE) :wink:

+/- var +8 i Florida, Stig hade+28, Daniel Sisca +30.

Det fanns tre spelare att välja på i Florida den tredje var Kevin Bergin.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Flanders » mån dec 11, 2006 11:55 am

Givetvis är det en chansning, man går väl här på Stigs omdöme, vilket jag skulle gissa är nåt i stil med "jag tror Cabana skulle kunna passa bra in i laget, det funkade jättebra mellan oss i Florida och jag vet att han är en kille som ger 100% i varje situation", ihop med en längre beskrivning av goda och dåliga sidor.

Men att såga honom på grund av statistiken i Tyskland med mera är oerhört tveksamt, framförallt om han nu är en stark sargspelare som gärna bökar framför motståndarkassen. Kolla bara på Lakers statistik, 16e plats i poängligan. 16 matcher, 2 mål, 3 assist, +1, inte så vidare imponerande för en forward, men det råkar visst vara en viss Mr. Jarno Pikkarainen, en av lagets mest viktiga spelare (jag tror till och med att statistikälskande varaner kan hålla med om att siffror ibland inte säger hela sanningen).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » mån dec 11, 2006 4:10 pm

Litar faktiskt lite på steves omdömme i detta fall. Skulle Steve värva hit en dålig spelare till det lag där han själv spelar? Oavsett liga så känns Steve så pass seriös att han vill hjälpa laget och inte stjälpa!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Primeau » mån dec 11, 2006 5:01 pm

Tränade dom inte kl14.00 idag? Nån som vet om PC var med?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån dec 11, 2006 5:07 pm

Han kom när det gått en halvtimma av träningen,Peter Ländell kom direkt från Köpenhamn med honom till träningen.Går inte att uttala sig om hans kapacitet efter sett honom några minuter.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 11, 2006 6:50 pm

Någon som vet om lakers tränar imorgon och vilken tid ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån dec 11, 2006 7:33 pm

Vad jag hört så åker dom tidigt imorgon upp till Sundsvall.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån dec 11, 2006 7:36 pm

Dem åker vid halv 11 imorgon, men kommer träna innan... och till alfax, du får nog skaffa glasögon... :wink:

Eller jag kan ha fel, Ländell kanske gömde sig i Rickards bil utan att nån visste om det, för det var nämligen bara Rickard som var i Köpenhamn! :lol:

Kan oxå tillägga att jag uppdaterat infon på hemsidan om Cabana... väger 92 pannor o inte 87 som det stod innan.... :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav alfax » mån dec 11, 2006 11:16 pm

Glasögon behöver jag nog inte men däremot hörapparat ,för Ländell kom med en macka i handen och sa att han kom från Köpenhamn och spelaren nu var i omklädningsrummet eller så miss- uppfattade jag hans ord totalt.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » mån dec 11, 2006 11:27 pm

Ok! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Camel » tis dec 12, 2006 12:30 am

För det första så ska vi veta att en poäng producerande stark allsvensk forward är borta=Brandon Nolan. NU kommer Pikkarainens låg-buddget ersättare ytterligare en brunkare ingen producerande forward jag lovar. Han fick säkert stå för bensinen från Köpenhamn också. Det är bara och inse att lakers inte på långa vägar har samma starka lag som i början av serien. Panikvärvningen Karlsson ja vilket PANIK-KÖP. Han kan fylla ut vilken allsvensk fjärde-kedja som helt i allsvenskan. Det tog alltså sportchefen i växjö lakers nästan tre veckor att värva en spelare....... från tyskland. Vilket FANTASTISKT jobb han gör för föreningen!!!!!! Han sparar pengar säger han också var går dom då kan man frågan sig??? HIT MED EN MÅLGÖRARE FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Camel

Inläggav ruppo » tis dec 12, 2006 12:40 am

Jag har många gånger funderat på o inte kommentera dina inlägg Camel, men gång på gång kommer du med nåt som är dummare än det andra vilket gör att jag inte kan låta bli, o du har ju inget kött på benen för dina uttalanden för fem öre!

Carlsson är ingen värvning utan endast ett LÅN! Och som jag skrivit innan så är inte poängen allt... Nolan funkade uppenbarligen inte i laget o det kan ju ha varit därför han knappt gjorde några poäng på slutet...

Kan ju passa på o slänga ur mig en fråga då samtidigt. Vem skulle du värvat Camel om du fick välja såhär mitt i säsongen? Förväntar mig dock inget vettigt svar...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 12, 2006 12:50 am

Måste imponeras av Camelens MOD att såga Cabana redan, kan bli en del Camelskägg i brevlådan framöver.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season