MORGAN JOHANSSON

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Mano » lör dec 09, 2006 7:22 pm

Charlamov skrev:
Yunix66 skrev:Då tycker jag att du Alfax kan komma med några namn på domare som kan ta hans plats.... annars är det ju lite komiskt att gnälla.. eller?

Ska du ha ett namn på en domare som absolut gör det bättre än Morgan och som dessutom kan prata med spelarna så är det Niklas Persson. Han utvecklas hela tiden och förmodligen får han testa på ES efter Jul.

En domare som inte kan prata med spelarna ska inte döma. Anledningen till att dom vägrar att ta ett snack är att dom tar kritiken allt för personligt och inte begriper att en spelare ligger med adrenalinnivåer upp till hårfästet och därmed kanske är ngt personlighetsförändrade i stridens hetta. Lättare för en vekling som Morgan att blåsa för Misconduct istället för att lugnt och metodiskt förklara och därmed skapa en bra kontakt med spelarna.

Peter Wedenell hette en domare från Glimåkra som dömde i näst högsta serien för ett par decienner sedan... kunde inte eller vägrade prata... avskydd och oönskad överallt.

Lars "Negern" Henriksson från LJUNGBY blev vid ett flertal tillfällen utsedd av spelarna till Årets Domare... pratade mycket och kunde lugna ned en skogstokig spelare.

Schas med Morgan och dylika gelikar!!!

Wedenell var sämre än både Stenström och Morgan ihop..

Minns att det var en lika bedrövlig domare från Älmhult..
Men, som tur har jag förträngt hans namn.. :wink:
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » lör dec 09, 2006 7:31 pm

Han hette Peter Goverde... mkt trevlig gosse men saknade känslan för spelet och ganska osäker.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav jek » lör dec 09, 2006 9:02 pm

Goverde och Wedenell hade jag trängt in i glömskans dimmor men nu dyker dom upp igen, urk. Morgan kan jag inte bedömma av naturliga skäl, men ibland har man tydligen flyt.
Användarvisningsbild
jek
Forumentusiast

Inläggav Mano » lör dec 09, 2006 11:43 pm

Vilka tomtar dom var.. :eeeh:

Vi minns dom 20 år efter deras högtidsstunder..

Dom kanske är stolta över att bli ihågkomna.. :wink:
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast

Inläggav Charlamov » mån dec 11, 2006 9:31 pm

Malmö - Frölunda

Citat fr onlinerapporteringen:

Period 1:
07.30 "Helt otroligt vad vi åker på utvisningar ikväll... det speglar inte direkt matchbilden kan jag lugna dig där hemma med."

17.58 "Bedrövlig insats av Morgan nu"... "Nah, Morgan J har inte direkt gjort sig VM-aktuell hittills." DOM MÅSTE SKOJA... INTE HAR VÄL HAN BLIVIT UTTAGEN ATT DÖMA JVM??? Det skulle vara ett hån mot alla hockeyintresserade!!!

20.00 "... Men domaren spelade en stor roll när han visade ut Redhawks-spelare på löpande band och bjöd in Frölunda i matchen"

Period 2:
28.40 "Det KAN vara bra med en domare som frustrerar ett lag, det kan göra laget mer taggat också. Och det är väl i princip det man hoppas på mellan de förtvivlade konstaterandena att vi aldrig får powerplay vilket vi borde fått ett par gånger här i andra."

34.28 "Morgan Johansson har minst sagt spårat ur. Herregud... Johansson dömer ut lagledare Jonas Morin! Morin upp på läktaren.... SUCK."

40.00 "Domare Morgan Johansson från Ljungby har inte upphört att uppröra och förvåna hemmapubliken."

Det handlar alltså om allas vår anti-idol Morgan "Don Quijote" Johansson. Tappat matchen verkar bara vara förnamnet. Måste kolla hockeykväll senare.

Bedrövligt!!!

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Primeau » mån dec 11, 2006 9:59 pm

Morgan, say no more.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån dec 11, 2006 10:59 pm

Men visst är det väl konstigt att han får döma ES match efter ES-match. Han måste ju av domarkontrollanten erhålla ett bra betyg, eller hur kan det annars vara möjligt, man undrar ju!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor dec 21, 2006 7:27 pm

Såg att Morgan fick en geting för sin insats i måndagens match mellan Modo och Malmö.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » tor dec 21, 2006 7:31 pm

haha första gången han får bra betyg eller ? :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav T48 » tor dec 21, 2006 8:14 pm

Mycket snack om hur domare beter sig på planen och framför allt hur de skulle ha dömt i just den situationen. Det är lätt att sitta högt på en läktare och se hur det skall gå till. Gå ner till sagen och ställ er istället då får man det rätta perspektivet både ur domar- och spelarsynvinkel. Domslut ??, missad passning ?? Ja det blir inte så lätt på rätt nivå så att säga. Tyvärr är det något som sprider sig ner i ungdomslagen också både på föräldra- och ledarnivån. Man kan ha föräldrar som skriker som galningar pga ett domslut och många gånger har man lust att hämta en randig tröja och skicka ut dom själva på isen. Något som ingen fattar på just ungdomssidan är att en utvisning kan vara positiv då man lär sig träna 5 mot 4, 5 mot 3 etc för det är väl ändå just lära det handlar om.

En annan sak som man kan fundera över är hur många beslut en domare måste ta under en match. Har hört en siffra på 3000 beslut under en elitmatch men jag kan ha fel. Hur som helst de har ju betalt för att göra ett bra arbete och i det ingår ju att ta rätt beslut så ofta som möjligt.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav Charlamov » tor dec 21, 2006 9:14 pm

Helt rätt T48... det är inte lätt att ta rätt beslut alla gånger under en match och det MÅSTE få vara okey att domaren har fel ibland. Men som du vet så finns det bra domare och sämre domare... och så finns det Morgan Johansson. Jag både tror och hoppas att han gör sin sista säsong i eliten, så bästa sättet att slippa honom är att Lakers tar sig upp.

Att det är nyttigt att lära sig spela både i numerärt över- och underläge är självklart. Skrikande och svärande föräldrar är något klubbarna har ansvar för. Är det för jävla illa så tycker jag förbundet ska kunna bötfälla föreningarna.

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav A-sta » tor dec 21, 2006 10:59 pm

Vakna Sovjeten!
Morgan dömmer i Elitserien!
Allt rättstavat?
God Jul Kamrat Charlamov.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Charlamov » fre dec 22, 2006 10:51 am

Det är ju presis det jag skriver A-sta, att Morgan dömer i eliten och med det menar jag Elitserien.

Rättstavat? Dömer stavas med ett "m" så tyvärr blev det IG på din korta text :wink:

God Jul i förorten förresten. Jag ska dit så håll dig inne...

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav alfax » tis mar 20, 2007 9:32 pm

Läs Daniels blogg idag ang. Morgan.
Mitt i prick!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis mar 20, 2007 10:05 pm

Det har ju vi bloggat om här i flera år :lol: :lol: :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic