Publiken.Supportrarna.fansen.hjärtat

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Publiken.Supportrarna.fansen.hjärtat

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 09, 2006 5:37 pm

Vi som var igår på matchen trots dåliga resultat. trots tv sänd match. vi som sjöng trots att de va lite folk och trots dåligt spel ja det är vi som är de äkta supportrarna.
visst hade nog en del förhinder men de medgångssupportrarna som sedan kommer i slutet av säsongen då vi är i playoff eller kvalserien ja man man säga mycket om dom.
Men förfan vi har haft svårare tider vi vet att det bara är en tidsfråga innan det vänder igen. Så se till och kom till hallen och dra erat strå till stacken.
En gång lakej alltid lakej.

Visst måste laget spela för att förtjäna mer publik inte det ja säger men när det ''bara'' rör sig om en svacka och det kommer 1900 på en tv sänd match då blir jag både arg och besviken.
Vi ska tillbaka vi ska ha toktryck vi ska ha invasion i nybro och vi ska tillbaka till toppen.
En gång trogen evigt trogen.
VÄXJÖ LAKERS!!!!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör dec 09, 2006 5:45 pm

Det finns en hel del orsaker till att det inte var mer folk igår,Tv-sändning,matchen blev flyttad med ganska kort varsel som innebär att man hade bokat in annat när det inte skulle vara match enl.planerna ,det kan vara julfest , teaterbesök och mycket annat som bokas långt i förväg .Är övertygad om matchen hade spelats om söndag som var meningen så hade vi haft ca 2.500.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » lör dec 09, 2006 7:22 pm

mycket bra svar där alfax

detta är snarare Lakers som har fått lära sig en läxa att flytta matcher med så kort vasel kanske inte är en så go ide
Daniel
Forumterrorist

Inläggav buck » lör dec 09, 2006 8:23 pm

men nu var det väl ett ultimatum från tv4's sida för att den skulle visas va?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 09, 2006 11:55 pm

stämmer nog ganska mycket av det ni säger.
Men jag tycker inte heller 2100 imponerar mot bofors.
Självklart är det inte bra när det är 3 hemmamatcher på 5 dagar men så blir det nog ibland.
Tror det kan komma mer mot arboga nästa match än de gjorde mot huddinge.

Sedan att taifare säger att de var dålig stämning har jag ett svar på : det var dålig lakej klass men ändå mycket bättre än gröna brigaden någonsin kommer att skapa själva :wink:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » sön dec 10, 2006 2:11 am

Daniel skrev:mycket bra svar där alfax

detta är snarare Lakers som har fått lära sig en läxa att flytta matcher med så kort vasel kanske inte är en så go ide

Japp, det berodde endast på tv-sändningen att den blev flyttad! Inte mycket Lakers kunde påverka där.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Daniel » sön dec 10, 2006 8:40 am

ja visst ja det är tv4 som flyttar matcherna
uttan att lagen har något att säga till om
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Niles » sön dec 10, 2006 2:42 pm

Publiksiffran sist var ungefär som jag väntat, varken sämre eller bättre. Med 3 hemmamatcher samma vecka i december, lite knackig dagsform och Tv-sändning kan det bli så. Det är säkert inte bara halvintresserade som valde Tv:n denna gången, utan även en del helintresserade (nåja). Rögle hade väl 150-200 fler på sin match med helt andra förutsättningar. Efter en lite medioker vecka får man ta nya tag. Övertygad om att vi har en jättekul tid framför oss, ser ingen övertydlig risk för jordens undergång och laget ligger 6:a. Kämpa på lite nu så kan det bli en kul vår. Och glöm för all del inte att anmäla er till Nybromatchen, blir säkert en riktig höjdare!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » sön dec 10, 2006 4:21 pm

Vettiga ord från Niles!
Själv blev jag inte så lite putt på SMP och Dan Magnusson´s artikel med krigsrubriken: LAKERS FÖRLORAR OCH PUBLIKEN SVIKER. Man fick läsa rätt noggrant för att se att Lakers faktiskt knep en pinne mot formstarka NH. Att matchen sändes på TV nämndes med pytteliten text väl endast som bildtext? 2000 pers en fredag med tv-sänd match är en riktigt bra siffra! Som Niles nämner hade t ex. serieledande Rögle endast 200 personer mer.
Ta en korv till nästa gång Magnusson, Lakers bjussar säkert!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » sön dec 10, 2006 8:27 pm

Kan ju dessutom ha ngt att göra med Mr SANTA som skall göra alla fans glada den 24:e, folks pengar skall ju inte bara räcka för entré till Lakerdooooooom, utan även till klappar, hårda och mjuka..
Och om jag inte missminner mig så har det sett ut på detta vis de senaste åren i december månad..
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Linda » tis dec 12, 2006 10:52 am

Det är inte alls konstigt att publiksiffran sviktar så här års. Folk har så mycket att göra innan jul. Att det blev lite folk mot Nyköping är hur logiskt som helst med allt man har inplanerat på helgerna (inkl.fredagskvällen) innan jul. Det var nog många som fick böna och be hemma om att ens få se den på TV.

Sen är det ju så att det kostar en hel del att gå på hockey för en familj. Många måste välja sina matcher och efter november månads spelschema så har väl kanske inte de här senaste matcherna högprio direkt, plus att pengarna ska räcka till mycket annat innan tomtefan kommer och knackar på dörren.

Att inte Lakers storspelat spelar självklart också in, det finns många som tycker det är pisstråkigt att gå på hockey när inte laget vinner, så är det bara.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Återgå till Klacken