Blomman borta från Stjernen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Nille » mån dec 11, 2006 12:49 pm

Finns nog risk för det. Men man kan ju hoppas att han börjar sköta sig. Det är utan tvekan en spektakulär spelare som är rolig att se. Han kunde ju ha tagit betydligt bättre hand om sin talang, men det är ju inte för sent än... Lycka till Blomman, framförallt vid sidan av isen, på isen går det säkert bra.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Räven » mån dec 11, 2006 1:45 pm

Nu behöver det kanske inte bli så, han blir äldre och man kan väl hoppas att det blir stabilare med åldern. Hoppas kan man väl i allafall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån dec 11, 2006 5:56 pm

LasseMaja skrev:Henrik var riktigt bra!!! En härlig lirare att se på för oss som tycker att en tackling kan vara lika skoj att se som ett mål. :D

Trodde inte en Växjökille och lakersföredetting kunde bli publikfavorit i Dackehallen.
:whistle:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån dec 11, 2006 6:48 pm

svårt o tycka illa om taif nuförtiden,jag menar peter andersson var ju grym när han var som bäst i Lakers,likaså Höök och Lundström.Blomman har ju som Växjökille alltid mitt stöd och einarsson var ju duktig även han i Lakers...som att följa Växjö Lakers 2 :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » mån dec 11, 2006 8:46 pm

"svårt o tycka illa om taif nuförtiden" Ja det är JÄTTE svårt :roll:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Primeau » mån dec 11, 2006 9:21 pm

Malul skrev:svårt o tycka illa om taif nuförtiden,jag menar peter andersson var ju grym när han var som bäst i Lakers,likaså Höök och Lundström.Blomman har ju som Växjökille alltid mitt stöd och einarsson var ju duktig även han i Lakers...som att följa Växjö Lakers 2 :D

Du glömde före detta Lakers-liraren Sebastian Arvidsson :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 11, 2006 9:39 pm

Vem vet kanske min synpunkt om ett fungerande samarbete, mellan Länets Klubbar kan visa sig gynna alla när hornen endast är utfällda under matcherna :wink:

TÄNK OM den samlade KUNSKAPEN bland våra föreningar kunde användas för att uttnyttja de resurser som finns MAXIMALT, för att vi här i de MÖRKA SKOGARNA ska visa övriga HockeySveriege att vi inte är att Leka med, Mycket publik,Många talanger,Bra verksamhet allt för utvecklingen av Sporten istället för Inveckling av den egna Klubben.

LYFT BLICKEN OCH SKÅDA LJUSET!!!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » mån dec 11, 2006 9:47 pm

Har otroligt svårt att se hur ett sånt samarbete skulle se ut?!!! :? Att Taif skulle bli nåt farmarlag till Lakers är bara att glömma, tror dom flesta Taifarna då hellre såg att föreningen lades ner. :) Och inte tror jag väl att ni vill bli vårt farmarlag eller? :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » mån dec 11, 2006 9:52 pm

Precisera dej Nedo! Inlägget ovan verkar minst sagt luddigt 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » mån dec 11, 2006 9:57 pm

Man kan väll sammarbeta på juniornivå (gjorde inte löven o teg det innan), ett lag i superelite skulle gynna alla inblandade.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Toyspeed » mån dec 11, 2006 10:50 pm

Lobo skrev:Man kan väll sammarbeta på juniornivå (gjorde inte löven o teg det innan), ett lag i superelite skulle gynna alla inblandade.

De kommer TAIF klara på egen hand ;)

En SM pokal framåt våren skulle smaka fint i klubblokalen hehe
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Lobo » mån dec 11, 2006 11:18 pm

Visst klarar sig taif just nu, men i längden behövs sammarbete ifall de skall stanna på toppen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » mån dec 11, 2006 11:58 pm

TAIF har en otrolig ungdoms/juniorsida, det får vi aldrig glömma, kan de behålla en stomme av den så kan det räcka långt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 12, 2006 12:35 am

Ska försöka skingra Dimman, tycker att samarbete förekommer redan, om än inte uttalat med gemensam målsättning och förpliktelser.

Men det faktum att ett antal Spelare från TAIF o TROJA och även Alvesta redan varit med på Lakers resa samt att nu när Lakers ligger över de andra Lagen A-lagsmässigt så vandrar en del Spelare i motsatt riktning.

Detta är ett faktum som gör att Regionens Hockeyspelare har fler alternativ vad gäller sin Hockeyutbildning/karriär, detta gäller såväl A som J-Spelare.

De bästa Juniorerna går ännu till TAIF, Troja något mer för sig själva, Lakers har ambitionen att mäta sig med Dessa, Alvesta ännu snäppet efter.

Summa summarum: För att på ett begåvat sätt stimulera och utveckla Hockeyspelare som behövs möjligheten att utvecklas på SIN NIVÅ under en längre tid, detta ges möjlighet när det finns många Lag att spela i och att växa in i, detta börjar i J-åldern och fortsätter i Diverse Seniorlag.
Sådana här varianter finns bla. med Farmarlag,Utlåning osv, de Klubbar som kan inse att ju fler J-spelare som spelar längre tid under bra Träning lyckas också att få fram bra spelare i varje nivå beroende på spelarnas egen ambition, att sedan klubbarna ökar kompetensen tillsammans och delar på kostnader för ett gemensamt mål är en annan fördel.

Piteå är ETT exempel på hur samarbete för att många J-spelare ska utvecklas i sin takt kan bedrivas.

Att sedan TAIFARE skulle vilja lägga ner Klubben hellre än att samarbeta i Länet är skitsnack, vilket bevisas av Blommans mottagande samt Regionens Hockeyhistoria 40 år tillbaka, de flesta gillar BRA Hockeyspelare och ger fullständigt F-n i vad de kommer ifrån.

Kampen ska finnas på isen, sen måste Hjärnan användas för att utnyttja resurserna på bästa sätt.

Lek med tanken att Lakers om 4 år har tre hallar, Taif 1, Troja 1 + 1 ute, Alvesta 1 hall, där skulle 10-12 j-lag kunna tränas/matchas efter gemensam modell, Lag 1,2,3,4,5 osv... allt för att maximalt utnyttja kunnade/resurser och få till en rejäl konkurrensituation mellan Spelare för att sila fram de bästa till 4 Seniorlag.

Ett sådant samarbete för Hockeyutveckling skulle få en del ögonbryn att höjas i Hockeysverige och tjäna som modell.

Men man kan ju alltid bekämpa varandra utan rimig anledning, frågan är bara om man gör det med utveckling av spelares bästa för ögonen?

Att i längden ha tre J-lag för TAIF och spela superelit är ingen billig historia.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » tis dec 12, 2006 12:25 pm

Utan att vara för hård mot dig Neddo så måste jag ändå få säga att din förklaring mest lät som svammel.

Jag kan inte alls få ihop hur Blommans mottagande på nåt sätt är ett bevis på att Taif fans skulle acceptera att bli farmarlag till Lakers. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Charlamov » tis dec 12, 2006 12:42 pm

Står inte F:et i TAIF för Farmarlag :wink: ?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis dec 12, 2006 1:23 pm

Taif kommer självfallet aldrig att bli ett farmarlag till Lakers. Att tro något sådant är inte relevant med verkligheten på något vis.

Att diskutera att de spelare som idag spelar i Taif och som tidigare spelat hos oss, skulle ha skrivit på för Taif, som om de vore en farmarklubb är inget annat än fel. Orsaken hittar man snarare i att Taif spelar i div 1 och där platsar dessa spelare utmärkt, samt att Tingsryd ligger nära Växjö, där de flesta av dem bor. Sedan ska man inte glömma att Taif:s namn håller bra än idag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » tis dec 12, 2006 3:13 pm

Håller med Räven lägg ner Farmartråden. Den finns inte på kartan.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Flanders » tis dec 12, 2006 5:40 pm

Det gynnar ju definitivt ishockeyn i regionen att ha klubbar i alla stegen i seriesystemet, kombinerat med en "öppna armar-filosofi" hos klubbledningar och bland supportrar. Duktiga spelare i lägre divisioner kan ta ett steg upp i karriären utan att behöva byta jobb o bostad, och spelare som inte får den istid de vill kan få en nystart i en lägre regional klubb.

Givetvis ska ishockeyns marknadskrafter fortsätta styra, klubbar ska inte tvingas på spelare likt ett farmarlagssystem.

Liknande kan även fungera på ungdomsnivå, om spelare och ledare inte känner något obehag i att flytta från en lokal klubb till en annan är mycket vunnet, och hela hockeyregionen kommer att gynnas.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 12, 2006 7:04 pm

Det är möjligt att det rent teoretiskt skulle gynna hockeyn i regionen, men så finns det, det praktiska också, samt känslor och det som varje förening bär med sig i sin ryggsäck, det som kallas för kultur inom föreningar. Jag tror inte på att en skiss på skrivbordet, om vad som skulle vara bra, kommer att genomföras i verkligheten. Den tar inte hänsyn till det som jag beskrev ovan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis dec 12, 2006 8:10 pm

den dagen TAIF o lakers blir bästisar så snöar det i helvetet..

skönt och ha troja,taif o rögle emot sig!dom blir en gråsunkig blandning av tradition,kultur och gemenskap medans vi blickar framåt!

juniorerna kommer kanske alri bli så bra i växjö såsom i tingsryd men då får vi lita på att vi kanske istället för och ha 25 bra juniorer kanske kan dra upp 2-3 som är yppersta klass istället..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 12, 2006 10:19 pm

Gretzky fattade direkt!!, så var han ett geni på isen också :wink:

Tror inte att Farmarlag är modellen, mer att Lagen i Länet inser vad de kan göra bra tillsammans.

Någon berörde det faktum att många spelare Bor/Jobbar/Studerar i Växjö, vilket faktiskt inte är helt ovidkommande, dessutom känner flertalet av länets spelare varandra, och jag lovar de HATAR inte varandra när de träffas.

Att sen Lagen och en del människor inte är MOGNA att göra det som vore bäst, är som det brukar vara i mänsklighetens historia, tids nog ramlar polletten ner, under tiden skrattar och skojar våra spelare med varandra i SMYG :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Blomman igår

Inläggav zafyr » tor dec 14, 2006 2:37 pm

30.02 10 min Tingsryd 14. BLOMQVIST, Henrik ABUSE
30.02 20 min Tingsryd 14. BLOMQVIST, Henrik GA-MI

Han är tydligen lika het som vanligt :)
zafyr
Forumamatör

Re: Blomman igår

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 14, 2006 4:33 pm

30.02 10 min Tingsryd 14. BLOMQVIST, Henrik ABUSE

Blomman plockar puckar i tinsgryd :D
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fetisov » tor dec 14, 2006 5:12 pm

Lakersfan_03 skrev:30.02 10 min Tingsryd 14. BLOMQVIST, Henrik ABUSE

Ge er för f-n, ta reda på varför han fick denna horribla
ga-mi innan ni eldar på. Blir bara trött på alla jävla
onödiga kommentarer. :evil:
Fetisov
Forumamatör

Inläggav serra » tor dec 14, 2006 5:17 pm

Lugn nu kära Kamrat..:)
Det är nog lite ironi i inläggen...
Tro nästan alla vill att det ska gå bra för Blomman
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tor dec 14, 2006 5:37 pm

Fetisov skrev:
Lakersfan_03 skrev:30.02 10 min Tingsryd 14. BLOMQVIST, Henrik ABUSE

Ge er för f-n, ta reda på varför han fick denna horribla
ga-mi innan ni eldar på. Blir bara trött på alla jävla
onödiga kommentarer. :evil:

Preciiis Kamrat... tagga ned. Du är ju part i målet "så to spik" 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » tor dec 14, 2006 9:18 pm

Blev tyvärr en extremt kort karriär för Blomman i Taif. :( Han hade mer än gärna fått stanna hos oss i 10 år framöver. Nu ska han till Odense.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav buck » tor dec 14, 2006 9:23 pm

Jupp... skulle precis posta!

http://www.oik.dk/forside.php

Visste väl att det fanns LITE förstånd i grabben! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tor dec 14, 2006 11:44 pm

ja, tänkte väll det.... man vill ju inte åka om kring i dräkter som ser ut som mögelost och luktar koskit.... :lol:

nä men ärligt så tror jag att pengarna var ganska stor skillnad i detta fallet....
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre dec 15, 2006 12:33 am

På et sätt tråkigt, han hittar ingen trygghet någonstans och det är synd, det är inte pengar han behöver främst
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season