I morgon så lär det väl hattas omkring i kedjorna igen - ingen kontinuitet eller säkerhet för fem sketna ören och vi är inne på sista tredjedelen av serien. Jag skulle dock bli oerhört positvt överraskad om Tränarstaben nu putsar sina cojones, sväljer sin stolthet och hivar upp Rosén ihop med Mäster och Bois. I morgon så möter vi ju sistlaget i serien, då ska man väl kunna gambla? Dock så känns det ju inte så förbannat bra ur ekonomisk synvinkel att två av lagets bäst avlönade spelare nöter bänk - ingen bra ekvation. Möjligen för spelarna, men inte för laget. Göra så lite som möjligt och tjäna så mycket som möjligt? Vilket drömjobb det vore.
Jag tycker bara att det känns så förbannade konstigt att man ska behöva ha en olustkänsla i kroppen när Växjö Lakers möter lag som Nybro, Arboga, Huddinge, Hammarby - men tyvärr så är det så just nu. Måtte vi komma ur denna djupa djäfvulskklyfta fortare än kvickt.
Mindre trevligt är det att läsa hur Växjö Lakers blir hånat på diverse forum och bloggar. Köpelaget som säsong efter annan skrävlar på, men förblir ändå alltid ett mittenlag? En sportchef som värvar (fiasko)spelare till laget. Nästa Halmstad Hammers. Brrr...
Det får bara inte bli torsk i morgon. Jag personligen anser ju att prestigederbyt mot Nybro (med zebran Mogge-Mogadon dessutom vid trumpeten) är fan så mycket tuffare än fiaskomatchen på hemmais mot Arboga. Vilken spelplan skall återigen besvikna Coach Kempe använda i denna überviktiga måstematchen? Nu är det fan i mig upp till bevis för de ansvariga. Jag vill inte lyssna på en presskonferens till i morgon som påminner om de senaste, fy fan!
Ett tips i all välmening till Coach Kempe. Ta timeout när det börjar att vidbrännas. Man får göra det när man vill och i vilken period som man vill. Skippa tugget om att det bara är motståndarna som tjänar på det, bedrövligt att lyssna på. Kanske är det så i division 1 men inte i allsvenskan.
Vinn för i helfvete, bara vinn...
/T5!!