Saviano?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav _Hampus_ » mån jan 08, 2007 3:05 pm

ja,, leksand har ja hört
LAKERS!!!!!!
Användarvisningsbild
_Hampus_
Forumamatör

Inläggav Malul » mån jan 08, 2007 4:25 pm

Länk

lite fin läsning=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 09, 2007 7:13 pm

Vi måste välkomna Steve tillbaka rejält . Hoppas han kommer i matchen mot antingen leksand eller rögle då är det dessutom mycket folk på läktarn
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis jan 09, 2007 8:07 pm

Lakersfan_03 skrev:Vi måste välkomna Steve tillbaka rejält . Hoppas han kommer i matchen mot antingen leksand eller rögle då är det dessutom mycket folk på läktarn

Finnes en viss risk med att helgonförklara Saviano på så vis. Förväntningarna på honom blir skyhöga! Välkommna honom tillbaka men inte för stort.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 09, 2007 8:19 pm

Är det inte självklart att välkomna tillbaka en spelare efter sån pass skada som steve haft?.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis jan 09, 2007 8:24 pm

Lakersfan_03 skrev:Är det inte självklart att välkomna tillbaka en spelare efter sån pass skada som steve haft?.

Välkommna honom tillbaka MEN INTE FÖR STORT! Självklart 03:an med viss måttfullhet!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 09, 2007 9:27 pm

Jag hade i åtanke t ex en banderoll eller kanske bara skrika hans namn strax innan nationalsången
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav _Hampus_ » ons jan 10, 2007 12:44 am

vill saviano stanna i växjö eller hoppas bara alla på de??
LAKERS!!!!!!
Användarvisningsbild
_Hampus_
Forumamatör

Inläggav Coffe #800 » ons jan 10, 2007 2:12 am

han va inte me på träningen idag =( =(
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 4:33 pm

'' På tal om Saviano kan berättas att han i dag kommer att genomföra sitt första längre ispass sedan han skadade sig borta mot Rögle 5 november.''

STEVE STEVE STEVE STEVE STEVE STEVE STEVE :clap: :clap:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 10, 2007 4:43 pm

Men vilka tränar han med då, eller kör han själv?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 4:53 pm

Kanske med laget ?. Tror inte han tränar själv direkt.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 10, 2007 4:59 pm

Men de kör väl inget långpass idag?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 5:00 pm

Tror inte de menar ett långpass utan lite längre än vanligt bara. Det är nog viktigt för honom.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 10, 2007 6:39 pm

Jo, han måste väl testa och se vad foten säger. Vi får väl hoppas att det bara är positivt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor jan 11, 2007 1:26 pm

Finns en liten intervju eller vad man ska kalla det med Steve på vaxjolakers hemsida.
2 veckor siktar han på att ta sig tillbaka på det innebär rögle hemma ?. Tycker det är bra att han inte skyndar på med något . Förstår ni att vi spelar utan steve en match till sen är han tillbaka ?. Fyfan vad jag längtar.
Jag påstår inte att Steve ska komma in och plötsligt vinna matcher på egen hand men jag påstår dock att hela laget kommer höja sig och han komemr vara i lika bra form som förr det har ni mitt ord på.

Steve är på väg tillbaka sakta men säkert.
Nu får vi snart uppleva the caby and savy show on the ice.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor jan 11, 2007 1:33 pm

Steve skada har varit orsaken till en hel del av tappet tror jag.

Men sedan tycker jag faktiskt som Johan Persson i dagens Smp, Han säger att både Steves, Jarnos och Nolans försvinnande är de avgörande biterna till att det gått som det gjort. De tre spelarna varav två stod för tempot och Nolan för tuffheten framför kassen. Sedan skriver Johan att det saknas en stjärna i laget, en som leder laget när det tar emot, vilket det alltid gör under en säsong. Han har ganska rätt i sin summering.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PeacE_FroG » tor jan 11, 2007 4:28 pm

Steve är en otroligt bra spelare...och det hade nog stor påverkan att forsmsvackan pågick så länge som den har gjort...verkar ju som det är mer stabilt nu...men även om Steve hade varit frisk..är jag helt övertygad om att formsvackan skulle kommit oavsett...skönt att man ser ljuset i tunneln nu i alla fall :)
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör

Inläggav jollemannen71 » tis jan 16, 2007 5:22 pm

hur länge är saviano borta
FORZA LAKERs
Användarvisningsbild
jollemannen71
Forumamatör

Inläggav £ak3rs » tis jan 16, 2007 7:03 pm

Av det jag såg på träningen idag, minst ett par veckor.
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Coffe #800 » tis jan 16, 2007 11:10 pm

jag va också på träningen idag... han såg ut att kunna använda fötterna på rätt sätt tycker jag iaf... men att det blir spel mot rögle tror jag dessvärre inte =( ... eftersom han inte deltog i några större övningar... åkte mest runt och kännde lite på fötterna... men förr eller senare kommer vi få se honom på isen igen..
DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅGOT GOTT ! :.....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lobo » ons jan 17, 2007 9:55 am

http://www.smp.se/article/764733_102-0-0-0

Det dröjer nog lite till... ..men varje match han kan spela är bonus tycker jag.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre jan 19, 2007 8:38 pm

Det är ju för jefvla synd att inte Turbo-Stikkan kan vara med mot Grötkäftarna - oerhört synd. Viktiga points som står på spel nu kamrater. Men man väljer väl från de styrandes håll att ta det säkra före det osäkra. Hade han lirat så kanske han hade fått lämna isen med gaddarna i en påse, knäskålarna sönderslagna och ett sjukintyg för resten av året i högernäven. Inte bra.

Evertsson, Växjö Lakers sportchef, betonar i tidningen att man ICKE skall chansvärva. Helt riktigt Evertsson - jag blir nästan tårögd när jag läser det. Att det under säsongens gång blivit viss spelaromsättning är helt enligt loggboken - skador inträffar alltid. Att sedan vissa spelare valt att lämna skutan beror på något helt annat. Detta i kombination med att förbannat kostsamma spelare fått nöta bänk var och vartannan match under säsongen för att dom inte har platsat är ingen bra ekvation. Vem som skall halshuggas för detta är upp till var och en att bestämma. Min ståndpunkt är solklar iaf. Måste ta tillfället i akt och hedra Evertsson för värvningen av sociala Paul Cabana, liraren från tyska andra ligan. Åtta matcher har han spelat och producerat två assist. Evertsson påpekade prombt att vi inte skulle förvänta oss någon målspruta. Sant - det vi fick var en utfyllare (Thelinare), en mycket social sådan - sägs det?

Jag läser på representationssidans förstasida att det har varit en sponsorträff där Coach Kempe och Kusstemo redogjort för hur det ligger till i laget. Säkerligen fantastiskt intressant att lyssna på för dom som var där. Vi annat löst småfolk som inte var där, eller inte hade möjlighet att närvara, skulle med all säkerhet också tycka det var intressant om en likadan redogörelse av våra tränare las ut på representationssidan. Vi betalar ju ändå inträde, vilket i sig är en sponsring, för att följa våra Lakerskrigare. I vått och torrt. Skall tilläggas att vi inte bjuder på vare sig illusionister eller mat. Endast vår nyfikenhet, inträdespeng och enormt stora engagemang till Växjö Lakers står till Tränarnas förfogande.
Växjö Lakers skrev:När Nielo hade skojat klart var det återigen dags för den hungrige att gå ett varv kring Mathias innan Tomas Kempe och Andreas Custemo tog vid och berättade om läget i A-laget.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 20, 2007 12:41 am

Härmed utnämner jag redan den 19 Januari ovanstående inlägg från c70t5 till 2007`s bästa inlägg :hbang:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav weatherman » lör jan 20, 2007 10:03 am

Nedomansky skrev:
Härmed utnämner jag redan den 19 Januari ovanstående inlägg från c70t5 till 2007`s bästa inlägg

I alla fall en av de bättre som kom från hans "penna"
Även om Volvons inlägg kan vara infekterade med en stor dos bitterhet (speciellt under den senaste tiden) prickar han ofta/ibland rätt med sin kritik. Jag reagerade på ungefär samma sätt när jag läste nyheter på Lakers hemsida.

När Savianos skada blev faktum ville jag inte tro att det ska medföra en sådan nedgång för laget. Det är precis det som hände och jag vill inte ens försöka ge mig på att spekulera varför och hur . Det är coachernas jobb och det får de betalt för, oavsett vad vi tycker och tror. Förtroendet för laget var ju enormt efter många välgenomförda matcher och det kändes j...gt bra.
Visst är man besviken nu. Besviken för att man vet vad Lakers kan. Det har de visat själva under alla dessa år.
Efter att man sett hela säsongen så långt, vet man att scenariot kunde vara annorlunda även om det finns ett klart mål när det gäller föreningens framtid och det får vi inte glömma. Växjö Lakers har ju efter allt vunnit viss respekt både hos media och motståndarna och visat att de är ett lag man måste räkna med. Hoppas bara att Lakers kan RESA upp sig framåt nu, istället för att falla framåt fler gånger. Att falla för ofta, oavsett om det är framåt eller bakåt, gör ont och kan inte kännas så skönt.

Sakta men säkert är Steve på väg tillbaka och låt oss hoppas att det går fort nu och att han kan övervinna alla eventuella mentala spärren som kan finnas efter en sådan skada. Förhopningsvis släpper han handbromsen så småningom och kör för fullt på isen.

Tack för ordet
Användarvisningsbild
weatherman
Forumamatör

Inläggav Räven » lör jan 20, 2007 12:57 pm

Tänkvärda och bra inlägg de sista, som jag helt håller med om.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season