IK Oskarshamn - Växjö Lakers - 10/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

IK Oskarshamn - Växjö Lakers - 10/1

Inläggav Fredrik R » sön jan 07, 2007 8:39 pm

Match mot IK på onsdag får hoppas att det fina spelet från idag håller i sig nu.. 8)

GO LAKERS !!
Senast redigerad av Fredrik R tis jan 09, 2007 5:26 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » sön jan 07, 2007 8:40 pm

Tror vi har chans att rubba det radioaktiva avfallet från oskarshamn :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Per_växjö » sön jan 07, 2007 8:41 pm

Oskarshamn har spelat bra på sistone. Men det hade de senaste gången vi möttes också. Alla till Oskarshamn!!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » sön jan 07, 2007 8:44 pm

Tror det blir jämnt tufft men att lakers vinner med 2 mål det sista i öppen kasse! Ödmjukhet inför uppgiften och koncentration
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav friberg » sön jan 07, 2007 8:45 pm

ja vi får verkligen hoppas det börjar släppa nu så 3 friska pinnar trillar in igen för det har ju varit litte fattigt på den fronten ett tag nu på sista tiden.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 07, 2007 11:27 pm

Här blir det tufft alla poäng vi plockar här är välkomna . Blir riktigt nöjd med 3 poäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 08, 2007 12:01 am

Ja, det blir väldigt tufft, men jag hoppas såklart på en vinst, och tror lite på det också faktiskt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån jan 08, 2007 12:17 am

Jag blir glad om vi kommer därifrån med poäng, 10-1 mot Bajen hjälper inte så mycket i den här matchen då det är en helt ny match. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 08, 2007 12:25 am

Jo, men även om Hammarby inte var så mycket att hänga i julgranen, så måste väl ändå 10 gjorda mål, ge lite självförtroende. Så varför inte en vändning nu. Sedan lär det inte bli lätt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån jan 08, 2007 11:35 am

Klart att det ger självförtroende men jag bara menar att IK är ett betydligt bättre lag än Hammarby och det krävs att vi höjer oss ett snäpp till för att kunna ha poängchans i Oskarshamn...
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 08, 2007 11:48 am

Japp, det är helt riktigt, Oskarshamn verkar vara i hyfsad form, vet inte hur jag ska värdera 1-0 vinsten på bortaplan mot Sundsvall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån jan 08, 2007 7:16 pm

Jag tycker IKO gjort bra ifrån sig senaste tiden. Till skillnad från Lakers. Om vi skulle vinna samtliga möten mot dom denna säsong skulle i alla fall jag bli rätt överraskad :roll:
Det krävs en j-la skärpa från samtliga spelare om vi ens skall ta poäng på onsdag. Hammarby är som några påpekar ingen riktig värdemätare, men samtidigt borde ju målkalaset med TIO baljor kunna ha en förlösande verkan på vissa av spelarna. Förlust igår och vi hade antagligen kunnat glömma allt vad seger heter uppe i Reaktorn, nu kan det gå vägen. Karja i målet, fortsatt bra powerplay med skärpa i avsluten och så AB Romö-Markusson som visar vart skåpet skall stå....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tis jan 09, 2007 11:10 am

Glöm inte bort att anmäla er till hockeybussen

10 platser kvar i bussen!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Fredrik R » tis jan 09, 2007 5:24 pm

Nu bara 8 Platser kvar
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav skarza » tis jan 09, 2007 9:08 pm

var vid ishallen ska man stå? har bara åkt med på bortaplan när det är avgång vid zelda :?
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Per_växjö » tis jan 09, 2007 9:09 pm

Vid rondellen. Du ser var alla andra ställer sig. :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav skarza » tis jan 09, 2007 9:11 pm

okej tackar :)
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Camel » ons jan 10, 2007 3:07 pm

om inte lakers vinner i kväll så är det ett fjasko utandess like och matchen mot skit laget hammarby kan vi lägga i pappers korgen.jag fattar inte mig på er som hyllar laget som fan efter matchen mot skit laget hammarby hela den tråden är ju så in i hälvetes pinsamm att läsa.somm sagt förlust i kväll och det är ett fjasko då kan vi glömma allt vad play off heter.jacobsson är sin vana trogen att göra mål mot skit lag när ska han börja prestera mot dom bättre lagen.även torsten,mot skit lagen så kan man ju spela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

upp till bevis!!!!!!!!!
Camel

Inläggav _Hampus_ » ons jan 10, 2007 3:22 pm

ta de lungt. Va lite positiv istället!!!!!!!! Vi vet att lakers har spelat skitdåligt de senaste matcherna. Vi förlorade mot arboga som är ungefär lika dåliga som hammarby och nu när vi vann med 10-1 mot hammarby så kan de faktiskt betyda att svackan är över, och när ett lag vinner med 10-1 så ska man ju fan hylla laget!!!! I kväll vinner vi!!!
LAKERS!!!!!!
Användarvisningsbild
_Hampus_
Forumamatör

Inläggav Anfall » ons jan 10, 2007 3:26 pm

Camel skrev:om inte lakers vinner i kväll så är det ett fjasko utandess like och matchen mot skit laget hammarby kan vi lägga i pappers korgen.jag fattar inte mig på er som hyllar laget som fan efter matchen mot skit laget hammarby hela den tråden är ju så in i hälvetes pinsamm att läsa.somm sagt förlust i kväll och det är ett fjasko då kan vi glömma allt vad play off heter.jacobsson är sin vana trogen att göra mål mot skit lag när ska han börja prestera mot dom bättre lagen.även torsten,mot skit lagen så kan man ju spela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

upp till bevis!!!!!!!!!

Härligt med positiva supportrar. 8O :roll:

Det var nog för mycket halsbloss, för sammansatta ord var det lite si och så med. :lol:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav Roggan » ons jan 10, 2007 4:03 pm

Måste kommentera camelen. Tror att han är på forumet enbart för att få uppmärksamhet. Hans inlägg är ju inte något av det vassaste man läst precis :oops:

Kan bero på en taskig barndom eller något annat 8) Tycker inte vi ska bemöta hans patetiska inlägg fler gånger. Låt grabben avreagera sig. Troligen tjänar samhället detta.

Go Lakers Go!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 10, 2007 4:22 pm

Kan inte påstå att jag Sympatiserar med Camelen fullt ut, men så här långt ligger hans analys närmare verkligheten än vad många övrigas gör.

Sen att han skriver i affekt, det är en annan sak.

Otåliga Fans finns det många, läste vad Jonas Thern sa som råd till Chippen inför flytten till Roma, - Tar man inte i på träningarna(som har mycket publik) så börjar snacket, - gör man sen en dålig match så blir det riktigt riktigt jobbigt. Dessutom sa Thern att det var viktigt att vara ödmjuk mot Fansen, tror inte Roma fansen gullar med Laget efter 3-4 Hemmaförluster.

ps. Evertsson har ju fått en och annan känga av Camelen, Enligt Expressen så är Svenska Klubbar usla på att scouta talanger och blir istället ett offer för spelaragenter, detta var tydligt under J-VM. Från Canada/USA fanns ca.300 scouter.

Vad gjorde vår Sportchef under Julhelgen?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » ons jan 10, 2007 4:25 pm

Fan håller ni på att radera mina inlägg för!!!!!!!!!!
Visst, personangrepp ska det inte vara här, men då ska ni för fan ta bort Camels inlägg också. Alla hans påhopp på sportchef,spelare etc!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jan 10, 2007 4:27 pm

Camel skrev:om inte lakers vinner i kväll så är det ett fjasko utandess like och matchen mot skit laget hammarby kan vi lägga i pappers korgen.jag fattar inte mig på er som hyllar laget som fan efter matchen mot skit laget hammarby hela den tråden är ju så in i hälvetes pinsamm att läsa.somm sagt förlust i kväll och det är ett fjasko då kan vi glömma allt vad play off heter.jacobsson är sin vana trogen att göra mål mot skit lag när ska han börja prestera mot dom bättre lagen.även torsten,mot skit lagen så kan man ju spela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
upp till bevis!!!!!!!!!

Du glömde nämna Evertsson :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 4:28 pm

upp till bevis!!!!!!!!!

vart brukar du stå på matcherna ?.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 10, 2007 4:41 pm

Jag tycker kanske att det är ett för starkt ord, att nämna fiasko vid förlust ikväll. Men jag håller fullständigt med om att matchen mot Hammarby inte gav så mycket i frågan om en vändning var på gång eller inte, för Hammarby var pinsamt dåliga.

Sedan när det handlar om Evertsson, så kan det väl inte finnas så värst många som anser att han gjort ett dåligt jobb.

Orsaken till utflippet i en rad med matcher på senare tid, är väl svårt att hitta svar på. Det troliga är väl att de olika förklaringar som nämnts har lite sanning i sig. Själv tycker jag att laget tappat alldeles för mycket skridskoåkning, vilket gett både utvisningar och att motståndare får mycket lättare att agera. Sedan har väl prestationsångest infunnit sig, vilket i sin tur gjort att allt överarbetas i försöket att vara noggrann och sedan är fallet på gång. Det är kanske här som svårigheterna med en lite ovan tränarduo i dessa sammanhang lyser igenom. Jag är tveksam på att det hade hänt om vi haft exempelvis Torgy Bendelin som tränare, men nu har vi inte det.

Så det är lite upp till bevis ikväll, tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 7:02 pm

Bara jag som följer matchen hemifrån ?. Det blir jäkligt tufft ikväll men jag tror vi plockar poäng , frågan är hur många ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons jan 10, 2007 7:14 pm

Aki är bänkad denna match.. ..Gäry får bära upp Paukkinen, tror det kan bli ett lyft för honom så får Aki kankse inställa sig på spela PP/BP
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav sid » ons jan 10, 2007 7:24 pm

Har inte OIK webradio för sina matcher?

Någon som har länken?
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » ons jan 10, 2007 7:42 pm

IKO har inte webradio den här säsongen
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack