Växjö Lakers - Leksand - 14/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Leksand - 14/1

Inläggav Fredrik R » ons jan 10, 2007 11:27 pm

Ny (svår) match på söndag mot Leksand, kan vi få med oss poäng från den här matchen så är det superbra jobbat.

Hoppas på en härlig inramning för övrigt och många som tar sig ner till torget vid 14:30 och går den gemensamma marchen upp till lakerdome.. :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 10, 2007 11:30 pm

Jag hoppas på mycket publik, härlig stämning och en bra match. Dock tror jag inte på poäng, men hoppas kan man ju.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor jan 11, 2007 12:09 am

Vi vinner på söndag. Har sån otroligt bra känsla vet inte varför men jag är inte rädd för att förlora. Det kommer gå mycket bra.
2 raka matcher med poäng och 12 - 4 i målskillnad.
Det kommer gå bra.
Vi ses i klacken då vi vinner läktarmatchen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Qrax » tor jan 11, 2007 1:34 am

Det är väl till denna matchen som "Tokiga masar Götaland" har bokat 500 platser eller vad det var. Och så sänds matchen på 4+.
Qrax
Forumproffs

Inläggav ruppo » tor jan 11, 2007 9:36 am

Jajemen, det stämmer bra det!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Klonis » tor jan 11, 2007 12:23 pm

Alla till tipshallen för att tagga upp inför matchen!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Klonis » fre jan 12, 2007 3:29 pm

Nån som vet hur biljett trycket är inför matchen ?
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav milkman » fre jan 12, 2007 6:14 pm

Sittplats Slutsålt iallafall! :lol:
Lakej#4
Användarvisningsbild
milkman
Forumamatör

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 6:23 pm

Och försäljningsställerna säljer bra...
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre jan 12, 2007 6:25 pm

Leksand spelar ikväll.. ..kan innebära att de är lite tröttare än Lakers på söndagar, är det bara jag som tycker att Leksand spelar otroligt mycket fler fredagsmatcher än andra lag?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre jan 12, 2007 7:10 pm

Jag tycker att Växjö Lakers stod upp bra mot Leksand i förra matchen. Leksand övertygade inte speciellt, man kan väl säga att dom också hade lite tur - faktiskt. Tre riktiga skitmål gjorde att dom kunde vinna med 4-3. En sak är dock säker och det är att vi inte har råd med något fjollspel på egen defensiva blå - inga marginal-/chanspassningar från våra backar. Ström och Aki, hör upp! Två av målen som Leksand gjorde senast berodde på just det. Karjalainen måste nu också visa att han är värvad som förstakeeper - inga insläppta skitmål, oskymd, från blålinjen. Växjö Lakers måste också sätta chanserna - senast så vann vi skotten med 33-19 men förlorade med 4-3. Ingen lysande ekvation. Oerhört viktiga poäng är det som står på spel i de resterande matcherna. Eftersom att lagen underfrån nu också böjar flåsa i nacken, nio poäng skiljer till IKO, och kikar man på spelschemat de tre kommande omgångarna så är det ju på pappret definitivt fördel IKO. Återstår bara att se om dom klarar av det som inte Lakers gjorde - vinna mot skitlagen. Come on Stiig, move it, move it, move it...

(7 - 53p) Nyköping, med två matcher mer spelade, möter Rögle, Södertälje och Bofors.

(8 - 52p) Lakers möter Leksand, Rögle och Södertälje.

(9 - 43p) IKO möter Arboga, Nybro och Huddinge.

/T5!! :ajaj:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav MHC » fre jan 12, 2007 7:51 pm

C70t5 du kan nog ta över tränar jobbet i Lakers när du vill, jösses....

Skit mål hit och skit mål dit, kan du inte se att det är klass skillnad lagen emellan, klar skillnad. Växjö är inget topplag och kommer aldrig bli det heller, det gäller att hålla hela säsongen, och de resurserna kommer aldrig finnas i Växjö.

Växjö har en god chans att klå Leksand, men det beror inte på några skitmål, det beror endast på att Leksand ska spela tre matcher på fyra dagar. Hade det varit Växjös spelchema hade vissa beklagat sig något oerhört.
MHC
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » fre jan 12, 2007 7:53 pm

Klasskilnad????? :lol: , nu är du nog lite fel ute grabben, jag kan erkänna att det är klasskilnad mellan lakers och ssk men inte mellan lakers och leksand!!
Vilket även resultaten mellan de båda lagen säger iår..
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav MHC » fre jan 12, 2007 7:58 pm

Konstigt då att det finns skitlag i serien, i mångas ögon är Väjö just ett sådant lag. Att de kunnat slå så pass många lag första halvan av serien beror på underskattning. Inte många av Lakers spelare skulle ta plats i Leksand, skulle förvåna mig mycket. Att säga att Leksand och Lakers är på samma nivå kallar jag pinsamt, och kan bara komma från någon som inte sett så mycket hockey.
MHC
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre jan 12, 2007 7:59 pm

MHC skrev:Skit mål hit och skit mål dit, kan du inte se att det är klass skillnad lagen emellan, klar skillnad.

Hörru, det har INTE varit någon klasskillnad i Leksandsfavör i de matcher som Växjö Lakers har stått för motståndet. Tre riktiga jefvla skitmål var det i förra mötet som gjorde att Leksand drog det längsta strået. Jag är lite tveksam till vad du är ute efter egentligen? Efter att ha följt ditt ordbajseri ett tag i diverse trådar så verkar det inte som om du har alla indianerna i kanoten. Du är nog en förvirrad Stråhatt eller en överförfriskad Knätoffs. I mångas ögon så är Leksand ett stort misslyckande. Att man med ett sådant kostsamt spelarmatrial som Leksand har kan göra sådana hiskeliga bottennapp gång efter annan - det är pinsamt.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre jan 12, 2007 8:02 pm

MHC skrev:. Att de kunnat slå så pass många lag första halvan av serien beror på underskattning. .

Det skiter jag fullständigt i om dom har underskattat oss dom får gärna fortsätta med det så är vi snart i elitserien, i mina ögon är det 3 poäng som räknas och inget annat, nåt mer?

Eller ska vi börja snacka om det som tråden är gjord för och som handlar om INFÖR matchen?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 9:27 pm

Det ser allt annat än lätt ut att ta poäng mot Leksand, ett bra tempo och bra spel i andra perioden mot SSK.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre jan 12, 2007 9:35 pm

Jag är säker på att vi inte förlorar på söndag. vi kommer plocka poäng och jag tror starkt på 3 dessutom. Vi är på väg uppåt så är det bara. Leksand är bra men på söndag är vi bättre.
Och västra stå ska koka som aldrig förr.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 9:40 pm

Det är bra att du är positiv Lakersfan_03, men jag tycker nog inte att vi är i närheten av det som Leksand och SSk presterar ikväll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre jan 12, 2007 9:52 pm

MHC skrev:Växjö är inget topplag och kommer aldrig bli det heller, det gäller att hålla hela säsongen, och de resurserna kommer aldrig finnas i Växjö.

Är det du som är reinkarnationen av spågumman Latifa?
Jag bara ÄLSKAR detta :D :D Avundsjukan bara flödar!! För några år sedan skulle vi ALDRIG nå allsvenskan, än mindre hänga kvar i mer än EN säsong. Och CJ skulle ABSOLUT INTE spela i Lakers etc etc. Föreningen har överbevisat alla tvivlarna gång på gång på gång på gång på... :headbang: :headbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre jan 12, 2007 10:26 pm

Räven skrev:Det är bra att du är positiv Lakersfan_03, men jag tycker nog inte att vi är i närheten av det som Leksand och SSk presterar ikväll.

du har rätt vi är inte det inte ikväll . men jag kan nästan lova dig en sak . Leksand kommer inte spela lika bra mot oss . och lakers kommer spela bättre än vi gjorde mot arboga , nybro . det har du mitt ord på. Om skitgänget NH kan krossa leksand varför skulle inte vi ?.

Och med en fullsatt hall kan allt hända , kommer ihåg en man som var vis och sa följande '' I lakerdome kan allt hända ''. Vi ses på söndag för att bärga 3 poäng.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav BJ-GSU » fre jan 12, 2007 10:48 pm

HEJA VÄXJÖ!
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör

Inläggav Gäst » fre jan 12, 2007 10:53 pm

Kom igen nu era jävla clowner och se till att slå leksand.....på isen då alltså!!!! leksand ska bort från hockey kartan.......
Gäst

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 10:53 pm

Om jag ska vara ärlig :oops: Så måste jag säga att om vi finge en sån hemmadomare som ikväll mellan gullelaget och Södertälje ja då kan vi inte förlora ,de sista 5 min. var det 2 SOLKLARA utvisningar för knätofsarna , men icke....
Jag håller fast vid finns det något lag som har chans att gå upp i elitserien så är det Södertälje .De andra gör er inte besvär!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 11:01 pm

Primeau skrev:
MHC skrev:Växjö är inget topplag och kommer aldrig bli det heller, det gäller att hålla hela säsongen, och de resurserna kommer aldrig finnas i Växjö.

Jag bara ÄLSKAR detta :D :D Avundsjukan bara flödar!! För några år sedan skulle vi ALDRIG nå allsvenskan, än mindre hänga kvar i mer än EN säsong. Och CJ skulle ABSOLUT INTE spela i Lakers etc etc. Föreningen har överbevisat alla tvivlarna gång på gång på gång på gång på... :headbang: :headbang:

BRA talat Primeeau , avundsjukan är svår nu så De tar till ALLT, men de har en gång för ALLA blivit efter.Och nu tror jag risken är stor att de inte ens får vara med i kvalserien till de STORA.
Farmarlaget till och med visade att de klarar av dem!!
Gislaved - TAIF(en gång kronobergs län bästa lag )2-0!!detta om något säjer väl att nu är det andra tider ,dröm Er tillbaka när man kunde ha ett bra lag på andras bekostnad och inte de idrottsliga betydelserna hade någon mening.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » fre jan 12, 2007 11:13 pm

alfax skrev:
Primeau skrev:

BRA talat Primeeau , avundsjukan är svår nu så De tar till ALLT, men de har en gång för ALLA blivit efter.Och nu tror jag risken är stor att de inte ens får vara med i kvalserien till de STORA.
Fasmarlaget till och med visade att de klarar av dem!!
Gislaved - TAIF(en gång kronobergs län bästa lag )2-0!!

Haha.........Avundsjuka??..Det dummaste jag någonsin hört!!!! Ingen utanför växjö tar er på allvar!!.Trots att jag hatar sveriges gullelag så måste jag hålla med mhc. Ser ni inte likheterna mellan er och halmstad?? 2 st skämtlag utan supportrar....bara en tidsfråga tills att ni inte finns längre...och för att kunna få lite mer respekt kan ni ju börja med att fixa till era "matchtröjor"....ser ju ut som en 3 åring har suttit och kladdat......växjö tar ingen på allvar ,så är det bara!!!!!!
Gäst

Inläggav Räven » fre jan 12, 2007 11:19 pm

Section F: Ta och skölj av ditt ansikte i lite kallt vatten så kanske du utrycker dig lite bättre, nu håller du en två-årings nivå och det är väl inte vad du vill, eller?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre jan 12, 2007 11:19 pm

Men folk tar rögle med världens sketnaste supportrar på allvar ?. Ge dig . nästa match visar vi er hur hockey spelas på is och hur sång sjungs från läktarn ;).
Fast iofs ingen fattar ändå vad ni säger så..
RBK laget som aldrig går upp igen
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » fre jan 12, 2007 11:22 pm

ja att ni bara orkar sitta och tjafsa :sleeping: :sleeping:
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav buck » fre jan 12, 2007 11:23 pm

Dagissnack tas på dagis!

Skärpning!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 11:30 pm

Sektion F:Trodde faktiskt att vi fått en supporter som ville snacka lite hockey i detta forum , vilket Ni har i Mygel, Oberst ,PATRIK AIA, Belix med flera,Men Du gör Dej inte besvär här ,såna som Dej har vi ingen nytta av i ett vårt forum.
Att vi är poplag vet vi ,liksom att vi gillar popcorn och att vi kommer bara vara kvara något år vet vi också .Har Du något mer att tillföra?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Gäst » fre jan 12, 2007 11:36 pm

alfax skrev:Sektion F:Trodde faktiskt att vi fått en supporter som ville snacka lite hockey i detta forum , vilket Ni har i Mygel, Oberst ,PATRIK AIA, Belix med flera,Men Du gör Dej inte besvär här ,såna som Dej har vi ingen nytta av i ett vårt forum.
Att vi är poplag vet vi ,liksom att vi gillar popcorn och att vi kommer bara vara kvara något år vet vi också .Har Du något mer att tillföra?

Helt rätt alfax ,jag skriver inte här för att dumma mej eller ställa till med besvär.....men ni är väl inte så "hederliga" ni heller?
växjö "supportrar" skriver ju även i vårt forum.......
Gäst

Inläggav Leksingisthlm » fre jan 12, 2007 11:41 pm

Okej nu kommer några ord från en leksing

Asså aldrig att ni kommer ta poäng från Leksand på söndag om vi spelar som vi gjorde idag mot ssk, mitt tips blir: VLH - LIF 1-5

P.S vi slår er på läktaren också med 500 eller fler Tokiga Masar
Leksingisthlm
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre jan 12, 2007 11:49 pm

Nu kommer ett par ord från en lakej.
Ni kommer aldrig vinna med 1-5 i lakerdome. På söndag kommer vi vinna . vi har gjort de i ejendal och vi gör de i kokande lakerdome.
VÄl mött och välkomna
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör jan 13, 2007 12:01 am

Section F skrev:
alfax skrev:Sektion F:Trodde faktiskt att vi fått en supporter som ville snacka lite hockey i detta forum , vilket Ni har i Mygel, Oberst ,PATRIK AIA, Belix med flera,Men Du gör Dej inte besvär här ,såna som Dej har vi ingen nytta av i ett vårt forum.

Helt rätt alfax ,jag skriver inte här för att dumma mej eller ställa till med besvär.....men ni är väl inte så "hederliga" ni heller?
växjö "supportrar" skriver ju även i vårt forum.......

ÄR väl medveten om att s.k växjö -supportrar skriver i andra forum ,brukar vara inne och kolla, jag bara säger vad jag tycker och också står för att till 99% skäms jag för deras inlägg .Jag tycker och vet inte om jag är dum nu ,men går jag in på en andras forum så ska jag tillföra debatten något ,annars ger jag F*N och skriva.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Matchsnack