Det är ju för jefvla synd att inte Turbo-Stikkan kan vara med mot Grötkäftarna - oerhört synd. Viktiga points som står på spel nu kamrater. Men man väljer väl från de styrandes håll att ta det säkra före det osäkra. Hade han lirat så kanske han hade fått lämna isen med gaddarna i en påse, knäskålarna sönderslagna och ett sjukintyg för resten av året i högernäven. Inte bra.
Evertsson, Växjö Lakers sportchef, betonar i tidningen att man ICKE skall chansvärva. Helt riktigt Evertsson - jag blir nästan tårögd när jag läser det. Att det under säsongens gång blivit viss spelaromsättning är helt enligt loggboken - skador inträffar alltid. Att sedan vissa spelare valt att lämna skutan beror på något helt annat. Detta i kombination med att förbannat kostsamma spelare fått nöta bänk var och vartannan match under säsongen för att dom inte har platsat är ingen bra ekvation. Vem som skall halshuggas för detta är upp till var och en att bestämma. Min ståndpunkt är solklar iaf. Måste ta tillfället i akt och hedra Evertsson för värvningen av sociala Paul Cabana, liraren från tyska andra ligan. Åtta matcher har han spelat och producerat två assist. Evertsson påpekade prombt att vi inte skulle förvänta oss någon målspruta. Sant - det vi fick var en utfyllare (Thelinare), en mycket social sådan - sägs det?
Jag läser på representationssidans förstasida att det har varit en sponsorträff där Coach Kempe och Kusstemo redogjort för hur det ligger till i laget. Säkerligen fantastiskt intressant att lyssna på för dom som var där. Vi annat löst småfolk som inte var där, eller inte hade möjlighet att närvara, skulle med all säkerhet också tycka det var intressant om en likadan redogörelse av våra tränare las ut på representationssidan. Vi betalar ju ändå inträde, vilket i sig är en sponsring, för att följa våra Lakerskrigare. I vått och torrt. Skall tilläggas att vi inte bjuder på vare sig illusionister eller mat. Endast vår nyfikenhet, inträdespeng och enormt stora engagemang till Växjö Lakers står till Tränarnas förfogande.
Växjö Lakers skrev:När Nielo hade skojat klart var det återigen dags för den hungrige att gå ett varv kring Mathias innan Tomas Kempe och Andreas Custemo tog vid och berättade om läget i A-laget.
/T5!!