Svar från SR Kronoberg

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svar från SR Kronoberg

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 23, 2007 9:25 am

Hej . Nu får vi nog backa bandet. Varenda gång det görs en grej om Troja eller Tingsryd så väller det in mail och sms från Lakerssupportrar som tycker det är skandal att vi överhuvudtaget bryr oss om dessa skitlag. Varenda gång är det likadant.

Men när vi gör grejer om Växjö Lakers eller om Öster så är det ingen som klagar. INGEN! Jag har uppmärksammat detta faktum ett antal gånger och begriper inte varför i hela helvetet Lakers-supportrar är så extremt trångsinta. Och som en del i detta observerande så uttryckte jag mig ganska tydligt när vi än en gång fick hotfulla sms från en eller flera Lakerssupportrar. Dessa hot, för det är faktiskt det det handlar om, är vi synnerligen trötta på. Endera måste Lakers ta tag in sina supportrar och ruska om dom, eller så slutar det med att vår inställning till Lakers supportrar är ytterst negativ.

Vi, dvs flera av programledarna på SR Kronoberg, har under ett par års tid mottagit såväl direkta som indirekta mordhot från folk som kallar sig Lakerssupportrar. I ett fall har t om ett barn till en av våra programledare utsatts för hot. Dessa hot sker så fort vi gör den minsta lilla aktivitet som har med Troja eller Tingsryd att göra.

Det sms som föranledde min reaktion (som mycket möjligt var naivt hård) innehöll som vanligt hot av allehanda slag. Och när du fått hundra sådana här mail eller sms så tröttnar man ganska rejält. I det här fallet rörde det sig om att vi på SR Kronoberg gjorde en radioaktivitet som inkluderade derbyt Tingsryd-Troja. Ska vi inte kunna göra det utan att bli hotade eller få höra vi är rövslickare, idioter och allt annat? Acceptansen för att göra nåt som inte handlar om Lakers är uppenbart extremt låg hos ett antal Lakerssupportrar. Det är trist och det är tråkigt.

Dock, jag håller med dig om att jag som programledare måste vara behärskad i det jag gör och hur jag säger det. Och det här fallet gick jag för långt. Men jag hoppas du fått en lite bättre helhetsbild av vad det är som händer där bakom kulisserna emellanåt.

Ha det jättegott. Heja Lakers!

Per Brolléus

Det här fick jag som svar när jag skrev att jag tyckte han kunde hantera situationen lite mer proffisionellt. Så detta är inget publicerat på någon sida eller liknande om folk tror det.
Jag tycker det är pinsamt om det nu är folk från ''Lakers'' som har gjort det.
Men de supportrar som skickar skit genom sms och hotar folk är inga supportrar alls.
Senast redigerad av Lakersfan_03 tis jan 23, 2007 1:35 pm, redigerad totalt 1 gång.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis jan 23, 2007 9:42 am

Sug på den karamellen.
Jag skäms som fan 8O. Någon/några borde skämmas ännu mer.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 23, 2007 9:45 am

om det nu stämmer att det är så är det riktigt dåligt faktiskt. blev dock förvånad när jag läste att de till och med fått hot faktiskt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 23, 2007 10:02 am

hoten är ju inget man förknippar med LL utan man tror ju och hoppas det är nån bindgalen lakerssupporter som tummat lite väl på spriten och inte kunnat hejda sig.Skulle inte förvåna mig om det to m är samma människor som huserar runt på andra lags forum som disillusionerat sätter sig på tvären mot allt som Troja,TAIF och ev Rögle hittar på och därmed inte tål att dom nämns på radio.

Sånt här tar man ju kraftigt avstånd ifrån och hoppas SR Kronoberg förstår att det är ensamma fega kryp som inte förstår bättre som beter sig såhär.Usch man skäms..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav challe_berglund » tis jan 23, 2007 10:02 am

Återigen: http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... 500#157500

Personligen skäms jag inte det minsta då jag inte ha något att skämmas för, vissa andra borde dock ruskas om å det grövsta :evil:
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav teddy » tis jan 23, 2007 10:02 am

Inte för att förtala någon om nu dessa hoten är riktiga, men inte tror jag att det är någon ur supporterföreningen som sagt eller gjort dessa hot.

Om nu dessa hot verkligen är gjorda så TROR jag att det skulle kunna vara någon hetsig sittplats"person". Vi har ju ett gott antal idoter (om man nu får säga så) på sittplats som inte direkt hjälper eller stöder lakers på önskat sätt. dessa smutsar ner klackens ryckte eftrsom det sägs att det är lakerssupportrar. Då tänker man ju genast på lakejerna.
Så pass mycket känner man lakejerna att ingen ur oss äns skulle få tanken att göra något sådant (skulle väll vara jag då :lol: ).

Detta är i och för sig bara vad jag tror
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » tis jan 23, 2007 10:19 am

Riktigt j-vla pinsamt! :notOK:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Loseddos » tis jan 23, 2007 10:32 am

Hot är åt helvete! Jag trodde att lakerssupportrar hade bättre omdöme än så, men det visar sig att det finns riktiga jävla rötägg i våra led med. Vi får hoppas att de idioter som håller på med sånt här växer upp någon gång. Man blir förbannad och trött när man läser sånt här!! :evil:

Per Brolléus och gänget bör ju dock, om de emottagit hot via mail eller sms, anmäla detta snarast!! Det är nog knappast så att Lakers kan stå för vad någon/några enstaka miffon håller på med.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav teddy » tis jan 23, 2007 10:43 am

Så tråkigt att så få ska förstöra för så många. Men så brukar det vara. I alla idrotter som har supportrar och fans
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tis jan 23, 2007 11:03 am

Nu blev det annat ljud i skällan.

+1 på det Challe redan skrivit!
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lobo » tis jan 23, 2007 11:31 am

Det är bara att inse att det finns rötägg i alla led, att man är så tuff att man vågar skicka anonyma sms (skall bli skönt att den möjligheten försvinner snart, åtminstonde delvis) med hot är ju patetiskt. Att sedan skriva under brevet i föreningens vägnar gör ju bara att man drar skam över föreningen/övriga supportrar.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis jan 23, 2007 12:14 pm

Narurligtvis är det tråkigt, men inte ett dugg förvånande. Det finns i varje förening/supportersgäng, både i TAIF, Troja, Rögle, HV och kring vilket annat lag som helst, både inom och utom Sverige. Fel? Javisst är det fel, men det för skötas på vanligt sätt, känner man sig hotad, ja då ska man polisanmäla.
Det skulle väl snarare te sig märkligt om det inte fanns människor bland 2000-2500 personer, som agerar med aggression när det inte passar dem.
Jag känner mig inte det minsta träffad och säger bara att det definitivt inte tillhör min stil att agera på det sättet, men hos vissa är det tydligen mer naturligt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » tis jan 23, 2007 12:38 pm

Där ser man.
Jag betvivlar inte en sekund på att detta är sant om det sen är en idiot som är medlem eller inte i LL vet ju bara den /dom som skickat sms:en.
Men liksom när mordhot kom från en som kallade sig Röglefans så var ju dom flesta även i detta forum övertygade om att det var en i AIA som låg bakom och drog alla över en kam kommer detta att ligga LL till last.

Jag hoppas att det inte visar sig vara en medlem i LL som ligger bakom detta för då kommer hela föreningens rykte bli ordentligt skamfilat men ingen kan säga att det inte är en medlem för ingen vet förutom den som skickade.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tis jan 23, 2007 12:55 pm

Belix, Vi kallade huvudsakligen den antagonist i Rögleleden som utfört mordhot för Röglesupporter. Det var väl om jag minns rätt media som pekade på AIA.

Det spelar fö inte nån jävla roll. Kommer hoten från LL, AIA eller vilken annan supporterklubb som helst så SKA givetvis personen uteslutas genast. Detta förutsätter förstås att man får reda på vem det är. Jag ser det som ganska osannolikt att personerna är medlemmar i supporterklubbarna.

Det handlar om fega jävla idioter!!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 1:44 pm

Välkomna till verkligheten alla oskuldsfulla Lakersanhängare som levt i tron att alla Lakejer är änglar!!!! Personligen så tror jag såklart att detta är gjort av någon bonnig Taifare som sitter i sin lada och utger sig för att vara Lakej. :wink: Eller vad tror du Volvon??

Nog skojat, detta är såklart helt åt helvete!!!
Senast redigerad av LasseMaja tis jan 23, 2007 2:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Camel » tis jan 23, 2007 1:47 pm

Losedos ta inte i så att du spricker jag tror nog att alla har förstått hur fruckatnsvärt du tycker att det är.MEN MEN MEN om nu detta skulle stämma vilket jag verkligen tvivlar PÅ så varför har då innte den hotade brolleus och hans medarbetare anmält det till polisen jag började skratta när han skriver att till och med barn ska ha blitt hotat då hade jag genast gåt till polisen då är det ju värkligen allvarkligt,näää inte brolleus och hans personal.att lipa ut i ett mail är ju bara så förbannat patetiskt.JAg vill minnas att det var taifare som hotade den tilltänkta sportchäfen till lakers.....oopppppsssssss då måste ju lakejerna ochså ha gjort det.Jag TROR att brolleus LJUGER rakt upp och ner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Seså brolleus fram med bevis innan du kastar skit på lakejerna,FJANT!!!
Camel

Inläggav alfax » tis jan 23, 2007 1:54 pm

Jag skäms!!En sak att pikas lite men hot är så långt från min verklighet det kan vara.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 2:04 pm

Camel, tror du på riktigt att Broléus skulle hitta på detta!!! Är det bara för att det denna gång handlar om Lakers som du inte tror på det?!!! Vad vet du om ifall det är anmält eller inte???
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Niles » tis jan 23, 2007 2:16 pm

Det finns ett procentuellt antal idioter i samhället. Ju större urval man söker i desto fler idioter hittar man. Räcker med att kolla en nyhetssändning eller för all del kika runt i diverse diskussionsforum i cyberspace så får man x antal bevis. Ta avstånd är det enda man kan göra, sen att det inte hjälper ett skit får man ta.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 2:47 pm

Jag tycker inte detta är roligt, men givetvis blir man aningens aningens skadeglad. För så många här inne har skrivit en massa skit om Taif pga sådana här händelser hos oss och nu visar det sig att er egen förening inte är ett dugg bättre!!! Snarare verkar det som om ni har större problem än vi, vad det verkar är det här ingen engångsgrej. Jag väljer iaf att tro på det Broléus säger precis som jag valde att tro på Gusten när han talade om vad som hänt han och hans familj.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Malul » tis jan 23, 2007 2:52 pm

ja var du skadeglad,det är säkert skönt.
själv skakar man på huvudet åt människans dumhet...

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 23, 2007 3:00 pm

Det folk kanske inte förstår är att hoten han nämner var för längesen och supportrar som håller på med sånt kan man inte kalla för supportrar. knappast att de håller på lakers eller är med i LL. Sen om det är sant är en annan visa. Om det nu hade varit sant tror jag det hade kommit ut för längesen faktiskt. jag tycker lakejerna annars sköter sig bra och kan föregå med gott exempel. Inte många föräldrar vågar släppa iväg 10 åringar på resor med supporterklubbarna , i växjö tror jag inga har sådana problem.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis jan 23, 2007 3:10 pm

Det kanske var Per Brolleus som slängde in skit på isen i Nybro.....?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 3:19 pm

Jaja fortsätt ni att sticka ner huvudet i sanden och lev i er lilla drömvärld där alla Lakejer är änglar. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Malul » tis jan 23, 2007 3:25 pm

det "hemska" är ju att nån fjortis blivit upprörd och satt upp som mål i livet att motverka taif o troja.
att det skulle utmåla Lakers Lakejer som en grupp som skickar hot hit eller dit är ju så långsökt att inte ens silbersky skulle ta sig an fallet.

precis som på taifs forum tar ju alla avstånd från det inträffade,förutom nån enstaka provokatör som alltid finns.

jag vet inte vad jag tycker är mest hemskt,att lakerssupportrar terroriserar radiopratarna på radio kronoberg eller att lakerssupportrar lyssnar på radio kronoberg? :wink:

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 23, 2007 3:28 pm

Håller med dig malul men de s.k ''hoten'' de snackar om är något som hänt för längesen. han fick ju inga hot nu i samband med taif - troja . Om han nu ens fått hot överhuvudtaget.

Kan lika gärna låsa och ta bort tråden vi blickar framåt.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis jan 23, 2007 3:47 pm

03, du startade ju tråden. Jag är inte med på hur det hänger ihop: har DU fått detta svar av SR/Per Broleus? Om inte, var har du hittat hans brev?
Och OM du har fått det som svar på ett av dina mail....vad mailade du då honom?!? Och nu vil du låsa tråden. Jag har nog missat nå´t väsentligt här är jag rädd för :roll:

Lasse-Maja, att Per B skulle ha kastat in prylar på isen i Nybro 27/12 var menat som ironi. Tydligen gick inte budskapet fram.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 3:53 pm

Jodå Primeau det gick fram även hos mig. :D

Du Lakersfan_03, tycker du skriver lite konstiga saker. Varför skriver du tex ordet hot inom situationstecken och vad är det som gör att du tror att Broléus ljuger??? Varför säger du att detta är saker som om dom hänt gjorde det för längesen, Broléus själv säger ju att hot väller in varje gång man gör positiva reportage om Taif och Troja.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » tis jan 23, 2007 3:54 pm

"Vi, dvs flera av programledarna på SR Kronoberg, har under ett par års tid mottagit såväl direkta som indirekta mordhot från folk som kallar sig Lakerssupportrar. I ett fall har t om ett barn till en av våra programledare utsatts för hot. Dessa hot sker så fort vi gör den minsta lilla aktivitet som har med Troja eller Tingsryd att göra. "

Jag tror inte att detta är sant, helt enkelt, inte i ordet rätta bemärkelse. För är det sant så gör man en polisanmälan, telefonsamtal och sms, lagras på Radio kronoberg och vid en polisanmälan är det en barnlek för polis att gripa "hotaren" och ta in henom/henne till ett förhör. Har det skett? Inte vad jag vet! Så var det med det!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tis jan 23, 2007 4:04 pm

LasseMaja.. Du tar ju i så du kissar ner dig när du gång på gång nämner hoten och Lakejer i samma mening. Det finns inget som säger att det är en Lakej som gjort det. Snarare är det väl så att det INTE är nån i LL som håller på med sån här skit! Skulle motsatsen bevisas så ber jag om ursäkt, men se för fan till att ha bevis innan du anklagar Lakejerna!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 23, 2007 4:05 pm

Mannen i det BLÅ sprider dumskallar jämt över klotet, så även bland Lakersanhängare.

Grunden BÖR vara att uppskatta Hockey, att Vi sen kan vara lite spydiga och ge gliringar samt även kritisera hör till, så även TAIFares skadeglädje i detta fall.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 4:08 pm

Tror du också att Broléus ljuger Räven?? Vad skulle han vinna på det?? :?

Att man inte anmäler kan ju ha med att göra att man vet att det inte kommer att leda till något ändå. Knappast nåt ärende som polisen prioriterar särskilt högt. Vad jag vet anmälde inte Gusten heller några hot, innebär det att det inte skedde några hot där heller??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » tis jan 23, 2007 4:11 pm

Ursäkta ifall jag skrivit att Lakejer varit inblandade i hoten, det menade jag inte. Men vad det verkar så är det ju iaf någon Lakersanhängare inblandad.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Loseddos » tis jan 23, 2007 4:12 pm

NEDOMANSKY skrev:Mannen i det BLÅ sprider dumskallar jämt över klotet, så även bland Lakersanhängare.

Grunden BÖR vara att uppskatta Hockey, att Vi sen kan vara lite spydiga och ge gliringar samt även kritisera hör till, så även TAIFares skadeglädje i detta fall.

För all del... men det betyder då inte att man blir mindre trött på att läsa skiten!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Qrax » tis jan 23, 2007 4:21 pm

Jag har aldrig gillat det hat som ofta råder mellan lokala lag. Både hat mellan supporters och hat riktat mot lagen i sig. Det existerar i alla sporter och i hela världen. I Sverige är det väl främst mellan stockholmslagen i fotboll, men jag antar att det även existerar i Göteborg. I Skåne finns det också två klassiska "hatlag".

De senaste åren har jag även börjat märka av det i Kronoberg. Många supporters i Tingsryd/Troja/Växjö vill att det ska gå bra för sitt egna lag lika mycket som dom vill att det ska gå dåligt för dom andra i länet. Det finns flera Lakers-supporters som av hela sitt hjärta hoppas att framförallt Troja ska åka ner ytterligare några divisioner och kanske allra helst gå i konkurs.

Varför dom tycker så här finns det säkert flera orsaker till. Ibland räcker det att någon eller några supporters till de andra lagen beter sig illa nångång för att vissa för all framtid ska hata alla deras supporters, alla lagets spelare, deras ledare och hela deras organisation. Ibland finns det säkert bättre anledningar, men jag tycker inte att någon är tillräckligt bra för att hatet ska vara motiverat.

Jag bor i Växjö och håller på Växjö Lakers. Jag hoppas också att Nybro håller sig kvar i Allsvenskan. Och jag skulle bli glad om även Troja gick upp till nästa säsong. Jag tycker det är helt obegripligt att Lakers-supporters kan föredra att se Huddinge i Växjö och att följa bortamatcherna på swehockey istället för derby mot Troja och att se Troja-Växjö på plats i Ljungby. Men jag vet att ni finns. Och så finns det tydligen vissa extremister som tar till hot. Skaffa ett liv.
Qrax
Forumproffs

Nästa

Återgå till Off-Topic