Svar från SR Kronoberg

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » tis jan 23, 2007 4:24 pm

LasseMaja: Jag vill inte säga att han ljuger, det gör jag inte, men det lär inte vara så att man inte anmäler ett mordhot, som är riktad mot din person eller dina barn. Och detta skulle inte polisen ha viftat bort heller.

Jag vet inte vad det här står för, men det får inte skrivas upp till skyarna, i allafall om inte personerna gör en anmälan och nog tas in till förhör.

Nu tillhör varken Per Broleus eller Peje någon av mina favoriter men det är en helt annan sak.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 23, 2007 4:27 pm

alla är väl mer eller mindre införstådda med att det är en lakersanhängare som fått sin värld raserad genom allt prat om andra klubbar än lakers på hans kära radioprogram,men alla tar oxå avstånd så jag förstår inte varför tråden orkar leva=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tis jan 23, 2007 4:30 pm

LasseMaja skrev:Ursäkta ifall jag skrivit att Lakejer varit inblandade i hoten, det menade jag inte. Men vad det verkar så är det ju iaf någon Lakersanhängare inblandad.

Så är det! Tack för att du rättade till det.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Räven » tis jan 23, 2007 4:30 pm

Malul: Så behöver det inte vara. Det kan vara en person som reagerar med ilska vid varje tillfälle som det går emot personens idéer, sådana finns överallt i samhället, vissa skriver av sig på forum, andra på "röster" i tidningar, ringer alltid in till radioprogram och har åsikter, den mer utåtagerande går ett steg till för att tala om att någon gör som han/hon inte accepterar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 23, 2007 4:34 pm

du har givetvis rätt,men om det är en lakersanhängare finns det ingen här som vill kännas vid denne vilket är skönt att kartlägga.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis jan 23, 2007 4:35 pm

Helt klart Malul, vi tar alla (hoppas jag) avstånd på det bestämda från alla sådana här grejer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis jan 23, 2007 8:40 pm

Det känns en smula naivt att inte tro att det finns "dålig frukt" inom LL. Det gör det säkert för det finns med största sannolikhet i både Taif, Trojas och Växjös suporterföreningar. Problemet är att det inte står på dessa personer och att de sällan skryter med det. De flesta suportrar är som vanligt folk och uppför sig som vanligt folk och svär i tysthet över egna eller andra laget. Om någon får för sig att hota vare sig programledare i radio sportchefer eller tränare tror jag de flesta är överens om att vilket lag denne håller på oväsentligt. En sådan person är inte fullt frisk.

Jag tror heller inte att någon skulle hitta på att någon hotat deras barn. Sen är det lätt att misstolka vad andra säger. Till ett bländande exempel kan vi ta Broleus påhittade nyheter. För den som inte lyssnar på Uppe är detta helt enkelt nyheter som är påhittade av Broleus. BB i Ljungby ska ju läggas ner och det är väl någon form av reaktion.

Nyheten Troja/Ljungby ska läggas ner! Eftersom landstingspolitikern Susanne Frank tycker det är onödig tmed ett hockeylag i Ljungby när det redan finns ett lag i Växjö.

Den som slår på radion mitt i dessa nyheter kan ju tro på dem och tolka det hela fel.
Tråkigt med folk som hotar, kastar in mynt på isen, kastar snus i avbytarbåset, skriker på dommaren. Tråkigt med folk som är allt för hemmablinda, men det kommer allltid att finnas tror jag oavsett vilket lag man sympatiserar med,
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Charlamov » tis jan 23, 2007 10:12 pm

Klart att det finns adrenalinstinna, kastratskrikande supportrar i ALLA klubbar och i alla åldrar. Om det i detta fallet är en Lakersanhängare eller LL är ganska ointressant. Att hata motståndarlagen är en sak, att hota är åt helvete! Klart det finns medaljprydda puckon i Växjö. I LL oxå? Kanske läge att göra en P7:a som inträdeskrav? Lilla sinnesundersökningen asså.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Loseddos » ons jan 24, 2007 9:37 am

Haha! Bra idé Charlamov! 8)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Troy » ons jan 24, 2007 1:06 pm

är det genomklubbat att bb i Ljungby ska läggas ner? tror inte det
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav Troy » ons jan 24, 2007 1:41 pm

tydligen bekräftat konstigt att det snackas om ryssbydike
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav Räven » ons jan 24, 2007 1:48 pm

Nej BB:s vara eller icke vara beslutas på Landstingsfullmäktiges möte, men det finns väl i dagsläget inget som talar för att det får vara kvar.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 24, 2007 2:26 pm

Är det sant att anledningen till att BB i Ljungby läggs ner är att Lakers har inflytande i Landstinget och ville inte att det i framtiden skulle stå Ljungby som födelseort för framtida storspelare utan istället Växjö 8O :? :oops: 8) :roll: :P :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » ons jan 24, 2007 2:37 pm

Ja, enligt Per Broleus! Bild
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav AP » tor jan 25, 2007 12:40 am

Svosch nu vet man ju vad stormen startade. Var alla lakejer som vände kappan efter vinden.

Om det som Räven säger är sant att hot som inte är polisanmälda inte är sanna så måste jag genast gräva upp Anders G trådarna och se om ni tyckte samma då... eller det faktiskt är så att ni sticker huvudet i sanden precis som vanligt.

Kul med att de poängteras nu att personer likt dessa finns i alla föreningar och att TAIF och Troja förstås nämns varje gång. Hade någon TAIF´are nämnt att denna sortens personer finns även i både Lakers o Troja för en vecka sedan, då hade tredje forumvärldskriget brutit ut och man hade varit portad på varenda forum i länet.

Stor komik det är vad ni bjuder på. Välkomna till verkligheten ni oskuldsfulla.
AP
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor jan 25, 2007 12:42 am

Men oj... Vilket insiktsfullt inlägg i diskussionen... Eller inte...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav AP » tor jan 25, 2007 12:57 am

Klart det inte var ett insiktsfullt inlägg. Denna gånger var de ju en lakej som hotade och inte en TAIF´are. Så nu skall de ju inte dissikeras in i minsta detalj, nu skall de ju bara skojas bort och framställas som ett harmlöst skämt som den drabbade missuppfattat.
AP
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor jan 25, 2007 1:26 am

Jag har då uttryckt min åsikt å det grövsta längre upp! Jag tycker bara pajkastning tillför oerhört lite till diskussionen.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav buck » tor jan 25, 2007 7:43 am

Om det nu hade hotats så väldigt mycket som det påstås, VARFÖR har vi inte fått höra nåt om det innan? SR kronoberg är ju så skandalkåta att detta hade varit en jättestor nyhet.

Jag betvivlar inte att det har ringt/mailat puckon o sagt både det ena och andra till de på radion, men jag har faktiskt svårt att tro att det varit mordhot i den utsträckningen som påstås. Vi hade helt enkelt fått höra talas om det innan.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor jan 25, 2007 10:54 am

Troy skrev:tydligen bekräftat konstigt att det snackas om ryssbydike

Inte alls konstigt, i Ryssby-diket blir framtida ljungbybor både avlade och födda :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tor jan 25, 2007 1:19 pm

Håller med dig AP. När det tidigare handlat om andra lags "supportrar" så har det här på forumet varit väldigt mycket liv och uttalanden som "vad annat kan man förvänta sig av bönder från Tingsryd, Ljungby, etcetera", "men det visste vi väl redan att AIA är helt sjuka i huvudet", och så vidare.

Men nu när det handlar om Växjö Lakers, då är det mycket mer upplysta och medmänskliga inlägg, "det spelar väl ingen roll vilket lag personen säger sig hålla på", "såna här personer finns ju i alla föreningar", etcetera.

Det kan ju i och för sig vara olika personer som dyker upp och skriver på forumet beroende på vad ämnet är, men det tyder ändå på en god förmåga att vända kappan efter vinden.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » tor jan 25, 2007 2:45 pm

buck skrev:Om det nu hade hotats så väldigt mycket som det påstås, VARFÖR har vi inte fått höra nåt om det innan? SR kronoberg är ju så skandalkåta att detta hade varit en jättestor nyhet.

Jag betvivlar inte att det har ringt/mailat puckon o sagt både det ena och andra till de på radion, men jag har faktiskt svårt att tro att det varit mordhot i den utsträckningen som påstås. Vi hade helt enkelt fått höra talas om det innan.

Jättestor nyhet är nog en liten överdrift. Antagligen är det väl så att SR kronoberg, liksom många andra, förstått att Lakers Lakejers marknadsvärde inte är så fantastiskt som ni tror.

Sen angående mordhot, det är det ju ingen som snackat om tidigare.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav buck » tor jan 25, 2007 2:50 pm

Herr Oberst skrev:Jättestor nyhet är nog en liten överdrift. Antagligen är det väl så att SR kronoberg, liksom många andra, förstått att Lakers Lakejers marknadsvärde inte är så fantastiskt som ni tror.

Sen angående mordhot, det är det ju ingen som snackat om tidigare.

Låt mej säga såhär då: Om så receptionisten på SR kronobergs blivit mordhotad av Vederslöv/dänningelandas supporterskara, så hade det ÄNDÅ varit en gigantisk nyhet med lokala mått mätt...

Mordhot, det var ju vad herr Brolleus skrev i sitt mail.

Jag tror helt enkelt inte att det är så illa som Brolleus påstår, för du hade det varit uppe i dagen för länge länge sedan.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tor jan 25, 2007 9:19 pm

Gretzky skrev:Håller med dig AP. När det tidigare handlat om andra lags "supportrar" så har det här på forumet varit väldigt mycket liv och uttalanden som "vad annat kan man förvänta sig av bönder från Tingsryd, Ljungby, etcetera", "men det visste vi väl redan att AIA är helt sjuka i huvudet", och så vidare.

Men nu när det handlar om Växjö Lakers, då är det mycket mer upplysta och medmänskliga inlägg, "det spelar väl ingen roll vilket lag personen säger sig hålla på", "såna här personer finns ju i alla föreningar", etcetera.

Det kan ju i och för sig vara olika personer som dyker upp och skriver på forumet beroende på vad ämnet är, men det tyder ändå på en god förmåga att vända kappan efter vinden.

Eftersom det syftas på mitt inlägg så kan jag medela att jag även då hade samma linje. Jag har hela tiden bestämt skrivit att jag önskar kronobergslagen allt gott förutom vid matcher där det andra laget är Lakers då jag håller stenhårt på VLH.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Baloo » fre jan 26, 2007 12:20 am

Vad som har hänt är HÖGST korkat och oförsvarbart....

Nästan lika korkat och trögt som att lägga ut det på forumet... :dontknow:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » fre jan 26, 2007 4:09 pm

Baloo skrev:Vad som har hänt är HÖGST korkat och oförsvarbart....

Nästan lika korkat och trögt som att lägga ut det på forumet... :dontknow:

Jo, de egna problemet är ju faktiskt enklast att sopa under mattan.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre jan 26, 2007 5:16 pm

Herr Oberst skrev:Jo, de egna problemet är ju faktiskt enklast att sopa under mattan.

Pekpinne-Belix arvtagare?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic