Lakers - Huddinge

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - Huddinge

Inläggav Loseddos » tis feb 06, 2007 9:15 am

Vad tror ni... Tippningarna tyder ju på att de flesta verkar tro på en storseger! Får väl hoppas på att laget går ut och kör järnet!

Hoppas att Markusson är med. Honom har vi inte råd att vara utan.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Åryd Lakej » tis feb 06, 2007 9:58 am

Jag tror helhjärtat att vi vinner!Samtidigt förlorar Almtuna mot Södertälje :D
Ah fan....den ska vi bara vinna :evil:
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 10:27 am

Ja, det är väl en match, där inte en förlust finns med i verkligheten!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Chav » tis feb 06, 2007 10:50 am

Hmm....Stämmer det att Huddinge spelar både på lördag och söndag?

2007-02-10 Nybro Vikings IF - Huddinge IK
2007-02-11 Växjö Lakers HC - Huddinge IK

Dom vill väl spara pengar antagligen och sen har dom nog gett upp och riktar in sig på kval.
Chav
Forumamatör

Inläggav Niles » tis feb 06, 2007 12:33 pm

Räven skrev:Ja, det är väl en match, där inte en förlust finns med i verkligheten!

Ingen direkt skräll om vi skulle torska som jag ser det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 12:47 pm

Nej det har du rätt i, om man tar med i beräkningarna hur allt går just nu.

Men tänker man på vad laget egentligen borde klara av att prestera så är det bara vinst som är med i tanken. Nu vet jag att allt kan hända och att alla matcher ska spelas.

Sedan fattar jag inte hur det i en rad av matcher går som det går. Har man i ledningen en känsla att laget inte räcker till för dessa sammanhang, ja, då borde man göra som alla andra lag gjorde, man skulle förstärkt, pengar fanns.
Men det gjorde man inte för man ansåg att laget är tillräckligt bra för att nå målet Play-off. Jag tycker att det är dags att visa verkstad nu, för annars har man gjort en makalös felbedömning.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis feb 06, 2007 12:49 pm

Räven, du skriver att pengar finns, hur mkt finns det? och ska man i lakers alltid köpa sig ut ur "kriser".
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 1:00 pm

Nej, jag är egentligen mot detta med att köpa och köpa, läs mina tidigare inlägg (för ganska länge sedan). Malmö är det största skräckexemplet och det lyckas väldigt sällan, lyckligtvis.

Men jag satt och såg Leksand igår och deras satsning känns mer äkta mot ett givet mål som bara ska nås. Det pratas i Leksand att man bygger kring en stomme av spelare som ska bilda det så kalade klubbhjärtat, vilket är viktigt och något som jag alltid pratat varmt för i alla sammahang. Sedan att man scoutar otroligt duktigt så att man får in de spelare som går ihop i laget och speltanken.

Men vad jag tycker görs fel i Lakers är att satsningen från början alltid är hög, laget som började i höstas såg stabilt ut, sedan lämnar en nyckelspelare som Nolan ändå skulle varit truppen, men man ersätter inte honom med likvärdig spelare, vilket jag tycker är fel

Sedan är jag himla trött på att ständigt få höra att play-offlagen klargörs först på målsnöret, det är precis som om man skickar en signal till spelarna att det är först i sista matchen som avgörandet kommer, så vänta tills dess. Nej för tusan, det ska avgöras så fort som möjligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis feb 06, 2007 1:03 pm

Men då..ang Leksand, så sas det att det skulle byggas på en "stomme"..och det var 2!!!!!! spelare som var deras stomme..
resten var finnar,tjecker osv...

Sedan skriver du: " då borde man göra som alla andra lag gjorde, man skulle förstärkt, pengar fanns"

För att sedan i nästa inlägg skriva att du är emot att man köper nytt?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 1:08 pm

Men det handlade om att teckna långa kontrakt så att det bildas någon form av stomme.
De pratade mot detta med att ha hög omsättning på spelare. Idag kanske man får bygga upp någon form av klubbhjärta genom att knyta till sig spelare under lång tid. Det lär bli svårare och svårare att se egna ungdomar ta sig in i A-laget, vilket ger äkta klubbhjärta, man får kanske försöka med konstgjort klubbhjärta numera. :wink:

Man kan ju undra hur fan Malmö tänker, det var sjukt när Wikegård räknade upp omsättningen på ledare spelare i Malmö. Har man inget att tänka med där nere.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 1:10 pm

Serra: Jag är mot panikköp, stor spelaromsättning och så vidare. Men samtidigt är jag noga med att uppsatta mål ska nås, det går ibland inte ihop, det vet jag.

Jag tycker i detta fall att man skulle förstärkt laget, för att kunna uppnå det mål, som jag inte tror kommer att uppnås nu.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis feb 06, 2007 3:17 pm

Så som laget verkade spela igår (enligt radion) med många chanser men inga mål så får vi hoppas det blir en rejäl målkavalkad mot Huddinge på söndag, med tanke på att Huddinge har Nybro på lördagen och Lakers på söndagen så finns det inga bortförklaringar, här ska det vara 3 Poäng, inget snack om det!!!!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis feb 06, 2007 6:04 pm

Men det var ju inte bara Nolan som försvann. Jarno och Stig måste också anses rätt tongivande i laget. Jag anser att styrelsen gjorde rätt som inte förstärkte truppen inför slutspurten. Jag återkommer ideligen till mitt favoritämne, nämligen "hockey per krona". Den/de förstärkningar vi hade kunnat skaffa oss i januari hade haft en för dålig relation, dvs det hade blivit ett dyrt pris på den mängd hockey vi hade fått. En hög marginalkostnad om man så vill. De resurserna ger klubben garanterat mer när vi skall forma laget till nästa säsong. Den nuvarande truppen har förutsättningar att klara föreningens uppsatta mål. Dessutom är det högst realistiskt. Jag är övertygad om att vi kommer att spela playoff med nuvarande gubbar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 6:14 pm

Får hoppas att du har rätt Varanen, tyvärr finns det sällan några fel eller rätt i våra diskussioner, eftersom vi aldrig vet hur det hade gått om man valt det andra alternativet.

Det är sant att det var tre spelare av rang som försvann ganska samtidigt och det påverkar såklart.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis feb 06, 2007 6:40 pm

Varanen skrev:Jag är övertygad om att vi kommer att spela playoff med nuvarande gubbar.

Själv är jag långt ifrån lika säker. Men jag håller med dej i ditt resonemang vad gäller "hockey-per-krona", en värvning innan dörren slog igen hade möjligen kunnat bli avgörande i kampen om den där 7:e platsen men knappast påverkat lagets insatser mot de bättre lagen där. Det hade kostat betydligt mer än det smakat. Är Markussons skada allvarlig tycker jag man skall plocka in Sebastian Magnusson i truppen och låta honom känna på hetluften inför kommande säsonger. Om Lakers missar playoff blir jag inte särskilt besviken, på något sätt har redan den här säsongen skitit sej med Nolan som stack, Pikkarainen och Saviano som gick sönder, Paukkanen som inte var den han skulle vara. Och så då Markusson eventuellt borta. En plats i playoff tar jag som ren bonus efter vad som hänt och vad jag sett senate månaderna!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis feb 06, 2007 6:45 pm

En sak till: Huddinge skall vi bara slå. Oavgjort senast här och med all respekt för Hudddinge, Nybro m fl., det finns som bekant inga lätta matcher..... men: tappar vi fler poäng mot bottenlagen har vi absolut inte i playoff att göra.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis feb 06, 2007 7:00 pm

Primeau:

Måhända att du inte blir besviken om Växjö Lakers missar playoff. Men du ska ju veta att OM Växjö Lakers skulle missa playoff så är det en missräkning och en gigantisk flopp utan dess like. Att stå med slakpick i näfven och skylla på skadade spelare om detta nu skulle hända måste nog vara det mest patetiska jag kan tänka mig. Evertsson har klart och tydligt gett OSS klartecken att dom med denna truppen skall ta sig till playoff. Om en och annan spelare försvinner på vägen ska ju inte spela någon roll - eftersom att man INTE värvade något under fönstret så ger det ju signaler om att man har jefvligt bra på fötterna. Evertsson har ju också klargjort för oss att spelare som Cabana och Hirvonen skulle ju vara likvärdiga lirare som Pikkarainen och Saviano. Kända och säkra spelare med bra referenser. Nemas problemas...

/T5!! 8O
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis feb 06, 2007 7:13 pm

Slakpick Volvon? Har du problem med potensen? Du borde softa ner lite och inte hetsa upp dej så fort det går emot lite 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis feb 06, 2007 7:15 pm

Gigantisk flopp?

Är det inte att ta i lite volvon???? det är en missräkning självklart men vi åker ju inte ur allsvenskan ifall vi bränner en playoff-plats och därför tycker inte jag man ska kalla det en "gigantisk flopp" men det är väl upp till var och en...
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tis feb 06, 2007 7:25 pm

c70t5 skrev:Primeau:

gigantisk flopp utan dess like.

Vaxjo ar val inte tippade generellt till att ta sig till PO eller har jag missat nagot???
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 7:30 pm

Det egna målet är att vara bland de sju bästa, att inte vara det betyder mindre pengar för verksamheten, som i sin tur slår tillbaka på nästa säsongs trupp och verksamhet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis feb 06, 2007 8:51 pm

Självklart är det en missräkning om VLH inte når PO. En flopp? Ja. En GIGANTISK flopp? Nej. C70 har en förmåga att ta i och det är inte heller något att hetsa upp sig för.

Det låter nästan som om vissa har gett upp. Vi ligger ju för f-n på en PO-plats nu. Inga bortförklaringar från min sida. Topp7 var föreningens mål - topp7 skall vi nå om så jag själv skall snöra på skridskorna... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis feb 06, 2007 9:48 pm

Mygel skrev:Vaxjo ar val inte tippade generellt till att ta sig till PO eller har jag missat nagot???

Kongo-Mygel, antagligen sa har du missat nagot. Helt otroligt egentligen om man ser till hur mycket tid du spenderar på Vaxjo Lakers forum och foljer vart representationslags minsta goranden. Tippade? Det handlar val anda om organisationens egna visioner och mal.

Om man ser till klubbchef Ländell's vision så är det elitserien som gäller om (nu) fyra år - så visst fan vore det väl en (grav, enligt mig) missräkning om man i år inte ens når playoff. Betänk kamrater, kvalserien i år är enbart en bonus - alltså inget som Växjö Lakers räknat med.

Jag själv tror och hoppas på playoff - definitivt. Väl där så kan vad som helst hända...

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tis feb 06, 2007 10:07 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » tis feb 06, 2007 10:07 pm

Klart vi skall till play-off, väl där finns inga bottenlag att vika ner sig mot. Till nästa säsong måste truppen breddas, när saviano/jarno försvann saknades det pådrivare.

"hockey-per-krona" påminner om när man letade efter billiga saker i systemkatalogen för helgruset ("ypk"=yrsel-per-krona) när man var ung, nått körsbärsvin som fick fin "per-krona" inhandlades, men det ångrade jag kan jag säga. Nä skit i prislappen utan titta på innehåll, vi skall ha nått som driver på och kan leda resten av truppen och inte måste ha kniven på strupen för att komma upp i normal nivå.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Varanen » tis feb 06, 2007 10:17 pm

Bortse inte från realiteterna Lobo. Du beskriver Wernblom - muchas dollares...muchas. Omsättningen skall öka, vi ska kunna erbjuda ledarna, producenterna, leverantörerna plats i VLH. Christoffer Persson kan ge oss detta i framtiden och jag är skämmigt nöjd med den värvningen redan nu. Skillnad? Ja, men också realistiskt enligt hockey-per-krona-principen. VLH måste få ihop en trupp med de medel de förfogar över. Inte dubbla sponsor-avtal...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 06, 2007 11:20 pm

Jo, det är precis det man måste, att dubbla sponsoravtal, annars kommer det att bli på stället marsch, för att sedan bli down.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons feb 07, 2007 9:10 am

Lobo skrev: Nä skit i prislappen utan titta på innehåll

8O
Det är Växjö Lakers, inte Detroit Red Wings, vi håller på.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » ons feb 07, 2007 10:05 am

c70t5 skrev:Helt otroligt egentligen om man ser till hur mycket tid du spenderar på Vaxjo Lakers forum och foljer vart representationslags minsta goranden.

Nagot fel pa det? Foljer jag ert lags alla goranden? Eller kan det vara sa att det finns intressanta skribenter, i flera aspeketer, pa detta forum och att ert lag spelar i samma serie som, enligt ditt myntade uttryck, varldsmastarna fran Danmark (borde inte Vaxjo i ditt tycke vara elitserielaget fran Kronoberg?).

Jag vet att du ar besviken, men faktum ar att de flesta utanfor Vaxjos supporter krets innan sasongen. och antagligen fortfarande, ser Vaxo som ett mittenlag som har potential for att utmana om en av PO platserna. Och jag ar hemskt ledsen att upplysa dig om att varldsmastarna fran Danmark, precis som alla andra sasongen, tippades som ett av topp lagen som skulle kunna utmana for en av direkt platserna till KS. Jag vet att det gor ont i ditt Vaxjo hjarta, men sa ar det.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav #65 » ons feb 07, 2007 12:48 pm

Räven skrev:Det egna målet är att vara bland de sju bästa, att inte vara det betyder mindre pengar för verksamheten, som i sin tur slår tillbaka på nästa säsongs trupp och verksamhet.

Köper inte riktigt det argumentet eftersom det blir ju bara en hemmamatch för oss i sådana fall och bortamatch i (vad jag tror ) Umeå
vad kostar inte en sådan resa med boende? så ingen ekonomisk jätteförlust utan mer en sportslig i mina ögon.
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Niles » ons feb 07, 2007 1:26 pm

#65 skrev:Köper inte riktigt det argumentet eftersom det blir ju bara en hemmamatch för oss i sådana fall och bortamatch i (vad jag tror ) Umeå
vad kostar inte en sådan resa med boende? så ingen ekonomisk jätteförlust utan mer en sportslig i mina ögon.

Då har du nog inte räknat så noga. Playoff är en rejält lönande affär hur man än ser på det..högre biljettpriser och mer publik än normalt. Dessutom blir det väl en delning av intäkterna vid en eventuell tredje match. En i högsta grad både sportsligt och ekonomiskt lönande affär för dom som tar sig dit.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons feb 07, 2007 2:50 pm

Jag tror också att det är ekonomiskt bärande, men sedan är det i högsta grad viktigt sportsligt. Ska vi i fortsättningen vara attraktiva i värvningstillfällen av nya spelare, så har det en avgörande betydelse om vi är ett lag som alltid är bland den översta tredjedelen av tabellen. Att harva i andra- eller sista tredejedelen är föga smickrande i dessa lägen. Det gäller också jagandet efter nya sponsorer.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons feb 07, 2007 5:01 pm

Morgan Johansson dömer matchen! :wallbang: :asshole: :321: :nope: :ajabaja: :ajaj:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » ons feb 07, 2007 5:35 pm

Ja men han höjde ju sig senast o hade två getingar i expressen =)
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav serra » ons feb 07, 2007 5:48 pm

#54 skrev:Ja men han höjde ju sig senast o hade två getingar i expressen =)

Dvs dubbelt så "bra" som han brukar vara.............
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » ons feb 07, 2007 7:23 pm

Per Carlsson skrev:Morgan Johansson dömer matchen! :wallbang: :asshole: :321: :nope: :ajabaja: :ajaj:

Tänk om han gör en bra match? Tänk om han för en gångs skull lyckas genomföra en godkänd insats i Växjö? Vad kan oddset va? 100 ggr? Meeen det lär väl bli som vanligt... Morgan vill ha huvudrollen och blåser sönder matchen. Suck...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Nästa

Återgå till Matchsnack