av NEDOMANSKY » tor feb 08, 2007 3:12 am
Kommer troligtvis att bli en besvärlig match mot Huddinge, minns senaste mötet, Lakers Skall besegra ett Lag som Huddinge, just därför KAN det bli bekymmer, se upp för LINUS KLASEN.
Lakers är på många sätt ett föredöme som inte ger sig i kast med orealistiska målsättningar och värvningar, tycker att det Lag som satts på benen till denna säsongen är OK, och målsättningen 7:e plats rimlig.
De små stegens framgångsmodell är en sansad variant som känns genomtänkt. Finns klubbar som uppvisat ett större mått av Fiaskovärvningar och storhetsvansinne än Lakers och som lyckats betydligt sämre än Vi så här långt denna säsong både i Allsvenskan och ES.
Att Vi och Jag själv kan ha kritik mot Spelare/Tränare/Sportchefer hör till och bör finnas, Jag tycker att Laget har en placering som är rimlig men att prestationerna i ett antal Matcher varit IG med de Spelare Vi har, dessutom har en del värvningar inte lyckats, åtminstone inte så här långt.
Min största kritik är dock HUR Laget har satts ihop och Matchats inför och under Matcher, en viss orutin och oförmåga kan skönjas enligt Mig.
Att inte Klubbens Ekonomi äventyras för att tillfredställa Play-Off till varje pris är en styrka.
Att Bygga en stomme börjar med en Tränar och Ledarfråga, Duktigt folk på dessa platser ger resultat i trivsel och kvalitativ utveckling som gör att vissa Spelare stannar Länge och för gott och som även ger egna Talanger chansen TIDIGT, detta bildar en stomme med Klubbkänsla som sen spetsas utifrån år från år, se vad Larry Pilut betytt för TAIF sedan han kom dit, Jerry Andesson i Troja t.ex.
Vi får se vilken väg lakers går, Custemo är en, Yngvesson nästa, Markusson/Romö/CJ/Saviano, se till att han får ihop det med någon tjej från trakten så kan han gör en Pilut the Popcorn Way!
Full FART M....osv
In Hinkum Veritas