Thelin & Cabana

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Thelin & Cabana

Inläggav furioso » lör feb 24, 2007 5:34 am

Jag tycker att Johan är en spelare som har fått oförskämt mycket kritik ibland. Tycker att han har vuxit ordentligt den senaste tiden.
Likaså tror jag att han är en viktig spelare att ha utanför isen, av intervjun jag lyssnade på verkar han vara ödmjuk och ha en bra analytisk förmåga, något som en del hockeyspelare saknar. Och såna spelare är oerhört viktiga att ha i ett lag, de gör ett bra jobb både utanför och på isen.

Johan är en av de spelare som jag gärna ser kvar i Lakers dressen även nästa säsong.

Cabana har också höjt sig och målat, stannar Saviano om inte Cabana får nytt kontrakt?, jag tvivlar på det. Den sociala biten är nog minst lika viktig för Saviano som spelet på isen.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Elmer » lör feb 24, 2007 11:51 am

Räcker det med två sociala spelare i laget eller ska alla få vära varsin kompis tills nästa säsong?
Elmer
Forumamatör

Inläggav Dragkampslakej » lör feb 24, 2007 12:41 pm

Elmer skrev:Räcker det med två sociala spelare i laget eller ska alla få vära varsin kompis tills nästa säsong?

Tycker väl Cabana inte bara är social utan desutom kan spela hockey riktigt bra.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör feb 24, 2007 1:17 pm

Sociala-Cabana skall icke ha en plats i nästa säsongs Växjö Lakers. Spelar riktigt bra ishockey ( :roll: )? Med måtten - heltidsanställd ishockeyspelare i hockeyallsvenskan mätt, så håller han definitivt inte måttet. 2+5 på 20 matcher talar väl sitt tydliga språk. Det är väl för fan ingen social verksamhet som Växjö Lakers sysslar med. Den månatliga utbetalningen kommer in på kontot vareviga månad - ett jobb är utfört, förhoppningsvis. Skriv brev, eller använd telefonen om du känner dig ensam. Det blir nog en one-way ticket tillbaka till tyska andra divisionen för herr Copa-Sociala-Cabana. Dock så hoppas jag att han fortsätter på sin senaste inslagna väg - han märks på isen. Både Cabana och Hirvonen tycker jag hämmar speedkulan Stiig's fantastiska hockeytänk. Och det mina hockeykamrater tycker jag är slöserie av spetskompetens utan dess like. Om man ser till vad Cabana kostar (mellan tummen och pekfingret) och att han dessutom uppfyller platsen för icke eu-spelare så tycker jag att han skall ersättas, definitivt.

(Ni som mot all förmodan vågar hålla med - ta av er skyddsvästen, några ryggdunk är icke att vänta)

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav furioso » lör feb 24, 2007 5:56 pm

Visst kostnaden är stor även för Cabana, men stannar Saviano om han får kicken?
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Kjellsson » lör feb 24, 2007 6:31 pm

Om jag har förstått det hela rätt så kostar inte Cabana speciellt mycket snarare tvärt om. Men visst en icke-EU plat tar han ju upp och någon poängkung är han ju inte och kommer förmodligen aldrig att bli. Cabana är en stabil def-forward inget mer än så, men sådana finns ju på närmare håll.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav friberg » lör feb 24, 2007 7:15 pm

klart cabana ska få stanna han har ju inte varit här så länge ännu å vissa vill kasta ur honom ur truppen innan han blivit varm i kläderna så ge honom en chans.han blir ju bättre å bättre. skärpning tycker ja
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör feb 24, 2007 10:33 pm

Ingen av dessa spelare har något att hämta i framtidens Lakers, så är det bara.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör feb 24, 2007 11:57 pm

Instämmer som bekant med Volvon, Tycker det tyvärr är en av KEMPEMOS större brister att de inte ser vissa spelares naturliga lekamrater.

Evertsson har ju en gång tidigare tydligt deklarerat att Lakers INTE är ett Komvux för Hockeysprlare, hoppas det gäller Cabana/Hirvonen också, OM Stig ställer krav på Cabana som kedjekompis eller fortsättning, är han dessvärre inte av det rätta virket, utan visar som en del vill beskriva det Yngwetakter.

OM nu Thelin besitter sådana Ledaregenskaper utanför isen så tycker Jag han ska satsa på en Tränarkarriär istället.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 12:09 am

Ska sanningen fram så gäller det i stort sett halva laget, som inte platsar för en framtida satsning och då ligger jag extremt lågt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 25, 2007 12:35 am

Rätt så Räven, men för att ta ETT steg till nästa år, som innebär att det bärgas 10-15 poäng till mot Lag under egen Tabellplacering krävs inte att halva Laget byts till bättre spelare.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 25, 2007 12:42 am

Håller med dig Nedomansky men det blir jobbigt om vi ska byta ca 10 spelare varje säsong , varför inte försöka behålla de flesta och de vi väl inte förlänger med byter vi mot riktigt bra spelare.
Vi måste försöka behålla de unga och hungriga spelarna också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 12:43 am

Nej, jag håller med, vi är många som skriker oss hesa i och med att det är så stor omsättning i laget år efter år och att så få spelare kommer upp underifrån. Det lär inte hålla om ekonomin ska gå hand i hand. Men om målet mot ES ska leva vidare, så måste det hända saker kommande säsonger annars lär det tyvärr bli en flopp. Jag vet inte hur ledningen ser på dessa problem och hur det ska lösas.

Sedan kan man snart börja undra om kommunen druckit färdigt sitt kaffe angående Arenastaden, så att det snart kan bli lite verkstad också, men det är väl för mycket begärt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 25, 2007 1:17 am

Arenastaden tar mycket tid tycker jag men vi får se en hall inom kort hoppas jag.
Värva rätt spelare är viktigt , den här säsongen var det inte många som trodde på oss men se vad dessa spelare kunde göra , vi låg 2a ett tag glömm inte borta det.
Gäller att försöka behålla många nyckspelare. En del försvinner som vi vet.
Jag blir nu mycket nöjd om Karjalainen stannar och Steve Saviano. sen finns det många andra men de 2 är mina favoriter just nu
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 1:37 am

Jo, Lakers sköter sina kort väl tycker jag. Däremot tycker jag att stadens politiker mest ter sig som cirkusens clowner, rent bedrövligt helt enkelt, ska staden Växjö utvecklas så får de ta mig fan börja skapa lite nu. Bygget med Arenastaden måste ta sin början med det snaraste.

Ska kanske för snällhetens skull säga att jag uppskattar clownerna på cirkusen så förbannat mycket bättre än de vi har i kommunen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » sön feb 25, 2007 10:48 am

ja de kanske får tummen ur röven å börjar skapa nåt om nu lakers skulle fixa en kvalplats vilket kan bli svårt men hoppas kan man ju göra.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön feb 25, 2007 12:06 pm

Om nu inte Cabana platsar i Växjö nästa säsong kan vi väll be Växjö2 :lol: värva honom(de
kommer med all sanorlikhet spela i div1F nästa säsong med) så kan alla vara glada.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Dragkampslakej » sön feb 25, 2007 3:46 pm

Det är just det här med spelareomsättningen jag tycker är oroande varje säsong. Behåll så många som möjligt. Skynda väldigt långsamt mot elitserien! Kanske om 5 år
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 9:29 pm

Jo, det lär säkert bli extremt många nya ansikten bland spelare och kanske tränaransiktet blir ett annat också. Nä, det är synd, för någon gång måste omsättningen hamna på rätt nivå. Blir ingen grundtrygghet annars, bygg och satsa på den egna juniorsidan också.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 25, 2007 10:35 pm

Håller med dig räven , Våga satsa på juniorerna också och även ett par namnkunniga spelare som mixas i truppen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 11:01 pm

Japp, ska det bli en resa in i framtiden, så måste det läggas mer krut på att få in egna spelare i truppen och att bygga ett lag kring en stbil grund av spelare som vi har under en längre tid än en säsong. Än är inte den gamla tanken anågående klubbkänsla och hjärta helt borta. Just nu är det väl Custe, som asstränare som har mest år tillsammans med Chrille.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön feb 25, 2007 11:12 pm

Pikkarainen har väl också ett par år i klubben. Gäller o värva rätt o smart inför nästa säsong. Ersätta de vi nu tappar.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön feb 25, 2007 11:20 pm

Ja, det lär bli en livlig diskussion var det lider om vilka som försvinner/bör ersättas och så vidare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » sön feb 25, 2007 11:50 pm

Varje år utskolas det knappt 300 juniorer i Småland av dessa knappa 300 blir EN elitserie spelare och TRE allsvenska spelare.

Vad får er att tro att vi i Växjö får fram dessa tre spelare varje år? :roll:

Diskussionen är befängd, konkurrensen är grym och som det är nu så har vi inte tillräckligt bra juniorer. Undantaget är Emil som jag ser en stor potential i.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Räven » mån feb 26, 2007 12:00 am

Jag sa aldrig att vi har några tillräckligt bra juniorer nu, utan det jag sa är att ungdomssidan med inriktning till att få fram starka juniorer är aortan i en klubb som har ambitioner att skapa något stort och hållbart på sikt. Att köpa ihop ett lag, vet jag inte om någon har lyckats med, sett över en längre period, det blir oftast bara dagssländor, eftersom "grynen" ebbar ut i kassan.

Det är därför som jag tycker att kommunen borde agera lite kvickare, med den tilltänkta Arenan, detta gäller all ungdomsidrott i en mängd föreningar, som inte får den rätta möjligheten att utvecklas som det nu är här i stan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån feb 26, 2007 11:42 am

Paul Cabana
Går inte den mannen från klarhet till klarhet? Nu när det gäller som mest lyfter han sig på klassiskt kanadensiskt manér (utom då tydligen Kory Baker): nätade mot NH och var oerhört nära att avgöra gårdagens drabbning. Fortsätter han så här kan jag nog tänka mej att se honom i Lakers nästa säsong, det verkar ju dessutom funka bra socialt mellan honom och Saviano.

Johan Thelin
Vilja slår oftast klass, #3 spelar alltid med hjärtat och ser alltid extremt överlycklig ut när spelarna efter vinst klappas in på isen igen.

För övrigt är det Romö som är Kungen av Växjö :D (tror jag ska börja slänga in det i vartenda inlägg hädanefter).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » mån feb 26, 2007 11:48 am

Håller med Primeau!!

Cabana blir bara bättre och bättre :) Hade han haft lite flyt med stolpträffar och bortdömda mål så hade han lätt haft 5 poäng till i statistiken.

Thelin är en antihjälte :) Underbart att se ngn med sådan vilja :) Bra i boxplay och kalasbra på att böka i sargerna!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » mån feb 26, 2007 9:33 pm

Vad vore Cabana /Hirvonen UTAN Stig i sin femma, Nej han håller inte måttet.

Det handlar OM Målsättning att minst EN spelare VARJE år ska få CHANSEN i A-Laget, detta är ingen omöjlighet OM saker och ting sköts på rätt sätt,

Coming Men i Lakers:

Rantatalo-88
Viktor Stråhle-89
Dahlbeck-91
Tex Williamsson-91
A.Rosen-92
R.Hansson-92

Alla dessa + några till KAN bli A-Lagspelare i Lakers om De får rätt träning och Chansen att mäta Sig med de etablerade inom ett par år.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Dragkampslakej » tis feb 27, 2007 12:29 am

Det är just det om ett par år är dessa juniorer mogna. Den sociala biten är viktig även för att spelet ska fungera. Just nu verkar truppen ha god harmoni och kämpar för varandra det ska det tas vara på. Förhoppningsvis så behålls tränareduon och ingen ny tränare på ingång. Om Yngvesson och CJ lägger skridskorna på hyllan kanske det går att göra en Custemo och ha kvar dem i organisationen om de passar för sådana uppdrag? Helst ser jag dem kvar i truppen givetvis. Slussa in juniorerna när de är mogna för det och om inte minnet sviker mig från när Kempe värvades var detta en av hans styrkor i tränarerollen?
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Malul » tis feb 27, 2007 12:44 am

usch det gör ont i själen att läsa att chrille skulle lägga skridskorna på hyllan,han är ju supertalangen som kunde blivit så mycket större egentligen men som i alla Lakers-hjärtan är den störste!Han får inte sluta,han håller en sådan klass att han skulle inte göra bort sig om vi så tog oss till eliten,bara dyka upp två ggr per match o göra två mål..

du får inte sluta chrille,hör du det?=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 27, 2007 1:01 am

Är det någon som tror att Kempe är kvar som tränare nästa säsong?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis feb 27, 2007 1:19 am

nej klart besviken på honom!! :wink:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tis feb 27, 2007 2:19 am

Skulle snarare vilja vända på frågan Räven. Är det nån som INTE tror Kempe är kvar nästa säsong?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » tis feb 27, 2007 8:21 am

klart kämpe ska vara kvar han lyckades ju faktist plasera oss bland de 7 bästa som de hade som mål, även att vi fick en skit period då inget stämde. sen är det nu inte långt kvar te kvalspel så nog tycker ja han ska vara kvar nästa säsong.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 27, 2007 10:21 am

Äh, vi ska inte ta diskussionen om Kempe är tränare nästa år nu, det får vänta till i maj det också. Det bara slank ur mig att ställa frågan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season