Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 5:40 pm

Nej, det ordnar sig nog, men samtidigt så får klubben inte målas ut som en förening där det är svårt som tränare att ha egna idéer om saker och ting.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav mänsklig » fre mar 02, 2007 5:41 pm

weinstock stannar
man behöver inte kunna allt för att vara med
Användarvisningsbild
mänsklig
Forumamatör

Inläggav alfax » fre mar 02, 2007 5:41 pm

Evertssons kommentar är att han är anställd av styrelsen och det är dem som bestämmer målsättningarna inom föreningen.

Det är väl ingen som tror att Evertsson är envåldshärskare det finns säkert orsaker att det blivit så här.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav tomazzz » fre mar 02, 2007 5:43 pm

¨hur vet du att nr 20 stannar marcus w
Användarvisningsbild
tomazzz
Forumamatör

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 5:44 pm

Ja, ja, klart det finns orsaker och Evertsson är heller ingen envåldshärskare men han får nog styrelsen att lyssna på det han tycker, det kan jag lugnt säga.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav mänsklig » fre mar 02, 2007 5:44 pm

det står på första sidan
man behöver inte kunna allt för att vara med
Användarvisningsbild
mänsklig
Forumamatör

Inläggav Daniel » fre mar 02, 2007 5:50 pm

mycket mycket råkigt detta

orkar inte ens komentera detta vidare

grattis alla lakers älskare :!:
Då kommer väll sur Lenny som ett brev på posten
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » fre mar 02, 2007 6:07 pm

Jag har gillat kempe ända sedan första gången han matchade sitt lag. en ny tränare och ett nästan helt nytt lag..det e fan inte lätt att komma in och producera så bra som han har gjort... när han då har gått efter Evertssons regler så att säga... frågan e hur bra säsongen hade blivit om kempe hade kört sitt egna race ??...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Bozze » fre mar 02, 2007 6:10 pm

Hade hellre sätt att Evertsson fått gå. Vissa av årets toppvärvningar har floppat. Det ansvaret ligger hos Sportchefen.
Användarvisningsbild
Bozze
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 6:15 pm

Räven skrev:Ja, ja, klart det finns orsaker och Evertsson är heller ingen envåldshärskare men han får nog styrelsen att lyssna på det han tycker, det kan jag lugnt säga.

Det tror jag också :evil: Blir bara så fb trött på att vi ska börja om från början igen.......Kempe har all min respekt å tycker han har gjort ett fb bra jobb.Han gjorde vad han skulle å var mmmmmm ifrån...ja ni vet vad.
Tyvär får vi alldrig reda på den sanna orsaken!så där kan vi söka hur mycket vi vill.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » fre mar 02, 2007 6:17 pm

Åryd Lakej skrev:Blir bara så förbannad :evil: Ska vi börja med ett nytt spelsystem nu då?????????????????Tillbaka på ruta ETT...Fan!

Klubben har bestämt sig för vilken typ av hockey som skall spelas. Det gäller att hitta en tränare som ställer upp på den idén. Men självklart är inte två tränare exakt identiska i sin syn. På det stora hela tror jag inte det kommer skilja så värst mycket. Evertsson är chef för den sportsliga utvecklingen/inriktningen och kommer säkert att leta fram en coach som fullföljer den linjen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 6:18 pm

Ja men herre gud visste han Kempe inte om detta när han tog tränarjobbet?
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav friberg » fre mar 02, 2007 6:19 pm

faan vad tråkigt att han slutat. tack Tomas för denna säsong och lycka till i framtiden.hade varit förbannat skoj å se vad han kunde åstakommit under nästa säsong men men man få väl gilla läget som det ä men ja tycker inte om det.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » fre mar 02, 2007 6:19 pm

men varanen om du har klara riktlinjer för vad och hur det ska spelas så
kan man ju ta vem som

tränaren tappar sitt syfte fulständigt
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 6:24 pm

Nä nu tar jag en öl!!!Ledsen......
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Malul » fre mar 02, 2007 6:24 pm

hoppas kempe får ta över ett nytt lag där han kommer bli kung!
all respekt för dig Kempe och hoppas det går riktigt bra för dig framöver!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Snoken » fre mar 02, 2007 6:26 pm

Synd detta. Jag gillade Kempe riktigt mycket. Ödmjuk och ett bra spelsätt. Lite tråkig i intervjuer kanske men helt klart den coach jag har tyckt bäst om i Lakers.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Kjellsson » fre mar 02, 2007 6:41 pm

Jag tycker också detta är tråkigt, men jag litar på att styrelsen vet vad dom gör. Alla inom klubben måste ju dra åt samma håll om det ska finnas någon som helst chans att nå elitserien i framtiden. :cry:

Några som säkert gläds tränarbytet är TV4, för sämre intervjuobjekt än Kempe får man ju leta efter.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre mar 02, 2007 6:45 pm

Vad det gäller vem som borde gå vill jag inflika följande bestämda åsikt.

Högst i hierarkin i föreningen är styrelsen och dess ordförande. Enbart medlemmarna i föreningen kan avsätta de. De är också de enda som är demokratiskt valda. Vid en konflikt mellan styrelsen och vilken annan part som helst vinner styrelsen.

Under styrelsen har vi de 2 högsta tjänstemännen i föreningen, nämligen klubbchefen och sportchefen. Klubbchefen är egentligen administrativ chef och leder föreningens dagliga verksamhet. Klubbchefen svarar bara mot styrelsen.

Sportchefen leder kärnverksamheten, skulle också kunna benämnas kvalitetschef. Hans uppgift är att se till att framförallt a-laget, men även annan hockeyverksamhet håller de kvalitetsmål styrelsen har satt upp. Sportchefen svarar också bara mot styrelsen. Vid konflikt mellan klubbchef och sportchef avgör styrelsen, men i vanliga fall har de helt skilda arbetsuppgifter och bör inte klampa in på varandras områden.

Under sportchefen finner vi huvudtränaren. Hans uppgift är att leda och utveckla a-laget. Perspektivet är kortare än hos sportchefen. Mycket av arbetet handlar om daglig arbetsledning. Han kan även agera som stöd åt de andra tränarna i föreningen. Huvudtränaren svarar mot sportchefen. Vid konflikt de emellan vinner sportchefen.

Detta är MIN syn på hur saker och ting skall vara. Jag är inte 100% säker på att VLH har det exakt så här, men jag kan inte tänka mig att det är långt borta. I en organisation måste det finnas en hierarki för att det skall kunna fungera på bästa sätt.

Jag vet inte vad som gett upphov till att Coach Kempe och VLH väljer att gå skilda vägar och jag tycker det är tråkigt. Men föreningens beslut skall följas. Det är garantin för att jag som enskild medlem skall ha inflytande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » fre mar 02, 2007 6:53 pm

så sport shefen har fria händer och bet sig hur som helst
så allt han bestemer ska tränan föja

på dom premiserna får nog Lakers väldigt svårt att få en ny tränare

jag vill inte ha ett nytt södertälje
Senast redigerad av Daniel fre mar 02, 2007 6:59 pm, redigerad totalt 1 gång.
Daniel
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre mar 02, 2007 6:55 pm

Jag tycker det är synd att Coach Kempe lämnar Växjö Lakers alla redan nu - jag hade gärna sett honom här även nästa säsong. Nu vet vi ju inte vad som ligger bakom beslutet, men skulle det stämma att Coach Kempe stångat sig blodig mot Evertsson och att det är en av anledningarna som han lämnar så tycker jag att det är för jävligt. Styrelsebeslut och ryggdunk är det värsta som finns.

Tomas Kempe ÄR tränare!

Henrik Evertsson ÄR målvaktstränare!

Lycka till Coach Kempe i framtiden - där du får göra din talan hörd.

/T5!! :evil:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre mar 02, 2007 6:57 pm

Hur kan du utläsa det Daniel??

Henrik Evertsson ÄR sportchef!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » fre mar 02, 2007 7:02 pm

sant men för den sakens så kanmske det inte är lämpligt att petta sin näsa
i alla saker bara för att man är sport shef
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Varanen » fre mar 02, 2007 7:16 pm

En sportchef får givetvis inte bete sig hur som helst, och skall inte överta tränarens beslut. Men om konflikt (vi har ju bara den officiella förklaringen) uppstår över föreningens sportsliga mål och hur man når dit gäller sportchefens ord klart tyngre.

Jag tror att ett missförstånd som råder på forumet är den mellan rollerna sportchef och värvingsansvarig/hjälpreda. Den sistnämnda har ingen annan uppgift än att hitta potentiella spelare som man föreslår styrelse/sportgrupp att signa. Eventuellt sköter man själva kontraktsförhandlingen också efter strama riktlinjer. En värvningsansvarig/hjälpreda har lika stor makt gentemot tränaren som en säljare i föreningen har, dvs ingen alls. En sportchef är chef för föreningens sportsliga utveckling där en varvningsansvariges arbetsuppgifter givetvis oftast ingår. Vi måste bestämma oss för en linje och sedan köra på den vilket föreningen har gjort. Vi ska undvika att hamna i en situation där a-lagstränaren egentligen är chef för hela paketet. Då riskerar föreningens strategiska inriktning att ändras varje gång en ny tränare kommer till oss. Så vill inte jag ha det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre mar 02, 2007 7:18 pm

Får börja att säga att Kempe har gjort en bra insats för klubben. Nåt som är märkligt dock är ju så fort klubben gör något halvt oväntat kommer stormen, INNAN information om anledningen till förändringen blivit känd. Och varför skall saker ställas mot varrandra hela tiden, får Kempe gå är det Evertssons fel. Det är väl för fan ingen diktatur, vi har en klubb och styrelse som bestämt färdväg. Tydligen är klubben och Kempe inte överrens om färdvägen. Vad är det som säger att inte klubben har högre mål och visioner än Kempe till exempel. Vi vet ju ingenting så varför gnälla när informationen är obefintlig. Till slut vill jag säga att jag hoppas nästa tränare BOR i Växjö under sitt uppdrag, skulle absolut kännas som en bättre lösning för alla parter.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre mar 02, 2007 7:18 pm

c70t5 skrev:Styrelsebeslut är det värsta som finns.

Och hur skulle en förening skötas utan styrelsebeslut enl.Din åsikt ? .Av forumskribenter kanske. :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre mar 02, 2007 7:21 pm

c70 är nog allt en liten brunskjorta... :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre mar 02, 2007 7:23 pm

Nu skrev jag ju att styrelsebelslut OCH ryggdunk är det värsta som finns. Jag säger inte att det har gått till så nu, men det förekommer med all säkerhet och det är inte bra. Till sist, skall man citera någon så skall man ta med hela stycket. En styrelse som beslutar saker och ting måste givetvis finnas, något annat har jag inte påstått.

/T5!! :wink:
Senast redigerad av C70T5 fre mar 02, 2007 7:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 7:23 pm

Ja, det skulle gå bra om vi fick bestämma Alfax, vi är alltid så rörande överrens, alltså samtliga här inne har exakt samma åsikt. Nej så är det naturligtvis inte och så är inte fallet i en styrelse heller, det vet vi som jobbat/jobbar i föreningsstyrelser, vi vet också att kriget i styrelsen som ibland förekommer, aldrig når ut till medlemmar, för där håller man nämligen tyst. Vi vet också att en stark person och personlighet oftast segrar, särskilt då han/hon har fått en status i föreningen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » fre mar 02, 2007 7:24 pm

det vanliga i es är väll ändå att sport shefen värvar efte en plan som han och tränaren kommer överens om och att man för endrar spelar matrialet lite efter tränarens önsklemål

jag tror defenitift inte att det är bra detta som har hänt tror det miss jynar lakers å det ytersta
sedan så anser jag att evertson som han gjort vid ett flertal tillfällen vandra
ner i omklädnings rummet under match är ett svaghets teken
det är tränarens område och inte sportshefens..
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 7:27 pm

Allvarligt talat så vet vi ju hur stor makt sportcheferna har!I många fall så är det ju sportcheferna som ska hängas när det går dåligt för det är ju ändå dom som bestämt vilka spelare som ska köpas....Sen är det tränarna som hängs...
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Xoogman » fre mar 02, 2007 7:28 pm

Hejsan Lakejer!

Tråkigt avslut på en trevlig säsong för Er del. :cry:
19 sekunders offer hade räckt å Kempes pôjkar hade vart med en sväng till. :bash:

Verkligen tråkigt at höra om att Kempe skall lämna er organisation redan efter en säsongs arbete.
Efter vad jag har förstått så har han gjort ett gott jobb för klubben och laget så efter dem premisserna så är det synd att det inte blir någon fortsättning för en erkänd duktig tränare. :?

Bara önska han lycka till i framtiden vad han än må ta sig till. :golfclap:

//Xoogman

PS
Varanen, det där med hierarkin och sportchefer är något jag är smått allergisk mot att höra. :evil:
DS
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Inläggav £ak3rs » fre mar 02, 2007 7:37 pm

c70t5 skrev:Henrik Evertsson ÄR målvaktstränare!
/T5!! :evil:

Visst är han det, eller vad har han annars haft på isen att göra!??
Tror mig aldrig sett sportchefer där innan. :roll:
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre mar 02, 2007 7:42 pm

Daniel - I den bästa av världar är alla i vår hockeyförening helt överens. Men inte ens du och jag är det alltid. :lol: Nästan aldrig vid närmare eftertanke. :? Jag utgår från att:

1. Alla i föreningen delar föreningens värderingar och målsättningar.
2. Alla i föreningen samarbetar till gagn för föreningens bästa.
3. Att alla i föreningen är beredda att lösa uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt.

Klarar man inte punkt 1 är det rätt kört om man skall ha en ledande befattnming. Det finns inte tid för att genom opinionsarbete och dialog övertyga en person, som i sin arbetsbeskrivning har att verka för just målen.

Jag utgår ifrån att a-truppen fastställs i mycket nära samråd med huvudtränaren. Men eftersom sportchefen både ser till ett längre perspektiv och ser till ekonomin kanske man inte alltid kan komma överens. Då gäller givetvis sportchefens beslut.

Sportchefen skall inte börja coacha laget mitt under en match. Har detta skett bör styrelsen ta honom i hampan. En konflikt man borde kunnat lösa inom punkt 3.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre mar 02, 2007 8:32 pm

Jag skulle tro att Kempe skrivit under dina tre punkter Varanen, eller Lakers motsvarande. Vad ev konflikt/oenighet ligger i kanske vi får veta, eller kanske inte. Personligen anser jag att det är synd att Kempe drar. Jag gillade hans spelfilosofi i botten trots att jag ibland reagerade och ansåg att han agerade för passivt. Eller inte agerade alls.

När det gäller samarbetet med Evertsson så kan det omöjligt vara så att han värvar spelar helt efter eget huvud, utan att det görs i samförstånd med tränaren. Evertsson värvade Kempe för att hans tränarfilosofi överenstämde med Lakers. Då måste han värva spelare som passar in i Kempes system. Gjordes det? Tror knappast Kempe önskade alla som kom under säsongen. Handlar brytningen om att dom är oense om vilka som ska vara kvar? Eller komma? För han har väl knappast druckit Mariestad i pauserna? Eller vill att ismaskinen ska köras motsols?

Bad Boy Bobo nästa??

Trevlig helg Boys & Girls.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season