Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 8:48 pm

Omöjligt att veta vad som är vad i detta, men ett visst misslyckande måste ändå konstateras. Många nämner att Kempe värvades för att hans syn på hockey överrensstämde med den som Lakers ledning hade. Man visste alltså exakt Kempes syn på hur hockey ska bedrivas och accepterade den. Men vad händer sedan, jo, man ger honom skulden till något som jag inte riktigt vet, men tydligt är att det handlar om år 2011, då vi enligt styrelsen och Evertssom ska spela i ES, men Kempe tyckte inte att detta var relevant med en serös satsning.

Tilläggas ska att Kempe är bitter.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre mar 02, 2007 9:02 pm

först får man tacka kempe för tiden i Lakers, allså att Lakers skall ha rykte om sig att sparka tränare till höger och vänster är väll hämtat ur luften.

Hoppas jag att styrelsen kan hitta en ersättare som kan bygga vidare på Kempes spelidéer samt kan bidra med stämning men även coacha lite mer.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav friberg » fre mar 02, 2007 9:36 pm

hm hade vorit roligt om lakejerna kanske hade fått tacka honom redigt innan han slutade men tyvärr så hände detta innan .
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » fre mar 02, 2007 9:37 pm

Det är ju fan också........ :evil: gillade Kempes sätt, ödmjuk och lungn. Offensiv och rolig hockey.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Charlamov » fre mar 02, 2007 9:58 pm

Räven skrev:... men tydligt är att det handlar om år 2011, då vi enligt styrelsen och Evertssom ska spela i ES, men Kempe tyckte inte att detta var relevant med en serös satsning.

Tilläggas ska att Kempe är bitter.

2011 låter i mina öron som en marknadsföringstaktisk åtgärd mot sponsorerna. Tror det är ytterst tveksamt att nå ES till den säsongen.

Tråkigt att vi inte får se hur långt Kempes filosofi hade nått.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Baloo » fre mar 02, 2007 10:00 pm

Lite kluven här......
Gillar Kempe jävligt mycket tycker han är en av de bästa tränarna vi haft. Dock tycker jag tvärt emot många andra att Evertsson har ett enormt kunnande och koll på hockeyvärlden. Sen att alla spelare inte alltid funkar (händer även de bästa sportchefer). Ta David Holmqvist fick inte mycket utrymme i Almtuna, Marcus Weinstock feltolkad spelare i dessa såg Henrik potential. Så bara skit skall killen inte ha. Vad som sen hänt kombatanterna emellan vet ju bara de inblandade och det verkar ju vara tungan på vågen i fallet.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 10:08 pm

Nej Evertsson ska inte ha skit på så sätt och inte styrelsen heller för den delen, det handlar som så många gånger tidigare om olika personligheter och hur de förändras under resan gång. Men viktigt är att försöka hålla isär vem som är skuld till vad, för här får det råda en fördelning av skuldbördan och där kommer varken Evertsson, styrelsen, klubbchef eller Kempe undan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 10:16 pm

Tycker bara att man hade ngt på gång som verkligen såg lovande ut,sen slutar Kempe med omedelbar verkan....Tro fan man blir orolig etc...vad händer nu?det Kempe har gjort känns verkligen ogjort,ny tränare=ruta ett.Spelarna!Vad vill dom,vad tycker dom,hur känner dom för framtiden i Lakers etc etc ja listan kan väl bli hur lång som helst.Just nu känns det bara skit...åtminstonde för mig.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Charlamov » fre mar 02, 2007 10:27 pm

Dom är tydligen inte kompisar Kempe och Evertsson enl D Svenssons blogg. Morgondagens Smp kommer att fördjupa sig i "gåtan".
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » fre mar 02, 2007 10:27 pm

Åryd Lakej, du har min röst - definitivt!

Sportchef Evertsson TALAR UT 2006-03-10:

Sportchef Henrik Evertsson skrev:– Det tog två sekunder att bestämma mig för Tomas när det visade sig att intresset var ömsesidigt. Tomas är en tränare som jag alltid har tittat med lite beundran på. Hans lag spelar alltid på ett speciellt sätt. Det spelar ingen roll vilka spelare han har. Det har byts många spelare i Skövde, ändå spelar de likadant. Det är alltid lika svårt att möta Kempes lag och det är en oerhört rolig och snabb hockey att se på med snabba spelvändningar, säger Evertsson och utvecklar sin syn på Kempe och förklarar hur det går att se om en tränare är bra.
– Att man kan se på ett lag vem som har tränat dem tycker jag är ett mått på en bra tränare, att han faktiskt har tränat dem. Sån är Tomas Kempe som tränare och det går alltid se på hans lag att det är just han som tränar dem. I Skövde har det nog inte funnits resurser att hämta det Tomas vill ha utan han har gjort det han vill ha av dem han har fått. Han har lyckats skapa ett lag som fungerar ihop som en enhet och det gör du inte om du inte är en bra tränare.

Nu ska jag hämta hinken...

/T5!! Bild
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Qrax » fre mar 02, 2007 10:38 pm

Daniel Svenssons blogg på www.smp.se:

"Timmen senare var jag på jobbet och intervjuade Evertsson och Kempe. Det blev två minst sagt intressanta samtal och jag kan väl konstatera att de båda inte direkt tänker resa på kärlekssemester ihop och mysa bland palmer och paraplydrinkar. Jag rekommenderar artikeln i morgondagens SMP för vidare fördjupning i frågan/gåtan Tomas Kempe."
Qrax
Forumproffs

Inläggav Åryd Lakej » fre mar 02, 2007 10:39 pm

c70t5 skrev:Åryd Lakej, du har min röst - definitivt!

Sportchef Evertsson TALAR UT 2006-03-10:

Sportchef Henrik Evertsson skrev:– Det tog två sekunder att bestämma mig för Tomas när det visade sig att intresset var ömsesidigt. Tomas är en tränare som jag alltid har tittat med lite beundran på. Hans lag spelar alltid på ett speciellt sätt. Det spelar ingen roll vilka spelare han har. Det har byts många spelare i Skövde, ändå spelar de likadant. Det är alltid lika svårt att möta Kempes lag och det är en oerhört rolig och snabb hockey att se på med snabba spelvändningar, säger Evertsson och utvecklar sin syn på Kempe och förklarar hur det går att se om en tränare är bra.
– Att man kan se på ett lag vem som har tränat dem tycker jag är ett mått på en bra tränare, att han faktiskt har tränat dem. Sån är Tomas Kempe som tränare och det går alltid se på hans lag att det är just han som tränar dem. I Skövde har det nog inte funnits resurser att hämta det Tomas vill ha utan han har gjort det han vill ha av dem han har fått. Han har lyckats skapa ett lag som fungerar ihop som en enhet och det gör du inte om du inte är en bra tränare.

Nu ska jag hämta hinken...

/T5!! Bild

Kul att du å jag kan vara överens ngn gång :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 10:40 pm

Jag kan bara hålla med om att det inte känns speciellt bra just nu. Frågan är kanske, vet Lakers ledning vad dom vill och vet Evertsson hur det ska vara? Samt tilläggas ska kanske, är det realistiskt det dom vill?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav pia » fre mar 02, 2007 11:32 pm

Det känns inte alls bra just nu... Ödmjukheten har förlorat mot "kaxiga kalle" återigen.... I långa loppet kommer det laget med den bästa stämningen vinna i alla fall, sen är jag fullt medveten om att ingen kan älska alla, men jag anser ändå att VI skulle ha gett KEMPEMO ett år till att hitta hem till eliten...
pia
Forumamatör

Inläggav Räven » fre mar 02, 2007 11:34 pm

Ja, det känns som om det skulle vara omöjligt att komma fram till vad som är rätt eller fel, men jag kan dock hålla med om att det känns som om det skulle vara mest fel i det som nu skett.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » lör mar 03, 2007 12:31 am

Fruktansvärt tråkigt att man ska behöva bli besviken på Lakers igen... Varför kan jag inte utgå ifrån att Lakers säkert har handlat rätt? :ajaj:

Men visst, jag brottas ju med mina negativa erfarenheter som började då man valde Fagervall som tränare (ok, Nygren tog ut svängarna lite väl mycket också) och sedan valde att ge Evertsson en tung post i klubben. Visserligen var man klok nog att skicka bort honom ett snäpp från omklädningsrummet, men hans brister förpestar hela föreningen ändå.

Kempe var/är en ledartyp som både har hjärta och hjärna. Det är den kraften vi (läs: alla lag) behöver om man utgår ifrån att helheten är mer än summan av delarna=lagspel.

Som sagt, tråkigt att jag ska behöva döma ut Evertsson och styrelsen utan att ha några aktuella fakta, men det grundar sig tyvärr i negativa erfarenheter och de felsteg klubben har gjort tidigare... :evil:

Lycka till i framtiden Kempe! Och det gäller även (till viss del) om du så står i motståndarbåset nästa säsong.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » lör mar 03, 2007 12:50 am

Jävligt trist att det ska behövas bytas tränare en gång till!!!(?)

Ställer mig frågandes till hur Evertsson vill uppnå lakers elitserievision när man sparkar klubbens tränare som uppfyllt det satta målet att gå till playoff. :?

Snälla Förklaring någon!
Senast redigerad av Fredrik R lör mar 03, 2007 12:53 am, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör mar 03, 2007 12:52 am

Att skrika efter förklaring klockan 10 i midnatt tror jag inte hjälper.

MEN... om vi stiger upp vid 4 då SMP körs ut till postlådorna så kan vi nog få ett o annat förklarat...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » lör mar 03, 2007 12:55 am

Ja, det hoppas jag innerligt att vi får, för detta förstår jag inte ett **** av.

Och förresten är det inte så att lakers hemsida ska vara före smp var det gäller information om truppen och så vidare...???
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav challe_berglund » lör mar 03, 2007 1:40 am

Fy fan säger jag bara, detta var absolut inte vad jag hoppades på. Kempe verkar vara en vettig man med fötterna på jorden. Jag hade sett fram emot en säsong till med honom och Custe vid rodret, men ikke...

Ser fram emot morgondagens smp för en förklaring från båda parter...

:evil:
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 03, 2007 2:51 am

Utan att veta alla fakta i målet så börjar dessvärre Lakers alltmer likna en dokusåpa!

Lakers byter bort Lindgren mot en Major som hittar en Ass Tränare som säger Sig vara Målvaktstränare kommen från Landet Ingenstans, dessa bägge värvar och står i, misslyckas med målsättning, sparkar spelare som hotar stämma klubben som får bekymmer med ekonomin därav.

Efter knäckta klubbor och nattmangling och utebliven Målvaktsträning så gör man Sig av med Majoren och skaffar Ny Sportchef som Hotas till Livet, denne hoppar av, in på Arenan hoppar Målvaktstränaren som NU blivit Sportchef över Sommaren. Ny ordförande installeras och tar timeout omedelbart för tvivelaktiga affärer.

Målvaktstränaren hittar Sin Drömtränare med tillhörande spelare som uppfyller Klubbens målsättning, Målvaktstränaren skriver Farmaravtal med klubb som utbildar spelare i utvisningsbåset samt ogillar Hårdrock och föredrar squats med Målvaktsbenskydd.

Drömtränaren hamnar i onåd hos Målvaktstränaren och kastar in handuken, efter att Målvaktstränaren värvat ett par grisar i säckar.

Nog för att man håller på Lakers, men allt detta ingjuter inte precis någon större respekt från Min sida.

Sportchef Evertsson hur mycket han än bestämmer har gjort bort Sig i och med att Hans DRÖMtränare inte vill vara kvar.( det stavas USEL SCOUTING, detta tillsammans med ett antal spelarfloppar).

Hade faktiskt hoppats att Jerry.A i TROJA skulle skrattat för sista gången, men Jag tror att han garvar värre än nånsin just nu.

Lägg korten på bordet Lakers, annars kan skutan sjunka fort som satan.

Inkompetent Ledning som får fria händer är alla organisationers värsta fiende.

ps. Är det inte en Camel som skymtas i Horisonten?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » lör mar 03, 2007 3:34 am

Det är just det. Ingen vet fakta i ärendet, ändå tissslas det och sprids panik som om hela bunten satt på ett kafferep på Monas Beautyparlor. Halva gänget gråter sig till sömns för att föreningen byter huvudtränare, den andra väljer att utmåla domedagsprofetior. Ett tecken på besvikelsen över missat po2 får jag innerligt hoppas.

Lugna er allihopa! Jag förstår att många tyckte om Kempe, men föreningen står och faller inte med honom. Jag kommer vara Lakers-supporter oavsett vem som tränar a-laget. Trist att några alltid väljer att peka finger och utse syndabockar. Den människa som aldrig gjort något fel skriver garanterat på detta forum. Och det verkar vara flera.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » lör mar 03, 2007 8:29 am

Då har man läst tidningen och det verkar vara dagismentalitet på hög nivå :(

Är videoanalys så viktigt? Vi har lyckats slå alla lag utom Södertälje!
Kempe har hela tiden pratat om att de ska fokusera på det egna spelet och inte på motståndarnas.

Nej, det här känns inte riktigt bra!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Qrax » lör mar 03, 2007 8:56 am

Henrik Evertsson nämner bara två anledningen till att deras personkemi inte stämmer, men säger att det finns många fler. Om dom ständigt har olika åsikter om allt finns det nog inte så mycket att göra än att en lämnar. Och nu verkar det ju som att Kempe själv tog initiativet till att lämna.
Qrax
Forumproffs

Inläggav Åryd Lakej » lör mar 03, 2007 8:58 am

Dagis!Ja inte fick vi reda på ngt precis....Är ledningen besviken över att vi inte gick till PO2?Var målet ngt annat som vi inte vet?Finns inga tränare,spelare,sportchefer som är oersättliga!Det vet vi nog alla...Tycker fortfarande det luktar surt det här.........
Evert som sportchef var väl en nödlösning eller??
Varanen!Hade du inte räknat att det skulle bli diskutioner av detta som hänt?Är detta inte ett forum....
Senast redigerad av Åryd Lakej lör mar 03, 2007 9:01 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav buck » lör mar 03, 2007 8:59 am

Nu står det ju speficfikt i SMP att det INTE handlar enbart om Video o värmningar...

fattar faktiskt inte varför så många målar fan på väggen så fort det händer nåt som inte är odelat positivt i Lakers.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » lör mar 03, 2007 10:08 am

Nedomanskys dravel och domedagsprofetia bortser jag från. Uppenbart är väl att tränare och sportchef inte talat samma språk. Från Evertssons sida upplevs att det inte varit tillräckligt proffsigt med dålig analys på motståndare och brist på värmningar matchdagar som två exempel. Trodde det var praxis i de flesta klubbar så där blir man lite förvånad minst sagt. Var väl några reportage för ett tag sen som handlade om vikten av att känna till och kunna anpassa spelet efter laget man ska möta. Hur Kempe upplevt det hela framgår inte mycket. Gott samarbete mellan sportchef och tränare är ett måste så något var klubben tvungen att göra. Tänker inte hänga ut nån av dom, båda har troligen sin del i det hela. Att det skulle ha något med tabellplacering eller utslagning i playoff tror jag inte ett ögonblick på. Tänker inte spekulera mer i saken, nån mer opartisk information lär inte komma ut i vart fall. Klubben ska styra skutan vidare mot nya mål, känner ingen oro alls egentligen. Hoppas bara att nästa tränare har sin bas i Växjö under sitt uppdrag, kan inte se något positivt alls att ha familjen på behörigt avstånd från arbetsplatsen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör mar 03, 2007 10:26 am

Ni som dömer ut allt Lakers gör.Är Ni medlemmar i föreningen ,ta då kontakt med valberedningen och föreslå Er själva eftersom Ni är oslagbara,sedan får Vi medlemmar rösta på Er på årsmötet för ingen kan väl rösta mot såna proffs som Er.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör mar 03, 2007 10:29 am

Utan att vara insatt mer än efter vad som skrivits, så är det sant att Kempe inte vill lägga till moment bara för att han innan ej behövt så innan tycker jag han får ta en funderare på det. Tränaryrket förändras och man måste kunna anpassa sig till nuet och inte streta emot.

Sen får man (sportchefen) nog tänka på att gå igenom vad som förväntas av en ny tränare i fortsättningen. Synd för Kempe är en bra tränare, kommer att sakna honom.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 03, 2007 10:33 am

Man kan tycka som skrivits tidigare att det borde ske en bättre koll innan tränare/spelare kontrakteras, nu säger Evertsson enligt Smp att han kallar den träning som Kempe bedrivit för 70-talsverksamhet.
En fråga som lätt dyker upp då är, hur kan detta komma som en överraskning, visste man inte hur kempe hade tänkt sig tränarjobbet?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » lör mar 03, 2007 11:11 am

buck skrev:Nu står det ju speficfikt i SMP att det INTE handlar enbart om Video o värmningar...

fattar faktiskt inte varför så många målar fan på väggen så fort det händer nåt som inte är odelat positivt i Lakers.

Å andra sidan, väljer man att berätta om två händelser som inte är "relevanta" och inte vill nämna _relevantare_ händelser, så brukar det oftast bero på att man själv inser att de saker man inte tar upp är för löjliga. Är de exempel man tar upp inte relevanta eller talande för situationen borde man inte nämna dem.

Min tolkning blir att video och värmningarna var de klart största invändningarna Evertsson hade... de övriga invändningarna var säkert mycket mindre relevanta (läs: FJANTIGA).

Men det är min personliga åsikt, som ni säger kan ju ingen veta.
rican
Forumamatör

Inläggav alfax » lör mar 03, 2007 11:13 am

Läs Daniels blogg.
Bubblare:"Varanens sakliga analyser."
Tror Daniel har ganska roligt när han läser vissa inlägg här på forumet,då behövs det en som är saklig ,sträck på dej Varanen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » lör mar 03, 2007 11:29 am

alfax skrev:Ni som dömer ut allt Lakers gör.Är Ni medlemmar i föreningen ,ta då kontakt med valberedningen och föreslå Er själva eftersom Ni är oslagbara,sedan får Vi medlemmar rösta på Er på årsmötet för ingen kan väl rösta mot såna proffs som Er.

Det är väl ingen som seriöst påstår sig vara bättre än styrelsen. För det måste man väl får diskutera ärendet när man anser att styrelsen har gjort fel.

För mig låter det som Evertsson försökt köra över Kempe. Han har haft många (säkerligen mycket bra idéer) som han har velat att Kempe skall hålla sig till. Idéer om hur tränigen skall skötas, saker som berör tränarens uppgift. Analysera video är bra och ligger i tiden, ALLA seriösa klubbar som siktar mot elitserien analyserar sina motståndares svagheter, och det måste man göra om man skall sitta kvar och vill satsa. Kanske har
Evertsson inte alltid varit smidig i hur han uttryckt sig, och då han sitter på en position _över_ Kempe, så anser han att han inte behöver vara allttför len i munnen heller, Kempe borde lyda ändå.

Efter detta, fullt hypotetiska scenario, baserad på den begränsade information man hittills har hört, har man full förståelse att Kempe lämnar skutan. Han har helt enkelt ingen lust att Evertsson bestämer hur Kempe skall sköta sitt jobb som tränare. Att Evertsson själv inte har samma erfarenhet som Kempe, eller är en lika framgångsrik tränare spelar ingen roll, han VET hur man skall träna ett lag för att nå framgång! Eller inte.

OM Evertsson, i sin roll som sportchef, ställer krav på vad en tränare skall ha för uppgifter, så skall detta diskuteras innan kontrakt skrivs. Om Evertsson tycker att det äs så viktigt huruvida Kempe analyserar video på motståndare eller ej, huruvida han värmer innan match eller ej, så borde detta säkerställts innan. Att som sportchef gå in och bestämma att detta skall ske när Kempe är kontrakterad som tränare är fel, och det är fullt förståligt att Kempe känner sig överkörd!
rican
Forumamatör

Inläggav Dave » lör mar 03, 2007 12:15 pm

Vore intressant om någon spelare hade velat uttala sig om Kempes avhopp. De har nog rejält mycket mer insyn än nån av oss i hur relationen Evertsson och Kempe har varit. Vore tråkigt om alla spelare känner större förtroende för Kempe än för Evertsson. i den här "tvisten"
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Åryd Lakej » lör mar 03, 2007 1:07 pm

Nä har heller inte dömt ut ngn!Men att man blir orolig etc är väl en naturlig reaktion...Hade jag inte tyckt detta var konstigt så hade jag väl inte brytt mig om Lakers eller klubben överhuvudtaget.Den som inte reagerar eller bara säger..jaha!vet ja inte vad ja ska säga om.Att man sen inte kan göra ngt åt det vet vi väl alla....För den skull får man väl prata om det.För dom flesta av oss här så är väl ändå Lakers det käraste vi har inom hockeyn.Men visst fan säger jag till min chef på jobbet om jag tycker ngt är konstigt.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season