Vem blir ny tränare efter Kempe? [Rubrik ändrad]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » lör mar 03, 2007 10:37 am

Det är nog riktigt som du skriver, Evertsson lär bli överflödig om en sådan person som Torgny kom hit. De pengar kanske får satsas på en livvakt till Torgny om man får skoja lite. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Zolen » lör mar 03, 2007 3:12 pm

Tisell :D eller Bäckman!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav furioso » lör mar 03, 2007 8:58 pm

Inte Pelle Bäckman, det har inte gått nån vidare för han varken i Västerås eller Frölunda. Nej satsa de pengarna någon annanstans.
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav Razzel » lör mar 03, 2007 9:06 pm

Gunnar Persson, vet dock inte om han har någon ny klubb. Gunnar gjorde det ju bra i Rögle och de spelar ju på ett likartat sätt som vi, dessutom verkar han alltid lung o sansad. Kostar nog en hel del dock.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav Lakers00 » lör mar 03, 2007 9:15 pm

Gunnar Persson vore kanon tror jag. Pelle är för gapig för min smak....!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 03, 2007 11:24 pm

I vilket fall som helst så får det vara en tränare med erfarenhet och skinn på näsan, som direkt i förhandlingar med klubben slår näven i bordet och talar om sin syn på hur hockey ska tränas och bedrivas. Alltså en stark personlighet med alla förmågor som hör en tränare till, kosta vad det kosta vill, men ska det funka mot uppgjorda mål, så får det bli så.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » lör mar 03, 2007 11:39 pm

frågan är om han kollar på video eller har värmningar
annars är han inget för lakers för dessa sakerna är mycket viktigare än resultatet han kommer visa
Senast redigerad av Daniel sön mar 04, 2007 12:37 am, redigerad totalt 1 gång.
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 03, 2007 11:57 pm

Man kan väl annars tycka att det viktigaste är det resultat som nås, alltså om målet uppfylls eller inte. Visst är det väl huvudsaken, så länge man håller sig till regler och inte köper domaren. :?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » sön mar 04, 2007 12:19 pm

undrar hur lång tid det tar innan de intagit en ny tränae för lakers själv tycker ja de borde göra det så fort som möjligt ja vet inte.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 12:24 pm

Ja, så fort som tränaren har slutfört sitt uppdrag i nuvarande klubb, då bör krafterna sättas in.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » sön mar 04, 2007 1:05 pm

Räven skrev:Man kan väl annars tycka att det viktigaste är det resultat som nås, alltså om målet uppfylls eller inte. Visst är det väl huvudsaken, så länge man håller sig till regler och inte köper domaren. :?

Bra resultat är väl vad alla vill ha!Målet man stakar ut inför en sässon som går in,kan ju inte vara annat än BRA.Just nu vill jag ha en renodlad sportchef och en typ Kempe tränare som är stark å vet vad han vill....inte nån djävla skrikhals som skyller på....å kommer med en massa bortförklarigar etc.Nä två nya personer som kan jobba ihop.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 1:10 pm

Jo, på något vis är det viktigt att personkemin ligger nära varandra mellan sportchef och tränare, annars lär det inte funka.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » sön mar 04, 2007 2:58 pm

Nej Pasi har inte sitt hus i Tingsryd kvar.

Varför skulle Torgny behöva livvakt? Torgny är väl ganska populär i Tingsryd men knappast någon gud!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 3:19 pm

Du såg vad syftet var med meningen med livvakt, det förtydligade jag mer än väl, så den frågan är besvarad, tycker jag LasseMaja.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » sön mar 04, 2007 3:26 pm

Ett godkänt resultat ett år måste inte innebära att det är en på alla sätt bra lösning på sikt.

Att via video/dvd scouta sina motståndare ser iaf jag som ett enormt viktigt hjälpmedel. Att "bara koncentrera sej på sitt spel" funkar kanske väldigt bra det också, men på sikt kanske du får ut 10% bättre resultat om du vet hur motståndarna spelar. Ska vi klara oss på mindre spelarbudget än våra gelikar måste allt trimmas.

Jag tycker Evertsson får oförtjänt mycket skit just nu. Folk drar in oväsentligheter och försöker få det till att han BARA gjort skitvärvningar. Rätta mej om jag har fel, men han har väl fixat hit både Stig, Christoffer Persson, Weinstock, Rosen, Bois, Holmkvist m.fl...

Jag är övertygad om att både Evert och styrelsen vill klubbens absolut bästa... inte bara för nästa säsong, utan även på sikt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön mar 04, 2007 3:51 pm

inte för att vara allt för petig
men Christoffer Persson Rosen Bois
var redan i Lakers när evertsson blev sportshef

visst kanske han får lite mycket kritik nu men det är nu han får visa att vi som tvivlar har fel

eller vi kanske ska dunka alla iryggen och tycka allt är frid och fröjd
på det sättet tror inte jag man kommer fram åt

känns bara som hela saningen inte fåt komma ut i friska luften
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 3:53 pm

Jo, då klart att de vill klubbens bästa, det förutsätter man nästan när man går in som ledare i en förening. Men ibland kan det sättet som man vill nå målen med äventyra vägen till målet och att det öäggs energi på fel saker med mera. Jag tror att det är viktigt att styrelsen i en så stor förening som Lakers klargör hur det ena och det abdra ska fungera och vad man ska följa för väg mot målet.
Nu görs detta förhoppningsvis och jag kan heller inte ha en aning om fallet Evertsson/Kempe. Jag har hört, men det vet vi alla att det inte speglar sanningen.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön mar 04, 2007 5:00 pm

Christoffer Persson var i klubben innan Evertsson blev sportchef men det var Fagervall/Evertsson som fixade honom.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Glans » sön mar 04, 2007 6:43 pm

Evertsson kan väl ta över, har är ju så j-vla duktig enl han själv.
Glans

Inläggav buck » sön mar 04, 2007 7:01 pm

Ja, vissa av spelarna var i klubben innan han blev sportchef, men han skötte väl typ 75% av värvningarna/scoutingen ihop med Faggy.

Det jag efterlyser är bara LIIIIIITE mer nyanser... allt ÄR inte bara svart eller vitt, vilket många får det att låta som.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » sön mar 04, 2007 7:13 pm

Självklart är det inte det Buck!Men inte fan känns det bra.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav dolitle » sön mar 04, 2007 10:41 pm

Daniel skrev:inte för att vara allt för petig
men Christoffer Persson Rosen Bois
var redan i Lakers när evertsson blev sportshef

När värvades dessa spelare till klubben?

Var det under Fagervall/Evertsson epoken?
Svar ja.
Daniel skrev:
visst kanske han får lite mycket kritik nu men det är nu han får visa att vi som tvivlar har fel

Hur ska han vissa detta?
Var det hans beslut att Kempe skulle sluta?

Svar Nej. Det var Kempe som ville bli entledigad.

Daniel skrev:eller vi kanske ska dunka alla iryggen och tycka allt är frid och fröjd
på det sättet tror inte jag man kommer fram åt

Kommer man framåt genom att kasta så mycket skit man kan på en person utan att man vet ett dugg om det?

Daniel skrev:känns bara som hela saningen inte fåt komma ut i friska luften

Vad gör det hela bättre av att hela sanningen ska komma ut?
Finns det ngt företag/klubb i hela världen som berättar precis allt i alla affärer?
Vad gynnar det? Sover jag bättre nu i natt?

Måste jag veta precis allt?

Vi har tillsatt en styrelse i VLH, det räcker om dom vet allt. Varje enskild supporter och medlem behöver inte veta allt in i minsta detalj.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 10:55 pm

dolitle: Du säger "Vi har tillsatt en styrelse i VLH, det räcker om dom vet allt. Varje enskild supporter och medlem behöver inte veta allt in i minsta detalj."

Jag håller helt med dig om detta och riktar inget mot dig, men visst är en sak märklig, tycker jag i allafall. Jag är medlem i Lakers och jag har många gånger undrat vad jag får för speciellt för mitt medlemskap? Ingenting, ingen medlemsinformation att tala om, inga månadutskick, löpande info om föreningen, inga medlemsmöten osv.

Jag kan säga att jag är med i fyra föreningar ytterligare, där är det månadsmöten med intressant innehåll, medlemutskick, medlemstidningar, info via e-post ett par gånger per månad, eller vid varje tillfälle när medlemsinfo behöver ges. Årsfester för medlemmar, vårfester efter avslutad säsong , starkt rabatterade träningsoveraller till både aktiva och icke aktiva, och mycket annat. Sådant man kallar för medlemsvård. Lakers kan tyvärr inte stava till det ordet. Nu väljer jag att vara medlem även i fortsättningen, man jag konstaterar bara, vill klubben få in ett ökat antal medlemmar som är precis som jag, "vanliga" stödmedlemmar, så får man också förstå, att ge något tillbaka.[/quote]
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön mar 04, 2007 11:40 pm

ja du dolitel det är rätt enkelt detta

ja persson bois och rosen värvades under fagervalls styre och vad jag vet så var väll ändå fagervall och dåvarande värvningsansvarig som gjorde det

dolitel hur dödar man kritik jo man motbevisar den eller så lämnar man in sin avskeds ansökan

jag förodar att det är bättre att tala ut om saker och ting för för eller senare kommer saningen fram endå

så då kan det vara bätre för lakers del att göra en djupare intervju med henrik där han kan förklarar det hela

nej men man kommer inte heller så långt på att försvara en person med näbbar och klor
Daniel
Forumterrorist

Inläggav dolitle » mån mar 05, 2007 12:12 am

Räven: Jag tycker att du ska framföra denna väldigt vettiga och sakliga kritiken till VLH.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån mar 05, 2007 12:19 am

Räven - Jag håller med dig vad gäller VLH och medlemsvården. Men det är en helt annat diskussion.

Daniel - Men det är ju precis det jag tycker många har gjort i debatten. Evertsson har svartmålats å det grövsta emedan Kempe utnämnts till helgon. Förvånande att så många haft alla fakta för inte drar man väl så långtgående slutsatser annars? :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån mar 05, 2007 12:47 am

Tack för att jag får medhåll angående medlemsvård. Jag har nämnt det för snart två år sedan, det skulle åtgärdas, men så har ännu inte skett.

Sedan hoppas jag när det gäller alla diskussioner om Evertsson/styrelse och tränare, att det kommer en positiv lösning av det, som vi upplever som problematiskt just nu.

Jag hoppas också att det blir en lösning på posterna i styrelsen till kommande årsmöte/verksamhetsår, för som det varit under gångna säsongen är väl knappast det bästa. Jan-Olof Ericsson står som ordförande på hemsidan, men det har han tyvärr inte fungerat som, vilket har blivit löst med att Per Schöldberg tagit hans roll. Detta har säkert varit mindre handlingkraftigt, även om samtliga gjort så gott som bara är möjligt. Men det är viktigt att valberedningens tilltänkta och av årsmötets valda ordförande, får jobba som just det han är vald till.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån mar 05, 2007 2:13 pm

Vettiga synpunkter,Räven.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån mar 05, 2007 2:27 pm

Kan bara säga att det är tur att vi blir av med Kempe....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » mån mar 05, 2007 3:58 pm

Har inte orkat gå igenom alla inlägg men spyr nästan av det jag läser 8O

Hur mycket vet ni om Evertsson o Kempe egentligen???

Vad har Kempe gjort som är så jävulskt bra o vad fan har Evertsson gjort för att att förtjäna denna "hatkampanj"????

:wallbang:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån mar 05, 2007 4:05 pm

Evertsson har skött det här alldelses utmärkt!!!!!! :ok:

Sedan är det som om hela världen har rasat ihop för att Kempe inte vill fortsätta i Lakers.
Det är väl inget konstingt med det????
Ibland funkar det mellan klubb och tränare, ibland inte.
Dags kanske att gå vidare?????

En än gång...BRA EVERTSSON!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » mån mar 05, 2007 5:29 pm

Jag har egentligen ingen aning om vad som har lett fram till brytningen och tänker inte ta ställning för den ene eller andres sida, utan kan bara tro och hoppas på det bästa av situationen som nu blir, Evertsson är kvar, Kempe är borta.

Det mest befogade inlägget av alla i denna tråd är Puttes: "...vad fan har Evertsson gjort för att förtjäna denna hatkampanj????"
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lillklonis » mån mar 05, 2007 5:40 pm

jag säger som serra! mycket bra evertsson :D !!
tur att lakers blev av med han!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav alfax » mån mar 05, 2007 6:00 pm

Blir också mer och mer övertygad om detta efter att pratat med vissa personer idag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 05, 2007 6:28 pm

Ja ja vet ingenting :( men men...en ny tränare då?Vad har vi på gång?Måste ju finnas ngr rykte väl.... :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season