Dax att komma ut!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Namngivna eller anonyma skribenter?

Namngivna
16
37%
Anonyma
27
63%

Antal röster : 43

Dax att komma ut!

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 11:13 am

Pratade med Ländell i helgen och kom bl.a att diskutera forumet och dess skribenter. Kommentaren från Peter var att han beklagade att folk inte vågar stå för sitt skrivande med sitt riktiga namn. Nu vet han vem jag är trots mitt gamla nick (Charlamov) och många andra vet det nog oxå, därför har jag inte brytt mig om att "komma ut".
Jag lovade honom att konvertera till mig själv och utmanar andra Anonyma Anhängare och annat "löst pack" att följa efter. VÅGAR DU STÅ FÖR DINA ÅSIKTER ELLER ÄR DU EN ANONYM TANGENTBORDSMARODÖR I RÅNARLUVA? Om du konverterar så berätta om ditt personlighetsbyte i denna tråd.

Senaste tiden dvs efter Kempegate så har anklagelserna mot ffa Evertsson och Växjö Lakers tagit nya, sämre och grova proportioner. Konspirationsteorierna har stått som spön i backen. Ingen jävel känner till hela bakgrunden så en mer nyanserad debatt efterfrågas. Jag är säker på att det kommer att bli så om fler konverterar. Som det är nu så har jag slutat att läsa. Har liksom aldrig uppskattat omnipotens och besserwissrar. Visst fan har jag oxå vevat på tidigare, men nu är det slut på det.

Charlamov är död sedan länge. Må han ha ett gott liv där han är nu. Jag lägger honom till handlingarna och minns honom som en av världens bästa hockeyspelare genom tiderna.

Lägger in en liten fråga till ALLA... FÖREDRAR DU NAMNGIVNA ELLER ANONYMA SKRIBENTER? MOTIVERA TACK. GE FAN I ATT RÖSTA OM DU INTE GÖR DET!!!
Magnus B
Forumamatör

Inläggav PP » tis mar 06, 2007 11:54 am

Ge fan i att rösta om du inte gör det???
Alltså skall låta bli att rösta om jag INTE föredrar namngivna personer. Då blir det ju 100% för?!?!?

I vilket fall som helst så föredrar jag anonymiteten. Jag tror inte du får ett levande forum om folk inte får vara anonyma. Jag skulle inte vara på detta forum om jag inte var anonym. Med mitt resonemang får man naturligtvis en del personer som faller utanför ramen och som bedriver hetskampanjer från tid till annan men det får man leva med. Alternativet vore ett forum med väldigt liten aktivitet och "bara" korrekta kommentarer.
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör

Inläggav buck » tis mar 06, 2007 11:55 am

jag har alltid förespråkat att man ska kunna ha sitt nick och ÄNDÅ kunna stå för det man säger. tyckte det var snudd på tragiskt när Taif införde "namntvång" på sitt forum.
men senaste tiden får ju en att undra... :?

Tycker det vore synd om nicken försvann, men det vore inte fel ändå om man avslöjar sitt namn. :)

Då de flesta ändå bara vet vem "buck" är och inte "markus fredriksson", så behåller jag mitt nick.. (det har hängt med sen -95) ;)

/Markus Fredriksson a.k.a Buck
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 12:02 pm

PP: Jag menade att Ge fan i att rösta om du inte motiverar din ståndpunkt. Vill se vilka Nick som inte vill "komma ut". Du skötte dig fint 8)
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Åryd Lakej » tis mar 06, 2007 12:24 pm

Tycker också att man ska stå för sina åsikter,oavsett om man har nick eller sitt riktiga namn.
Nicken tycker jag är en ganska kul grej,lite mystisk över det hela :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 12:28 pm

För mig är Magnus B lika anonymt som Charlamov
nr 12

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 12:32 pm

Bharlamov?

Låt nicken leva kvar,skulle ju vara roligare om de som huserar på andra forum skulle heta likadant här för jag förmodar att dom inte gör det:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis mar 06, 2007 12:44 pm

nr 12 skrev:För mig är Magnus B lika anonymt som Charlamov

för mig också. Om jag vet att charlamov är Magnus hur mycket mer vet jag om personen egentligen ?. Ska jag gå in på eniro och söka efter honom och läsa fakta eller ?.
Onödig diskussion
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tis mar 06, 2007 1:02 pm

Lakersfan_03 skrev:Onödig diskussion

Det är en i alla högsta grad VIKTIG diskussion...
Hätska debatter, ja tack, men en massa jävla dravel och påhopp, nej tack.

Att som TAJF ha personlig kontakt med alla som registrerar sej tar ju bort det sistnämnda, men även väldigt mycket av det roliga åxå.
Frihet under ansvar är bra, men det är så tråkigt när vissa inte klara av det utan förstör för de andra.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 1:25 pm

Så länge inte Magnus B vågar tala om vem han är så är detta en helt onödig diskussion.

Att det sedan skrivs alldeles för mycket dynga här är en annan sak.
nr 12

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 1:30 pm

nr 12 skrev:Så länge inte Magnus B vågar tala om vem han är så är detta en helt onödig diskussion.

Att det sedan skrivs alldeles för mycket dynga här är en annan sak.

?????????????????????
Det är ju precis vad han gör!!
Han heter Magnus.
Vad heter du? heter du nr 12???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 1:32 pm

Nej jag heter Micke, men jag kan skriva lika mycket dynga i alla fall och ändå vara anonym...
nr 12

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 1:37 pm

Vad Magnus menar är att man har ett namn.
Du behöver inte lägga ut bild, intres, vad du jobbar med, mm
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 1:39 pm

Lessen Serra, men jag ser inte skillnaden
nr 12

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 1:40 pm

Alla för väl ha ett "konstigt" namn som Serra så alla vet vilka ni är! ;)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 1:42 pm

All heder åt dig Serra som inte är anonym. Och jag menar det. Men jag föredrar att vara anonym under ansvar.
Senast redigerad av nr 12 tis mar 06, 2007 1:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
nr 12

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 1:45 pm

Vet inte om du är ironiskt med ditt inlägg eller om du menar det.
Men jag tycker att man inte ska vara anonym när man skriver.
Lätt att kasta skit på andra om man skriver under tex "räven, nedomansky mm mm
Men det är bara vad jag tycker.
:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 1:54 pm

Detta är ett första steg i att minska smutskastning. Låt dock ironin, satiren och dom vassa tangentknapparna leva vidare.

Inte heller Posten vet vem jag är, bara mitt namn och var jag bor. Jag går ganska okänd och inkognito på stan utan att alla människor vänder sig om och pekar. Endast kvinnor vända sig om och stirrar på min rumpa och visslar lätt. Hur jag än vill kan jag INTE bli igenkänd av alla. Inte heller vill jag det. Jag är jävligt selektiv med vilka jag frotterar mig verbalt, sinnligt och kroppsligt. MEN NU ANVÄNDER JAG MITT RIKTIGA NAMN BAKOM MINA INLÄGG!!

När jag var liten trodde jag att dom odlade stolpar i Simlångsdalen. Ett o annat skott har tydligen letat sig därifrån... 8).
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 2:02 pm

va odlar dom inte stolpar?*mitt liv i spillror*

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis mar 06, 2007 2:52 pm

Spelar ingen roll om man är anonym eller ej. tror de flesta står för det de skriver även om de heter Peråke eller Under något annat namn. Personen är ändå nästan lika anonym som vid sitt vanliga namn.
Tror också det finns mycket folk som vill vara anonyma.

Tror det är många som inte ens vet vad 5% av publiken i lakerdome heter så varför byta namn ? det blir ändå lika stort frågetecken
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis mar 06, 2007 3:32 pm

Jag tycker man ska ha sitt riktiga namn i forumet, det TAIF har gjort tycker jag inte är tragiskt utan snarare smart, nästan för smart för att komma från TAIF-anhängare. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis mar 06, 2007 3:42 pm

Jag är för namnet syns ,alla vet väl att min nick är förkortning på mitt namn.likaså mitt barnbarns Simonax.
Bra Challe (i mina ögon förblir Du Challe eftersom jag vet vem Du är) att Du tar upp detta till ventalition.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 3:44 pm

jag tycker Lakejernas forum är ett ledande forum för hockeysnack bland alla supporterforum i Sverige,ändra till riktiga namn och det slutar vara ledande..

men alla skulle veta vad alla tyckte,och vad dom hette...för mig räcker det med att veta att Nedomansky är lite kritisk och jag vill inte veta mer om herrn egentligen.det är roligt att lilla sverige alltid måste peka ut folk om det händer något,se på t ex Frankrike istället.En rymdraket sprängdes för en tekniker glömt en trasa inuti som fastnade i ett filter,boom!Företaget tog dock på sig skulden och killen kunde jobba kvar och jag tror inte han gjorde ett sämre jobb framöver utan lärde sig nog något där.

informationssamhället behöver ju inte ge all information,lite ovetande och mystik bör väl finnas kvar eller?:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 3:49 pm

Lakers är på väg att bli en mycket märkligf intolerans klubb, en av Forumets mest agressiva skribenter"Charlamov" pratar med Lakers Klubbchef OM HUR en fristående Supporterförenings Forum ska bedriva sin verksamhet.

Lakers Lakejers Forum har kännetecknats av en sansad MEN engagerad debatt, och där personangrepp varit så gott som osynliga, men när saklig kritik riktas mot nuvarande Lednings och orsakerna till varför vissa saker händer så börjar det mumlas om STASI metoder för att de ansvariga ska slippa förklara Sig.

Har Charlamov mött Jesus eller aspirerar denne på en plats i styrelserummet, med tanke på hur Dr.Jekyll helt plötsligt blivit Hyde.

Trots det som hänt med Kempe så tycker Jag kritiken varit både berättigad och nyanserad angående ansvarigas agerande.

Lakers kan FÖRKLARA logiken i att Evertsson med styrelsens hjälp ville bli av med Sin Drömtränare 8O , då utan sandlåde-anledningar, så det blir enklare att förstå anledningen.

Även för Mig är både Charlamov/Magnus.B både okända och för Mig ointressanta då Jag ENDAST bryr Mig om det SAKLIG innehållet i det som skrivs.

Men lycka till med ett Steriliserat Forum, det kommer säkert att ha jättemånga som skriver hyllningskörer.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 3:53 pm

utan anonymitet,ingen bany lagg-tråd!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 3:54 pm

I din första mening antar du två saker, dels att det är ledande, dels att det inte skulle förbli så efter att folk skriver i sitt riktiga namn.

Intressant jmf du gör sen med den franske raketbombaren och att peka ut ngn. Här skulle du bara peka ut dig själv. En viss mystik kvarstår trots allt.
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 3:57 pm

ja precis,man måste peka ut någon!intressant!

men som sagt,det är ju klart bara teorier att vi är ledande och inte så skulle förbli.dock har jag en känsla av att de flesta skulle tycka det var lite överförmyndigheteri och inte vilja vara med längre.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 4:05 pm

Bäste Malul. Se det inte enbart som negativt att vissa skribenter skulle försvinna eller att dom skulle nyansera sina ostrukturerade och röda-tråden-befriade inlägg.
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 4:06 pm

nejdå,det skulle förmodligen rensa rätt rejält och vilket iof skulle vara bra.Men jag föredrar valmöjlighet;)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tis mar 06, 2007 4:15 pm

Så länge ett forum sköts på ett bra sätt så är det inget snack! Anonymt! Jag skulle inte bry mig sådär värst mycket om att någon visste mitt namn (vissa gör det ju redan), men möjligheten att få yppa sina åsikter anonymt är ju självklart bra.

Det finns förstås rötägg som inte klarar av att hantera sånt här och hålla det på en vettig nivå, men sådana kan moderatorer, helt anonymt, ta bort. 8)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Flanders » tis mar 06, 2007 4:33 pm

Hmm, mycket intressant ämne du tar upp Charlamov (mitt första statement: Nicknames har en hög charmfaktor, ger forumet mer liv än en massa Karlsson, Svensson och Andersson).

Jag är helt klart för så hög grad av transparens som möjligt, ju fler personer som öppet vågar stå för sina åsikter desto bättre. Inlägg som är präglade av anonymitet (eller icke-anonymitet för den delen), där innehållet eller framförallt tonen påverkas av att personen sitter skyddad bakom ett alias, är av ondo. Men som sagt, lika gärna kan debatter bli onyanserade då folk inte vågar skriva vad de egentligen tycker med risk att bli tvungna att försvara sin ståndpunkt senare (åsikten behöver för den delen inte vara felaktig, alla trivs helt enkelt inte med att hamna i rampljuset).

Kvaliteten på forumet påverkas mycket av reaktionerna på tveksamma inlägg. Så länge "massorna" reagerar på påhopp, rasistiska inlägg, uthängningar av personer, etcetera, genom att ta ställning mot detta så kommer kvaliteten att hållas uppe (även moderatorerna gör ju här ett bra jobb genom att gallra bland inläggen när de faller ur ramen fullständigt). Detta aktiva sätt är betydligt bättre än namntvång (vilket jag antar att du INTE förordar Charlamov) eller andra Stasi-metoder (gillar din överreaktion här NEDOMANSKY).

Jag tror att en grad av anonymitet gör forumet mer levande, och vissa agressiva utfall från diverse skribenter kan föda mycket intressanta diskussioner.

Med vänliga hälsningar,

Anders Danielsson
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Fidde » tis mar 06, 2007 5:28 pm

Mitt nick är kanske inte så svårt att lista ut :D

Fredrik "Fidde" Svensson
Användarvisningsbild
Fidde
Forumentusiast

Inläggav Per_växjö » tis mar 06, 2007 5:30 pm

per_växjö: Per Thorin, för de som inte vet vem jag är så är det bara leta efter en kille med en kamera. :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 5:30 pm

Fredrik,va,den gamle Lakersspelaren?? 8O
trevligt:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:47 pm

Fråga Fidde om Håkan Nygrens omsorg och omtanke om unga spelare, hans specialitet sägs det.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Nästa

Återgå till Off-Topic