Truppen 06/07

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » ons jul 12, 2006 5:52 pm

Bois tycker jag har ett stort ansvar på sina axlar. Här måste det produceras mål, han ska vara snipern i andralinan. Thorre lägger mackorna och Bois trycker in dom. Bois började aningen trevande förra säsongen men ju mer säsongen flöt på så växte han in i den allsvenska kostymen - helt klart en nyckelspelare i Växjö Lakers kommande säsong.

Jag fick lite hicka idag när jag läste att Chiefen ansåg att Weinstock var lite av en chansning - det hoppas jag verkligen inte. Weinis är inte en purung spelare som man väntar på ska blomma ut. Förväntningarna på honom hoppas jag innerligen infrias. Chiefens ord är att Weinis ska vara Andrée Perssons ersättare. Dessutom så säger Chiefen att Weinstock är en spelare som han har scoutat i i minsta detalj.
Växjö Lakers skrev:Vi har jobbat länge på Marcus och kollat honom noga. Dem svar vi har fått på varför han inte lyckats etablera sig köper vi. Jag har nog aldrig kollat upp en spelare så mycket som jag gjort med Marcus. Kort och gott så tror vi stenhårt på honom!

En annan spelare som jag hoppas ska komma mer till sin rätt kommande säsong är Markusson. Han måste smälla på och spela mer fysiskt - sitt spel. Major Fagervall anser jag hämmade hans spela förra säsongen med sitt förbannade (taktiska) gapande och skrikande. Jag hoppas att Kempe på ett mer metodiskt sätt kan få fram monstret hos Manglaren.

Paukkanen, Karjalainen, Nolan och Steve MÅSTE hålla hög klass. Kommentarer överflödiga. För att citera Chiefen;
- Det skall märkas när dom är på isen, i positiv bemärkelse.

I övrigt så stämmer jag in i den Finska melodin...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jul 12, 2006 8:08 pm

Jag tror vi fått en förstaline som levererar i VARJE match. Vad gäller Markusson så tycker jag han visade manglar-takter redan förra säsongen, man skall koma ihåg att det kostar en del att spela som han gör i match efter match. Att han emellanåt snudd på försvann är faktiskt förlåtet. Romö borde kunna skrämma skiten ur fler. Bois kommer leverera, jag tror han hamnar i Elitserien vad det lider.
Fy fan vilken speedhockey vi får se i vinter! Så blir det!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tor jul 13, 2006 4:45 pm

Och det bästa av allt är kanske att den sista platsen är öppen vilket betyder att CJ kanske vill spela ändå tillslut??

om han vill det så ska vi vara med och tampas om 3-4 platsen!

// Alfie
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Varanen » fre jul 14, 2006 12:03 am

Så här vill jag formera kedjorna:

Saviano - Nolan - Pikkarainen

Nordamerikanrna förstår varandra, även spelmässigt. The Janitor kan balansera vilken kedja som helst. Mums!

J.Andersson - Yngvesson - Arvidsson

Ingen här är främmande för att göra poäng, ansvarsfull kedja som garanterat kommer ha bra +/- statistik.

Markusson - Romö - Weinstock

Weinstock ger denna kedja en ny offensiv dimension. Defensivt stabil - kanske lossnar det nu även framåt?

Hjalmarsson - Rosén - Junior/dubblerare

Hårt jobb, ännu hårdare jobb, omänskligt slit. Rosén kan med sin speluppfattning hitta de mest oväntade lösningar offensivt. Hoppas Hjalmarsson sköter sin off-seasonträning. Han kommer svettas ett par oceaner under säsongen. Måste täcka upp bristen på speed på center-positionen. Jag hoppas på en permanet lösning som 3:e länk. Bra för sammanhållningen, stoltheten i kedjan och kedjans användbarhet.

Jag gillar lagbygget alltmer. Jag måste se division 1-backarna under spel innan jag spekulerar i hur de skall formeras. Särskilt spännande blir det att se vad Weinstock kan bidra med i tredje kedjan. Vore ju inte helt fel att ha tre producerande enheter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Gson » lör jul 15, 2006 7:27 pm

Jag hade formerat kedjorna på precis samma sätt, men hoppas också på en inlåning av en forward till hösten. Bredd är inte fel, och det kommer bli skador.

Spontant skulle jag formera backstyrkorna så här;

Paukkunen - Bäärnhielm
Persson - Heino
Holmqvist - Augustin/Eriksson
Gson
Forumamatör

Inläggav Tobber » ons sep 06, 2006 11:14 pm

Har han skötts sig bra David Holmqvist på försäsongen?!
SAIK -->
Tobber
Forumamatör

Inläggav Primeau » tis mar 06, 2007 3:13 pm

NEDOMANSKY skrev:Jag tycker att värvningarna än så länge känns otroligt intressanta och gjorda av Evertsson och Kempe med en stor känsla för att leta upp kompetenta spelare med anständig prislapp som fortfarande är formbara och fortfarande har potential uppåt, alla kommer naturligtvis inte att bli kanonspelare MEN inse att målet är att bli sämst 7:a nästa säsong för att spela playoff.
Stirra er inte blinda på kända namn, god scouting är överlägsen övertron på spelare med bäst före datum.
Just nu spelar relativt okända namn semifinal i NHL bla. i Buffalo.
Det känns som om Lakers sköts allt mer genomtänkt och metodiskt, ser fram emot den nya säsongen.

Så bra det lät för inte så länge sedan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tis mar 06, 2007 3:22 pm

5-1 till primeau :lol:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 3:59 pm

Längesedan är naturligtvis ett relativt begrepp, men just då gav faktiskt Lagbygget/Lagbyggarna det intrycket på Mig, säsongen är nu slut och saker har hänt som gör att den slutanalys som måste göras är något mer negativ.

Placeringsmässigt ok.

Spelmässigt ok med tvekan.

Organisationsmässigt, tyvärr med det senaste inträffade som fick bägaren att rinn över för Mig, icke godkänt.

Att sticka ut hakan innebär att man sannolikt åker på en smäll, den tar Jag emot, men inser samtidigt att det mesta Jag skrev faktiskt håller än, utom vad gäller den sista meningen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 4:02 pm

Nedomansky=stefan? :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 4:33 pm

Du har två fel serra, det saknas ett f , samt vare sig för eller efternamn stämmer med "sportröst" en i Smp.

Vi är MINST två som är något skeptiska till Lakers senaste eskapader.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 4:34 pm

nä..Stefan Yngve?
.........Brandmanna-Stefan med ett S??
Senast redigerad av serra tis mar 06, 2007 4:47 pm, redigerad totalt 1 gång.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 4:37 pm

Det va som fan... e Nedomansky Stefan Yngve? Jo, jo, med tanke på superlativen om Jerry A, sonens emigration till Ljungbyklubben och dom nattliga inläggen så kanske det kan vara så.
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 4:38 pm

Du skrev det Serra så det är vad jag kommenterade.
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 4:39 pm

nattliga inlägg o troja?=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:17 pm

Det finns ett antal här på Forumet som är bekymrade över påhopp och osakliga kommentarer, kan upplysa Er om att NI är ute på MYCKET DJUPT vatten nu mina Herrar, Ni hoppar på en person som i detta fallet är helt oskyldig 8O :oops:

Stefan Yngwe lär säkert höra av Sig, Ni har missat målet IGEN och inte ens träffat sargen Mina Vänner.

Det som Ni själva ogillat har Ni nu själva bedrivit, BEKLÄMMANDE!!!

Om Ni istället kunde höja blicken och se till det sakliga istället för att intressera Er för Personen så skulle Ni Lyckas bättre i Er analys av Lakers nuvarande problem.

Ni har just gjort Lakers en otjänst genom Ert svammel som inte stämmer och desutom inte gynnar den sportsliga utvecklingen av Vårt Lakers.

Lämna Stefan Yngwe i fred, vem han nu är?, förmodligen Erics pappa.
Skärp Er svammeltanter!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 5:20 pm

Självklart ber jag om ursäkt om jag har fel. Om det var fel. Om.
Magnus B
Forumamatör

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 5:24 pm

Säger som Magnus...
OM jag har fel så ber jag med om ursäkt..OM jag har det.

Sedan anggående "påhoppet"????? Hur kan det vara ett påhopp om jag bara undrar om du är den personen???????????????
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:26 pm

INTE om , det VAR fel, du som så högtidligt basunerade ut din nya profil, som sprack samma Dag, herrejösses, 8O det funkade bättre som Charlamov.

Hoppas inte Din katt klättrar upp i ett högt träd, då lär den få sitta ett tag :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:28 pm

serra, -du kan ju alltid fråga den riktiga Stefan Yngwe, ni som vågar stå för ER åsikt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 5:29 pm

NEDOMANSKY skrev:serra, -du kan ju alltid fråga den riktiga Stefan Yngwe, ni som vågar stå för ER åsikt.

Det var ingen åsikt! Det var en fråga till dig!!!
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:36 pm

Och Du fick ett svar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav A-sta » tis mar 06, 2007 5:37 pm

Om jag fattar det hela rätt, så skulle det vara förnedrande för Stefan Yngwe att vara Nedomansky. Det är i alla fall så jag fattar det.
Låter lite konstigt för att komma från dig Nedo!!!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:42 pm

Kul inlägg A.sta, tycker också att truppen ser superstark ut inför nästa säsong :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 6:03 pm

Skrev jag att jag inte skulle spekulera? Absolut inte.
Senaste tiden dvs efter Kempegate så har anklagelserna mot ffa Evertsson och Växjö Lakers tagit nya, sämre och grova proportioner. Konspirationsteorierna har stått som spön i backen. Ingen jävel känner till hela bakgrunden så en mer nyanserad debatt efterfrågas. Jag är säker på att det kommer att bli så om fler konverterar. Som det är nu så har jag slutat att läsa. Har liksom aldrig uppskattat omnipotens och besserwissrar. Visst fan har jag oxå vevat på tidigare, men nu är det slut på det.

Står inget om att jag inte får konspirera om Nedomansky där. Men du vet ju vem som gör det...

Ang katten... är du inte i tjänst??
Magnus B
Forumamatör

Inläggav friberg » tis mar 06, 2007 7:46 pm

faan det är ju ingen mening att spekulera det är baa vänta å se vad som händer framöver men till augusti vet vi nog hur laget ser ut. det ser ja fram emot iallafall å tror inte på nåt förrän ja sett första laguppställningen när den presenteras.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Martin!!! » tor mar 08, 2007 5:25 pm

Kan inte detta vara något för Lakers?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=209

Mycke rutin tror inte han skulle göra bort sig!
Martin!!!
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season