Ursäkta en Nattuggla som kollat på NHL-Hockey!
VAR Finns Lakers spelide tydligt fastslagen?, från A-Lag och nedåt?
Jag måste medge att Jag missat det i så fall, vill någon vara vänlig och berätta för Mig och för all del nästa Tränare så han inte också råkar ut för missförstånd och tvingas säga upp Sig i förtid(detta är anledningen för mitt intresse för orsaken till Kempes avhopp, nämligen så att detta undviks i framtiden).
Ni babblar om Sovjetisk/Rysk Hockey som småtjejer om Darin, Läs På om hur Hockeyutbildning bedrivs/bedrivits , Ni pratar om Spelare på Landslagsnivå som i ett Kommunistiskt Land saknade de rättigheter som ALLA Sovjeter önskade Sig ha, De tränades strikt/styrt/hårt men med en gedigen kunskap som ledde till resultat av Ledare som Älskade Hockey, Tarasov,Jurzinov,Tichonov m.fl.
Hur de sen utbildade UNGA spelare runt om I Sovjet med taskig utrustning dåliga anläggningar är en HELT annan sak än inlåsta Landslagspelare, att få fram spelskickliga spelare med överlägsen teknik som dessutom hade extrem Fysik låter sig inte göras enbart med vakter från GRU/KGB.
För den som vill så finns det mycket att läsa i ämnet, Jag har tidigare fått klagomål på länga inlägg så Jag avstår tillsvidare med en mer genomgående beskrivning av den Sovjetiska/Ryska modellen, annars är det allmänt känt även i Svenska Tränarkretsar att DE DÄR GAMLA RYSSARNA visste vad de gjorde, inte minst nu avlidne Tommy Sandlin, även Canadensarna var närmast chockade över Sovjets kapacitet vid Summit Series mötena 1974-1976.
Så Hockeyvänner, sluta svamla om sådant ytligt som drabbade CCCP`s Landslag när DE var utomlands, det är det grundläggande konceptet för spelarutbildning som gäller inte den grava felbedömningen att det var den tragiska Kommunismen som var framgångsorsak.
Som sagt LÄS PÅ.
Varför inte Tichonov som Lakerstränare, han äter Sportchefer till frukost dagligen, dessutom Älskar han Hockey, Läs Hans bok!
ps. TÄNK OM Kempe hamnar i Tingsryd nu när De går upp i AS, i Tingsryd har de haft en Tränare som älskade Videoanalyser mer än de flesta(tråkade ihjäl spelarna med analyser), han trivdes i Tingsryd den gode Pasi Mustonen, TÄNK vad dråpligt om han hamnar i Lakers, med tanke på Sortchefens förtjusning av filmkvällar