Johan "Günter" Thelin förlänger!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan "Günter" Thelin förlänger!

Inläggav Fredrik R » tor mar 15, 2007 2:40 pm

Thellin har skrivit på.
Senast redigerad av Fredrik R tor mar 15, 2007 5:43 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor mar 15, 2007 2:47 pm

Härligt, jag diggar Thelin även om det inte blir så många poäng från hans klubba. En spelare som byte efter byte levererar precis det man förväntar sig av honom.

– Riv, slit, stök och bök. Jag ska in under pungskyddet på motståndaren helt enkelt, svarar Thelin med ett äckligt flin i trynet.
:headbang:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » tor mar 15, 2007 2:48 pm

UNDERBART vilken slitvarg han är , tror han kommer att tillföra laget grymt mycket genom allt bök å stök
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 2:59 pm

Precis den spelare som ett lag behöver.Med det menar jag EN sådan.Thelin ditt svin kommer att eka i Lakerdome också nästa år!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tor mar 15, 2007 3:00 pm

HÄRLIGT :twisted:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Klonis » tor mar 15, 2007 3:00 pm

Ja bra Tellan !!!
Även om jag har varit kritiskt till han under vissa matcher så har jag genom lite snack med verebörande fått lite mer klämm om hur hans situation har varit under föregående säsong tror att Tellan kommer att få en nystart med detta och det känns jäkligt bra att ha kvar Tellan i VLH

Thelin Thelin vårat.... :headbang: :headbang:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav calle73 » tor mar 15, 2007 3:04 pm

Underbart!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8)
Thelin är jäkligt underskattad, och han är riktigt jobbig för en motståndare att möta!

Jag skulle faktiskt vilja se honom mer framför mål i pp.

Sedan får han gärna bli lite mer polis :)
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 3:11 pm

Klonis skrev:Ja bra Tellan !!!
Även om jag har varit kritiskt till han under vissa matcher så har jag genom lite snack med verebörande fått lite mer klämm om hur hans situation har varit under föregående säsong

Jag tolkar dessa ord på mitt sätt,tror vi kommer att få enormt mycke nytta av denne kille.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 15, 2007 3:18 pm

Det kan inte vara svårt att göra det som förväntas, när Man inget förväntar Sig av en dylik spelare.

Man märker att Lakers är en ung klubb när analyser av spelare grundas på personliga kontakter :oops: .

Vi får hoppas att Thelin övar böjda knän och balans samt överstegssvängar på sina inlines i sommar så kanske han hinner med något mer än att knuffas framför mål nästa säsong.

ps. Tvivlar inte på att Thelin är en bra kille, men det hör inte hit, lika lite som en del tycker att Zlatan personlighet skymmer Hans Världspelarkvaliteter.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Dragkampslakej » tor mar 15, 2007 3:28 pm

Håller inte alls med Nedomansky! Tycker Thelin har gjort precis det han värvades för, att var fruktansvärt jobbig att möta och få motspelare ur balans. När nu Johan Andersson som också vart retsticka spelar för Frölunda så ser jag ingen anledning att inte Thelin skulle få nytt kontrakt. Gott!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 3:35 pm

NEDOMANSKY skrev:
Man märker att Lakers är en ung klubb när analyser av spelare grundas på personliga kontakter :oops: .

Och dina kontakter är ? Tror Du någon tar Dej på allvar med ditt gnäll på Evertsson. :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Flest mål vinner » tor mar 15, 2007 3:37 pm

calle73 skrev:Jag skulle faktiskt vilja se honom mer framför mål i pp.

Det är väl just detta som saknats i år, ingen som har velat ta skit framför motståndarnas mål!

Det får gärna vara #3, bara det är någon som vågar stå där!
Flest mål vinner

Inläggav Fredrik R » tor mar 15, 2007 3:39 pm

Thelin = Våran Holmström! :headbang:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor mar 15, 2007 3:52 pm

Härligt Johan! Visst är han bra vår Evertsson!!! :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » tor mar 15, 2007 3:54 pm

Jag kan ju tycka att den roll Thelin har borde väl rimligen kunna fyllas upp av en avåra egna juniorer.

Signa gärna duktiga spelare, snipers, spelfördelare eller målgörare. Antingen är man det eller är man det inte. Har vi inga egna så värvar vi.

Men...

...en roll som badguy, stök och bökare kan man väl lära sig. Alltså skola in en egen junior.
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 3:59 pm

Ja våra 92-or vann ju en cup nu så det är bara att skola in en därifrån :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav furioso » tor mar 15, 2007 4:15 pm

Underbart skönt att Thelin är klar för två nya säsonger. En viktig kugge i Lakers lagbygge.

:hbang:
Användarvisningsbild
furioso
Forumentusiast

Inläggav buck » tor mar 15, 2007 4:34 pm

PP skrev:Jag kan ju tycka att den roll Thelin har borde väl rimligen kunna fyllas upp av en avåra egna juniorer.

Tror inte att det finns speciellt många juniorer med fysiken eller självförtroendet att ta en sån roll direkt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tor mar 15, 2007 5:10 pm

Jag tycker Thelin skött sin roll på ett bra sätt, men det finns minst tre juniorer som skulle göra hans jobb lika bra. Tycker faktiskt det är för djävligt att inte ledningen har bättre koll på juniorerna. Fast är tanken att Thelin är mogen att överta Jarnos roll så är det väl OK. Tror dock inte att han kan fylla den kostymen.

Nu borde man ju dock ha sparat en väldigt massa kosing till köp av några riktigt etablerade ess, när man signat Thelin och JK, för dom kan ju inte vara alltför dyra.
nr 12

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 5:13 pm

...och de 3 juniorerna är???
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tor mar 15, 2007 5:24 pm

Sebastian Magnusson, solklart lika bra som Thelin

Victor Stråhle, Oscar Hammarstedt, Robin Hedström skulle klara jobbet

Sedan finns Anton Sjöberg och Marcus Wänerstam som coming centrar. Hoppas att många får chansen att träna med A-laget och därmed få visa upp sig. För som det har varit nu så verkar inte A-lagstränarna ha så stor koll på junisarna.

Alla växer i en bättre omgivning, men får man inte chansen så tröttnar man ju till slut.
nr 12

Inläggav Per Carlsson » tor mar 15, 2007 5:30 pm

Får hoppas att Janne K är bättre på att utnyttja resurserna hos våra juniorer än vad Kempe gjorde då!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tor mar 15, 2007 5:34 pm

håller med om att Sebastian "Basse" Magnusson skulle vara ett mycket bättre alternativ än Thelin! Garanterat 100% säkert! Helt otroligt dåligt att man inte kan flytta upp den junioren som gjorde mest poäng (i J-laget) till A-laget!

Kan bara säga en sak, att om det fortsätter på detta viset så kommer Lakers inte änns komma till playoff..... div 1 hit och div 1 dit.....
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav GS » tor mar 15, 2007 5:39 pm

Alfie skrev:håller med om att Sebastian "Basse" Magnusson skulle vara ett mycket bättre alternativ än Thelin! Garanterat 100% säkert! Helt otroligt dåligt att man inte kan flytta upp den junioren som gjorde mest poäng (i J-laget) till A-laget!

Kan bara säga en sak, att om det fortsätter på detta viset så kommer Lakers inte änns komma till playoff..... div 1 hit och div 1 dit.....

Och hur vet du att det inte kan bli så att man lyfter upp någon eller några juniorer till nästa säsong? Har du koll på hur Janne kommer att formera lag och trupp?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Klonis » tor mar 15, 2007 5:42 pm

Vad är det som säger att nån el några juniorer inte får chansen bara för att Tellan har signat???
Låt JK och övriga tränare ta ställing allt eftersom kör lite försäsong m,m låt det växa in lite så kanske några killar får chansen
men det är inte bara att slänga in dom hur som helst, Det är så att VLH tillhör de 18 bästa klubbarna i landet enl tabellen och då är det inte så lätt kanske att ta en plats direkt för en junis som om det vore i ett div 1 lag Även om jag jättegärna vill ha in nån junior i laget så litar jag till 110% på de tränare vi har att dom matchar bästa laget på isen under säsongen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Flanders » tor mar 15, 2007 5:46 pm

NEDOMANSKY skrev:Tvivlar inte på att Thelin är en bra kille, men det hör inte hit, lika lite som en del tycker att Zlatan personlighet skymmer Hans Världspelarkvaliteter.

Hmm, personlighet oväsentligt i lagidrott? 8O

Sätt Thelin i samma skridskoskola som Rosén (och som Markusson och Jarno gått i tidigare) så kommer han att klara sig bra. Ska bli kul att få sjunga även i framtiden:

"Thelin, Thelin, våran gris" :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lakers18 » tor mar 15, 2007 6:06 pm

Gott Thelin.

Och sen kan ni sluta att tjata om era juniorer. Dem håller inte klassen. Vi har idag endast 1 kille som är fullt mogen att komma upp och det är Emil. Dem andra är lovande men inte tillräckligt mogna att gå från J20 elit till allsvenskan. Ställ frågan då varför inte allsvenskan översvämmas av J20 superelit spelare varje år? Pga inte ens J20 superelit killarna håller tillräckligt hög klass. Det du säger nr 12 tyder endast på att du har oerhört dålig insikt i hockey och framför allt en övertro på juniorer som förvisso många på detta forum har.

Sebbe Magnusson,Victor Stråhle, Oscar Hammarstedt, Robin Hedström, Anton Sjöberg och Marcus Wänerstam är bra men ingen av dem är mogna att ta en plats som Thelin uppbär.

Sluta tjata om juniorer.
Lakers18
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor mar 15, 2007 6:27 pm

Thelin behöver bara bli lite vassare på rören, sen är han en grym tillgång med sitt slit!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav dolitle » tor mar 15, 2007 6:27 pm

Jag tycker det är trevligt att folk här vill prata om våra juniorer.

Dom har visat att dom kan mäta sig med dom andra J-lagen i samma serier och dessutom gjort det väldigt bra.

Jag hoppas att flera av dom får vara med A-laget på barmarksträningen liksom förra året och att någon kan ta steget in i truppen. Om så endast för att sitta på bänken och göra något sporadiskt inhopp då och då samtidigt som man spelar vidare i J-20.

Om nu alla dessa juniorer som blivit namngivna tar en plats i vårt Allsvenska lag, så borde de även ta plats i Nybro, Oskarshamn för att inte nämna Tingsryd, Troja, Gisslaved mm mm.

Jag skulle bli strålande glad ifall någon eller några av dem är så bra att dom fyller en Allsvensktröja i vårt lag, men överlåter det beslutet till JK och Evertsson.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » tor mar 15, 2007 7:18 pm

Lakers18 skrev:Gott Thelin.

Och sen kan ni sluta att tjata om era juniorer. Dem håller inte klassen. Vi har idag endast 1 kille som är fullt mogen att komma upp och det är Emil. Dem andra är lovande men inte tillräckligt mogna att gå från J20 elit till allsvenskan. Ställ frågan då varför inte allsvenskan översvämmas av J20 superelit spelare varje år? Pga inte ens J20 superelit killarna håller tillräckligt hög klass. Det du säger nr 12 tyder endast på att du har oerhört dålig insikt i hockey och framför allt en övertro på juniorer som förvisso många på detta forum har.

Sebbe Magnusson,Victor Stråhle, Oscar Hammarstedt, Robin Hedström, Anton Sjöberg och Marcus Wänerstam är bra men ingen av dem är mogna att ta en plats som Thelin uppbär.

Sluta tjata om juniorer.

Vem fan är det inte som kan något om hockey om man tycker att Thelin är bättre än en Junior?!?

3 saker:
1. En Junior är billigare

2. Man måste ta upp Juniorer för att få igång Junior
verksamheten

3. En Junior har behöver inte syrgas efter varje jävlar byte!
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Alfie » tor mar 15, 2007 7:19 pm

GS skrev:
Alfie skrev:håller med om att Sebastian "Basse" Magnusson skulle vara ett mycket bättre alternativ än Thelin! Garanterat 100% säkert! Helt otroligt dåligt att man inte kan flytta upp den junioren som gjorde mest poäng (i J-laget) till A-laget!

Och hur vet du att det inte kan bli så att man lyfter upp någon eller några juniorer till nästa säsong? Har du koll på hur Janne kommer att formera lag och trupp?

Det har jag inte sagt, jag har bara sagt att Junior är billigare än Thelin och får bättre utveckling! Och hans pengar kunde lika gärna gått till Saviano isåfall!! så var tanken i allafall.
Senast redigerad av Alfie tor mar 15, 2007 8:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav calle73 » tor mar 15, 2007 7:25 pm

Alfie har du snackat med en hockeyspelare ngn gång om hur det är att möta en spelare som Thelin??
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Alfie » tor mar 15, 2007 7:27 pm

Jag yttrar mina åsikter till skillnad från alla andra Moraltanter! Och nej det har jag inte men han är i mina ögon en kass hockey spelare, möjligtvis lite bra på att jävlas, annars är han ganska tyst av sig.
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav GS » tor mar 15, 2007 7:29 pm

Alfie skrev:
GS skrev:

Det har jag inte sagt, jag har bara sagt att Junior är billigare än Thelin och får bättre utveckling! Och hans pengar kunde lika gärna gått till Saviano isåfall!!

Blir svar på svar nu, men har ingen aning om din ålder men jag gissar att du är läskunnig och om du nu försöker läsa vad du själv skriver i ditt inlägg som jag svarade på så står det faktiskt Citat " Helt otroligt dåligt att man inte kan flytta upp den junioren som gjorde mest poäng (i J-laget) till A-laget!".
Jag kanske är för gammal och senil men de orden du skriver tycker jag mer säger just detta.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Alfie » tor mar 15, 2007 7:34 pm

GS skrev:
Alfie skrev:
GS skrev:

Det har jag inte sagt, jag har bara sagt att Junior är billigare än Thelin och får bättre utveckling! Och hans pengar kunde lika gärna gått till Saviano isåfall!!

Blir svar på svar nu, men har ingen aning om din ålder men jag gissar att du är läskunnig och om du nu försöker läsa vad du själv skriver i ditt inlägg som jag svarade på så står det faktiskt Citat " Helt otroligt dåligt att man inte kan flytta upp den junioren som gjorde mest poäng (i J-laget) till A-laget!".
Jag kanske är för gammal och senil men de orden du skriver tycker jag mer säger just detta.

Okok men du måste ändå förstå hur jag menar, eller?!
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Silly Season