Johan "Günter" Thelin förlänger!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav alfax » tor mar 15, 2007 7:35 pm

Visst kan vi ta upp juniorerna om vi siktar på Div 1.
Som någon skrev innan vi är i Allsvenskan och det är stor skillnad.
Vi har ett exempel Yngwe som höjdes till skyarna han går inte in i Trojas Div.1-lag.
Däremot hoppas jag att Emil kommer med i truppen ,där ett guldkorn som ska ta till varas.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav GS » tor mar 15, 2007 7:37 pm

Nä faktiskt inte 8O .
Du får gärna skicka en förklaring via PM. Skulle vara riktigt intrresant att få höra din förklaring på vad du menar om du spyr galla över föreningen i ena inlägget och i nästa påstår att du menar något annat. Ser fram emot din förklaring.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav -machiavelli- » tor mar 15, 2007 8:01 pm

Nu kanske jag klampar in i något som jag inte är riktigt insatt i..ska villigt erkänna att juniorverksamhetens i lakers inte är min starka sida.

Dock anser jag att det generellt finns en övertro på juniorspelare bland fansen i allsvenska klubbar och elitserieklubbar runt om i Sverige. Fansen skriker efter juniorer samtidigt som man vill se poäng och resultat i parti och minut. Detta är en ekvation som inte går ihop...

Jag skulle tro att det finns cirka femton juniorspelare i allsvenskan och ungefär lika många i Elitserien som under säsongen gjort ett sådant intryck att man kan säga att de ökat kvaliteten i trupperna.

Cirka femton spelare i allsvenskan alltså, det innebär ungefär en junior per lag. I lakers har vi sett Robert Rosén ta den platsen i år.

Jag förväntar mig inte att en organisation av lakers "litenhet" kan producera en sådan spelare varje år. Dock är det önskvärt att åtminstone en junior flyttas upp i a-truppen varje säsong som t.ex. trettonde forward för att känna av om spelare är mogen uppgiften.

Det är dock ytterst få juniorer som klarar av att ha pressen på sig att "show up" konstant i 50 matcher under en säsong. Detta mäktade inte ens super-juniorer som Bäckström och Hjalmarsson med under årets säsong. Detta gör det svårt att basera t.ex. en fjärdekedja på juniorspelare, något som ofta nämns som en lösning.

Enligt vad jag sett här på forumet så finns det tydligen juniorspelare som imponerar på fansen och då borde dessa kanske flyttas upp som 8:e back (Rantatalo-Thomas) och 13:e forward (Magnusson).

Men innan man slår alltför mycket på stora trumman och kräver fler juniorer så måste man vara medveten om att inte ens "äldre" klubbar med lång och framgångsrikt juniorverksamhet producerar juniorer för a-laget på löpande band.
Användarvisningsbild
-machiavelli-
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 15, 2007 8:06 pm

Härligt att Thelin har skrivit på. En kämpe som är viktig att ha. Jag blir nöjd ju fler spelare vi behåller den här säsongen.
Hade vi behållt 100% av våran trupp skulle jag inte tveka på en sekund att vi skulle tagit oss till KS
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 15, 2007 9:32 pm

Lakers har inte många Juniorer som tar en Tröja i A-laget, med gångna säsongen som kvalitetsnivå, En är Rantatalo, MEN för att fylla Thelins Tröja krävs INTE speciellt mycket, särskilt inte nu när Hans Roll blivit än tydligare genom ny arbetsbeskrivning av Evertsson(Innanför pungskyddet på Motståndarna, är det någon Mer än Jag som noterade att STIG gjorde ett bättre jobb på detta med skridskoåkning), att Lakers anser Sig inte fylla Hans plats med en egen spelare är enligt Mig inget styrkebesked, att behöva betala pengar för en nivå som redan finns i stort sett gratis.

Sen en annan detalj, två andra Forwards ska spela MED honom, VILKA VILL passa och inte få något tillbaks, eller tvärtom åka satan på kanten för att få pucken tre meter bakom?, Eller ska Lakers nästa säsong ha en ren Brunkarline. Vill man sätta fokus på Brunkarspelet så måste man satsa rejält typ Dingman eller liknande, oss emellan så ska Ni veta att Thelin skrämmer inte ens en Junior, det räcker med ett tvärstopp och snabb förflyttning så dunsar han i sargen tyvärr.

Men vi får se hur långt han räcker i Marchen mot Kvalserien.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav dolitle » tor mar 15, 2007 9:46 pm

Hur många "juniorer" skulle acceptera rollen "innanför pungskyddet" i 4:e kjedjan i en hel säsong?
Det krävs en hel del av en sådan spelare med, det är långt ifrån alla som är sådana.

Försök tex tänka er CJ eller The Thorst eller Rosén göra en sådan roll. Det skulle inte funka bra.

Är man en "innanför pungskyddet" spelare så är man, är man än lirare så är man. Det kallas för att vara en rollspelare. Det finns många olika roller, alla kan inte göra alla roller.

Stig skulle ALDRIG klara den rollen, även att han är den snabbaste spelaren i hela ligan. Han är en lirare som lever på sin fart och oerhörda förmåga att alltid få med sig pucken.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 15, 2007 10:14 pm

Skrev just att STIG knäcker backar med Sin skridskoåkning, vad som krävs av spelare med arbetsuppgifter som Pungskyddsintrång vill Man helst inte beskriva, det räcker med att se Emil Kåberg i Tv utan Hjälm så förståre Ni säkert. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Coffe #800 » tor mar 15, 2007 11:09 pm

GÖTT THELLAN ! .
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakers18 » tor mar 15, 2007 11:12 pm

Nu är det väl så att juniorer som nämns på detta forumet inte tillnärmelsevis har det som krävs av en brunkare.
Basse har en alldeles ypperlig teknik men behöver bli starkare i kroppen och behöver spela det spel han kan hantera-dvs i en leading line. Anton Sjöberg är underbar att se och han har en enorm potential men han är ingen Rosen. Victor Stråhle, Oscar Hammarstedt, Robin Hedström har inte heller tillräckligt med styrka.

Å när det gäller Thelin så kan väl alla som har varit med en lite längre tid dra sig till minnes hans tid i Sundsvall ( när han fick spela den hockey han är bäst på ) då var det inte så att han sket i det blå skåpet.
Är det någon som vet vad han kostar?
Är det någon som har någon aning om vad han tillför i omklädningsrummet?

Emil är den junis vi får förlita oss på

Men innan man slår alltför mycket på stora trumman och kräver fler juniorer så måste man vara medveten om att inte ens "äldre" klubbar med lång och framgångsrikt juniorverksamhet producerar juniorer för a-laget på löpande band.

Kunde inte sagt det bättre själv
Lakers18
Forumamatör

Inläggav nr 12 » fre mar 16, 2007 10:26 am

Lakers 18, Neddo och Alfie verkar av få ha koll på juniorerna och jag respekterar deras åsikter (=ryggdunkning av gnällisar).

Till den roll som Thelin gjorde förra säsongen är jag fortfarande övertygad om att någon av nämnda juniorer hade klarat, dvs göra en sex-sju byten per match som checking forward. Då hade VLH sparat hela Thelins lön eftersom junioren är gratis och man kunde använda dessa pengar på kvalitet istället.

Jag har inte påstått att någon av nuvarande juniorer kan gå rakt in i ett allsvenskt lag i någon av de tre förstafemmorna. Men kan dom få träna och sitta med på bänken och kanske göra två-tre byten per match så kommer dom att växa och slutligen ta en plats. Därmed kommer VLH att slippa köpa lågkompetensspelare och istället lägga dessa pengar på stjärnspelare. Och det kommer vi att behöva om vi skall vara med och slåss i toppen av en kvalserie.
nr 12

Inläggav Primeau » fre mar 16, 2007 10:45 am

Det finns ytterligare ett par aspekter i detta:
1.MARKNADSFÖRING.
Kolla in tröjauktionen. Jag är övertygad om att de personer som nu budar på Thelins tröja inte gör det för att Johan är en fantastisk hockeyspelare utan för att han "har skön stil", sånt går alltid hem hos oss fans. Det snackas mer på stan om spelare av #3´s typ.
2. LAGANDA.
Detta laget har gjort bra ifrån sig, detta laget man vill satsa på. Genom att signa en spelare som Thelin skickas tydliga signaler till de spelare som ev. tvekar för fortsatt tjänst i Lakers-dressen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » fre mar 16, 2007 11:16 am

nr 12 skrev:Till den roll som Thelin gjorde förra säsongen är jag fortfarande övertygad om att någon av nämnda juniorer hade klarat, dvs göra en sex-sju byten per match som checking forward. Då hade VLH sparat hela Thelins lön eftersom junioren är gratis och man kunde använda dessa pengar på kvalitet istället.

Men varför inte "skola in" en junior som Foppa då? När vi ändå är i farten kan vi ju skola in en ny Stig. Då kan vi ju spara jätte mycket pengar! 8O

Skämt åtsido... Thelin är en typ av spelare som varje lag behöver. Nu när Bois lämnat växer Thelins roll som grovjobbande forward.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » fre mar 16, 2007 12:54 pm

Jag hävdar fortfarande att om det är tänkt att Thelin skall vara brunkare i fjärdefemman så hade man kunnat lösa det billigare internt.

Om det är så att Thelin skall ha en roll i en annan formation så är det en annan sak. Tycker dock isåfall att den lösningen jämfört med förra årets lag är en väsentlig försämring.
nr 12

Inläggav dolitle » fre mar 16, 2007 1:10 pm

Sen kan det ju även vara så att Thelin är en viktig spelare i brevid isen. Det är nog inte för intet som att han vara lagkapten i Mäktiga Frölundas J-20 lag när dom vann J-20 Sm.

Detta är en lagsport och då behövs det spelare som kan lyfta de andra i laget. Jag har svårt att tänka mig att en Junior kan göra det bland seniorer.

Jag har pratat med spelare i laget som säger att Thelin är en viktig kugge i både på planen och brevid.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav #65 » fre mar 16, 2007 2:01 pm

Tycker tyvärr det varit mer vilja och längtan i Thelin än
kunnande och fart.
Hoppas på ändring kommande säsong.
Kan iofs hålla med att det är skönt at man ändå
någonstans försöker bygga en stomme.
(Gråter fortfarande över Jarno :cry: )
Har du sett Malmö.
Har du sett Världen!
Användarvisningsbild
Forumamatör

Inläggav Alfie » fre mar 16, 2007 2:32 pm

div.1 div.1 div.1........
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav -machiavelli- » fre mar 16, 2007 4:09 pm

Jag brukar inte kommentera andras inlägg i forumet då jag anser alla har rätt till sin åsikt.

Men i detta fallet var det väl ett av de minst informativa och utvecklande inlägg jag läst på länge... Jag har svårt att tolka författarens åsikt..

Alfie skrev:div.1 div.1 div.1........

*Gillar han/hon division 1?
*Anser han/hon att lakers håller division 1-klass?
*Tror han/hon att lakers snart kommer att finnas i division 1?
*Vill han/hon se ett nytt sammarbete med en division 1-klubb?
*Hakade tangentbordet upp sig efter en skrivning av division 1 eller ska det tolkas som att upprepningen skall ge ytterligare tyngd att författarens åsikt?

Frågorna är många och kanske kan mitt inlägg hjälpa till att driva debatten i Alfies inlägg vidare.
Användarvisningsbild
-machiavelli-
Forumamatör

Inläggav Primeau » fre mar 16, 2007 4:21 pm

Är det Thelin som håller div.1-klass kanske? Eller borde det varit en spelare från div.1 på Thelins plats?
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav -machiavelli- » fre mar 16, 2007 4:40 pm

Just det...jag missade helt och hållet den individualistiska tanken som kan ha präglat Alfies inlägg.. :oops:

Så kan det gå när man är uppväxt i den kollektivistiska och solidariska era Sverige präglades av under 70- och 80-talen.

Jag skall genast göra en grundlig analys över mina tidigare inlägg på detta och andra forum för att se om detta synsätt är representativt för mitt forumjag. :wink:

Vidare debatt följer...
Användarvisningsbild
-machiavelli-
Forumamatör

Inläggav Alfie » fre mar 16, 2007 4:43 pm

-machiavelli- alternativ 3

Primeau båda dina
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Primeau » fre mar 16, 2007 4:44 pm

Inlägget kan också vara riktat direkt till Johan Thelin, div.1 är en förkortning för "Du inser väl.... Etta!!". Detta med tanke på att han faktiskt är den förste som får förnyat förtroende. Mystiken tätnar.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » fre mar 16, 2007 4:58 pm

Måste säga att jag börjar bli ngt förvånad över den hårda stämning som just nu råder på forumet.

Att det skall finnas synpunkter i form av ris & ros, är och tillhör individens naturliga rättigheter. Men möjligheten finns ju att använda en dialog som blir trevligare än behovet att försöka hävda sin åsikt mer på det skall låta rått och häftigt när jag framför mitt verbal behov av kritik el beröm.

Har fakiskt ett bra förslag till vissa här på forumet.
Kom överens om tid och plats och sätt er ner och diskutera så länge ni orkar över en öl el två, för nu är det så jävla tråkigt att varenda tråd som skapas snabbt tar form av enstaka personer som spyr galla ideligen.
Ger mig faaaaan på att om jag startar en tråd om: Hur får man en blomma att växa snabbast på en vecka, så kommer snabbt Evertsson el ngn spelare el ngn annan i Lakers styrelse att på ngt sätt bli inblandad i min blomma.

Kommer ni antagonister inte överens kan ni ju alltid mäta vilken som har störst kuk, för just nu är hela forumet på den nivån.
Senast redigerad av Beckis fre mar 16, 2007 5:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Malul » fre mar 16, 2007 5:27 pm

blomma....jag tror Evertsson hoppas juniorerna skall blomma ut,sa du menar?

nu ar allt forvirrat!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre mar 16, 2007 5:29 pm

Dunka den i ryggen på Evertsson!! :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » fre mar 16, 2007 10:27 pm

Jag håller med nästan alla i en del saker. Nedomanski,c70t5 ger allt det negativa jag själv funderat på.......är det verkligen så illa???? Evertsson har inte jag gillat sedan han kom.....jag kanske har fel men jag känner så.
Det jag tror Beckis är att när Växjö "gjorde sig av med Kempe" så tog det hus i helvete för vissa inklusive mig. En mer ödmjuk person får man leta efter........jag blir så in i helvetes förbanad om inte Evertsson´s nya tränare funkar.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Räven » fre mar 16, 2007 10:32 pm

Det är omöjligt att i dagens stund sia om var det blir med den nya lösningen. Men tilläggas kan att Janne Gunnarsson i dagens "tre mot fem" inte hade mycket övers för styrelsen i Lakers, BHC:s styrelse var värre och det kan jag verkligen förstå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre mar 16, 2007 10:37 pm

Janne Gunnarsson var en kämpe på tennisbanan och är värd all respekt för detta, men när det gäller hockey lyssnar jag hellre på andra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre mar 16, 2007 10:51 pm

Jo, jag kan hålla med dig även här Varanen, men jag hoppas att det finns tåga i styrelsen, jag har varit lite orolig, när det har saknats en tydlig ordförande, det har inte varit bra, eftersom meningen är som det beslutats på årsmötet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » fre mar 16, 2007 10:57 pm

Räven! En ordförande i en styrelse är ingen despot som bestämmer allt, som du säkert vet. Styrelsen i Lakers består av skickliga människor i sina yrken och företagsledare som kan sin sak. Varför dömma ut styrelsen för att Joe tagit timeout?????
Jag fattar allvarligt inte vad du menar!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Räven » fre mar 16, 2007 11:06 pm

Vad jag menar är, att en styrelse oftast fungerar bäst när den består av ledamöter som var tilltänkta efter noggrannt scoutande av valberedning innnan föregående årsmöte. Det blev inte alls vad som var tänkt att bli, men det sjönk inte och det var bra. Den som blir vald att leda en förening, är i regel en person som man inte kan undvara, risker finns att andra tar områden som de inte ska ta, med detta sagt, har jag inget belägg att det blivit så.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » fre mar 16, 2007 11:09 pm

Tror du kan vara lugn Räven, eller rättare sagt vet.
Ha det gott.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav puff » lör mar 17, 2007 3:10 am

Ja, du Räven. Jag tycker nog att det finns tåga i styrelsen. Det är ju för att de agerar som det blir lite snurr på forumet. Precis som i arbetslivet så är det inte alltid som besluten fattas i den riktningen så att alla accepterar dem. Det är svåriga och modiga beslut som visar att det är eventuell tåga i styrelsen. Jag har deltagit i olika styrelser och i ledningen i arbetslivet under ganska lång tid. Beslut som fattas i känsliga och svåra ärenden skapar oftast oro och väcker olika personer beroende på vad de /vi har för intresseinriktning. Det finns inte heller något som säger att en ledning eller styrelse skall gå ut och lägga alla korten på bordet eller på något sätt öppet redovisa vad som legat till grund för beslutet. I flertalet fall är det direkt olämpligt och vid personärende kan det mkt väl ligga en överenskommelse om vad man skall och får säga utåt. Beslut kan inte fattas på enstaka företeelser och skeenden som det oftast spekuleras i här på forumet. Ledningen /styrelsen måste förstås se till helheten och gör säkert så också.
Vad jag menar med olika intresseinriktning är att vi fans har olika kopplingar till föreningen. Det finns de som enbart kollar på hockey och det finns de som på något sätt jobbar ideelt inom föreningen och kollar på hockey, de som går på alla matcher och de som går på enstaka. Jag vet också eftersom jag tillhör den gruppen som har barn som tidigare tränat och spelat hockey. Inom denna grupp finns det förstås föräldrar till "juniorer", där säkert en och annan tycker att allt är fel om det inte leder till att deras junior(son) plockas upp till A-laget. Jag har själv mött och stött på dessa tongångar.
Av denna anledning så är det kanske inte så konstigt att vi inte tycker likadant på forumet, och tur är väl det. Men om man skall ge ris så är det ganska bra att också ge ros ibland. Som vanligt så är det alltid bäst när det är balans.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » lör mar 17, 2007 1:07 pm

Jag håller med dig Puff i det du skriver.
Men jag antar att både du och jag har hamnat i situationer i styrelsesammanhang när det inte fungerat som du beskriver. Det har funnits starka personer som har kört sina egna race, lagt fram helt färdiga beslut, som inte fått tas upp till diskussion av olika orsaker. Det har funnits förtäckta hot, att om inte jag får igenom detta så går jag. Tack vare att personen ifråga har en bra kontaktkarta så har man röstat mot sitt tyckande.

Jag menar fungerar det som du beskriver, så är allt bra, men ibland har jag tagit upp ordningsfråga på ett styrelsemöte när all respekt kommit åt helvete. Nu kan jag inte på något sätt tänka mig att det är/har varit så i Lakers, men det finns faktiskt på andra håll.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » sön mar 18, 2007 10:44 am

Varken du eller jag Räven vet om det är så att någon stark person kört sitt eget race. Jag vet det ialla fall inte. Dessutom är det oftast så att det behövs en stark person för att de skall ske något, någon som driver frågorna och som även kan se till att viljan leder till handlingskraft. Det kan ibland i styrelser med släta figurer inte ske i princip någonting efter ingen vågar kan sticka ut.
Det stora problemet är väl egentligen att vi inte vet utan mestadels spekulerar, ibland träffar vi rätt och ibland fel. Men utifrån detta resonemang tycker jag det är svårt att säga att det är finare att vara gnällröv än att vara ryggdunkare, vad man nu menar att dessa personer har för egenskaper.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » sön mar 18, 2007 11:36 am

Det viktigaste är väl att man kan ge uttryck för sin känslor och tankar här på forumet. Själv skulle jag inte använda något av dessa två uttryck.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season