Evertsson snackar om att det max skall bytas ut 6-7 spelare. Jag undrar hur han får ihop den ekvationen. Vilken miniräknare har han använt? Jag tror definitivt att det blir fler, kanske till och med tvåsiffrigt.
Daniel Svensson bloggar om Växjö Lakers nya tränare - Jan Karlsson.
Janne Karlsson – vad vet vi om honom egentligen? Finns inte så mycket skrivet i ämnet. Mest illasinnade rykten från enögda Lövenfans om jag förstått saken rätt.
Men här ska jag delge er något som ni säkert inte tidigare läst om Växjö Lakers nye tränare.
Jag hittade i dag nummer 6 år 2004 av numera konkade Hockeynews där vår krönikör Niclas Andersson (numera expert i Kanal 5: hockeystudio) skrev så här i ämnet domare:
Jag lyssnade exempelvis på Björklövens misslyckade tränare Jan Karlsson efter en match (torsk, 5–6) mot AIK på Hovet strax före jul. Karlsson projicerade sina egna tillkortakommanden på domaren efteråt.
Genant, löjeväckande, pinsamt...you-name-it! Det var ett självmål av klockren sort.
Karlssons spelare (och för all del AIK:s) lirade som kryckor, och själv stod Karlsson i båset som en mupp och lät det hända.
/T5!!