custemo

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » fre mar 16, 2007 7:33 pm

Kobe71 verkar vara en oerhört klarsynt och stabil skribent. Han verkar ha alla strängarna på sin lyra - skriver vad han tycker, och står för vad han skriver. Det mina kamrater är respekt. Att skriva vad man tror att andra vill läsa är det fan i mig gult kort på, snudd på rött. Nu menar jag inte att det är kotym på detta eminenta forumet - men det händer...alldeles för ofta. Jag har, med handen på hjärtat, fått flera pm av skribenter på detta forumet som tackat mig för min frispråkighet. Och som, tror det eller ej, håller med! Smaka på den ordförande Dolitle. Lite synd tycker jag att dessa personer inte själva drar av en saklig salva ibland. Men dom är väl rädda att få mobben emot sig. Gnällrövar och annat slynaktigt patrask hör inte hemma på forumet. Som det känns just nu, jag säger som den oerhört respekterade styrelsemedlemmen Per Carlsson - ett elitsatsande hockeylag med en amatörledning. Så känns det faktiskt nu. Jag sågar inte ledartrojkan, jag bara ifrågasätter dom - det vore väl skandal annars. MEN dessa budgetlösningar måste ju dock innebära att de frigörs en hel del dollars till giftiga nyförvärv. Evertsson (som denna säsongen inte tar någon sommarsemester förutsätter jag) har ett hårt jobb framför sig. Ländell har redan klargjort att det ska bli kvalserien kommande säsong. Vad säger sportchef-/assisterande tränare Evertsson?

Evertsson snackar om att det max skall bytas ut 6-7 spelare. Jag undrar hur han får ihop den ekvationen. Vilken miniräknare har han använt? Jag tror definitivt att det blir fler, kanske till och med tvåsiffrigt.

Daniel Svensson bloggar om Växjö Lakers nya tränare - Jan Karlsson.

Janne Karlsson – vad vet vi om honom egentligen? Finns inte så mycket skrivet i ämnet. Mest illasinnade rykten från enögda Lövenfans om jag förstått saken rätt.
Men här ska jag delge er något som ni säkert inte tidigare läst om Växjö Lakers nye tränare.
Jag hittade i dag nummer 6 år 2004 av numera konkade Hockeynews där vår krönikör Niclas Andersson (numera expert i Kanal 5: hockeystudio) skrev så här i ämnet domare:

Jag lyssnade exempelvis på Björklövens misslyckade tränare Jan Karlsson efter en match (torsk, 5–6) mot AIK på Hovet strax före jul. Karlsson projicerade sina egna tillkortakommanden på domaren efteråt.
Genant, löjeväckande, pinsamt...you-name-it! Det var ett självmål av klockren sort.
Karlssons spelare (och för all del AIK:s) lirade som kryckor, och själv stod Karlsson i båset som en mupp och lät det hända.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre mar 16, 2007 8:49 pm

kobe71 skrev:Han klarade faktiskt årets målsättning.
Man kan kanske kalla det utfrysning, men det skiter väl ni ryggdunkare i.
Så långt tänker väl inte era inskränkta hjärnor, era största problem verkar vara c70, nedomansky och förmodligen jag, som vädrar våra åsikter.

Som vanligt finns det ingen adress. Fullständigt i blindo slänger du ur dig nedlåtande omdömen. Vem syftar du på? Ha mod nog för att rikta din kritik. Vilka är det du kallar ryggdunkarna? Min hjärna är alltför inskränkt för att kunna avläsa ditt överlägsna intellekt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre mar 16, 2007 8:54 pm

Ja du C70, det verkar som du tycker att man är en klarsynt och stabil forumskribent så länge man tycker illa om saker och påtalar det ofta och gärna.

Du får gärna ha denna åsikten.

Jag skriver vad jag tycker och står för det, men det behöver inte alltid vara negativt. Men det verkar vara det ända som du tycker är bra.

Det känns konstigt att såga en ledartrojka som ännu inte är bestämd :?

Jag vet inte vem som är mest kompetent att bedömma ifall ledningen är amatörmäsig eller ej kanske är det jag, kanske är det du, kanske är det Per eller så kanske det är Evertsson.
Jag vet inte men jag skulle satsa mina pengar på Evertsson som så vitt jag vet är den ända av oss fyra som har jobbat med just denna arbetsuppgift i flera år.

Jag ger inte någon respekt till någon som sitter och skriver anonymt på ett forum om man inte vågar stå för dom öga mot öga.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » fre mar 16, 2007 9:05 pm

Dolitle, ända = röv

C70 har skrivit ett eminent inlägg och jag bifaller till 100 %.
nr 12

Inläggav Varanen » fre mar 16, 2007 9:07 pm

c70t5 skrev:Jag har, med handen på hjärtat, fått flera pm av skribenter på detta forumet som tackat mig för min frispråkighet. Och som, tror det eller ej, håller med! Smaka på den ordförande Dolitle.

Har det överhuvudtaget varit tveksamheter över det du beskriver? Har du hindrats att framföra dina åsikter? Jag är säker på att många uppskattar din närvaro på forumet och håller med om dina åsikter. Det jag inte förstår är varför det skall vara så kontroversiellt att det finns de som tycker annorlunda. Grupperingarna som skapas genom att använda epitet som gnällrövarna och ryggdunkarna är minst sagt trista. Jag vill bli bemött och bedömd som individ. Kom gärna med mördande kritik mot allt jag skriver, men rikta kritiken till mig. Inte till några påhittade kollektiv som ryggdunkare, gnällrövar eller något annat nedlåtande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » fre mar 16, 2007 9:10 pm

Fan va alla ryggdunkar c70.. ..det kan han väll inte gilla :)
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav nr 12 » fre mar 16, 2007 9:13 pm

Varanen, du som verkar vara väldigt kunning; inte ett ord jag har hört från dig beträffande de första kontrakten. Hur ser du på detta?

Nu helt plötsligen går du in i debatten och gnäller på en gnällare och det tycker jag är väldigt olikt dig. Tolkar det faktiskt som att du oxå är orolig för att början på silly och att saker och ting faktiskt är extremt mycket sämre än vad (tolkar igen) majoriteten på detta forum tycker.

Alla dom som tycker att säsongen börjat strålande, dvs alla dom som inte gillar gnällisarna, kan sakligt komma med synpunkter på hur bra allt nu kommer att bli, och hur lätt vi kommer att komma till kvalserien.

Ser fram emot intressenta inlägg från div runkdyggare!
nr 12

Inläggav kobe71 » fre mar 16, 2007 9:21 pm

Varanen, ryggdunkare är de som skullle fortsätta stå bakom Evertsson om han så pissat på tränaren under pågående match.
Tror du fattar vad jag menar.
Som sagt har absolut ingenting emot honom, men man måste fan få tycka till här utan att massa fjollor ska döma ut en.
Tycker du tex att Evertsson har skött sina kort rätt i affären Kempe?
Det är väl inte speciellt schysst att gå ut länets största tidning och döma ut hans arbetsmetoder?

Definitivt inte när han når klubbledningens mål, med ett tidvis förbaskat tunt spelarmaterial.
Sen råkar jag veta att din hjärna inte är så inskränkt utan bara lite hjärntvättad :D

Säger som vissa andra glöm kvalserien!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav C70T5 » fre mar 16, 2007 9:43 pm

Varanen skrev:Har det överhuvudtaget varit tveksamheter över det du beskriver? Har du hindrats att framföra dina åsikter?

Nej, definitivt inte. Jag gör det med glädje - jag följer mitt hockeyhjärtas röst. Har jag öht påstått att jag hindrats uttrycka min hockeytanke? Det jag inte förstår är varför det skall vara så kontroversiellt att det finns de som tycker annorlunda. Grupperingarna som skapas genom att använda epitet som gnällrövarna och ryggdunkarna är minst sagt trista. Dock vill jag nog påstå att epitetet GNÄLLRÖV uppkom främst av de skribenter som i vått och torrt håller med varandra - hur jefvla bedrövligt dåligt det än ser ut på isen. Jag har själv vid åtaliga tillfällen blivit kallad gnällröv, bitter, kritisk, kverulant etc. Dock så skiter jag i det, eftersom att jag skriver vad jag tycker och står för det också. Jag skriver iofs under pseudonym - men många av de aktiva skribenterna på forumet vet ändock vem jag är. Grupperingar är oerhört tråkigt, men just på detta forumet så ÄR DET faktiskt som så att den som har pungpuckar nog att kritisera - blir nertryckt, och idiotförklarad. Förlöjliganden av vissa skribenter gentemot som vågat ta 'ton' i vissa trådar är rent ut sagt bedrövligt pinsamt att läsa. Märkligt nog så låter det annorrunda när man träffar vissa av (ryggdunkar)skribenterna i arbetslivet. Då hålls det nämligen igen på medhållandet. That's reality.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre mar 16, 2007 11:36 pm

Rätta mig om jag har fel. Det har skrivits ETT nytt kontrakt och det är med en tränare. Kontigt att visa redan dömt ut hela laget på att denna tränare blivit klar, utan att veta ifall CJ, The Thoorst, eller Stig kommer att spela vidare i laget.

Utan att veta en ÄNDA ny spelare.

Starkt jobbat, jag tror vi har synska ibland oss. Kan någon se rätt V75 rad imorgon oxå ?

Kan vi inte vänta tills laget är färdigvärvat innan vi börjar ropa div1 resp. kvalserien here we come ?

Jag tror att kobe71 har sin egna definition av ryggdunkare, vad är din definition av gnällröv?
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav kobe71 » fre mar 16, 2007 11:50 pm

Har du läst mina inlägg borde du räknat ut det!
Dvs sådana med negativa åsikter som jag, det har jag klargjort i tidigare inlägg.
Sen hur länge du väntar med att bedömma hur långt laget räcker innan det är färdigvärvat är ditt bekymmer.
Skit däremot i vad andra bedömmer och bemöt det inte alls om du inte gillar det.

Väldigt tröttsamt att hela tiden läsa dina pekpinne fasoner.
Personligen struntar jag blankt i vad du tycker!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav Kjellsson » lör mar 17, 2007 1:57 am

Hur fan kan man bedömma laget efter att 8 av 22 spelare är klara????
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Loseddos » lör mar 17, 2007 3:18 am

Haha... fantastiskt... att ni bara orkar...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 17, 2007 4:54 am

I en ung organisation som Lakers Hockey där det av ovan angivna skäl saknas någon större Hockeykompetens, där tilltänkt Ordf. tagit Time-Out(kommenterade detta tidigt som olyckligt), så finns RISKEN att NÅGON passar på att utnyttja uppkommet Vakum för att skaffa Sig en position som inte står i proportion till den kunskap/erfarenhet som denne besitter, ett Lag går INTE att bedöma ÄNNU, men dock hur ansvariga i Lakers Styrelse/Klubbchef/Sportchef agerar, de senaste händelserna samt kommentarer från dessa från gången säsong ger dessvärre inget imponerande intryck av stort Ledarskap.

Det är Ledarskapet som är den grundbult som en framgångsrik Klubb bygger sina framgångar på, inte kända Tränarnamn eller en halv mille på banken.

Trycket är stort på ovan nämda Styrelse och Heltidsanställda att Leverera en produkt som håller måttet nästa år,ANNARS ????

Lakers har tack och lov en hyfsad ekonomi jämfört med många andra Allsvenska Klubbar, men förleds inte att tro att ett + resultat på en halv Miljon räcker speciellt långt, den försvinner snabbt vid ett par felbeslut.

Det snackas om Styrelsens makt, Vilka tror NI har övertaget i en diskussion två Heltidsanställda som 50-60 timmar i veckan knyter kontakter mot en styrelse som träffas i någon gång per vecka i bästa fall samtidigt som de sköter sina vanliga jobb, De har att välja på att LITA på De anställda eller gå ner på Halvtid själva, VILKA är lättast att ersätta? skulle tro att somliga är medvetna om sin makt och inte sena att utnyttja detta.

Vi bryr oss förhoppningsvis ALLA här om Lakers, men det finns oroande tecken som tyder på att vissa önskar att Lakersfamiljen ständigt ska vara ett böljande hav av sjungande bidragsgivare som inte ska upptäcka De brister som riskerar hela Vårt Vinternöje som Landets bättre Hockeyklubbar, det finns ett antal exempel på stora Klubbar som genom inkomptent Styrelse och Ledning under flera år raserat de som byggts upp målmedvetet genom åren tex. Leksand, Brynäs(åter på gång).

Låt Oss hoppas att Lakers INTE går i den fällan, kommande säsong kommer att ge en del svar, Jag önskar ärligt att Min magkänsla denna gång är fel.

Fullt förtroende är inte Min grej, när någon säger att 1+1=3 blir Jag misstänksam.

Angående Evertsson så är han utbildad Målvaktstränare, sen att han har positionen som Sportchef är ju också sant, normalt krävs det för att avancera inom en Organisation att Man gjort ett bra jobb inom det område Man behärskar, INGEN av De målvakter som varit i Lakers under Evertssons tid har stannat mer än en säsong?, inte heller har någon organisation byggts upp i Klubben för Målvaktsträning, VARFÖR?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Per Carlsson » lör mar 17, 2007 4:59 am

Rätt töntig diskussion. Ryggdunkare eller gnällröv?
Måste allt vara svart eller vitt?

De flesta på detta forumet är nog likt mig något mittemellan. Man slits mellan hopp och förtvivlan som inbiten supporter hela tiden. Att risa och rosa tillhör för mig vardagen, jag skulle aldrig kunna se allt enbart positivt (ryggdunkare) men inte heller helt nattsvart (gnällröv).

Däremot känns det för mig som att det krävs lite mer eftertanke för att skriva ett nyanserat och konstruktivt inlägg med bra och befogad kritik åt det negativa hållet gentemot att skriva nåt positivt då det inte krävs att man ger någon förklaring till VARFÖR man tycker något är bra. Det är nog det som är det svåra för alla "gnällrövar". Så fort man skriver något negativt så måste man komma med konstruktiv kritik annars är det ingen som respekterar att man inte tycker det känns bra. Magkänslan är sällan något som respekteras på forumet utan det måste komma konstruktiva välformulerade inlägg om varför man tycker si eller så. Kan nog tycka att i en så pass fri värld som vi lever i så är det upp till var och en att yttra sina åsikter, positiva som negativa. Ibland kan man ha en känsla av att allt inte står rätt till men kanske inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Klart som tusan man måste få yttra dessa åsikterna då, även om man kanske inte har någon direkt motivering till varför man tycker som man gör. Bara det inte bli som i t ex Nedomanskys fall där det i inlägg efter inlägg efter inlägg hamnar på samma spår HELA tiden, oavsett vad diskussionen handlade om i grund och botten.

Vet i tusan vart jag vill komma med detta inlägget, men det var väl mest bara det att allt inte är svart eller vitt. Vi är säkerligen många som ser det mesta både positivt och negativt, och om jag nån gång sågar något skulle jag uppskatta att slippa bli kallad gnällröv medans jag skulle uppskatta att slippa kallas för ryggdunkare om jag å andra sidan håller med en annan skribent som ser på saken positivt.

Länge leve LL´s forum!
Gonatt kära hockyvänner!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav kobe71 » lör mar 17, 2007 7:54 am

Förbaskat bra skrivet Per.
Nu tycker jag att vi alla lämnar orden gnällröv och ryggdunkare åt sidan.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav Räven » lör mar 17, 2007 12:57 pm

Ja, Per, här kan jag bara hålla med dig, rakt upp och ner helt enkelt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » lör mar 17, 2007 1:13 pm

Bra skrivet Per ,kl 4 på natta :)

Nedomansky, ditt sista inlägg tolkar jag som att du menar " vi måste höja röda flaggan för att VLH kanske värvar fel en säsong liksom alla andra lag gör ibland" , med alla andra lag kan ; Frölunda, Hv71, Leksand, Brynäs, Djurgården, Södertälje mm mm räknas in. Dvs ALLA lag värvar fel någon gång då och då.

Vad menar du med att du inte har fullt förtroende?
Det är väl alltid som det alltid är, även den bästa gör fel ibland. Även de bästa företagsledarna råkar ut för bakslag, även de bästa tränarna gör en dålig säsong ibland.

Du vet alltså att Evertsson inte har någon utbildning som sportchef? Hur många, på ett ungefär, av de som jobbar som sportchefer runt om i hockeyklubbarna i Sverige är utbildade sportchefer?
Jag har inte en aning själv.

Bra frågeställning varför ingen Målvaktstränings organisation har byggts upp, om det nu inte har det.
Detta är överlag alldeles för dåligt inom Svenskishockey. Titta på Finland där är det lika självklart att ha målvaktstränare som tränare för utespelare. Det kan ju vara ett skäl till att Finland producerar så många bra målvakter.
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Xoogman » sön mar 18, 2007 4:14 pm

Har man tråkigt en söndags eftermiddag då man sitter å ser på skidskytte å surfar runt på nätet så skall man passa på att logga in på LL:s forum. :mrgreen:

Tycker mig känna igen vissa funktionella argument från somliga på detta forum. :?

Kritik är till för att framföras och så länge det inte finns tillräckligt med "kött på bena" för att hävde motsatsen på grund av den otillräckliga informationen som har kommit fram så är alltid ett ifrågasättande berättigat.

Ja, med det är det väl ingen större tvekan om att jag förbehåller mig rätten att ha sympatier för somliga av de kritiska rösterna på detta forum.

Kommer med stort intresse följa vidare diskussion och händelser framöver. :wink:

Hadé gott å Glad Påsk på Er alla Lakejer :ok:

//Xoog
Senast redigerad av Xoogman mån mar 19, 2007 6:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Inläggav Malul » sön mar 18, 2007 4:20 pm

man skulle ju vilja höra Kempes åsikter i fallet,en intervju med honom blir intressant framöver...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Xoogman » mån mar 19, 2007 6:34 pm

Malul skrev:man skulle ju vilja höra Kempes åsikter i fallet,en intervju med honom blir intressant framöver...
Det skulle förvåna mig om han lägger ner någon energi på den saken.
Kanske kommer ett stycke i kapitlet “Då jag var tränare för VLH” i hans memoare så småningom. :wink:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Föregående

Återgå till Silly Season