Ekonomi...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ekonomi...

Inläggav H. Nygren » sön mar 18, 2007 10:18 pm

Hur ser det ut med budgeten vad det gäller spelare? Det vore intressant att få en uppfattning om hur man/föreningen/Evertsson tänker i detta skedet.

Vissa av de tidigare köpen har (vad jag har förstått) kostat MYCKET medan det sportslig utfallet inte har blivit det förväntade...

Frågan är vilken nivå föreningen nu befinner sig på, har man råd med dyra spelare (Paukkunen, Karjalainen etc) eller bör man rikta in sig på mer uppåtgående spelare från Allsvenskan (och i vissa fall div. 1)?

När man läser på Eliteprospects etc hittar man en del intressanta namn från Allsvenskan mm..

Lite information skulle inte sitta fel :roll:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav Malul » sön mar 18, 2007 10:27 pm

ja man kanske inte skall slänga ut exakt siffra men gärna i runda slängar.paukkanen var ju iof supporterspelare så där kanske inte det försvann så mycket i kostnader för klubben men t ex saviano var ju värd varje öre,tuomo likaså!

ekonomiskt är det ju klart gångbart att hitta talanger underifrån och låta dom blomma ut i Lakers,jag är alltid nyfiken på hungriga spelare från lägre serier med potential att bli en ny Bois!Jiri Lala är ju förmodligen en sådan herre..

vågar man drömma om en stor stjärna eller är det istället 2-3 stabila spelare man skall sikta in sig mot?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön mar 18, 2007 10:36 pm

Stabila backar är något som måste införskaffas, man såg på Mif:s backar igår, de överglänste Rögles backar stort, mycket viktigt.

Men om det utsatta målet ska införlivas nästa säsong (kvalserien), så måste det till ett par yterligare spjutspetsar. Om pengar finns, det vet inte jag, men jag förutsätter det, när man sätter ett sådant mål.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav H. Nygren » sön mar 18, 2007 10:38 pm

...personligen har jag inget emot att släppa upp en back och en forward ur de egna juniorleden, dels för mervärdet (för klubb och och de spelare som får chansen) men också för att frigöra lite pengar till andra och TYNGRE spelarköp. Jag vet inte om jag tänker fel men jag tycker att det vore rimligt att göra så...
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav Räven » sön mar 18, 2007 10:39 pm

Det är helt rätt, så gör många klubbar, man måste släppa upp egna juniorer, annars försvinner de till andra klubbar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Mike Modano » mån mar 19, 2007 7:57 am

Håller inte junisarna så låt dem gå! Det finns väl ingen anledning att plocka upp juniorer bara för man ska/borde? Bäste man spelar!

Vi behöver färdiga spelare... Egna juniorer är väl inte så vanligt precis när man tittar på topp 15 klubbar i Sverige, finns det 1 i varje klubb, eller?
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast

Inläggav IFB » mån mar 19, 2007 8:42 am

Löven har gott om egna produkter och juniorer i laget detta år. (Topp 15..? ja i mina ögon 8) )

Något Leksandsfansen ofta grinar över är väl Stars oförmåga att ta till vara på egna produkter som sedan blommar ut i andra föreningar, kan definitivt finnas anledning ha en bra egen ungdomsorganisation i nära samarbete med a-truppen.
IFB
Forumamatör

Inläggav dozze » mån mar 19, 2007 11:14 am

Vad kostade Saviano när han var sjukskriven från ishockeyn? Vem betalade hans lön?
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Användarvisningsbild
dozze
Forumamatör

Inläggav bb6 » mån mar 19, 2007 11:32 am

dozze skrev:Vad kostade Saviano när han var sjukskriven från ishockeyn? Vem betalade hans lön?

Hur mkt ligger hans lön på? Om man tänker till nästa år så är ju supporterspelaren är uppe 210 000 nu o lägg då till tröjaktionen...han är ju en välbetald 6 månadersspelare.
Jag lägger ingen värdering i det utan bara undrar, vet inte hur mkt man ska ligga på som hockeyspelar i allsvenskan.
hmmm..
bb6
Forumamatör

Inläggav ON THE WAY UP » mån mar 19, 2007 12:11 pm

dozze skrev:Vad kostade Saviano när han var sjukskriven från ishockeyn? Vem betalade hans lön?

Försäkringsbolaget skulle jag tro.
Lakers betalade nog bara en viss del i självrisk.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Återgå till Silly Season