Sveriges sämsta klack?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Sveriges sämsta klack?

Inläggav Hjälmtvång » ons mar 21, 2007 4:46 pm

Plockat från AIA´s forum, föreningens säkerhetssansvarige skrev ett brev:

Hur vill vi ha det?

En hockeymatch skall vara höjdpunkten under veckan för oss som arbetar i och omkring laget samt för den sanna supportern. Veckans arbete med hård träning för spelaren, vaktmästrarnas arbete med is och hall, organisationens alla åtgärder inför matchen, allt skall nu utmynna i en fest med idrotten i högsätet. Festen skall bestå av idrottsprestationer på hög nivå, spänning, engagemang för sitt lag och hög härlig stämning med sång och eggande hejarop på egna laget.
En förutsättning för att matchen skall kunna genomföras är också att det finns en motståndare och domare. Motståndarna har också förberett sig på matchen men skall också veta att hemmalaget har ett underbart stöd av sin publik. Domaren är en elitidrottsman som tränat hårt inför säsongen och som förberett sig väl inför matchen. Hans mål är att göra en felfri match så rättvisa skapas och att han kan avancera till högre uppgifter.
Men i Ängelholm finns det mörka krafter, som till varje pris vill förhindra den sanna glädjen för oss hockeyälskare, och visar brist på respekt för domare, bortalag och allt det vi står för, som värdar för en idrottsfest
Innan match tvingas organisationen att ha säkerhetsmöte där vi diskuterar hotbilder såsom fylleri, olika former av hot mot domare och bortalag. Inkastning av föremål på isen. Hur vi ska visitera publiken så att vi kan få bort alkoholintaget på läktaren. Hur vi skall känna igen bråkstakarna som är avstängda p.g.a. huliganism. Hur många vakter som ska avdelas för att skydda bortalagets tränare. Vakter som skall skydda bortalagets spelarbuss m.m.
Hur lyckas vi då i vår målsättning att fixa en idrottslig fest?
På bussen från centrum ut till match tvingas passagerarna att lyssna på några individer som skriker nazistiska slagord. På gångstigarna ut till hallen hörs hata-orden mot motståndarna. När motståndarna gör entré möts dom av öronbedövande oljud för att dom ska känna att dom är i motståndarland. Helt OK. Alla vet att så ska de vara. Men sedan kommer domarna ut på isen och möts också av en visselorkan. Varför? För att stimulera till bra prestation eller…? Utan domare ingen match! När matchen startar är hatramsorna mot motståndarna ca 75% av publikljudet. Ramsorna som stöder egna laget är alltså i minoritet. I periodpauserna fösöker s.k. supportrar ta sig till motståndarnas anhängare och provocera igång bråk, vilket innebär arbete för polis och ordningsvakter. Andra s.k. supportrar tar sig till sportbaren, där det råder hög trivsel och god ordning, för att trakassera motståndarsupportrar. Ren uppvigling uppstår där ordningsvakter och polis måste ingripa. Pinsamt uppträdande mot gästerna. Vuxna människor som står på bord och bl.a. skriker könsord. Med vilken rätt gör dom detta? Efter matchen kvarhålls motståndarnas anhängare i ca 15 min för att dom riskfritt skall kunna ta sig till sina fordon. Med vad gör då våra s.k. supportrar? Jo, här skall det bråkas. Så nu provoceras det till bråk överallt på parkeringen och vid motståndaravspärrningen. Ett stort antal poliser och ordningsvakter får avdelas för att skydda gästerna.
Allt det jag beskrivit bevittnas av våra ungdomar som får ”lära sig läktarkultur”.
Vi behöver alltså ett antal poliser och ordningsvakter för att genomföra en idrottsfest. Kostnaderna för detta är minst en spelare till av hög klass som kunde värvats för att göra laget starkare.
Konsekvenser:
Stora kostnader för Rögle BK
Publik som skräms bort från matcher (bl.a. barnfamiljer klagar)
Mycket dåligt rykte för klubben
Minskade inkomster för Rögle BK
Allt orsakat av en liten klick s.k. supportrar med lömska motiv. Vill vi verkligen ha det så här?
Jag vill det inte! Jag vill ha hjälp för att komma till rätta med alla dumheterna!

Hinke
Säkerhetsansvarig
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör

Inläggav Loseddos » ons mar 21, 2007 5:00 pm

Whoa.. det var ord och inga visor det.

Jag har slösat bort en stund till på AIA-s forum... att jag aldrig lär mig... Angel Islet Armys forumdemoner är helt otroliga. Man slutar aldrig skratta!!!
Senast redigerad av Loseddos ons mar 21, 2007 5:08 pm, redigerad totalt 1 gång.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Primeau » ons mar 21, 2007 5:03 pm

Ja shit asså 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » ons mar 21, 2007 5:03 pm

Precis som han beskriver det hela.
Alltid en liten klick personer som skall sabba för massan.
Ganska bedrövligt att det skall vara på det viset.

AIA har ju sen tidigare rensat ut några sk sabbare/idioter innan, men tydligen så vaknar de till liv när det är derby mot MIF, och det kan man ju knappast lasta supportrarna i AIA som sköter sig el?
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Anders L » ons mar 21, 2007 5:03 pm

Bellclean.
Anders L
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » ons mar 21, 2007 5:04 pm

Kan ju inte vara kul att lägga pengar på avspärrningar och skit när pengarna istället kunde gott till en ny spelare av klass.
Måtte sådana idioter försvinna från idrottsarenorna.

Förövrigt en mycket bra text... :)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 21, 2007 5:05 pm

Viktigt att få bukt med sådana här problem snabbt som killen skriver,hoppas vi kan hantera liknande problem när dom kommer uppstå..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons mar 21, 2007 5:23 pm

Är inte hundra på att de behöver uppstå.Precis som killen skriver så skulle det kunna bli en spelare av klass istället för poliser.Viktigt att skriva å prata om det för vi är en ung hockeyklubb utan traditioner men vi ser å lär oss av andra.Viktigt att den enskilde vågar gå in å ryta till om problem uppstår Även viktigt att personen i sig är trygg å vet att han har många ryggdunkare så skulle man lätt kunna indetifiera å dokumentera vilka bråkstakarna är å på ett tidigt stadium lösa problemen.Vissa i klacken försöker ibland få fart på dommarjävelramsor men kvävs ganska snabbt av massan. Även bråkstarkarna måste kvävas på samma sätt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 21, 2007 5:30 pm

det som Lakejerna lyckats med som går helt emot kultur och tradition är ju att då vi är relativt nya har vi kunnat bygga upp något från grunden.Antar att det är lättare att bete sig illa i en klack där det har hänt förut,något att luta sig mot för trubbelmakarna medans det för oss tidigt deklarerades att ett sådant beteende inte är välkommet eller accepterat.

dock skall man inte vara naiv och tro att det inte kan eller kommer att hända oss däremot är vi kanske bättre rustade att möta ett sådant ev beteende.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons mar 21, 2007 5:45 pm

Undra vem som är den största fittan.Hadelöv eller de som sabbar för klubbens klubbarnas ekonomi 8O.För problemet finns lite var stanns i vårt avlånga land
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » ons mar 21, 2007 7:22 pm

Varför gnälls det bara på Rögle fansen ? Då ska ni ju oxå gnälla på MIF och HV supportrarna som har bränt bengaler inne i hallen, det kostar ju tyvärr oxå pengar för klubben.
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons mar 21, 2007 7:31 pm

erok skrev:Undra vem som är den största fittan.Hadelöv eller de som sabbar för klubbens klubbarnas ekonomi 8O

Huvet på spiken, erok!
Fast det är blir mer flyt i ramsan "Hadelöv är en jävla f**ta" jämfört med "Dom som sabbar klubbens ekonomi är jävla fittor allihooopa" :lol:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons mar 21, 2007 8:04 pm

Jag gnäller på alla supportrar som sabotera för moderhjärtat.Å skulle Lakejerna få in personer som bete sig lika dant så är jag bland de förste till att gnälla här inne.Ser jag personen i fråga på matchdagen så skulle jag ta mig fan dra han i örat
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » ons mar 21, 2007 10:37 pm

bobba skrev:Varför gnälls det bara på Rögle fansen ? Då ska ni ju oxå gnälla på MIF och HV supportrarna som har bränt bengaler inne i hallen, det kostar ju tyvärr oxå pengar för klubben.

Är det så konstigt Bobba, att folk disskuterar Rögle i denna tråden, när hela tråden handlar om Rögle ?

Dessutom tycker jag det ser ut som att de flesta tycker att det är jäkligt dumt att förstöra för den egna klubben, vilken klubb man än tillhör.

Sen spelar vi inte i samma serie som Malmö och Hv.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav eddan » tor mar 22, 2007 6:37 pm

support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs

Inläggav Malul » tor mar 22, 2007 6:48 pm

helt rätt!!
hoppas bara dom kan hålla reda på dom och hindra dom från att bara komma dit igen o igen..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor mar 22, 2007 7:19 pm

Malul skrev:helt rätt!!
hoppas bara dom kan hålla reda på dom och hindra dom från att bara komma dit igen o igen..

Ja, räcker man det där fingret mot motståndarfansen förtjänar man minsann 3 poliser på ryggen och 1 års avstängning.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Malul » tor mar 22, 2007 7:48 pm

oj,gjorde den avstängde bara det var det lite väl tufft :wink:

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor mar 22, 2007 8:26 pm

"Sen är det allt det där hatandet. Under matchen hörde jag nästan bara hata-ramsor. Varför hejar man inte på sitt eget lag, säger Arne."

Det är ju det vi sagt hela tiden........ :oops: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav alfax » tor mar 22, 2007 8:55 pm

TV-reportrarna sa likadant :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Jepp

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 22, 2007 9:37 pm

8 man avstängda ett par av dom för att dom räcker finger åt MIFklacken, pajassnutar och pajasvakter i Ängelholms ishall och en styrelse som dömer folk på förhand utan att ha en aning om vad som hänt, enbart sorgligt detta. Och sen vad ni eller Hinke eller vad några TV-reportrar tycker skiter vi fullständigt I, vi HATAR MIF och det skulle dom få höra, dessutom ska den/dom spelare/ledare som funderar på att gå till MIF veta vad vi då tycker om deras val.....

" Alla hatar Alla hatar alla hatar Rögles fans, skiter vi i, vi är Rögle superRögle AIA...."

Dock rejält med credit till er ang. intervjun som gjordes, oavsett VAD man/ni tycker om Evertsson så ställer han ju upp och ger sin syn på läget osv, det ska han ha respekt för anser jag, önskar att vår styrelse/sportchef hade gjort dsamma!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Malul » tor mar 22, 2007 9:40 pm

håller med om evertsson,känns oerhört bra!

men du popcornsmannen,inte f*an har det bara varit långfingret som fått dessa avstängda,isf har ni en poliser från gamla DDR i ängelholm eller nåt..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 22, 2007 9:54 pm

2 stycken av dom 8 ( som jag vet ) hoppades på och plockades bort när dom sträckte finger mot MIF-klacken i peridpausen och det var INGET slagsmål nånstans, ett enormt skämt helt enkelt , och JA Vakterna framförallt i Ä-Holm är ett skämt och snutar och vakter i sig är ju oftast hormonstinna "mobbadesombarn-syndrom" som röjer och fullständigt saknar känsla!! Ville styrelsen ha vi mot dom känsla har dom nu lyckats, sen kan man ju undra om AIA eller någon/några nissar i styrelsen har störst betydelse för Rögle....
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Primeau » tor mar 22, 2007 9:58 pm

Kenny "Nisse" Jönsson har nog störst betydelse :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 22, 2007 9:59 pm

Ja kenny är rätt hyfsad :) Typ löjligt bra.... Saviano snor jag dock gärna och Torsten med om han inte tappat sugen :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Primeau » tor mar 22, 2007 10:00 pm

Är det du macke? :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor mar 22, 2007 10:00 pm

Nåja, nu var vi där igen med snutsvin osv :roll:
Men det är dock sant att inget hände. Att hetsa motståndarfansen genom att räcka finger och vråla några hatramsor är inget man ska bli avstängd för. Men det är problem som ska tas upp med Hinke och Rögles styrelse, inte här på lakers forum
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » tor mar 22, 2007 10:01 pm

Primeau skrev:Är det du macke? :D

:)
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 22, 2007 10:10 pm

Jag förklarade vad som EGENTLIGEN hade hänt ja, med tanke på att moraltanterna tror vi alla är mördare fick man ju ge nån rätsida till detta eller var det fel Oberst? För övrigt var det fin kritik till dina älsklingspoliser på Kalla Fakta nyss, sveriges stolta duktiga poliser :)

Ja Macke är absolut ett fint namn :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Linkankopia » fre mar 23, 2007 1:23 am

De så kallade råbusarna kanske ska prova att sätta sej in i situationen för en helt vanlig barnfamilj som vill gå på en match med sitt favortilag och se en spännande och underhållande match mellan 2 lag som vill vinna. Istället för att kunna koncentrera sej på vad som sker på isen, så får denna barnfamilj sitta och lyssna, se och eventuellt känna på hur en eller 2 klackar sitter och spyr galla över allt och alla samt beter sej såsom inte ens små barn skulle göra. Detta är beklämmande och bör tas med hårda tag av säkerhetsansvariga och klubbarna i landet.

Kalla mej drömmare, men tänk den dagen man får se en match med 2 glada klackar som stödjer sitt lag utan att bry sej om vad den andra klacken håller på för lag.....En utopi ?
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre mar 23, 2007 1:37 am

Ja, hoppas aldrig det blir så illa......
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » fre mar 23, 2007 1:48 am

Trams! Säkerhetsansvarig är inte supportrarnas morsa! Det är inte heller dessa som ska dra mallar för vilka ramsor som får sjungas. Luktar kvällstidningsmoralpanik över hela skiten här. Spårar någon ur beror det troligtvis inte på klackens ramsor och liknande utan på personen själv och hans bakgrund.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav BJ-GSU » fre mar 23, 2007 11:46 am

Linkankopia skrev:Kalla mej drömmare, men tänk den dagen man får se en match med 2 glada klackar som stödjer sitt lag utan att bry sej om vad den andra klacken håller på för lag.....En utopi ?

Ja, herregud. Den dagen det är så, den dagen är hockeyn död i Sverige. Det är ju dock mycket troligt att det blir så här inom en 10-årsperiod. Om det kommer finnas klackar överhuvudtaget då dvs. Byggherrar, våldskåta ordningsvakter och andra gör ju allt för att minska på klackarnas storlek. Det här är ingenting som är unikt i ishockeyn, även inom fotbollen pratar man om att ta bort ståplats, videoövervakning osv. Men herregud, när blev allt så politiskt korrekt? När blev småbarnsfamiljer målgruppen istället för dom riktiga supportrarna? INGEN som var med under slutet av 80-talet början på 90-talet, kan ju påstå att det inte var häftigt att gå på hockey då. Ishallarna (då var det riktiga HALLAR och inte evenemangsarenor) var som kokande grytor där hemmapubliken såg till att motståndarna avskydde att åka till dom bortamatcherna. Fullsatta Rosenlundshallen, Rocklunda, Delfinen, Stångebro osv. där tilloch med farmor stog upp och buade ut motståndarna. Och då var det inte en jävel som klagade. Visst var det rubriker när det hade varit slagsmål på Globens läktare mellan 200 difare å 200 gnagare, "men vaddå, det hör ju till" var lite av den allmänna uppfattningen.
När sen sossarnas moralpanik spred sig över Sverige i mitten av 90-talet hände något på arenorna. Man började tränga in dom riktiga supportrarna i små inhägnader med stora järngaller runt.
Efter det tycker inte jag man har hittat tillbaka till vilka som är dom viktiga inom svensk ishockey-dom som står där på ståplats match efter match. Allt eftersom pengarna börjat styra inom ishockeyn har målgruppen gått vidare till slipsnissarna som ska äta gott, dricka vin och sitta i uppvärmda loger och klack-killarna därborta i hörnet har blivit mindre och mindre viktiga för klubbcheferna runt om i landet.
Jag inser förstås att man inte kan ha det som man hade det under några år där när det var som värst, men vi måste ju ändå ha lite perspektiv på det hela. Vafan gör det om två klackar, som står på olika sektioner har verbala uppgörelser med varandra och "hatar" varandra? Vill man inte ha känslor kan man gå på bio eller helt enkelt stanna hemma.

Jag hoppas bara med hela mitt hjärta att klubbarna inser vilken viktig funktion klackarna och dess känsloyttringar har i en hall innan det är för sent och ishockeyn begår kollektivt självmord.
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör

Inläggav johannes_24 » fre mar 23, 2007 11:55 am

BJ-GSU det är på riktig svenska det vettigaste jag nånsin läst i hela mitt liv :)
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav erok » fre mar 23, 2007 12:07 pm

Herr Oberst skrev:Trams! Säkerhetsansvarig är inte supportrarnas morsa! Det är inte heller dessa som ska dra mallar för vilka ramsor som får sjungas. Luktar kvällstidningsmoralpanik över hela skiten här. Spårar någon ur beror det troligtvis inte på klackens ramsor och liknande utan på personen själv och hans bakgrund.

Kvällstidningsmoralpanik eller inte.Likförbannat sabbar ju dessa personer för eran klubb.Skulle bli vansinig om någon Lakersanhängare gorde så att Lakers fick böta eller än värre poängavdrag.För hur ni än vänder å vrider på det så är det inte bra för Rögles ekonomi vilket tog upps i brevet.
Är ju faktiskt era entrèpengar de här personerna leker med för att visa att de hatar.Tror alla vet att ni hatar alla vid de här laget.Nöj er med den vetskapen.
erok
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Off-Topic